پزشکیسلامت

آیا پروتز سینه در بارداری اختلال ایجاد می کند؟【سال1402】✅

بسیاری از خانم ها برای داشتن سینه های خوش فرم و برجسته راه های مختلفی را امتحان می کنند زیرا سینه های خوش حالت موجب زیبایی اندام می گردد و در ضمن اعتماد به نفس را افزایش می دهد. یکی از راهکارهایی بسیار مورد تائید مردم قرار و پزشکان قرار گرفته است، جیگذاری پروتز سینه می باشد. پروتز سینه باید توسط بهترین جراح پروتز سینه در ایران که مهارت و تجربه بسیار زیادی در این حوزه دارد انجام گیرد. با کمک پروتز سینه، سینه ها بسیار زیبا و برجسته می شوند اما بهتر است خانم ها پیش از باردار شدن و طول دوران بارداری، از جایگذاری کردن پروتز سینه جلوگیری کنند. اگر شما نیز می خواهید جراح متخصص خود را در این زمینه بیابید، می توانید از سایت های جراحا، تاپتنا، پزشکا و … کمک بگیرید.

پروتز سینه چیست؟

جایگذاری پروتز سینه یکی از پرطرفدارترین عمل های زیبایی بین خانم ها می باشد به طوری که سالانه شاهد درخواست ده ها هزار خانم برای این جراحی هستیم. بسیاری از خانم ها فکر می کنند سینه هایشان خیلی کوچک است و اندازه یا فرم آن ها نامتناسب است. برخی از خانم ها دارای سینه هایی اند که به طور کامل رشد نکرده اند یا پس از بارداری، افزایش سن یا به دلیل تغییر وزن، اندازه و شکل قبلی آن ها تغییر کرده و به طور قابل توجهی تغییر شکل داده است.

اکثر خانم هایی که برای درمان سرطان سینه جراحی کرده اند نیز با کمک پروتز سینه به دنبال بازسازی سینه های خود هستند. این جراحی و این زیباسازی اعتماد به نفس را به این خانم ها باز می گرداند. زنی که مایل به کاشت سینه است حق انتخاب نوع روش جراحی را دارد. به عنوان مثال: می تواند نوع و جنسیت، اندازه پروتز و برش لازم برای قرار دادن پروتز سینه را تعیین کند.

پروتز سینه یا کانتورینگ سینه به روشی گفته می شود که در آن یک سیلیکون یا ژل خوب به وسیله برشی که در اطراف سینه ایجاد می‌شود، وارد بافت سینه می گردد و شکل دلخواه را به آن می دهد. از نرم افزار عکس سه بعدی می توان جهت شبیه سازی فرم طبیعی سینه و بدن برای تعیین نتایج پیش از جراحی استفاده نمود. جهت تغییر یافتن شکل، بزرگ کردن یا کوچک کردن سینه ها، ابتدا باید فرم و اندازه ایده آل سینه های خود را برگزینید. بهترین جراح لیفت سینه در ایران نیز این جراحی را می تواند انجام دهد.پروتز سینه چیست؟

چند نوع پروتز سینه از لحاظ شکل وجود دارد؟

از لحاظ شکل و فرم دو نوع پروتز سینه وجود دارد که در ادامه می خواهیم آن ها را برای شما شرح دهیم :

1 . پروتز گرد : یک پروتز سینه گرد جهت برجسته کردن و شکل دادن به سینه ساخته شده است. ایمپلنت های گرد را می توان با سیلیکون یا سالین پر نمود زیرا انتخاب بهتری برای بزرگ کردن سینه است. بهترین جراح سینه در ایران ایمپلنت های گرد را می تواند بین عضله سینه ای و بافت طبیعی سینه یا زیر عضله و بافت غده جایگذاری کند. ایمپلنت های گرد در اندازه ها و پروفیل های مختلف موجود اند.

هر نوع ایمپلنتی موجب حجم دهی به سینه ها می شود ولی ایمپلنت های گرد به نواحی پایینی و بالایی سینه ها حجم می دهند. این بخش  از سینه معمولاً بدون ایمپلنت خیلی بزرگ نیست. این  نوع از پروتز برای خانم هایی مناسب می باشد که تمایل دارند سینه شان برجسته تر باشد. از سوی دیگر، افرادی که تمایل دارند علاوه بر بزرگ کردن سینه‌های خود، فرم دهی به سینه‌های خود را داشته باشند، به طور معمول ایمپلنت‌های گرد را برمی گزینند.

2 . پروتز قطره اشکی : پروتز قطره اشکی بیشتر برای زنانی مناسب می باشد که سینه‌هایشان در پایین و بیرون پرتر و در بالای نوک پستان کمتر است. این پروتزها در هر دو بخش راست و چپ قابل استفاده اند. این ایمپلنت نیز همانند ایمپلنت های گرد، می توانند از سیلیکون یا سالین ساخته شوند. پروتزهای سینه آناتومیک گزینه سوم را نیز ارائه می دهند: ژل سیلیکونی بسیار منسجم، که سفت تر از ایمپلنت های سیلیکونی سنتی است. نتیجه نهایی مشابه سینه های طبیعی با ایمپلنت های با قطر بزرگتر است (حجم کمتر در بالا و بیشتر در پایه).

مدت زمان ماندگاری پروتز سینه چقدر است؟

پروتزهای سینه مانند سایر محصولات مصنوعی عمر محدودی دارند. اگرچه آن ها حتی در مقابل فشار بسیار خوب و مقاوم اند، ، اما به مرور زمان در معرض پیری و فرسایش قرار می گیرند. به طور متوسط، ایمپلنت سینه حدود 20 سال دوام می آورد. اگرچه ممکن است این پروتزها توسط افراد مختلف پاره یا کهنه شوند، برای مثال، ایمپلنت‌های سینه در زنانی که برای مدتی تحت فعالیت بدنی شدید (مربی هوازی و غیره) هستند، در مقایسه با کسانی که ورزش می‌کنند و فعال هستند، به طور طبیعی فرسوده می‌شوند. برای اینکه ارزیابی خوبی از وضعیت و شرایط پروتزهای سینه خود داشته باشید، بهترین توصیه و پیشنهاد این است که 10 الی 15 سال پس از جراحی به طور مرتب توسط پزشک و متخصص معاینه شوید و در صورت لزوم سونوگرافی انجام دهید.مدت زمان ماندگاری پروتز سینه چقدر است؟

تاثیر پروتز سینه در بارداری

پروتز سینه و مشکلات آن در دوران بارداری به هیچ وجه قابل توجیه نمی باشد زیرا انواع پروتز سینه در دوران بارداری موجب به وجود آوردن مشکل خاصی نمی شود و سلامت مادر و فرزند توسط پروتزها تهدید نمی شود و وجود پروتز به هیچ وجه در بارداری اختلال ایجاد نمی کند، همه تغییراتی که در یک سینه طبیعی در دوران بارداری به وجود می آید، در مورد خانم های باردار که از پروتز سینه استفاده می کنند نیز صدق می کند. در طول دوره بارداری به علت تغییرات هورمونی، تحریک غدد و مجاری شیر، ظاهر، اندازه و پوست سینه ها دچار تغییراتی می شود. از این رو حتی با پروتز سینه در دوران بارداری نیز همین تغییرات در سینه ایجاد می شود و تاثیری روی پروتز نمی گذارد.

کلام آخر

پروتز سینه جزو جراحی های بسیار پرطرفدار بین خانم هاست که موجب زیبایی سینه ها و خوش فرم شدنشان می شود. این جراحی اخیرا توسط پزشکان متخصص بسیار برای بیماران توصیه می شود. پروتز سینه انواع مختلفی دارد که هر یک از آن ها متناسب با نوع سینه فرد و درخواستش انتخاب می شوند. پروتز سینه برای خانم هایی که قصد باردار شدن دارند مشکلی ایجاد نمی کند و در حین بارداری خطری برای مادر و فرزند به وجود نمی آورد. ما سعی کردیم در این مقاله مطالب بسیار مفیدی در این باره در اختیار شما قرار دهیم و از این که تا پایان این مقاله با ما همراه بودید از شما بسیار ممنونیم. در صورتی که هر گونه انتقاد یا پیشنهاد در رابطه با این موضوع دارید، می توانید از طریق سایت جراحا یا jaraha.com با ما در میان بگذارید.

5/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا