سرگرمیبازیرشد فردیسبک زندگی

راز های پاسور؛ راز و رمزهای اعجاب انگیز وررق های پاسور

اسرار مخفی اشکال ورق های پاسو

شما قرار است در ادامه این مقاله از ویکی درباره راز های پاسور بیشتر بدانید! احتمالا اگر نام پاسور را پیش شما بیاوریم, شما یاد بازی در خوابگاه های دانشجویی بیفتید. این بازی به ظاهر ساده و جمع و جور قدمتی به اندازه چند قرن دارد.

برای همین به آن صرفا به چند تکه کاغذ و یا پلاستیک نگاه نکنید. اسرار ورق به عنوان یک بازی ساده برای بسیاری از افراد مخفی هستند. شاید به دلیل همین اسرار ورق های پاسور باشد که مردم به این بازی ساده تا این اندازه علاقه مند هستند. احتمالا شما هم دیده اید که بسیاری از افراد با استفاده از پاسور اقدام به فالگیری می کنند.

اتفاقا از همین قابلیت فالگیری به عنوان یکی از عجیب ترین راز های پاسور یاد می شود. در این مقاله ابتدا قصد داریم درباره تاریخچه ورق های پاسور با شما صحبت کنیم. اگر شما هم علاقه مند به دنبال دانستن درباره فکت های جالب این بازی, از جمله داستان شخصیت های پاسور هستید, با ما تا انتها همراه باشید.

تاریخچه ورق های پاسور

اسرار جالب کارت های ورق / راز های پاسور

پیش از صحبت درباره راز های نهفته پاسور بیاید کمی درباره تاریخچه ی این بازی برایتان صحبت کنیم. حتما شما هم با ما موافق هستید که کارت بازی محدود به امروز و دیروز نیست. کارت بازی تفریح تمامی ما از زمان بچگی تا به امروز می باشد. شاید جالب باشد که هنوز هم مورخان درباره اینکه اولین کارت های پاسور مربوط به چه زمانی هستند و چه شکلی هستند دارای اختلاف نظر هستند. برخی از افراد ادعا دارند که ابتدا چینی ها بازی ماهجونگ را اختراع کردند. عده ای دیگر هم بر این باورند که عرب ها در قرن چهاردهم این بازی را اختراع کرده اند.

بی توجه به تاریخچه این بازی, آنچه که مهم است اسرار کارت های ورق می باشد. اصول ثابتی را نیز می توان درباره ورقه های این بازی مطرح کرد. برای نمونه می توان به این اشاره کرد که هر مجموعه این بازی از چند خال بهره مند می باشد. مهم ترین خال های موجود در برگه های پاسور شامل موارد زیرند:

  • گشنیز
  • پیک
  • خشت
  • دل

هریک از این نماد ها به منظور مشخص کردن ارزش کار کاربرد دارند. برای نمونه کارت هفت خالی دارای هفت امتیاز می باشد. بی توجه به واقعیت های ترسناک مرتبط با بازی پاسور, ازاین بازی به عنوان یکی از رایج ترین تفریحات یاد می شود. مقامات مذهنبی بدلیل کاربرد این برگه ها در قمار استفاده از آن را محکوم می کنند. قرن شانزدهم میلادی بود که کلیسا عنوان کرد پاسور, “کتابچه شیطان” است. کارت بازی در اسلام نیز حرام تلقی شده است. علت این امر وسوسه فرد به قمار کردن می باشد.

بیشتر بخوانید: 11 مورد از قوانین عجیب ژاپن

رموز ورق های پاسور; کارت آس

واقعیت های ترسناک راجب پاستور

احتمالا علاقه مندان به این بازی در هر سری بازی خود بارها این نام را به زبان آورده اند. این نام بدلیل جریانات سیاسی به این بازی راه پیدا کرد. در قرن 18 میلادی بود که انگلیس برای کارت بازی هم مالیات وضع کرد. این شاه جیمز اول بود که در اسکاتلند به تمامی کسانی که کارت بازی تولید می کردند دستور داد بابت این بازی مبلغ جدیدی را پرداخت کنند. هر مجموعه ای که مالیات این هزینه را پرداخت می کرد, روی کارت آس پیک خود یک مهر می دید. به علاوه اینکه این مهر از آرم آن شرکت هم بهره مند بود. به همین دلیل آس دارای ابعاد بزرگی نسبت به سایر نماد ها بود.

بیشتر بخوانید: معرفی بهترین خوانندگان ترکیه ای

نماد های ورق های پاسور

بسیاری از افراد درباره معنا و مفهوم نماد های نهفته در ورق های پاسور دارای سوال هستند. در این قسمت درباره هریک از این نماد ها و معنا و مفهومشان صحبت خواهیم کرد.

همه چیز درباره “برگه دل”

یکی از اسرار جالب کارت های ورق دل، با سمبل قلب می باشد که به دلیل پیوند آن با احساسات, این نماد را به طبقه روحانیت نسبت داده اند. این افراد تلاش می کنند با راهنمایی های درست افراد را به مسیر درست خوشی و شادکامی هدایت کنند.

آشنایی با “برگه خشت”

این برگه بیشتر درباره طبقه اشراف صحبت می کند. خشت یا دایموند از اشراف زادگانی سخن می گوید, که از وفور نعمت و بزرگی برخوردار هستند. در هر کشوری اشراف بخش قابل توجهی از منابع آن کشور را دراختیار دارند. از نماد خشت در دنیای پاسور می توان به عنوان حس پرستیژ هم یاد کرد.

همه چیز درباره “گشنیز”

از گشنیز بدلیل شباهت بسیار زیاد آن با آلات کشاورزی استفاده شده است. این برگه درباره طبقه دهقان و کارگر صحبت می کند. دهقانان همواره در طول تاریخ به عنوان یک نیروی کار مفید تلقی می شده اند که اسم آن ها واژه هایی مانند نیروی انسانی و البته مقاومت را یادآوری می کند.

نگاهی تخصصی به راز های پاسور; از نماد ها تا اعداد

نمادهای ورق های پاسور

از ظریف ترین رموز پاسور این است که ارتباط عجیبی با اعداد دارد. اگر از ما می پرسید که منظورتان چیست؟ کافی است نگاهی به تعداد برگه های بازی پاسور بندازید. تعداد برگه های پاسور 52 عدد می باشد. عددی که برابر با تعداد هفته های یک سال است. همچنین هر دسته محتوی 4 خال می باشد که 13 کارت را شامل می شود. این عدد برابر با تعداد ماه های سال قمری می باشد. حال اگر نگاهی به ارزش کل کارت های این بازی بندازید, درخواهید یافت که برابر با 365 خواهد شد. عددی که برابر با تعداد روز های سال است. هر کارت متناظر با عددی که دارد ارزشش تعیین می شود.

در برگه های شاه, ملکه و سرباز چه رازی نهفته است؟

از دیگر اسرار کارت های ورق می توان به حقایق عجیب برگه های شاه, ملکه و سرباز اشاره کرد. همانطور که از نامش می توانید برداشت کنید, برگه شاه به منزله قدرت و  صلابت می باشد. بی بی درباره خرد و شکوه صحبت می کند و سرباز هم درباره جسارت و ریسک سخن می گوید. البته که نباید از نماد تاریخی هریک از این اشخاص هم چشم پوشی کرد. بر این اساس بد نیست که توضیحی درباره اشخاص تاریخی کارت های شاه بدهیم:

  • شاه پیک : شاه داوود
  • شاه پیک : شاه شارل
  • شاه خشت : ژولیوس سزار
  • شاه گشنیز : اسکندر کبیر

بد نیست همین توضیحات درباره کارت های ملکه و یا همان بی بی داده شود:

  • بی بی پیک : آتنا ( از آتنا به عنوان الهه جنگاوری یونان یاد می شود)
  • بی بی پیک : جودیث ( این نام, اسم زنی است که در زمان عهد عتیق میزیسته)
  • بی بی خشت : راحیل (راحیل نام مادر یوسف پیامبر است)
  • بی بی گشنیز : آرژین (این اسم مربوط به مادر یک کشتی ساز به نام آرگوس می باشد)

بر این اساس کارت های سرباز معنای زیر را دارا می باشند:

  • سرباز پیک : اوژیر (نام پسر پادشاه کشور دانمارک)
  • سرباز دل : لاهایر (این نام به یکی از فرماندهان فرانسوی زمان عصر های صد ساله تعلق دارد)
  • سرباز خشت : هکتور (این نام به شاهزاده تروا نسبت داده می شود)
  • سرباز گشنیز : لانسلوت (این نام به یکی از اشخاص افسانه شاه آرتور تعلق دارد)

اسرار کارت های ورق ; کارت جوکر

یکی از رازآلود ترین کارت های بازی پاسور, کارت جوکر است. در قرن 18 میلادی این کارت در ایالات متحده آمریکا به عنوان کارت برنده یاد می شد. به مرور زمان پای کارت جوکر به طیف وسیعی از بازی های دیگر باز شد و این کارت در هر بازی نقش خودش را داشت. کارت جوکر دارای شخصی است که با رنگ های مختلف و البته استایلی لوده روی کارت نقش بسته است.

بیشتر بخوانید: بهترین خواننده های پاپ ایرانی را بشناسید

واقعیت های ترسناک راجب پاسور ; پیشگویی با ورق

رموز ورق های پاسور

دلایل مختلفی سبب شده اند که پاسور به یک ابزار مناسب برای طالع بینی تبدیل شود. ارتباط اعداد این بازی با عناصر اجتماعی, همچنین اعداد و ارتباطات معنادار این بازی سبب شده اند که بسیاری از افراد بیش از پیش به نتایج طالع بینی با این برگه ها امیدوار باشند. برای پیشگویی با پاسور, معمولا به ترکیب اعداد و شخصیت ها و سایر کاراکتر ها توجه می شود. برای نمونه کارت آس دل به معنای یک آغاز تازه می باشد. حال این شروع تازه می تواند مربوط به یک رابطه جدید باشد و یا دم از شروع فرصت شغلی دیگر بدهد.

رایج ترین روشی که برای پیشگویی با کارت های ورق استفاده می شود, چرخ بخت و یا همان Wheel of Fortune می باشد. برای انجام این کار ابتدا شخص فالگیر برگه ها را بر زده و سپس یکی دو مورد را انتخاب می کند و وابسته به ترتیب آن ها و معنا و مفهوم خاصی را تفسیر کرده و شرح می دهد. البته که تعداد کارت هایی که در مسیر فالگیری استفاده می شود, وابسته به هر شخص متفاوت است. یک نفر ممکن است برای فالگیری صرفا یک کارت را بردارد. درمقابل شخص دیگری ممکن است به سراغ 21 عدد کارت برود.

منظور از جوکر در پاسور چیست؟

جوکر یک کارت مهم در بازی Euchre در دهه 1860 بود. این بالاترین برگ برنده ممکن بود. از آن زمان، از آن به عنوان کارت وایلد یا برای جایگزینی کارتی که از دسته کارت های بازی گم شده استفاده می شود.

چرا ورق های پاسور 52 عدد است؟

ورق های پاسور 52 عدد به نشانه 52 هفته سال است. همچنین ما 4 نوع کارت در ورق های پاسور داریم (دل، خشت، گیشنیز، پیک) که به نشانه 4 فصل از سال است.

سوالات متداول

در این بخش قصد داریم به چند سوال پرتکرار درباره پاسور پاسخ بدهیم. با ما همراه باشید.

نماد های ورق های پاسور چه معنایی دارند؟

گشنیز به طبقه دهقان و کارگر ارتباط دارد و خشت از اشراف سخن می گوید. برگه دل نیز درباره احساس سخن می گوید که در این باره باید به افراد روحانی اشاره کرد.

آیا ورق های پاسور می توانند برای پیشگویی آینده استفاده شوند؟

امروزه طیف وسیعی از فالگیر ها بدلیل اعداد جالب مربوط به بازی پاسور به روش های مختلف اقدام به فالگیری با این کارت های بازی می کنند. یکی از مهم ترین این روش ها Wheel of Fortune می باشد.

 

4/5 - (3 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا