دکوراسیونسبک زندگی

نقش و اهمیت چوب در دکوراسیون داخلی و تاثیر آن در زیبایی محیط زندگی

در صنعت رو به رشد دکوراسیون داخلی از مواد مختلفی برای اجرای انواع طرح های کلاسیک و مدرن استفاده می شود. چوب است که بدون شک مهمترین و تاثیرگذارترین چوب است اما چرا نقش و اهمیت چوب در دکوراسیون داخلی بسیار زیاد است ؟ در این مقاله قصد داریم کاربرد انواع مختلف چوب و همچنین اثری را که بر دکوراسیون محیط دارند در نظر بگیریم.

کاربرد چوب در دکوراسیون داخلی

به طور کلی از چوب به عنوان ماده اصلی و تولید مشترک کفپوش-مبلمان-بسیاری از پوشش های دیواری و حتی گاهی سقف استفاده می شود. همانطور که می دانید مواد چوب نیز به دسته های مختلفی تقسیم می شوند. هر کدام در یک یا چند قسمت از عناصر دکور و دکور تخصص دارند.

کاربرد چوب در دکوراسیون داخلی

خوب است بدانید که به طور کلی درختان به دو گروه چوب سخت و چوب نرم تقسیم می شوند. درختان دارای چوب نرم همیشه سبز هستند و برگهایشان در زمستان به راحتی خشک نمی شوند. و به همین دلیل مناسب ترین قیمت ها را در مقایسه با مدل های چوب سخت دارند. در برابر چوب سخت بافت مقاوم و متراکم تری دارند. از مقداری چوب نرم مانند سرو و کاج برای ساخت مبلمان و کابینت استفاده می شود. به طور کلی از چوب های سخت برای ساخت لوازمی که به عنوان مثال خانه های چوبی از ستون های چوب سخت بسیار مقاوم به استحکام بالا نیاز دارند نیز استفاده می شود.

نقش چوب در دکوراسیون اشپزخانه

به خصوص در خانه های ما ایرانیان مهمترین قسمت خانه محسوب می شوند و دکوراسیون بسیار مهم است. مهم ترین بخش از هر, کابینت است, و مواد اصلی که کابینت با ان ساخته شده است یا چوب و یا محصول استفاده می شود. کابینت ها به طور کلی به دو دسته تقسیم می شوند-چوب یا فراورده های ان مثل با ام دی اف  که همه چوب هستند. قیمت کابینت تمام چوب را اینجا ببینید.

بنابراین چوب یکی از مواد اصلی در دکوراسیون هر اشپزخانه است چه در سبک کلاسیک که بیشتر از چوب گردو و بلوط و راش برای کابینت استفاده می شود و چه در سبک مدرن که ام دی اف ماده اصلی است و گهگاه در درب های ام دی اف از روکش های چوبی استفاده می شود. بنابراین شما نمی توانید نقش چوب را در دکور پخت و پز انکار کنید. مزایا و معایب کابینه ام دی اف را در این مقاله بخوانید.

از جمله مزایایی که می توان به استفاده از چوب در ساخت کابینت اشاره کرد :

مقاومت در برابر ضربه
مقاومت در برابر تغییر اندازه
طول عمر بالا
مقاومت در برابر رطوبت اگر رنگ و پوشش با کیفیت بالا باشد
امکان اجرای طرح خاص به دلیل طراحی چوب
کنده کاری ها و کنده کاری های بسیار زیبا
محدوده قیمت گسترده (ام دی اف بسیار مناسب تر و مفید تر از تمام چوب است )
تمیز کردن راحت و امکان استفاده از مواد شوینده مختلف توصیه شده


تاثیر چوب بر دکوراسیون

چوب مناسب برای ساخت انواع کفپوش
متداول ترین چوب در زمینه دکوراسیون داخلی در تولید کفپوش است. پارکت لمینت و پارکت چوبی هر دو مورد کفپوش هستند که از چوب های مختلف ساخته شده اند با این تفاوت که پارکت لمینت دارای یک لایه روکش است به خصوص که نقش محافظتی در برابر وخط خراش دارد. برای ساخت پارکت از چوب مانند گردو-افرا-به طور کلی از بامبو و چوب سخت استفاده می شود.

چوب مناسب برای ساخت انواع کفپوش

از دیگر کاربردهای چوب می توان به ساخت لوازم دکوراتیو مانند مجسمه ها و پانل ها و غیره اشاره کرد., که برای ساخت دکور خانه یا دفتر کار استفاده می شود.

نقش محصولات چوبی در دکوراسیون داخلی
این نه تنها خود چوب است که برای ساخت عناصر دکوراتیو استفاده می شود بلکه محصولاتی مانند ام دی اف اچ دی اف و … در ساخت بسیاری از لوازم جانبی دکوراتیو استفاده می شود. به طور کلی محصولاتی که در دکوراسیون نقش دارند عبارتند از :

ال دی اف
اچ دی اف
ام دی اف
تخته لایه
تخته خرده چوب
چوب پلاستیک

نقش محصولات چوبی در دکوراسیون داخلی

در میان این محصولات بیشترین استفاده از ام دی اف و اچ دی اف است. و بسیاری از بهره در ساخت کفپوش و ام دی اف در تولید پارتیشن استفاده می کنند. اچ دی اف در واقع ویژگی هایی مشابه ام دی اف دارد اما به دلیل تراکم بالاتر مقاومت بیشتری نسبت به resist دارد و عمر طولانی تری دارد و به همین دلیل ماده اصلی ساخت کفپوش است.

کاربرد چوب در ساخت پارتیشن-دفتر
این روزها در دکوراسیون داخلی دفاتر مختلف و شرکت های مدافع نقش مهمی در ساخت این پارتیشن ها از مواد مختلف مورد استفاده ایفا می کند که یکی از این پارتیشن ها چوب است. در واقع رایج ترین مدل های پارتیشن های اداری از ان ساخته شده اند.

کاربرد چوب در ساخت پارتیشن-دفتر

خدمات طراحی حرفه ای و اجرای پارتیشن های ام دی اف + جدیدترین سبک های سال با بهترین قیمت توسط pass تصویب دکور

مزایا و تاثیر چوب در دکوراسیون

پایه چوب مواد دارای شکل پذیری بالا, این ویژگی امکان استفاده از ان در ساخت بسیاری از لوازم جانبی دکوراتیو که قبلا ذکر کردیم را فراهم می کند.
وزن سبکی که دارد استفاده از ان را در ساخت واحدها هوشمندانه تر می کند و ایمنی را افزایش می دهد.
وجود دو گونه چوب سخت و نرم به ما امکان می دهد چوب خصوصی را انتخاب کنیم که دارای ویژگی هایی متناسب با کارایی برای هر کاربر باشد
این ماده به طور طبیعی به عنوان حالت ارگوکوستیک عمل می کند و اگر روی کف و دیوارها استفاده شود باعث عایق بندی واحد می شود.
و این ویژگی امکان استفاده از ورد را در طرح ها و سبک های مختلف دکوراسیون فراهم می کند.
این یک اثر لوکس ایجاد می کند و فضای هر مکان را پیچیده تر می کند.
ترکیب ورد با سنگ و سایر مواد در دکوراسیون بسیار زیبا است
فضای خانه و دفتر را سالم تر می کند.
عایق حرارتی و برودتی به این معنی است که در زمستان از خروج گرما از داخل جلوگیری می کند و در تابستان از خروج هوای خنک از خانه جلوگیری می کند.
اقلام ساخته شده از چوب عمر طولانی دارند.
مزایا و تاثیر چوب در دکوراسیون

سایر کاربردهای چوب در دکوراسیون داخلی

پله ها
نرده ها
لوازم دکوراتیو کاربرد در نما و سقف ساختمان
سقف کاذب
انواع کمد لباس
میز و صندلی

به این مقاله امتیاز دهید!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا