گوناگون

0 تا 100 آنچه می‌بایست در خصوص فیلتر شنی فلزی بدانید

یکی از کاربردی‌ترین ابزارها در تصفیه آب صنعتی و فاضلاب‌ها فیلتر شنی فلزی است. همان‌گونه که می‌دانید امروزه به‌منظور دسترسی به آب سالم و پاکیزه از سیستم‌ها و تجهیزات بسیاری نظیر سختی‌گیر رزینی، انواع پمپ آب و دیگر تجهیزات نظیر فیلتر شنی استفاده می‌شود. یکی از تجهیزاتی که هم برای مصارف خانگی و هم برای مصارف صنعتی و تجاری بسیار مورد مصرف است، فیلتر شنی فلزی است. این دستگاه یکی از انواع فیلترهای شنی است که به افراد در تهیه ابی فاقد هرگونه مواد و آلاینده کمک بسیاری می‌کند.

این نوع صافی دارای کاربردها، ویژگی و قیمت‌هایی گوناگونی است که آن را از دیگر انواع فیلتر شنی متمایز می‌کند. ما در این مطلب قصد داریم صفر تا صد آنچه می‌بایست در خصوص فیلتر شنی بدانید را برای شما عزیزان بیان کنیم. گروه مهام پالایش با ارائه انواع فیلتر شنی ایمکس و انواع دیگر صافی‌ها آماده پاسخگویی به سؤالات و مشکلات شما عزیزان می‌باشد. از همین رو توصیه می‌کنیم ما را تا انتهای مطلب همراهی کنید.

 برای مشاوره رایگان با کارشناس  مهام پالایش برای قیمت و خرید پمپ لئو طبقاتی میتوانید با شماره : ۰۹۱۲۳۱۹۳۹۷۹ تماس بگیرید

فیلتر شنی فلزی

یکی از تجهیزاتی که در مرحله ابتدایی تصفیه آب از آن استفاده می‌شود، فیلتر شنی فلزی است. این نوع فیلتر می‌تواند تمامی ذرات جامد و معلق موجود در آب، از جمله گل، شن و ماسه، باکتری‌ها، رنگ و…. را از آب جدا نماید. به‌طورکلی فیلترهای شنی گالوانیزه از نوع فیلترهای شنی تند است و در سایز و اندازه‌های گوناگونی تولید می‌شوند. فیلترهای گالوانیزه، عموماً، در دو نوع ایستاده و افقی در بازار موجود می‌باشد این نوع فیلتر به کمک سیلیس عملیات گندزدایی را انجام می‌دهد. بدنه اصلی این فیلتر از اجزای زیر تشکیل شده است.

  • مخزن دستگاه
  • سیلیس یا شن
  • عدسی
  • نازل به‌منظور چرخاندن آب
  • دریچه بازدید
  • لوله‌کشی‌های داخلی به‌منظور بکواش و تصفیه آب

نازل‌ها در این فیلتر وظیفه آبپاشی بر روی سطح سیلیس‌ها را بر عهده دارند. تعداد نازل‌ها بسته به ظرفیت آبدهی فیلتر متفاوت است. قیمت این محصول بسته به عوامل گوناگونی نظیر کیفیت ساخت، جنس لوله‌های به‌کاررفته در فیلتر، گرم و ضخامت ورق‌های استفاده شده در آن بستگی دارد. برخی از شرکت‌ها به‌منظور کاهش هزینه‌های ساخت از ورق‌های کم ضخامت و یا بی‌کیفیت استفاده می‌کنند. علاوه بر این به دلیل آنکه قیمت این محصول وابسته به نوسانات ارز می‌باشد نمی‌توان قیمت دقیقی برای آن مشخص کرد. از همین رو پیشنهاد می‌کنیم به‌منظور اطلاع دقیق از قیمت محصول و دیگر موارد موردنیاز خود با کارشناسان مهام پالایش تماس بگیرید.

 

مزایا و معایب فیلتر شنی صنعتی

مزایا و معایب فیلتر شنی صنعتی

مزایای صافی شنی فلزی

  • شما می‌توانید این دستگاه را متناسب با محل نگهداری آن در ابعاد و اندازه‌های گوناگون سفارش دهید.
  • این فیلتر در برابر ضربه و فشار و زنگ‌زدگی بسیار مقاوم است.
  • این نوع فیلتر محدودیتی در دما ندارد.
  • هزینه تعمیر آن پایین و نگهداری آن آسان است.
  • این فیلتر به‌منظور تعویض سیلیس و تعویض نازل دارای دو دریچه بازدید است.
  • تحمل فشار تست بین 0 تا 10 بار می باشد.

 

معایب فیلتر شنی گالوانیزه

  • این نوع فیلتر در برابر مواد قلیایی و شیمیایی از مقاومت خوبی برخوردار نیست.
  • بهتر است از این نوع فیلتر در محیط‌های مرطوب استفاده نشود.
  • وزن آن نسبت به دیگر فیلترهای شنی ازجمله فیلتر فایبرگلاس بسیار بالاتر است.
  • لازم است سیلیس‌های موجود در آن هر چند سال یکبار تعویض گردد.

 

چنانچه مایل به خرید این محصول هستید می‌بایست از کاربردهای مهم آن آشنا شوید؛ بنابراین شما نیاز به مشاور یا کارشناس در این حوزه دارید، متخصصان و کارشناسان ما در گروه مهام پالایش می‌توانند مشکل شما را برطرف کنند و شما را در این زمینه راهنمایی کنند.

 

7 تفاوت فیلتر شنی فلزی با فیلتر شنی FRP

پیش از اینکه در خصوص تفاوت‌های این دو نوع فیلتر با شما عزیزان صحبت کنیم، لازم است ابتدا فیلتر شنی frp  را به شما همراهان عزیز معرفی کنیم. این نوع فیلتر مانند بسیاری از تجهیزات نظیر سختی‌گیر رزینی، انواع کلر و…. یکی از تجهیزات تصفیه آب محسوب می‌شود. جنس این دستگاه فایبرگلاس است. این نوع فیلتر مناسب محیط‌های اسیدی و قلیایی است.

  1. شما می‌توانید در محیط‌های گرم و مرطوب مانند جنوب کشور از فیلترهای فلزی استفاده نمایید؛ چراکه فیلترهای FRP دچار پوسیدگی می‌شوند.
  2. ورود آب بسیار گرم درون فیلترهای FRP شکل ظاهری آن را تغییر می‌دهد. از همین رو در مکان‌هایی که آب گرم استفاده می‌شود فیلتر شنی صنعتی بسیار پرکاربردتر است.
  3. شما می‌توانید این نوع فیلتر را به کمک احیای رنگو جوشکاری محل شکست مجدد راه‌اندازی و تعمیر کنید. این در حالی است که فیلتر FRP در صورت شکست احتیاج به چسب‌های مخصوص و این چسب در برابر دما خاصیت خود را از دست می‌دهد. از همین رو فیلتر FRP  را می‌بایست تعویض کرد.
  4. فیلتر شنی فلزی تحمل فشار بالا را دارد. این در حالی است که فیلتر فایبرگلاس نمی‌تواند فشار بالایی را تحمل کند.
  5. درصورتی‌که شما به فیلتر با حجم کمی هستید، فیلتر فایبرگلاس بسیار مقرون‌به‌صرفه است. این در حالی است که در حجم‌های بالا فیلتر فلزی به نسبت فیلتر FRP از قیمت مناسب‌تری برخوردار است.
  6. هر چند سال یکبار هر نوع فیلتر شنی می‌بایست تعمیر و سیلیس موجود در آن از آن خارج شود اما در فیلترهای FRP به دلیل آنکه دریچه مجزا به‌منظور خروج سیلیس وجود ندارد نسبت به فیلتر شنی تعمیر آن بسیار سخت‌تر است.
  7. این نوع فیلتر در اثر جابه‌جایی نمی‌شکند. این در حالی است که فیلتر FRP در اثر جابه‌جایی می‌شکند.

 

10 کاربرد مهم فیلتر شنی فلزی در اطراف ما

10 کاربرد مهم فیلتر شنی فلزی در اطراف ما

به دلیل اهمیت دسترسی تمامی افراد به آب پاکیزه و سالم از تجهیزاتی مانند انواع پمپ آب، فیلتر، دستگاه‌های تصفیه آب مانند سیستم اسمز معکوس و سختی‌گیر استفاده می‌شود. فیلترهای شنی فلزی نیز در ابتدای بسیاری از این سیستم‌ها اقدام به حذف بسیاری از آلاینده‌ها می‌کنند. ازجمله کاربردهای مهم این دستگاه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  1. پیش‌تصفیه دستگاه آب‌شیرین‌کن: به دلیل کمبود آب آشامیدنی در سراسر دنیا امروزه از دستگاه‌های آب‌شیرین‌کن به‌منظور رفع نیاز جامعه استفاده می‌شود. اولین مرحله این دستگاه حذف آلاینده و مواد نسبتاً درشت آب است. این عمل وظیفه فیلتر شنی گالوانیزه می‌باشد.
  2. حذف ذرات معلق در استخر نظیر مو و برگ و غبار به دلیل اهمیت بهداشت و سلامت آب در استخرها و جکوزی‌ها، عموماً مسئولین این مراکز از این نوع فیلتر به‌منظور حذف ذراتی مانند مو و برگ و غبار استفاده می‌نمایند.
  3. در مراکز پرورش ماهی نیز به‌منظور ایجاد محیطی مناسب مانند دریا به‌منظور پرورش انواع ماهی دستگاه فیلتر شنی فلزی یکی از کاربردی‌ترین ابزارها به شمار می‌رود.
  4. امروزه به دلیل به‌روزشدن صنعت کشاورزی استفاده از ابزاری مانند فیلتر شنی فلزی کمک می‌کند گل‌ولای وارد سیستم آبیاری صنعتی نشود و دستگاه‌ها طول عمر بالاتری داشته باشند.
  5. فیلترهای شنی فلزی یکی از کاربردی‌ترین ابزارها به‌منظور پیش‌تصفیة در دستگاه‌های با سیستم اسمز معکوس محسوب می‌شوند. علاوه بر این دستگاه می‌تواند پیش از تصفیه نهایی آب نیز اقدام به کدر گیری رنگ آب نماید.
  6. استفاده از صافی شنی فلزی در محیط‌های صنعتی: به دلیل اهمیت سیستم و دستگاه‌های صنعتی لازم است آب ورودی به این مراکز فاقد هرگونه آلودگی باشد. از همین رو وجود فیلتر شنی گالوانیزه یک امر ضروری محسوب می‌شود. علاوه بر این به دلیل اینکه در این صنایع آب با فشار و توسط پمپ‌های آب قدرتمند وارد چرخه می‌گردد لازم است از صافی شنی فلزی استفاده نمود تا بتواند در برابر این فشار مقاومت نماید.
  7. حذف آلاینده از پساب‌های صنعتی: امروزه به دلیل افزایش مراکز صنعتی در کلان‌شهرها و استفاده بی‌رویه در این محیط‌های صنعتی لازم است فاضلاب‌های سنگین صنعتی تصفیه گردد تا علاوه بر کاهش آلودگی محیط‌زیست، این آب دوباره به چرخه صنعت وارد گردد.

images_1706797930_65bbab6ad3278.jpg

در پایان به یاد داشته باشید

ما در این مطلب شما عزیزان را با یکی از تجهیزات تصفیه آب به نام فیلتر شنی فلزی آشنا کردیم. دانستیم این محصول در کنار تمامی کاربردها و مزیت‌هایی که دارد دارای معایبی هم هست و گاهی نمی‌توان در برخی از محیط‌ها نظیر محیط‌های اسیدی از آن استفاده نمود. این در حالی است که این دستگاه دارای مزایای بسیاری است و می‌توان در بسیاری از مراکز از آن بهره گرفت.

از همین رو شما می‌بایست بر اساس نیاز و نوع کاربرد خود محصول مناسبی را تهیه فرمایید باتوجه‌به انواع گسترده این محصول پیشنهاد می‌کنیم پیش از خرید این محصول با کارشناسان و متخصصین این حوزه صحبت کنید. کارشناسان مهام پالایش می‌توانند در زمینه فروش، خدمات پس از فروش تجهیزات فیلتر شنی فلزی و قیمت آن به شما همراهان عزیز خدمات و مشاوره ارائه نمایند.

 برای مشاوره رایگان با کارشناس  مهام پالایش برای قیمت و خرید پمپ لئو طبقاتی میتوانید با شماره : ۰۹۱۲۳۱۹۳۹۷۹ تماس بگیرید

 

به این مقاله امتیاز دهید!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا