پزشکیسلامت

با این روش، از شر سردرد میگرنی خلاص شوید!【سال۱۴۰۲】

بسیاری از افراد بنا به دلایل مختلفی از سردرد های میگرنی رنج می برند و به دنبال یافتن راه حلی برای این مشکل هستند. از گذشته تا به امروز، پزشکان روش های مختلفی را برای درمان میگرن در نظر گرفته و به بیماران پیشنهاد داده اند که هر یک از آن ها تا حدی موثر واقع می شوند. اما اخیرا پزشکان بررسی های بسیاری انجام داده اند و متوجه شده اند که تزریق بوتاکس در دو نوبت می تواند تا حد 50 درصد این بیماری را درمان کنند. تزریق بوتاکس تنها جنبه زیبایی ندارد و می تواند برای موارد درمانی بسیار مورد استفاده قرار گیرد. بهترین دکتر بوتاکس در ایران با تخصص و تبحری که در این زمینه دارد می تواند به بیماران مبتلا به میگرن کمک شایانی کند. اگر شما می خواهید پزشک مورد نظر خود را بیابید، می توانید به سایت های تاپتنا، نوبت دات آی آر، جراحا و … مراجعه نمایید.

سردرد میگرنی چگونه است؟

میگرن سردردهای پیاپی است که بیشتر مواقع یک طرف سر را دچار درد می کند و با کاهش اشتها، حالت تهوع و استفراغ همراه است. درد میگرن ضربان دار و به اندازه ای شدید است که اختلالی در زندگی روزمره ایجاد کند. سردرد می تواند از نظر شدت، دفعات حملات در روز و مدت زمان در بین بیماران متفاوت باشد. حساسیت به نور و صدا نیز از دیگر علائم این بیماری است.

خانم ها بیشتر از آقایان مستعد ابتلا به میگرن هستند. عامل ارثی نقش مهمی در این بیماری دارد و معمولاً سابقه خانوادگی در تاریخچه بیماران دیده می شود. حملات میگرن می تواند در عرض چند ساعت تا چند روز باعث درد شدید شود و با فاکتورهایی از جمله استرس، سرمای شدید، گرمای شدید، گرسنگی و تشنگی شروع و تشدید شود. تاکنون تلاش های زیادی برای یافتن روش های درمانی برای میگرن صورت گرفته است، اما تا به امروز تکنیکی تاثیرگذارتر و بهتر از تزریق بوتاکس برای درمان و کاهش درد میگرن شناخته نشده است. در واقع می توان گفت؛ تزریق بوتاکس تنها راه کنترل و کاهش دفعات حملات میگرنی است.

تزریق بوتاکس چه تاثیری بر میگرن می گذارد؟

بوتاکس در نواحی رشته های عصبی که موجب بروز درد شدید و میگرن می شود تزریق می گردد. پس از تزریق، بوتاکس بر انتهای عصب اثر می گذارد و به راحتی می تواند از انتشار پیام های شیمیایی حاوی انتقال درد جلوگیری نماید. در واقع بوتاکس از فعال شدن شبکه های ارتباطی درد در مغز جلوگیری می کند.

قبل از شروع میگرن، بوتاکس می تواند به خوبی از به وجود آمدن آن ها جلوگیری کند، اما مدتی طول می کشد تا اثر مفیدی بر روی رشته های عصبی داشته باشد. برای تشخیص بهتر اثرات بوتاکس لازم است فرد در 2 جلسه دیگر تزریق بوتاکس را تکرار کند. در حقیقت در صورت بیشتر شدن تعداد جلسات می توان شاهد نتایج خوب درمان میگرن با تزریق بوتاکس بود. اثرات تزریق بوتاکس می تواند 10 تا 12 جلسه باقی بماند. بیشتر بیماران پس از دو جلسه تزریق بوتاکس 50 درصد کاهش سردرد را تجربه کردند.تزریق بوتاکس چه تاثیری بر میگرن می گذارد؟

تزریق بوتاکس برای درمان میگرن، چه مدت ماندگاری دارد؟

مدت زمان ماندگاری بوتاکس ممکن است بسته به فرد و منطقه ای که بوتاکس در آن استفاده می شود متفاوت باشد. در کل طول عمر بوتاکس بین 4 تا 6 ماه است. جهت اینکه بوتاکس تاثیر خود را برای مدت طولانی تری نشان دهد، فرد باید دست کم 5 تا 6 جلسه درمانی و تزریق متوالی انجام دهد. ولی در رابطه با درمان میگرن با بوتاکس باید گفت که این حالت دائمی نیست.

ابتدا باید به خاطر داشت که میگرن به طور کامل از بین نمی رود. هدف از تزریق کردن بوتاکس در مبتلایان به میگرن کاهش دفعات و شدت حملات میگرنی است. بیماران تصمیم خود را می گیرند که چه زمانی دوباره بوتاکس را تزریق کنند. هنگامی که وضعیت پایدار است، می توان تزریق را به تعویق انداخت، ولی زمانی که درد به اوج خود برسد و دوباره حاد شد، تزریق بوتاکس باید تکرار شود.

مزایای تزریق بوتاکس در درمان میگرن

تزریق بوتاکس به دلیل نداشتن عوارض داروهای خوراکی مانند خواب آلودگی، افزایش یافتن وزن، ریزش مو، اعتیاد، مشکلات بارداری و مشکلات جنسی ارجحیت دارد. از این رو این روش در برابر سایر روش های درمانی برای جلوگیری از میگرن و درمان آن، بسیار مورد استفاده قرار می گیرد.

در صورتی که داروهای خوراکی برای پیشگیری از میگرن تجویز می گردد، بیمار باید هر روز از آن  ها استفاده نماید و در اکثر موارد نیاز است فرد بیش از یک دارو را به طور منظم در شبانه روز استفاده نماید که ممکن است موجب کمتر شدن انگیزه درمانی شود. تزریق بوتاکس این گونه مشکلی ایجاد نخواهد کرد و فرد مجبور به مصرف منظم دارو نخواهد بود.

تزریق بوتاکس در ناحیه پیشانی چین و چروک صورت را از بین می برد. این یک مزیت اضافی از درمان است که به خودی خود باعث خشنود شدن بیمار و افزایش رضایت آن ها می شود. توجه به این نکته ضروری است که در این حالت بوتاکس مانند یک شمشیر دولبه است و در صورتی که دکتر اطلاعات کافی در رابطه با اصول ساده بوتاکس نداشته باشد، ممکن است تغییرات چندان خوشایندی در چهره فرد ایجاد شود و در نهایت حتی با کنترل سردرد ، رضایت فرد از درمان بوتاکس کاهش می یابد.مزایای تزریق بوتاکس در درمان میگرن

کلام آخر

همانطور که می دانید بسیاری از افراد از بیماری میگرن رنج می برند و ممکن است این مشکل، زندگی آن ها را دچار اختلال کند. سردرد های میگرنی می تواند تاثیرات بسیار منفی بر جسم و روح بیماران بگذارد. برای درمان این مشکل، راهکاریهای مختلفی وجود دارد اما بهترین و موثرترین گزینه، تزریق بوتاکس به پیشانی جهت درمان است. تزریق بوتاکس جزو روش های پرطرفدار بین پزشکان است که آن ها کاملا این روش را تائید می کنند. در صورتی که هر گونه انتقاد یا پیشنهاد در رابطه با تزریق بوتاکس برای درمان میگرن دارید، می توانید به سایت تاپتنا یا toptena.ir مراجعه کنید و با ما در میان بگذارید.

5/5 - (2 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا