گردشگریسبک زندگیسرگرمی

11 مورد از قوانین عجیب ژاپن

پیش از سفر به کشور سامورایی ها باید با قانون های جالب کشور ژاپن آشنا باشید. تبدیل شدن این کشور به سومین قدرت اقتصادی دنیا بعد از آمریکا و چین و بالاتر از آلمان و بریتانیا, سبب شده است تا بسیاری از افراد برای کار و یا تحصیل در این کشور برنامه ریزی کنند. اما نمی توان این مهم را بدون توجه به مقررات عجیب ژاپن تحقق بخشید. درست مانند هر کشور دیگری در ژاپن هم برخی امور جرم تلقی می شوند.

قوه قضاییه این کشور همواره در برخورد با مجرمین بانهایت قدرت عمل می کند. حتما شما هم شنیده اید که این کشور به فرهنگ انسانیت خود معروف است. برای همین طبیعی است که جرم در این کشور قابل چشم پوشی نباشد. با این حال از شما دعوت می کنیم تا انتهای مطلب به منظور آشنایی با قوانین عجیب کشور سامورایی ها مجله ویکی را همراه کنید.

عجیب ترین قوانین کشور ژاپن

عجیب ترین قوانین کشور ژاپن

کمی قبل تر به این موضوع اشاره کردیم که این کشور نسبت به قوانین وضع شده حساسیت بسیاری دارد. این حساسیت هم درباره افراد بومی و هم درباره مهاجران این کشور صادق است. در ادامه برخی از این قوانین را شرح خواهیم داد.

1. محدودیت در نامگذاری فرزندان از سوی والدین

از جمله قوانین عجیب ژاپن این است که والدین نمی توانند هر اسمی را روی فرزندان خود بگذارند. ژاپنی ها این اعتقاد را دارند که نامی که برای فرزندان خود انتخاب می کنند, تاثیری غیرقابل چشم پوشی در آینده آن ها دارد. به همین دلیل قانون اجازه نسبت دادن نام های بی معنا و یا معنای منفی را به فرزندان نمی دهد. درصورتی که والدین این اشتباه را مرتکب شوند, قانون آن ها را پیگیری می کند. به طوری که درصورت انتخاب این اسامی از سوی والدین, برخورد قانونی جدی صورت می گیرد.

2. فکر تولید الکل در منزل را از سر بیرون کنید!

مصرف الکل در ژاپن

اغز جمله مقررات عجیب کشور ژاپن این است که امکان تولید الکل در خانه فراهم نیست. اگر کسی دست به تولید نوشیدنی الکلی در خانه بزند, با قانون و جریمه 5000 دلاری و یا 5 سال زندانش طرف است. البته که امکان تولید مشروبات الکلی در کارخانه ها وجود دارد. اما نباید این امر به خانه کشیده شود.

بیشتر بخوانید: محبوب ترین گروه های کی پاپ پسرانه

3. در ژاپن چاق شدن ممنوع است!

اگر قصد دارید درباره اهمیتی که دولت ژاپن به شهروندانش می دهد بدانید, فعلا به همین بسنده کنید که این کشور همه ساله وزن شهروندانش را بررسی می کند. از تصویب این قانون حدودا 16 سال می گذرد. به طوری که افراد بین 40 تا 75 ساله باید هر سال دور کمرشان اندازه گیری شود. این قانون مشخص کرده است که دور کمر زنان نباید از 87.5 و دور کمر مردان از 85 بیشتر شود. اگر عدد دور کمر شهروندان از این عدد تجاوز کند, رژیم های غذایی به صورت رایگان برای افراد تجویز می شود. علی رغم اینکه این کار از مقررات عجیب ژاپن تلقی می شود, ولی گزارشی درباره جرم تلقی شدن این کار بدست نیامده است.

4. قید شکار کردن ماهی فوگو را بزنید

ماهی فوگو در ژاپن

از دیگر قانون های جالب کشور ژاپن این است که امکان صید و سرو ماهی فوگو وجود ندارد. کشور ژاپن تنها اجازه صید این ماهی را به افرادی می دهد که دارای مجوز هستند. حتما می دانید که ذدولت ژاپن برای سلامت شهروندان خود ارزش بسیاری قائل است. این ممنوعیت سرو و صید ماهی های فوگو هم به همین موضوع ربط دارد. چرا که اشتباه در طبخ این غذا خطر فوت فرد را به همراه دارد. کشور ژاپن با تصویب این قانون تلاش کرده است تا جلوی فوت شهروندان خود را بگیرد.

5. جنگ و مناقشه نظامی در مرام ژاپنی نیست

یکی دیگر از قوانین عجیب کشور ژاپن که در راستای تحقق انسانیت فرهنگ این کشور وضع شده است, عدم امکان ورود شهروندان این کشور به جنگ ها و حملات نظامی است. به طوری که این کشور همواره خواهان صلح در سراسر دنیاست. اتفاقا یکی از اصلی ترین دلایلی که سبب شده است کشور ژاپن ارتش تشکیل ندهد, همین موضوع است.

6. استخر با خالکوبی; به منزله جن و بسم الله

خالکوبی در ژاپن

یکی دیگر از کارهای ممنوعه که در ژاپن ممکن است انجام دهید وورد به استخر با خالکوبی می باشد. البته این را بدانید که مشکلی ندارد خالکوبی داشته باشید. به طوری که هر میزان از خالکوبی که قصد داشته باشید را روی بدن خود می توانید پیاده کنید. اما نمی توانید با آن ها وارد استخر و یا سونا بشوید.

بیشتر بخوانید: روز شکرگزاری چیست؟

7. نباید زیر سن قانونی ازدواج کنید

دولت ژاپن راه را به طور کامل برای کودک همسری مسدود کرده است. هیچ دختر و یا پسری قصد ندارد زیر سن قانونی; یعنی 18 سالگی ازدواج کند. البته که این کشور سن بلوغ فکری را 13 سال تلقی می کند. اگر افراد این سن را رد کرده باشند, بدون مشکل می توانند رابطه جنسی را تجربه کنند. ولی برای ازدواج حتما باید 18 سالگی را تمام کرده باشند.

8. نباید در مراکز عمومی سطل آشغال قرار دهید

سطل آشغال در ژاپن

یکی دیگر از قوانین کشور ژاپن که هرکسی نمی تواند آن را باور کند, ممنوعیت قراردادن سطل زباله در اماکن عمومی است. نمی توانید در این کشور هیچ سطل زباله ای را در اماکن عمومی ببینید. در سال 1995 یک بمب گذاری در متروی توکیو رخ داد و از آن زمان به بعد نسبت به قراردادن سطل زباله در اماکن عمومی حساسیت بوجود آمد. به علاوه اینکه این کار فرهنگ تولید زباله کمتر را هم رواج می دهد. به همین دلیل ژاپنی ها از همان کودکی آموزش تفکیک زباله و نیز نگهداری آن ها در خانه را می بینند.

9. ممنوعیت خرید و فروش برخی مواد دارویی

این قانون در را در بسیاری از کشور های دیگر از جمله کشور ایران هم می بینیم. به طوری که در امکان فروش طیف وسیعی از دارو ها بدون نسخه پزشک وجود ندارد. شاید فکر کنید این قانون تنها محدود به دارو های خاص می باشد. اما این را بدانید که دارو های به ظاهر بدون مشکل هم خرید و فروششان در مواقعی ممنوع تلقی می شود. برای نمونه می توان به دارو های تنگی نفس و یا آسم اشاره کرد. این دارو ها را نمی توان بدون نسخه پزشک خریداری کرد.

بیشتر بخوانید: راه های افزایش خلاقیت کودکان

10. نباید پول داخلی را بی ارزش تلقی کنید.

در ژاپن حق زدن آسیب و یا دور ریختن اسکناس های رایج مملکت را ندارید. به طوری که درصورت انجام این کار مرتکب جرم شده اید. این را می توان از جمله قوانین عجیب ژاپن دانست. درصورتی که کسی این کار را انجام دهند, یا به یک سال حبس و یا پرداخت جریمه 2000 دلاری محکوم می شود. این قانون نشان دهنده این است که کشور ژاپن برای پول ملی خود ارزش بسیاری را قائل می باشد.

11. قوانین عجیب رانندگی در کشور ژاپن

قوانین عجیب رانندگی در کشور ژاپن

کشور های مختلف را می توان در سراسر دنیا یافت که در عرصه رانندگی قوانین عجیبی را وضع می کنند. یکی از این کشور ها همین سرزمین سامورایی ها; یعنی ژاپن می باشد. مهم ترین قوانین عجیب رانندگی در ژاپن به شرح زیرند:

  • در این کشور درصورتی که هنگامی رانندگی آب گل آلود به عابر پیاده بریزید, مبلغ 60 دلار جریمه می شوید. ممکن است باور این قانون برای ما عجیب به نظر برسد. اما این را درنظر داشته باشید که ژاپن کشوری پیشرفته بوده و اهمیت خاصی به ارزش شهروندان خود می دهد. چه عمدا و چه سهوا باید این قوانین را درنظر داشته باشید.
  • درصورتی که قصد داشته باشید خرید خودرو را در دستور کار قرار دهید, بهتر است قبل از خرید ماشین به فکر داشتن یک پارکینگ در فاصله دو کیلومتری خانه خود باشید. ابتدا باید مبلغ قابل توجهی را برای اجاره پارکینگ پرداخت کنید. سپس به همراه گواهینامه مالکیت پارکینگ باید نزد پلیس این کشور بروید. این اداره با تخصیص یک کارشناس مطمئن می شود که فاصله پارکنیگ تا خانه شما کمتر از مقدار مذکور نباشد.
  • از طرف دیگر فرد درصورتی که قصد داشته باشد ماشین خریداری کند, بدون اغراق باید از هفت خوان رستم عبور کند. برای خرید این فروش باید خودتان را برای 3 درصد مالیات بر مالکیت و 8 درصد مالیات بر فروش خودتان را آماده کنید.

بیشتر بخوانید: بهترین فصل سفر به وان ترکیه برای تفریح و خرید

سوالات متداول

  • مهم ترین قوانین عجیب کشور ژاپن کدامند؟

ممنوع بودن صید ماهی فوگو – عدم امکان خرید دارو های تنگی نفس بدون نسخه – جرم بودن بی ارزش شمردن پول داخلی

  • جریمه های بی توجهی به قوانین این کشور چیست؟

از حبس به مدت های مختلف گرفته تا جریمه های نقدی

  • قوانین عجیب رانندگی در این کشور کدامند؟

مالیات قابل توجه هنگام خرید ماشین – فاصله حداقل دو کیلومتری پارکنیگ تا خانه – جریمه نقدی پاشیدن آب گل آلود به عابران

سخن آخر

کشور ژاپن همواره به فرهنگ انسانیت و حامی صلح بودنش معروف بوده است. فرهنگ و شخصیت بالا مهم ترین عواملی هستند که این کشور را تبدیل به سومین قدرت اقتصادی دنیا و یکی از برترین قدرت های علمی جهان کرده اند. برای افرادی که تصمیم دارند به این کشور سفر کنند, در قالب یک راهنمای جامع, تمامی قوانین عجیب ژاپن که در فرهنگ خودمان وجود ندارند شرح داده شدند. حتما پیش از سفر به این کشور, چه به منظور کار و چه به منظور تحصیل,موارد مذکور را درنظر داشته باشید. از اینکه ما را تا انتها همراهی کردید از شما ممنون و سپاسگزاریم.

5/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا