فیلم و سریالسرگرمی

معرفی داستان و بازیگران سریال چشم‌ چران عمارت (Yalı Çapkını)

معرفی هنرپیشه‌های چشم‌چران عمارت

در این مقاله با معرفی هنرپیشه‌های چشم‌ چران عمارت (Yalı Çapkını) و بازیگران سریال چشم چران عمارت با شما هستیم. همچنین به بررسی داستان سریال فرید و بیوگرافی کوتاهی از هنرپیشه های این سریال خواهیم پرداخت.

فهرست مطلب

معرفی سریال چشم چران عمارت

سریال ترکی چشم چران عمارت یا همان سریال فرید به کارگردانی بورجو آلپتکین یکی از جدیدترین سریال های ترکیه است. سریال ترکی فرید یک از پرطرفدار ترین سریال های ترکی در بین ایرانیان است.  این سریال یک درام عاشقانه است و و در هر قسمت 120 دقیقه ای از شبکه استار تی وی ترکیه پخش می شود. اگر این سوال که سریال چشم چران عمارت چند قسمت است در ذهن شماست باید بگوییم که هنوز تعداد قسمت های سریال مشخص نیست.

بازیگران چشم چران عمارت

داستان سریال چشم چران عمارت

داستان سریال فرید بر روی یک پسر و دختر به نام های فرید و سیران تمرکز دارد. فرید یک پسر خوش گذران است که شهرت زادی در چشم چرانی دارد. این خصوصیت فرید اعضای خانواده او را بسییار آزرده کرده تا حدی که پدربزرگ او که بزرگ خانواده نیز هست تصمیم می گیرد تا برای او رن بگیرد.  این سریال داستان عشق بین فریت و دختری روستایی به نام سیران است که در این عشق اتفاقات جالبی رخ می دهد…

معرفی بازیگران چشم چران عمارت

در ادامه با اسامی بازیگران سریال چشم چران عمارت و بیوگرافی کوتاهی از هنرپیشه های سریال چشم چران عمارت ترکی با ویکی همراه باشید.

افرا ساراچ اوغلو (Afra Saraçoğlu) بازیگر نقش سیران سیران در چشم چران عمارت

افرا ساراچ اوغلو از هنرپیشه‌های چشم‌ چران عمارت در سال 1997 در ترکیه به دنیا آمد. در سال 2016 با تمام کردن تحصیلات خود اولین کار بازیگری خود را در یک فیلم ترکی “Ikinci Sans” آغاز کرد. او در سال 2017 در یک سریال ترکی به نام “فضیلت هانیم کیزلاری” بازی کرد که همچنان با عنوان شخصیت “Ece” در تلویزیون پخش می شود. هنرپیشه سینما و تلویزیون ترکیه که با بازی در نقش کایلا در فیلم سینمایی Kötü Çocuk در سال 2017 به شهرت رسید. او همچنین به خاطر بازی مهمان در یکی از قسمت‌های سریال Fazilet Hanim Ve Kizlari در سال 2017 شناخته می‌شود. او اولین بازی حرفه ای خود را در فیلم Ikinci Sans در سال 2016 انجام داد. او یکی از بازیگران زن سریال چشم چران عمارت است که در نقش سیران بازی می کند.

بیشتر بخوانید: هنرپیشه‌های کورولوش عثمان | معرفی بازیگران سریال قیام عثمان

مرت رمضان دمیر در (Mert Ramazan) بازیگر نقش فرید سریال چشم چران عمارت چه روزهایی پخش میشود / چشمچران عمارت مرت رمضان دمیر

مرت رمضان دمیر از بازیگران چشم چران عمارت است که  در سال 1998 در استانبول به دنیا آمد. او با افرا ساراچوغلو در سریال های تینیجری «اگرتمن» و «یالی کاپکینی»، «فازیلت هانیم و کیزلاری» با هم بازی کرد.او در مینی سریال «Ciplak» به کارگردانی Can Evrenol که در سال 2020 منتشر شد، نقش اول را بر عهده گرفت. مرت رمضان دمیر در فیلم «UFO» نتفلیکس و سریال فانتزی «Sahmaran» بازی کرده است. در سریال چشمچران عمارت مرت رمضان دمیر نقش فریت را عهده دار است.

بیشتر بخوانید: بررسی داستان و معرفی بازیگران سریال تبعید آبی ترکی

گلچین سانتیرجی‌ اغلو (Gülçin Santircioglu) در نقش ایفاکات

بازیگران سریال یالی چاپکینی

گلچین در 25 ژوئیه 1977 در ازمیر ترکیه به دنیا آمد. او در بخش هنرهای نمایشی هنرستان هنرستان دانشگاه Dokuz Eylül تحصیل کرد. او بازیگری است که برای Türev (مشتق)، تخم مرغ (Yumurta) اولین فیلم از سه گانه Semih Kaplanoglu، نامزد دو خط شیر طلایی آینده جشنواره بین المللی فیلم ونیز (Iki Çizgi) و سریال های تلویزیونی، خداحافظ روملیا (Elveda Rumeli) شناخته شده است. گلچین از هنرپیشه‌های چشم‌ چران عمارت است که عهده دار نقش ایفاکات است.

بیشتر بخوانید: معرفی داستان و بازیگران سریال بازی بخت ترکی

چتین تکیندور (Çetin Tekindor) در نقش هالیس آقا 

بازیگران سریال فرید

چتین تکیندور از هنرپیشه‌های چشم‌ چران عمارت به عنوان یکی از بهترین بازیگران و معتبرترین هنرمندان امروز ترکیه شناخته می شود. وی در سال 1945 در سیواس ترکیه به دنیا آمد و در سال 1970 از کنسرواتوار دولتی آنکارا فارغ التحصیل شد و فعالیت صحنه ای او با نمایش “مورات چهارم” آغاز شد. او به لطف بازی کاریزماتیک و صدای متمایزش یکی از تاثیرگذارترین بازیگران سینما و تلویزیون ترکیه است. او در درام تلویزیونی موفق «کارادایی» (2012-2015) با خوانش تکرار نشدنی اش از اشعار معروف دل بینندگان را تسخیر کرد. بازیگران جوان تر اغلب از او به عنوان “Cetin hoca” (معلم) یاد می کنند. چتین نیز یکی از بازیگران سریال ترکی چشم چران عمارت است که نقش رییس خانواده یعنی هالیس آقا را عهده دار است.

بیشتر بخوانید: معرفی سریال اگه خیلی دوست داشته باشی ترکیه ای

بریل پوزام (Beril Pozam)  در نقش سونا

 سونا در چشم چران عمارت

بریل پوزام از بازیگران سریال چشم چران عمارت است که متولد 1995 است و با فیلم‌های «آفتاب من باش» (2021)، یالی چاپکینی (2022) و آآآه بلیندا شناخته می‌شود. بریل پوزام در سریال فرید نقش سونا را برعهده دارد.

بیشتر بخوانید: معرفی هنرپیشه‌های سه قرون (Üç Kuruş)

امره آلتوغ (Emre Altug) در نقش اورهان

بیوگرافی سریال چشم چران عمارت

امره آلتوگ از بازیگران چشم چران عمارت است که در 14 آوریل 1970 در استانبول ترکیه به دنیا آمد. او بازیگر و آهنگساز است که با فیلم‌های Back Streets (2006)، Maske: Kimsin Sen (2022) و Sizi Seviyorum (2009). او قبلا با چاگلا سیکل ازدواج کرده بود. امره از بازیگران چشم‌چران عمارت است که نقش اورهان را برعهده دارد.

بیشتر بخوانید: معرفی سریال خود کرده را تدبیر نیست ترکی

گزده کانسو (Gözde Kansu) در نقش گلگون سن بازیگران چشم چران عمارت

گزده کانسو از بازیگران چشم‌ چران عمارت در 23 آگوست 1980 در ازمیر ترکیه به دنیا آمد. او یک بازیگر است که برای ایچرده (2016)، تنهایی (2008) و یالی چاپکینی (2022) شناخته شده است.او از بازیگران سریال ترکی جدید چشم چران عمارت است که در نقش گلگون بازی کرده است.

بیشتر بخوانید: معرفی بازیگران سریال حماسه ترکی

ارسین آریچی (Ersin Arıcı) در نقش عابدین زمان پخش سریال چشم چران عمارت

ارسین از هنرپیشه‌های چشم‌ چران عمارت در سال 1991 در سانلیورفا به دنیا آمد. پس از فارغ التحصیلی از دانشگاه بازرگانی استانبول، به استانبول نقل مکان کرد. او در بسیاری از سریال ها و تئاتر بازی کرد. صد سال مهر، تو مال منی، کدام را دوست نداشتیم، قتل های کوچک، جنایت بشریت، کاش هیچ وقت رشد نمی کردیم و در نهایت نقش کدیر از سریال آولو را بازی کرد. در این مسیر او در یک فیلم جشنواره ای به نام یابان نیز بازی کرد. ارسین از بازیگران سریال ترکیه ای چشم چران عمارت است که در نقش عابدین ایفای نقش می کند.

بیشتر بخوانید: هنرپیشه‌های خواهر و برادرانم

ایرم آلتوغ (Irem Altug) در نقش سلطان

هنرپیشه‌های چشم‌چران عمارت

ایرم آلتوگ از بازیگران چشم چران عمارت به عنوان یک بازیگر کودک در سن 7 سالگی با بازی در تبلیغات تلویزیونی و فیلم ها شروع به کار کرد. از جمله اجرای برنامه های تلویزیونی او می توان به: یک جرم شناس (زینپ) در Seytan Ayrintida Gizlidir (2004)، یک رقصنده شکم (فریده) در زیر درختان (2005)، یک وکیل جوان (بهار) در Vazgeç Gönlüm (2007)، یک افسر پلیس (Asya) در Kayip Araniyor ( 2011)، یک خدمتکار خانه (ریحان) در Ask Ekmek Hayaller و یک زن مرموز (Ruya) در Masum (2017).

او برای بازی در فیلم انار (2011) نامزد بهترین بازیگر زن شد. او علاوه بر بازیگری، به نوشتن داستان های کوتاه، فیلمنامه های کوتاه و بلند و ترجمه نیز پرداخته است. عشق کور است (2011) یک فیلم کوتاه جایزه ای است که او نوشته و تهیه کرده است. او به زبان‌های ترکی و انگلیسی مسلط است و به زبان اسپانیایی صحبت می‌کند.

بیشتر بخوانید: معرفی بازیگران سریال ترکی گلجمال (Gülcemal)

دیرن پولاتولاری (Diren Polatoğulları) در نقش کاظم

بازیگران فیلم چشم چران عمارت

دیرن پولاتگولاری از بازیگران سریال فرید است که در 12 فوریه 1980 در استانبول ترکیه به دنیا آمد. او بازیگری است که برای پنی بد (2021)، کارادایی (2012) و کوچوک اسناف (2016) شناخته شده است.

بیشتر بخوانید: سریال قرص ماه | بررسی داستان و بازیگران سریال ترکی قرص ماه

سلن اوزبایراک (Selen Özbayrak) در نقش دجله

 دجله در چشم چران عمارت / سلن اوزبایراک

سلن اوزبایراک، از هنرپیشه‌های چشم‌ چران عمارت، اولین تجربه بازیگری خود را با حضور در بازیگران فیلم Kingfisher در سال 2022 تجربه کرد. او همچنین برای پسر طلایی (2022) شناخته شده است.

بیشتر بخوانید: سریال ملکی | معرفی داستان و بازیگران سریال هندی ملکی

جانسو فیرینجی (Cansu Fırıncı) در نقش ابراهیم

داستان واقعی سریالِ چشم چران عمارت

جانسو فیرینچی از بازیگران سریال فرید در 16 مارس 1982 در آنکارا، ترکیه به دنیا آمد. او از بازیگران سریال غنچه های زخمی (2015)، آکینجی (2021) و نگهبان برادر (2021) است که برای این موارد شناخته شده است.

بیشتر بخوانید: سریال پرندگان آتش | بررسی داستان و معرفی بازیگران سریال پرندگان آتش

بوچه بوسه کاهرامان (Buçe Buse Kahraman) در پلین پلین در چشم چران عمارت

بوچه بوسه کاهرامان از بازیگران سریال چشم چران عمارت است که در 1 آوریل 1996 در ازمیر ترکیه به دنیا آمد. او بازیگری است که برای فیلم‌های Crash (2018)، Yali Çapkini (2022) و Bas Belasi (2021) شناخته شده است. او نیز از هنرمندان سریال چشم چران عمارت در نقش پلین است.

بیشتر بخوانید: بیوگرافی ایلول کاندمیر بازیگر نقش یاسمن در سریال خواهران و برادران

دوئوکان پولات (Doğukan Polat) در نقش فوات

گلگون در چشم چران عمارت فرید و سیران واقعی

دوگوکان پولات از بازیگران چشم چران عمارت در سال 1990 در استانبول به دنیا آمد. او اولین تجربه بازیگری خود را در سال 2009 با سریال Kapaliçarsi (2009) تجربه کرد. همچنین در فیلم های کادم دوستم (2014)، دره گرگ ها: کمین (2007)، یاگمردان کاچارکن (2013)، کانمین ایچی (2012)، “Sahin ve Çetesi” بازی کرد. او از بازیگران مرد سریال چشم‌چران عمارت ترکی است که در نقش فوات ظاهر شده است.

بیشتر بخوانید: بازیگران سریال قضاوت

اوزنور سرچیلر (Öznur Serçeler) در نقش اسمان

گلگون در چشم چران عمارت

اوزنور سرچلر از هنرپیشه‌های چشم‌ چران عمارت در 1 ژانویه 1987 در قیصری به دنیا آمد. او تحصیلات موسیقی خود را با تورکول کانکایا در کنسرواتوار دانشگاه مرسین در سال 2001 آغاز کرد. پس از آن در سال 2003 در دانشکده موسیقی و هنرهای نمایشی دانشگاه بیلکنت ادامه تحصیل داد. او از هنرپیشه های سریال چشم چران عمارت است که نقش اسمان را برعهده دارد.

بیشتر بخوانید: بررسی داستان و بازیگران سریال عشق از نو ترکی

شریف سزر (Şerif Sezer) در نقش هاتوک

فیلم ترکی چشم چران عمارت بازیگران

سریف سزر بازیگر سریال یالی چاپکینی است. او همچنین برای نقش‌هایش در فیلم‌های کالت ترکیه مانند مصطفی هاکیندا هرسی / همه چیز درباره مصطفی و بابام و اوگلوم / پدرم و پسرم شناخته شده است. او در سال 1946 در مودانیا متولد شد و ریشه های روملی، گرجی و لز دارد.

بیشتر بخوانید: بررسی داستان و بازیگران سریال هرچه باداباد ترکیه ای

سزین بوزاجی (Sezin Bozaci) در نقش اسمه

شخصیت های واقعی سریال چشم چران عمارت

سزین بوزاچی از دیگر هنرپیشه‌های چشم‌ چران عمارت است که در 5 دسامبر 1977 در استانبول ترکیه به دنیا آمد. او بازیگری است که برای لیلا و مکنون (2011)، اتاق قرمز (2020) و بارتو بن (2018) شناخته شده است.

بیشتر بخوانید: معرفی داستان و بازیگران سریال روحتم خبردار نمیشه

هولیا دویار (Hülya Duyar) در نقش شفیکا

چشم چران عمارت چند قسمت است

Hülya Duyar متولد 26 ژوئن 1970 یک یکی از بازیگران سریال فرید است. دویار در سال 1978 زمانی که بسیار جوان بود به آلمان مهاجرت کرد. در سال 1989 آموزش آرایشگری را به پایان رساند و در ابتدا در تئاتر به عنوان یک آرایشگر مشغول شد. در آلمان، استعداد او به عنوان یک بازیگر کشف شد، که به وسیله آن نامزدهای متعددی در سراسر آلمان و همچنین خارج از کشور دریافت کرد.

در سال 2000 کار خود را در سینما و تلویزیون آغاز کرد. برجسته ترین فیلم های او Süperseks [de] (2004) و Zeit der Wünsche (2005) هستند. سریال خیاط از جدیدترین مارهای هولیا دویار است.

ییگیت تونکای (Yiğit Tuncay)درنقش لطیفایگیت / فرید کورهان واقعی کیست

از دیگر هنرپیشه‌های چشم‌چران عمارت، ییگیت تونکای (Yiğit Tuncay) بازیگر و نویسنده ترکی متولد ۱۹۶۹ . وی فارق التحصیل رشته تئاتر است و فعالیت خود را از سال ۲۰۰۶ با سریال  Azap Yolu شروع کرده و با سریال خانواده عزیز من به شهرت رسیده است.

اوموت گزر (Umut Gezer) در نقش یوسف

اوموت-گزر / فیلم ترکی چشم چران عمارت بازیگران

یکی دیگر از بازیگران سریال فرید ، امید گزر (Umut Gezer) است که در سال ۲۰۰۱ در ترکیه متولد شده است. بازیگری را با شرکت در دوره های آموزشی آموخته و سریال «چشم چران عمارت» نخستین تجربه ی بازیگری اش بوده است.

امید گزر تحصیلات خود را در رشته بازیگری در مرکز فرهنگی صدری آلیشیک گذرانده است و  که از سال ۲۰۲۲ با سریال «شاه ماهی» Yalı Çakını بازیگری را آغاز کرده است . این هنرپشه سریال یالی چاپکینی به زبان های فرانسوی و انگلیسی کاملا مسلط است و  ۱۹۰ سانتی متر قد ۸۷ کیلوگرم وزن دارد .

زمان پخش سریال چشم چران عمارت در ترکیه

ساعت و تاریخ پخش سریال چشم‌ چران عمارت هرجمعه ساعت 8:30 به وقت ترکیه است که از شبکه استار تی وی ترکیه پخش خواهد شد. شروع اولین قسمت سریال چشم چران عمارت از روز 1 مهر 1401 بوده است.

بیشتر بخوانید: بازیگران سریال ارباب حلقه ها 

زمان پخش سریال چشم چران عمارت از شبکه MBC Persia

سریال فرید یا چشم چران عمارت در روز های پنجشنبه و جمعه ساعت 19:00 پخش می شود. تکرار سریال چشم چران عمارت روزهای سه شنبه و چهارشنبه در ساعت 9:00 و 21:00 پخش خواهد شد.

عکس پلین در چشم چران عمارت

سخن پایان؛ هنرپیشه‌های چشم‌ چران عمارت

این سریال برگرفته از رمان چشم چران عمارت است. در این مقاله به طور کامل به بررسی داستان و عوامل و بازیگران سریال سریال چشم چران عمارت و همچنین بیوگرافی مختصر و دیگر فیلم ها و سریال های هر کدام از هنرپیشه های سریال چشم چران عمارت را به شما معرفی کردیم. نظر شما در باره داستان و بازیگران چشم چران عمارت چیست؟ برای ما در بخش نظرات بنویسید.

4.3/5 - (245 امتیاز)

نوشته های مشابه

15 دیدگاه

  1. سن گلگون و ایفاکات خیلی بیشتر از اونی هست که نوشتید گلگون‌به نظر ۷۰ ساله میاد خیلی چروک و افتادگی توی گردن و پوستش داره

    1. هم توی ویکیپدیا و هم imdb سال تولدش 1980 خورده
      البته برای منم عجیبه

  2. عالیییییی خیلی قشنگهههههه بهترین سریالی هست ک دیدم 🥺🥺🥺🥺❤️

  3. سلام .سریال چشم چرانی عمارت بسیار زیبا میباشد.ولی آخر فیلم ناراحت کننده بود.کاش با پابان خوب تموم میشد

    1. سریال چشم گران عمارت هنوز تموم نشده دو فصل داره احتمالا شهریور ماه فصل دومش بیاد

    2. تموم نشده فصل اول بود اون. از17شهریور ادامش بیرون میاد. همین امروز فیلم برداری برای ادامه تیر خوردن فرید رفتن

    1. اصلا از شبکه جم پخش نمیشه اشتباه نوشتن اینا …
      چشم چران عمارت از mbc persia داره پخش میشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا