گردشگری

بهترین کشور ها برای سفر در تابستان

مقاصد تابستانه برای سفر، تابستان سفر کجا بریم؟

بهترین کشور ها برای سفر در تابستان کدامند؟ گرمای تابستان از یکسو و آب و هوای مدیترانه ای برخی کشور های خارجی از سوی دیگر سبب می شود که افراد برای رفتن به سفر تشویق شوند. البته این بدان معنا نیست که کشور ایران خالی از جذابیت های توریستی است.

با این حال هموطنان ما می توانند با پیدا کردن شناخت نسبت به کشور های مختلف سفری لذت بخش را در فصل تابستان داشته باشند. کشور های دیدنی در تابستان می توانند تعطیلات شما را تبدیل به یکی از لذت بخش ترین مقاطع زندگی شما کنند.

اگر هنوز تصمیمی برای سفر در تابستان نگرفته اید این مطلب را به هیچ وجه از دست ندهید. در این مطلب از ویکی درباره مناسب ترین کشور ها برای تعطیلات تابستانی برای شما صحبت خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

کشور های دیدنی در تابستان کدامند؟

قطعا در این کره خاکی که 6400 کیلومتر اندازه شعاعش است, به اندازه کافی جاذبه خارجی در تابستان آن هم در کشور های خارجی وجود دارد. شاید کشور هایی که در همسایگی ایران هستند از هر نظر گزینه ای مناسب برای سفر باشند. از یکسو هزینه سفر به این کشور ها پایین بوده و از سوی دیگر دسترسی به آنها آسان تر است. در ادامه درباره بهترین کشور ها برای سفر در تابستان صحبت خواهیم کرد.

ترکیه; نماد سرمایه گذاری روی صنعت توریست

یکیاز کشور هایی که همه ساله بخش زیادی از بودجه خود را به صنعت توریست اختصاص می دهد, کشور تحت سلطه رجب طیب اردوغان است. بخشی از این کشور در قاره آسیا بوده و بخشی دیگر در قاره اروپاست. این کشور تنها کشور مسلمان عضو ناتو بوده و جاذبه های توریستی بسیاری را دارا می باشد. این کشور دسترسی مناسبی به آب های دریای مدیترانه دارد. به همین دلیل آب و هوا و البته مناظر طبیعی این کشور هر توریستی را برای سفر به این کشور تشویق می کند. همه ساله حجم عظیمی از توریست های خارجی به شهر های معروف این کشور سفر کرده و از مناظر آن لذت میبرند.

مهم ترین این شهر ها عبارتند از آدانا, آنتالیا, کوش آداسی و البته استانبول. امکانات قابل توجهی در هریک از شهر های توریستی این کشور دیده می شوند. به همین دلیل توریست های زیادی از کشور های مختلف از جمله ایران همه ساله به ترکیه سفر میکنند. اما تمام جذابیت این کشور به شهر ها و مراکز خریدش محدود نمی شود. بلکه جذابیت جزایر این کشور را هم باید درنظر گرفت. شاید برای ایرانی ها استانبول و آنتالیا جز پرطرفدارترین شهر های توریستی باشند. چرا که سفر به این شهر ها و بازدید از امکانات توریستی این دونام آشنا, هزینه زیادی برای افراد نمی تراشد. به هر حال شما تصمیم می گیرید که آیا به ترکیه, به عنوان یکی از کشور های دیدنی در تابستان سفر کنید یا خیر؟

بیشتر بخوانید: بهترین هتل های دبی کدامند؟

اندونزی; نیم نگاهی به آسیای شرقی داشته باشید!

اندونزی از جمله کشورهای آسیایی است که بدلیل برخورداری از جزایر بسیار گزینه ای مناسب برای سفر تابستانی است. طبیعت بکر و دلپذیر این کشور سبب می شود که  از آن به عنوان یکی از بهترین کشور ها برای سفر در تابستان یاد شود. احتمالا نام جزیره بالی را شنیده باشید. جزیره بالی هم جز خاک اندونزی به شمار می رود. محل این جزیره جایی بین اقیانوس آرام و اقیانوس هند می باشد. اتفاقا همین موقعیت جغرافیایی سبب می شود که این کشور, موقعیت جغرافیایی خاصی داشته باشد. در این جزیره جمعیتی حدودا برابر با 3 میلیون نفر ساکن هستند. اگر به این جزیره سفر کردید حتما به جاذبه های طبیعی آن نگاه کنید. از جمله مزارع برنج جزیره بالی بسیار دیدنی هستند.

بیشتر بخوانید: بررسی داستان و بازیگران سریال با شوهرم ازدواج کن

قبرس; کوچک اما جذّاب

از جمله نام های نه چندان آشنا در دریای مدیترانه, قبرس می باشد. از بهترین کشور های دیدنی در تابستان می توان همین قبرس را نام برد. کشوری که در این فصل آب و هوایی مثال زدنی را داراست. یکی از دلایلی که سبب می شود از این کشور به عنوان یکی از مناسب ترین کشور ها برای تعطیلات تابستانی یاد شود, تفریحات آبی و هتل های بسیار لوکس و لاکچری این کشور می باشد. در این کشور می توان شاهد فرهنگ های گوناگونی بود. یادتان باشد که سفر به قبرس نیاز به ویزا دارد. اگر قصد سفر به این کشور را دارید هم می توانید از طریق هوایی اقدام کنید و هم امکان این کار از طریق مسیر دریایی ترکیه فراهم است.

بلغارستان; نگین حاشیه دریای سیاه

از بهترین مقاصد برای گردشگری تابستان کشور بلغارستان و بخصوص شهر وارنا می باشد. این کشور دارای سواحلی بسیار جذاب در مجاورت دریای سیاه می باشد. پایتخت این کشور شهر صوفیه بوده و آب و هوای دلپذیر این کشور در فصل تابستان سبب می شود که بلغارستان تبدیل به یکی از کشور هایی که در تابستان توریست های زیادی دارند تبدیل شود. علی رغم اروپایی بودن این کشور, نیازی به دریافت ویزای شنگن برای این کشور نیست. بنابراین به عنوان یک توریست ایرانی به راحتی امکان سفر به این کشور برای شما فراهم است. بنابراین اگر به دنبال سفر به کشور های مناسب برای مسافرت در تابستان هستید, نام بلغارستان را در لیست خود داشته باشید.

روسیه; جذاب در هر فصلی از سال

جذابیت های توریستی روسیه تنها به فصل تابستان محدود نمی شود. این کشور علی رغم برخورداری از جاذبه های توریستی بسیار از اماکن تاریخی بسیاری نیز بهره مند است. شهر های مختلف این کشور اعم از سن پترزبورگ و مسکو هریک دنیایی از جاذبه هستند. این دو نام نه چندان ناآشنا توانایی عاشق کردن توریستی را دارا هستند. بنابراین می توان از روسیه به یکی از بهترین کشور هایی که در تابستان می توان به آنها سفر کرد یاد کرد. اگر به این کشور سفر کنید با تنوعی از فرهنگ ها رو به رو می شوید. حتما می دانید که از این کشور به عنوان سرزمین تزار ها یاد می شود. اگر شما نیز به جاذبه های تاریخی و طبیعی علاقه مند هستید بدانید که روسیه یکی از کشور هایی است که در تابستان توریست زیادی دارند.

آلمان ; صنعتی, مغرور و جذاب

شاید تصور بسیاری از شما این باشد که المان آب و هوایی سرد داشته باشد. چرا که موقعیت جغرافیایی این کشور در حاشیه رشته کوه های آلپ می باشد. اما نباید این حقیقت را کتمان کرد که آلمان در فصل تابستان آب و هوای بسیار دلپذیری دارد. به همین دلیل از بهترین مقاصد گردشگری در تابستان تلقی می شود. همچنین آلمان همه ساله میزبان طیف وسیعی از فستیوال های هنری و رویداد های ورزشی است. تیم های ورزشی آلمان از جمله باشگاه های فوتبالی این کشور را همه شما می شناسید. به نظر می رسد موارد مذکور دلایل کافی برای مناسب تلقی کردن المان به عنوان یک مقصد محبوب گردشگری باشند. اگر شما هم به دنبال آشنایی با کشور های مناسب برای مسافرت در تابستان هستید, حتما نام آلمان را در لیست خود داشته باشید.

مکزیک; دور از ایران اما زیبا

مکزیک نامی آشنا درمیان کشور های قاره آمریکا بوده و از بهترین مقصد ها برای یک سفر مجردی و یا خانوادگی می باشد. این کشور در تابستان میزبان رویداد های مهمی است که کوسه وال یکی از آنهاست. در مکزیک دیدن آثار به جا مانده از مایا ها جذابیت خودش را دارد. به علاوه اینکه نباید از سواحل دلپذیر مکزیکو سیتی هم چشم پوشی کرد. درکنار کشور های شناخته شده اروپا و آسیا می توان مکزیک را می توان به عنوان یکی دیگر از مناسب ترین کشور ها برای تعطیلات تابستانی دانست.

اسپانیا; به کشور ماتادور ها خوش آمدید!

یکی از بهترین کشور ها برای سفر در تابستان کشور اسپانیا است. از طرفی هزینه های سفر به این کشور بسیار مناسب است و از طرف دیگر آب و هوای این کشور در فصل تابستان بسیار مطلوب می باشد. احتمالا بواسطه تیم های فوتبال این کشور, با شهر های معروف آن آشنا شده اید. هریک از نام های بارسلون, مادرید و … جذابیت های خودشان را دارا هستند. البته که نباید از جذابیت جزایر قناری هم در این میان چشم پوشی کرد.

سخن آخر

در این مطلب درباره بهترین مقاصد گردشگری در فصل تابستان برای شما صحبت های کاملی را ارائه کردیم. سفر به کشور خارجی بدلیل برخورداری هر کشور از جاذبه های توریستی و البته اشنایی فرد با فرهنگ های خارجی جذابیت و لذت خودش را دارد. با این حال تهیه لیستی از بهترین مقاصد گردشگری, کار شما را در انتخاب کشور خارجی مقصد آسان می کند. کشور هایی که به دریا دسترسی دارند از نظر آب و هوا گزینه مناسبی برای یک سفر تابستانی هستند. با این حال در انتخاب کشور مقصد سفر, نباید از جاذبه های توریستی آن کشور هم غافل شد.

سوالات متداول

طبق روال همیشگی این مجله, بازهم تصمیم به ذکر چند سوال پرتکرار و البته پاسخ به آن ها گرفته ایم. با ما همراه باشید.

  • بهترین کشور های تابستانی برای فرهنگ و تاریخ کدامند؟

مکزیک – روسیه – اسپانیا – ترکیه و ….

  • بهترین کشور های تابستانی برای خانواده ها کدامند؟

برای یک سفر خانوادگی و یا مجردی کشور هایی مانند مکزیک, ترکیه, آلمان و … بسیار مناسبند

  • بهترین کشور های تابستانی برای بودجه کم کدامند؟

کشور هایی مانند ترکیه و اسپانیا از مقاصد مناسب از نظر هزینه برای سفر هستند.

  • بهترین کشور های تابستانی مناسب ایرانیان کدامند؟

کشوری مانند ترکیه به دلیل نزدیکی به ایران و البته مناسب بودن هزینه های سفر برای ایرانیان مناسب است.

 

به این مقاله امتیاز دهید!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا