گوناگون

تاثیرات لوازم چوبی آشپزخانه بر انسان

استفاده از وسایلی با متریال چوبی در محیط خانه اثراتی متفاوت بر انسان میگذارد، تاثیرات استفاده از لوازم چوبی می‌تواند از دو جنبه‌ی روانشناختی و کارایی بهتر برای انسان بررسی شود؛ ما قصد داریم آثار دکوراسیون و وسایل چوبی در محیط آشپزخانه را بر روی انسان بررسی کنیم پس همراه این مقاله باشید.

فواید استفاده از وسایل چوبی

استفاده از چوب در وسایل مورد استفاده‌ی انسان به سال‌های بسیار دور و یا حتی انسان‌های نخستین برمی‌گردد؛ وجود عناصر طبیعی در محیط زندگی انسان باعث می‌شود شادی و آرامش به زندگی ما تزریق شود.

برتری چوب در مقایسه به دیگر متریال‌ها

اگر به سراغ مقایسه‌ی چوب با دیگر متریال‌ها در ساخت وسایل برویم متوجه خواهیم شد که مزایا و برتری‌های چشم‌گیری را دارد که در ادامه به برخی از آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

در قیاس چوب با فلزات متوجه خواهیم شد که وزن چوب به مراتب کمتر از فلزات می‌باشد و اگر قصد داشته باشیم سازه‌ی تزئینی یا ابزاری برای محیط آشپزخانه بسازیم منطقی است که از چوب استفاده کنیم چون استفاده از وسایل آشپزخانه معمولا برعهده‌ی خانم‌ها می‌باشد و ابزار سبک‌تر یعنی تسلط بیشتر برای خانم‌ها در انجام کارها.

استفاده از متریال‌های دیگر همچو پلاستیک‌های فشرده می‌تواند برای سلامتی ما مضر باشد و به مرور زمان شاهد کمرنگ شدن و تحلیل رفتن این ابزارها در محیط آشپزخانه هستیم اما استفاده از چوب که یکی از عناصر آلی و طبیعی می‌باشد می‌تواند خیال ما را از لحاظ سلامتی ظروف و… راحت کند و با شستشویی کوچک می‌توانیم دوباره شاهد آن ظاهر زیبای چوبی باشیم.

خواص استفاده از ظروف چوبی

چوب ماده‌ای نسبتا ارزان (البته ظروف چوبی با کیفیت قیمت نسبتا زیادی دارند) و قابل انعطاف است و از طرفی استقامت مناسبی جهت استفاده در ظروف غذایی دارد؛ سوالی که پیش میاد آن است که صرفا بخاطر استقامت چوب از آن برای ساخت ظروف استفاده کنیم؟! مگر ظروف دیگر استقامت ندارند؟ برخی از مزایای استفاده از ظروف چوبی را برای شما آماده کرده‌ایم:

  • چوب می‌تواند القابخش محیط طبیعت برای ما باشد

چرخه‌ی استفاده و تولید چوب اگر به‌ خوبی بچرخد می‌تواند یکی از پراستفاده ترین وسایل انسانی را از دایره‌ی تولید آلودگی کنار بکشد چون چوب ماده‌ای طبیعی و تجدید پذیر است و استفاده از آن موجب تولید هیچگونه آلودگی نمی‌شود.

  • آسیب نرسیدن به ظروف دیگر

اگر در محیط آشپزخانه از ظروف تفلون و یا هر ظرف حساس دیگری استفاده کنید، می‌توانید با استفاده از کفگیر و ملاقه‌ی چوبی از آسیب رسیدن به آن‌ها جلوگیری کنید و این ماجرا باعث افزایش طول عمر آن‌ها می‌شود.

  • جلوگیری از انتقال گرما

یکی دیگر از مزایای استفاده از ظروف چوبی می‌تواند نداشتن قابلیت انتقال گرما باشد؛ اگر از ظروف فلزی استفاده کنیم با قرار دادن آن‌ها در غذاهای داغ سریعا دمای آن‌ها بالا می‌رود و ممکن است نتوانید آن‌را در دست نگه دارید و باید صبر کنیم تا سرد شود.

  • محیطی نامناسب برای عوامل بیماری‌زا

با استفاده از داده‌های به دست آمده می‌توانیم به این نتیجه برسیم که چوب محیط مناسبی برای رشد باکتری‌ها و میکروب‌ها نمی‌باشد و در مقابل آن ظروف پلاستیکی و فلزی بستری مناسب برای رشد سریع آن‌ها می‌باشد.

به طور کلی استفاده از ظروف چوبی می‌تواند منطقی باشد هرچند که هر ظرفی با هر متریالی می‌تواند مضرات خود را نیز داشته باشد که این امر از ظروف چوبی مستثنی نمی‌باشد.

تاثیرات روانشناختی وسایل چوبی بر انسان

اگر بخواهیم از جنبه‌ی روانشناسی این موضوع را بررسی کنیم بهتر است ابتدا با مثالی ساده شروع کنیم؛ به احتمال زیاد اغلب ماها با وارد شدن به محیطی که دکوراسیون چوبی دارد و یا حتی وارد شدن به نجاری، با دیدن چوب و استشمام بوی خاص آن حس خوبی را دریافت خواهیم کرد، این موضوع برخاسته از بحث اثر چوب بر روان انسان است که قصد داریم کمی آن را بررسی کنیم.

چوب تداعیگر طبیعتظاهر زیبا و بوی خاص چوب ما را به دل طبیعیت هدایت می‌کند.

انعکاس صوتیاستفاده از چوب به عنوان دیوارپوش و… باعث می‌شود تا انعکاس‌ها و بازگشت صداهای محیط خیلی نرم‌تر باشد و باعث آرامش روانی هر چه بیشتر برای ما شود.

ذات زیبایی پسند انسانهمانطور که می‌دانید ذات انسان زیبایی پسند است و با دیدن زیبایی‌ها از لحاظ روحی به درجه‌ی بالاتری خواهد رسید؛ زیبایی چوب غیرقابل چشم پوشی می‌باشد و با تنوع نوع و جنس چوب می‌توانیم ظواهر کاملا متفاوت و بی نظیری رو مشاهده کنیم.

خرید وسایل چوبی برای آشپزخانه

آشپزخانه تقریبا به عنوان اصلی‌ترین بخش هر خانه تلقی می‌شود و اغلب وقت گذرانی خانم‌های خانه درون آن است. ما در بخش‌های قبلی این مقاله جنبه‌های مختلف استفاده از وسایل چوبی، خصوصا ظروف چوبی را بررسی کردیم و دلایل مختلفی را برای استفاده از آن‌ها بیان کردیم.

محیط آشپزخانه برخلاف تصور می‌تواند در کنار وسایل مورد نیاز برای آشپزی به وسایل متنوع دیگری نیاز داشته باشد و در جهت زیباسازی این محیط استفاده شوند؛ فروشگاه‌های متفاوتی در سطح وب و شبکه‌های اجتماعی وجود دارد که چنین محصولاتی را ارائه می‌دهند اما پیشنهاد ما برای این مورد چه سایتی می-باشد؟

خرید لوازم چوبی آشپزخانه

تنوع لوازم چوبی برای استفاده در آشپزخانه بسیار زیاد است و ممکن است بعضی از محصولات را تا زمانی که اسم و طرح‌شان را ندیده‌اید به شدت نیاز آن پی نبرید.

وبسایت شفتالو یکی از معتبرترین گزینه‌های روی میز برای خرید اینگونه وسایل است، شاید بپرسید که چه محصولاتی را می‌توانیم از این سایت تهیه کنیم؟ در ادامه به برخی از این محصولات اشاره خواهیم کرد.

  • ظروف چوبی برای آشپزخانه

یکی از اصلی‌ترین محصولات چوبی آشپزخانه می‌تواند ظروف چوبی باشد که در بخش‌های قبل‌تر به برخی از مزایای آن اشاره کردیم. ظروف چوبی را علاوه‌بر سرو غذا می‌توانیم برای پذیرایی (میوه و…) نیز استفاده کنیم.

  • جاشمعی
  • ماگ و لیوان

وجود ماگ‌های شخصی در خانه‌ها بسیار گسترده شده است و چه خوب است که بجای استفاده از ماگ‌های دیگر از این نوع ماگ استفاده کنیم و خیال‌مان از بابت افتادن و شکستن آن کاملا راحت باشد.

  • زیر لیوانی

دلیل استفاده از زیر لیوانی‌ها در کافی شاپ‌ها، چکه نکردن قهوه و نوشیدنی می‌باشد که در جهت نظافت می‌تواند خیلی کاربردی باشد؛ نظافت در محیط خانه و آشپزخانه ضروری‌تر است.

با توجه به اینکه به جنبه‌های مختلف این موضوع پرداختیم و با سایتی مناسب جهت خرید این محصولات آشنا شدیم، می‌توانیم با خیالی راحت به خرید آن‌ها بپردازیم.

به این مقاله امتیاز دهید!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا