گردشگریرشد فردیکسب و کار

بهترین کشور برای مهاجرت کاری

از مهم ترین روش های مهاجرت به کشور های خارجی, دریافت ویزای کار و مهاجرت کاری می باشد. شاید کار سختی را برای انتخاب بهترین کشور برای مهاجرت کاری پیش رو داشته باشید. اما گاهی اوقات آشنایی با ویژگی های محبوب ترین مقاصد برای ویزای کار, می توانید لیست کوچک تری از این مقاصد تهیه کنید و البته که کارتان برای این انتخاب آسان تر شود.

همه ساله شاهد پذیرش نیروی کار از سوی کشور های مختلف هستیم. امنیت شغلی, سطح درامد خوب و البته آسانی دریافت ویزا مهم ترین معیار های انتخاب بهترین مقاصد برای مهاجرت کاری هستند. آیا شما هم به دنبال شناختن بهترین کشور برای کارگر ساده هستید؟ این مطلب از مجله ویکی برای شماست.

چه عواملی در انتخاب بهترین کشور برای مهاجرت کاری موثر است؟

انتخاب بهترین کشور برای مهاجرت شغلی

این را بدانید که برای انتخاب بهترین کشور برای مهاجرت شغلی ابتدا باید معیار های انتخاب این کشور را بدانید. مهم ترین پارامتر های انتخاب بهترین کشور برای مهاجرت کاری به شرح زیرند:

  • برقراری توازن به زندگی و کار : در بهترین مقاصد برای مهاجرت کاری قطعا باید به این مهم توجه داشته باشید که بین کارکردن و زندگی کردن تعادل باشد. به طوری که هم انرژی کار کردن داشته باشید و هم نیروی کافی برای امور شخصی داشته باشید. گاهی اوقات به منظور داشتن راحتی در زندگی کار بیش از اندازه در برخی کشور ها جرم تلقی می شود.
  • بررسی کمترین میزان درآمد : در کشور های توسعه یافته شاهد این هستیم که قانون کار این کشور ها حمایت های ویژه ای را برای نیروی کار و البته صاحب کار آن ها درنظر می گیرند. یکی از این مصادیق حمایت, درنظر گرفتن حداقل میزان درآمد است که کارگر باید از آن برخوردار باشد. بنابراین در بهترین کشور برای کارگر ساده باید حداقل درآمد در سطح مناسبی باشد.
  • آسانی دریافت ویزا : گاهی اوقات فرایند دریافت ویزا امری زمان بر و طاقت فرسا است. به همین دلیل افراد ترجیح می دهند در کشوری شاغل شوند, که دریافت ویزای کاری آن امری آسان باشد.
  • نرخ بالای امید به زندگی : در راحت ترین کشور برای مهاجرت کاری تعادل کافی میان کار و زندگی برقرار است. در این کشور ها افراد از حداقل میزان درآمد و دستمزد کافی به منظور برخورداری از یک زندگی راحت بهره مند هستند.
  • به نرخ بیکاری دقت کنید : یادتان باشد که هرچه نرخ بیکاری در کشور مدنظر شما کمتر باشد, این کشور انتخاب مناسب تری برای اشتغال است.

بهترین مقاصد برای مهاجرت کاری

بهترین مقاصد برای مهاجرت کاری

در بخش قبلی مهم ترین پارامتر ها برای انتخاب بهترین مقاصد مهاجرت کاری را خدمت شما شرح دادیم. براساس این معیار ها کشور های زیر گزینه ای مناسب برای دریافت ویزای کار تلقی می شوند:”

  • دانمارک
  • آلمان
  • کانادا
  • استرالیا
  • سوئیس
  • انگلستان
  • ژاپن
  • قطر
  • امارات متحده عربی

در ادامه هریک از گزینه های بالا را آنالیز خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

کشور کانادا ; از بهترین مقاصد برای ویزای کار

کشور کانادا ; از بهترین مقاصد برای ویزای کار

احتمالا شما هم درباره توریس پذیری کانادا و اشتغال بسیاری از ایرانیان در این کشور شنیده اید. این کشور همه ساله توریست های بسیاری را از سراسر دنیا می پذیرد. فرهنگ توریست پذیر و سطح درآمد مناسب در این کشور سبب شده است تا افراد از نقطه نقطه دنیا برای سفر به این کشور برنامه ریزی کنند. طبق آماری که از این کشور منتشر شده است, 400 هزار ایرانی هم اکنون ساکن کانادا هستند. بدلیل راحتی زندگی در این کشور, ایرانیان به دنبال سفر به این کشور و اشتغال در آن هستند. این کشور به بهترین شکل از نیروی کار ماهر استقبال می کند.

طبق آمار های قابل استناد, 18.5 میلیون نفر نیروی کار در این کشور مشغول به فعالیت هستند و 4.5 میلیون نفر از این افراد را نیروی کار خارجی تشکیل می دهد. این بداند معناست که کانادا برای پذیرش نیروی خارجی سخت گیری زیادی ندارد. به بیان بهتر کانادا از محبوب ترین مقاصد برای ویزای کار است. چنانچه موفق به دریافت ویزای کار این کشور شوید, درآمدی قابل توجه انتظار شما را می کشد. درآمدی که به طور میانگین حدود 2400 دلار کانادا است.

آلمان ; محبوب ترین مقصد ایرانیان در قاره اروپا

 

المان چهارمین قدرت اقتصادی دنیاست و اوّلین قدرت اقتصادی قاره اروپا تلقی می شود. این کشور صنعتی همواره نزد ایرانیان محبوبیت خاصی برای مهاجرت کاری داشته است. آلمان کشوری است که حتی درصورت وقوع رکورد اقتصادی هم اجازه به خطر افتادن نیروی کار را نمی دهد. هم اکنون طبق آمار های منتشر شده از سوی دولت آلمان, این کشور نیاز به حدود 400 هزار نیروی کار حرفه ای دارد. اما بی دلیل نیست که این کشور تا این اندازه برای مهاجرت کاری محبوب شده است.

کار کردن در آلمان; به عنوان بهترین کشور برای مهاجرت شغلی در قاره اروپا دارای مزایایی چون سطح بالای درآمد, امنیت شغلی مناسب, رقم پایین افراد بیکار و … می باشد. افرادی که در این کشور شاغل هستند, بطور میانگین دارای 1600 یورو درآمد در ماه هستند. هم اکنون ایرانی های بسیاری در این کشور پیشرفته اروپایی شاغل هستند. طبق آخرین آمار نرخ ایرانیان ساکن آلمان به 320 هزار نفر هم رسیده است.

دانمارک ; کار کردن در شاد ترین کشور دنیا را تجربه کنید!

دانمارک ; کار کردن در شاد ترین کشور دنیا را تجربه کنید!

احتمالا از نرخ بالای امید به زندگی در این کشور زیاد شنیده اید. تحصیل و درآمد در این کشور رایگان است و ساعت کاری در این کشور اصلا زیاد نیست. به همین دلیل از این کشور می توان به عنوان یکی از بهترین مقاصد برای مهاجرت کاری یاد کرد. بدلیل اینکه در این کشور افراد بسیاری در بالاترین سطح رفاه و شادی مشغول زندگی هستند; کمترین نرخ جرم و جنایت ثبت شده است. بدلیل برخورداری این کشور از نرخ جمعیت پایین, دانمارک همواره پذیرای نیروی کار حرفه ای بوده است.

آمار ها نشان می دهد که افراد شاغل در این کشور به طور میانگین درآمدی برابر با 17 هزار کرون را برخوردار هستند. از دانمارک به عنوان یکی از محبوب ترین مقاصد برای ویزای کار یاد می شود. نرخ پایین بیکاری در این کشور دلیل خوبی برای تشویق افراد به اشتغال در این کشور می باشد. آمارها نشان می دهد که 30 هزار ایرانی در این کشور مشغول هستند.

ایسلند ; کشوری کاملا بدور از جرم و جنایت

ایسلند ; کشوری کاملا بدور از جرم و جنایت

ایسلند از آن دسته از کشور هایی است که ناامنی در این کشور کاملا بی معنی است. پلیس این کشور بجای حمل سلاح سرد در خیابان های این کشور بستنی می خورد. اگر جام جهانی 2014 و 2018 را به خاطر داشته باشید, حتما یادتان هست که کاپیتان تیم ملی ایسلند یک متخصص دندانپزشک بود. این نشان از کلاس بالای این کشور و فرهنگ سطح بالای آن دارد. به همین دلیل اگر به دنبال یک مقصد امن برای دریافت ویزای کاری هستید, حتما روی ایسلند حساب کنید.

قطر ; مقصدی نزدیک برای ایرانیان

قطر ; مقصدی نزدیک برای ایرانیان

از سالها پیش خبر نیاز این کشور به نیروی کار بخصوص در بخش پزشکی و درمانی را شنیده اید. همین پارسال بود که در این کشور تورنومنت معتبر جام جهانی برگزار شد. میزبانی این کشور از رویداد های مهم بهانه خوبی برای اشتغال نیروی کار بسیار در این کشور می باشد. درآمد بالای قطر از منابع سوختی خلیج فارس, سبب شده است که سرانه درآمد در این کشور افزایش چشم گیری داشته باشد. اگر الزامی به سفر به کشور های اروپایی نمی بینید, قطر به عنوان یک مقصد نزدیک به ایران, گزینه مناسب برای ایرانیانی است که به دنبال کار کردن در خارج از کشور هستند.

لوکزامبورگ ; کشوری کوچک اما توریست پذیر

لوکزامبورگ ; کشوری کوچک امّا توریست پذیر

آمار ها نشان از اختصاص درآمدی بسیار بالا از سوی دولت این کشور به متقاضیان کار دارد. لوگزامبورگ علی رغم ناآشنا بودن, به تکریم نیروی کار اهمیت زیادی داده و حتی گفته می شود بیشترین درآمد اختصاص یافته به معلم ها مربوط به این کشور است. در این کشور می توانید حداقل درآمد 2200 یورو در ماه را داشته باشید. اخذ ویزای این کشور برای ایرانیان زیاد سخت نیست. با این حال آمار های دقیقی از تعداد ایرانیان حاضر در این کشور منتشر نشده است.

سخن آخر

در این مطلب درباره بهترین کشور برای مهاجرت کاری توضیحاتی را خدمت شما ارائه کردیم. نرخ بالای تورم در کشور ایران سبب شده است که بسیاری از افراد به مهاجرت کاری به مقصد کشور های پیشرفته تشویق شوند. بدلیل وضعیت بهتر اقتصادی در کشور های اروپایی, قطعا مهاجران این کشور ها امید به زندگی بیشتری داشته و کار خود را بهتر انجام می دهند. سقوط ارزش پول ملی نسبت به ارز های رایج مانند دلار و یورو این فرصت را برای شاغلان خارج از کشور فراهم کرده است تا با ارسال ارز های رایج کشور خارجی به خانواده خود, به مقابله خانوادشان دربرابر تورم کنند. از اینکه ما را تا انتهای مطلب همراهی کردید از شما عزیزان ممنونیم.

سوالات متداول

در این بخش به چند سوال پرتکرار شما عزیزان قرار است پاسخ دهیم.

  • بهترین کشور برای مهاجرت کاری کدام است؟

کانادا – آلمان – ژاپن – قطر – ایسلند – استرالیا و …

  • چه عواملی در انتخاب بهترین کشور برای مهاجرت کاری نقش دارند؟

مواردی چون تعادل میان کار و زندگی – راحتی دریافت ویزا – حداقل درآمد مناسب و ….

  • چگونه می توان بهترین کشور برای مهاجرت کاری را انتخاب کرد؟

با بررسی نرخ بیکاری, نرخ درآمد و البته میزان امنیت جانی و شغلی

به این مقاله امتیاز دهید!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا