گوناگون

مدت زمان صدور ویزای کاری کانادا

کانادا یکی از کشور های خاص و با اقتصاد بسیار مناسب در جهان محسوب می شود که سالانه افراد زیادی این کشور مقصدی برای سفر و مهاجرت انتخاب می کنند. به طور حتم اگر شما بخواهید به کشور کانادا سفر کنید به دریافت ویزا نیازمند خواهید بود. یکی از این ویزا ها، ویزای کاری نام دارد. جهت اخذ ویزای کاری کانادا پس از ثبت نمودن درخواست و ارسال مدارک، بررسی پرونده آغاز می گردد و بسته به نوع ویزا، این پروسه مدت زمانی به طول خواهد انجامید.

ویزای کاری چیست؟

ویزای کاری یکی دیگر از انواع ویزا هایی است که افراد می توانند به هنگام ورود به کشور کانادا آن را دریافت کنند. نام دیگر ویزای کاری، ویزای ورک پرمیت بوده که خود انواع مختلفی دارد. این ویزا برای کار موقت صادر می شود. کارفرمایان در کشور کانادا می توانند افراد مختلفی را از دیگر کشور ها جهت انجام کار جذب نمایند. اگر شما نیز جزء آن دسته از افرادی هستید که می خواهید به عنوان نیروی کار ماهر اقدام به دریافت این ویزا کنید باید از کارفرمای خود درخواست نموده تا دعوت نامه رسمی را برای شما ارسال نماید.

ویزای کاری کانادا با اهداف مختلفی صادر می شود. شروع کسب و کار های مختلف در کانادا، جذب نیروی ماهر و خود اشتغالی از جمله اهدافی هستند که این کشور برای افرادی که در این زمینه ها فعالیت می نمایند، ویزای کاری صادر خواهد کرد.

مدارک لازم برای دریافت ویزای کاری کانادا

مدارک لازم برای دریافت ویزای کاری کانادا

اگر قصد دارید که ویزای کاری دریافت کنید، نیاز بوده تا مدارکی را جهت دریافت و صدور آن به سفارت این کشور در ایران ارائه دهید. به طور کلی برای اخذ ویزای کاری به مدارک مختلفی نیاز خواهید داشت. برخی از این مدارک به صورت عمومی بوده و برای تمامی ویزا ها در نظر گرفته شده اند و برخی دیگر نیز اختصاصی هستند.

  • داشتن شناسنامه و مدارک شناسایی
  • اصل پاسپورت با اعتبار مناسب و کافی
  • عکس پرسنلی با پس زمینه سفید
  • ارائه سند ازدواج در صورت سفر با همسر
  • گواهی پیشنهاد شغلی از سوی کارفرما
  • گواهی نامه عدم سوء پیشینه
  • ترجمه مدارک تحصیلی جهت کار
  • ارائه رزومه شغلی به زبان انگلیسی
  • اثبات تمکن مالی برای دریافت ویزای کاری کانادا

مدت زمان صدور ویزای کاری

یکی از دغدغه های مهم و حساس افرادی که اقدام به درخواست ویزای کاری کرده اند، مدت زمان صدور و پاسخ سفارت کانادا است. زمان پاسخ گویی به درخواست شما به طور دقیق از زمان ارسال مدارک به سفارت آغاز شده و تا بررسی نهایی ادامه می یابد. این مدت زمان می تواند به دلایل مختلفی طولانی تر شود.

امروزه این کشور با کمبود نیروی کار مواجه است. به همین منظور برای افراد با تخصص های مختلفی جهت کار ویزا صادر می کند. اگر شما نیز جزء از دسته افرادی هستید که اقدام به درخواست ویزای کاری کانادا کرده اید و منتظر پاسخ از سوی سفارت این کشور هستید، خود را برای یک مدت زمان طولانی آماده کنید. به طور کلی مدت زمان پاسخ گویی به درخواست ویزای کاری با توجه به شرایط افراد متفاوت خواهد بود. شهروندان ایرانی برای پاسخ سفارت باید به مدت ۳۰ هفته منتظر بمانند. اگر این مدت زمان طولانی شد، می بایست به دنبال مشکل و سپس برطرف نمودن آن باشند.

چه عواملی می توانند تاثیر مستقیمی بر زمان پاسخ گویی به درخواست ویزای کاری داشته باشند؟

اگر برای درخواست ویزای کاری از سفارت این کشور اقدام کرده‌ اید و منتظر پاسخ سفارت کانادا هستید؛ اما مدت پاسخ دهی آن ها کمی طولانی شده نگران نباشید. دلایل مختلفی وجود دارند که می توانند تاثیر مستقیمی بر ن زمان پاسخ گویی به درخواست داشته باشند. از جمله این عوامل می توان به موارد زیر اشاره کرد.

چه عواملی می توانند تاثیر مستقیمی بر زمان پاسخ گویی به درخواست ویزای کاری داشته باشند؟

نقص مدارک

یکی از مهم ترین مدارکی که به هنگام درخواست ویزای کاری درخواست می شود، مدارک مربوط به شناسایی است. در صورتی که این مدارک کامل نباشند زمان بررسی پرونده افزایش خواهد یافت؛ سپس به شما اعلام می گردد که جهت تکمیل مدارک به سفارت مراجعه کنید. پروسه تکمیل و بررسی مجدد می تواند زمان بیشتری را نیاز داشته باشد.

اعتبار سنجی مدارک

افسر ویزا برای بررسی مدارک و پرونده، باید با دپارتمان ها و قسمت های مختلف ارتباط برقرار نماید. این موضوع نیز به صورت عادی می تواند زمان بر باشد.

مسائل مالی

هزینه های مربوط به دریافت ویزای کاری برای کشور کانادا با دیگر ویزا ها متفاوت است. اگر هزینه ای را جهت دریافت ویزای کاری در قسمت های مختلف پرداخت نکنید، این موضوع می تواند به وجود آمدن مشکل در پرونده منجر گردد. این موضوع در جایگاه خود می تواند زمان زیادی را صرف کند.

سایر مسائل

مسائل دیگری نیز وجود دارند که می توانند تاثیر مستقیمی بر زمان پاسخ گویی سفارت کانادا نسبت به تایید و صدور ویزای کاری این کشور داشته باشد. عدم سازش میان کشور ها، مسائل سیاسی، سوابق متقاضی و تحریم ها  مواردی هستند که می توانند تاثیر مستقیمی بر زمان پاسخ گویی سفارت بگذارند.

اعتبار سنجی مدارک ویزای کانادا

سخن پایانی

افراد زیادی جهت دریافت ویزای کاری کشور کانادا اقدام می کنند. این افراد به هنگام درخواست و ثبت آن با دغدغه ها و مشکلات مختلفی رو به رو می شوند. به طور حتم هر کدام از این مشکلات در جایگاه خود مهم و حساس هستند. یکی از این دغدغه ها زمان پاسخ گویی سفارت نسبت به صدور ویزای کار است. به طور کلی مدت زمان صدور ویزای کاری در کانادا، ۳۰ هفته به طول خواهد انجامید. این مدت زمان می تواند بسته به شرایط مختلف متفاوت باشد.

دفتر حقوقی بین المللی گلوبال یک شرکت مشاوره با شماره ثبت رسمی ۳۰۱۱۱۴۸۴۹ در مرکز شهر تورنتو، استان انتاریو، کانادا میباشد. موسسه ما با بیش از ۲۰ سال سابقه وکالت درجه یک هم در ایران و در کانادا با رعایت تمامی قوانین موجود مهاجرتی در کانادا آماده ارائه خدمات خود به متقاضیان گرامی از سراسر دنیا میباشد.جهت کسب اطلاعات بیشترو دریافت مشاوره به سایت موسسه گلوبال امیگریشن مراجعه کنید.

به این مقاله امتیاز دهید!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا