غذا و نوشیدنیپزشکیسلامت

چگونه برای جلوگیری از هپاتیت A توت فرنگی را تمیز کنیم؟

نحوه شستن توت فرنگی برای جلوگیری از هپاتیت A

توت فرنگی مانند سایر میوه ها و سبزیجات تازه نقش بسزایی در حفظ یک رژیم غذایی سالم دارد. توت فرنگی مواد مغذی ارزشمندی مانند ویتامین C و فیبر را ارائه می دهند. با مجله ویکی همراه باشید.

برای برآوردن میزان توصیه شده روزانه میوه و سبزیجات، که پنج تا نه وعده است، همانطور که توسط هرم راهنمای غذایی در آمریکا پیشنهاد شده است، مصرف توت فرنگی تازه مفید است. یک وعده توت فرنگی تازه معادل هفت توت فرنگی متوسط یا نصف فنجان توت فرنگی خرد شده است.

با این حال، توجه به این نکته مهم است که توت فرنگی پتانسیل آلوده شدن به پاتوژن های مضر مانند سالمونلا، E.coli 0157:H7 و هپاتیت A را دارد.

این آلودگی در هر مرحله از مزرعه تا مصرف نهایی ممکن است رخ دهد. خوردن توت فرنگی آلوده می تواند منجر به بیماری های ناشی از غذا شود که با علائمی مانند تهوع، استفراغ، اسهال، سردرد و تب مشخص می شود. این علائم معمولاً در عرض 12 تا 72 ساعت ظاهر می شوند و می توانند عواقب جدی داشته باشند.

با این حال، رعایت بهداشت و درمان مناسب هنگام برخورد با توت فرنگی تازه می تواند به محافظت از خود و خانواده در برابر بیماری های ناشی از غذا کمک کند.

بیشتر بخوانید: 5 مزیت و توانایی سیر برای درمان سرماخوردگی و آنفولانزا

نحوه شستن توت فرنگی برای جلوگیری از هپاتیت A

نحوه شستن توت فرنگی برای جلوگیری از هپاتیت A

برای اطمینان از تازگی و جلوگیری از رشد کپک، توصیه می شود توت فرنگی را قبل از مصرف درست بشویید. هنگام استفاده از توت فرنگی، رعایت اصول بهداشتی مناسب ضروری است. با شستن کامل دست ها با آب گرم و صابون به مدت 20 ثانیه شروع کنید.

به یاد داشته باشید که قبل و بعد از دست زدن به غذا، پس از دست زدن به گوشت خام، تعویض پوشک، استفاده از سرویس بهداشتی، دست زدن به حیوانات خانگی یا هر چیزی که به طور بالقوه می تواند دستان شما را آلوده کند، دست های خود را بشویید. دست های خود را با استفاده از دستمال کاغذی خشک کنید.

علاوه بر این، با استفاده از محلول 1 قاشق چایخوری سفید کننده کلر مخلوط با 1 لیتر آب، تمام قسمت ها و ظروف آماده سازی غذا را ضدعفونی کنید.

توت فرنگی ها را در یک آبکش تمیز و ضدعفونی شده قرار دهید و میوه های آسیب دیده را دور بریزید. اگر در مورد ایمنی توت فرنگی شک دارید، بهتر است آن را دور بیندازید.

توت فرنگی ها را کاملاً زیر آب تمیز و جاری بشویید. در صورت وجود می توانید از سمپاش سینک آشپزخانه برای این منظور استفاده کنید. در صورت عدم وجود سمپاش، توت ها را بشویید و به آرامی زیر آب جاری و آهسته تکان دهید. یادتان باشد هنگام شستن توت فرنگی آبکش را بچرخانید و تکان دهید.

هنگام شستن توت فرنگی تازه از مواد شوینده، صابون یا سفید کننده استفاده نکنید، زیرا این مواد می توانند طعم میوه را تغییر داده و در صورت مصرف مضر باشند.

به این مقاله امتیاز دهید!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا