پزشکیسلامت

با چه روش هایی بیماری دیابت خود را کنترل کنیم؟

دیابت یک بیماری است که هر فردی که به آن مبتلا است باید آن را جدی بگیرد. با این حال، اگر هر روز اقدامات احتیاطی لازم برای درمان دیابت را انجام دهید، لازم نیست زندگی شما را ویران کند. با کنترل دیابت خود می توانید زندگی رضایت بخشی داشته باشید.

روش های کنترل بیماری دیابت

اولین چیزی که باید در هنگام تشخیص دیابت نوع دوم در نظر داشته باشید این است که این پایان دنیا نیست! تا زمانی که اقدامات لازم برای کنترل آن را انجام دهید، با این شرایط می توانید زندگی طولانی و سالمی داشته باشید.

دیابتی ها باید مانند بیماری طاعون از سس کچاپ اجتناب کنند. می دانم که خوشمزه است، من تا حد مرگ آن را دوست دارم، اما آنقدر پر از شکر است هم از گوجه فرنگی و هم از شربت ذرت با فروکتوز بالا که بیشتر یک نفرین است تا لذت. من دوست دارم آن را با خردل زرد جایگزین کنم زیرا شکر آن کم یا بدون شکر است.

اگر پزشک به شما گفت که قرص های دیابت شما به اندازه کافی برای کنترل سطح گلوکز خون شما کار نمی کنند، وحشت نکنید. لزوماً نیازی به استفاده از سوزن نخواهید داشت زیرا قلم های انسولین در حال حاضر در دسترس هستند که دوز مورد نیاز را بدون ایجاد درد به شما می دهند.

مقاومت در برابر میان وعده های غذایی ناسالم برای دیابتی ها می تواند دشوار باشد. با این حال، به خودتان لطف کنید و از خوردن چنین تنقلاتی به نفع کربوهیدرات های پیچیده مانند میوه ها و سبزیجات اجتناب کنید.

برای اینکه استرس باعث افزایش قند خون شما نشود، مراقبه را تمرین کنید. مدیتیشن یک راه سریع و آسان برای آرام کردن خود و ثابت نگه داشتن سطح قند خون است.

این بدان معناست که احتمال ابتلای کودک شما به دیابت، چه هنگام تولد و چه با افزایش سن، افزایش می یابد.

مدام به خود بگویید که چرا کنترل دیابت برای شما مهم است. افکار خود را در مورد کارهایی که دوست دارید در زندگی انجام دهید، موانعی که شما را از انجام آنها باز می دارند و اینکه چگونه می توانید بر آن ها غلبه کنید حفظ کنید. تمرکز خود را روی چیزهایی که برایتان مهم است نگه دارید و به آنها اجازه دهید در مدیریتتان انگیزه ایجاد کنند.

برای اینکه مطمئن شوید کربوهیدرات هایی که مصرف می کنید مشکلی برای بدن شما ایجاد نمی کنند، آنها را در کنار پروتئین بخورید. پروتئین اطمینان حاصل می کند که بدن شما کربوهیدرات هایی را که می خورید به آرامی جذب می کند، که به جلوگیری از تغییرات چشمگیر در سطح قند خون شما کمک می کند. پروتئین به ندرت سطح گلوکز خون را افزایش می دهد و راهی عالی برای متعادل کردن کربوهیدرات ها است.

قند خون خود را اغلب با دستگاه تست قند خون چک کنید. اگر با دیابت سر و کار دارید، این بسیار مهم است زیرا قند خون شما می تواند افزایش یابد یا بسیار پایین بیاید بدون اینکه هیچ علامتی احساس کنید.اندازه گیری قند خون نیازمند خرید نوار قند خون با کیفیت است.

اگر قصد سفر دارید، انسولین خود را در کیسه ای عایق بندی کنید. انسولین باید در دمای خاصی ذخیره شود. اگر آن را در کیسه ای عایق بندی کنید، دما ثابت می ماند.

برای مقابله با تورم پا که بسیاری از مبتلایان به دیابت از آن رنج می برند، همیشه کفش هایی بخرید که یک سایز بزرگتر و پهن تر از آنچه معمولا می پوشید بخرید. صبح، کفش‌های خود را با جوراب‌های نخی ضخیم ست کنید و زمانی که پاهایتان در اواخر روز ورم کرد، به یک جفت جوراب نازک‌تر بروید.

آپنه خواب اغلب در افراد مبتلا به دیابت نادیده گرفته می شود. در واقع، افراد مبتلا به دیابت اغلب مشکلات زیادی دارند که مورد توجه قرار نمی گیرند. این مشکل باعث می شود به دلیل انقباض مجاری تنفسی هنگام خواب به طور موقت تنفس را متوقف کنید. آپنه خواب باعث می شود تمام روز خسته باشید. اگر این علامت را دارید ممکن است بخواهید مورد ارزیابی قرار بگیرید.

مراقبت از دیابت خود را به یک عادت در زندگی خود تبدیل کنید. ترک کردن بسیاری از عادات پس از سازگاری با آنها بسیار سخت است و همین امر در مورد عادت دیابت نیز صدق می کند. سطح قند خون خود را در همان منطقه از خانه هر روز در زمان مشخصی بررسی کنید و در صورت نیاز آن را درمان کنید.

اگر دیابت دارید، به ویژه در مورد کنترل فشار خون و کلسترول خود کوشا باشید. دیابت می تواند قلب و عروق خونی شما را به شدت در برابر بیماری آسیب پذیر کند. اگر دیابت و بیماری‌های قلبی با هم ترکیب شوند، سکته مغزی یا حمله قلبی را برای خود تضمین می‌کنید. سالم ماندن به این معنی است که ورزش و انتخاب های غذایی مغذی را در زندگی روزمره خود بگنجانید.

همانطور که قبلاً گفته شد، شما می توانید بخشی فعال در درمان دیابت خود باشید. شما موظف به انجام بهترین انتخاب های آگاهانه برای به حداقل رساندن اثرات منفی دیابت بر زندگی خود هستید. پیروی از این نکات به شما کمک می کند تا یک عمر شاد باشید، بدون اینکه تحت کنترل دیابت خود باشید.

به این مقاله امتیاز دهید!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا