گردشگری

مکان های دیدنی شرق گیلان | 5 مکان دیدنی زیبا در شرق استان گیلان

جاهای دیدنی و بکر شرق استان گیلان

مکان های دیدنی شرق گیلان کم نیستند اما در این مقاله سعی داریم 5 مکان دیدنی زیبا و شگفت انگیز را در شرق گیلان معرفی کنیم. در ادامه این مقاله همراه مجله ویکی باشید.

5 مکان دیدنی در شرق گیلان

شرق گیلان شامل شهرهایی چون لنگرود، لاهیجان، املش، چابکسر و… است. این شهر ها دارای طبیعتی دیدنی، کوهستانی و حتی ساحلی نیز هستند. بنابراین با سفر به شرق استان گیان شما با مجموعه متنوعی از مکان های دیدنی رو به رو هستید و گزینه های زیادی برای گردش و سفر خواهید داشت که هر گونه سلیقه ای را راضی نگه خواهد داشت.

1. مکان های دیدنی شرق استان گیلان در شهر لاهیجان

مکان های دیدنی شرق استان گیلان در شهر لاهیجان
لاهیجان را همه به شیطان کوه و دریاچه مصنوعی در مرکز شهر آن مشناسند. اما بعد از اینکه شما از این مکان ها دیدن کردید به شما توصیه می کنیم که حتما سری به تلاب سوستان آن بزنید. این مرداب دارای فضایی بسیار آرامش بخش همراه با گل های نیلوفر آبی در سطح خود است. درست است که در اطراف این تالاب امکانات رفاهی خاصی تعبیه نشده است اما اگر در هیاهوی سفر دلتان برای لحظه ای آرامش و سکوت تنگ شده است توصیه ما گذراندن ساهاتی در کنار مرداب سوستان همراه با طبیعتی زیبا و شگفت انگیز است.

2- مکان های دیدنی شرق گیلان در لنگرود

مکان های دیدنی شرق گیلان در لنگرود
لنگرود نیز یکی دیگر از شهرهای شرقی استان سرسبز گیلان است. شهری زیبا و سر سبز که هم ساحل دارد و هم کوه و جنگل. در لنگرود شما می توانید به ساحل چمخاله بروید و آب تنی کنید. از بازار محلی آن محصولات ارگانیک و سبزیجات محلی بخرید. اما در کنار همه این جاهای دیدنی یادتان باشد که حتما سری به لیلا کوه و ابگیرهای کومله بزنید. آبشار ماهی مشو هم یکی دیگر از جاهای دیدنی لنگرود در شرق گیلان است که سفر به آنجا نیز خالی از لطف نیست و می تواند تجربه بی نظیری از طبیعت بکر و زیبای گیلان را برای شما رقم بزند.

3- مکان های دیدنی شرق گیلان در شهر املش

مکان های دیدنی شرق گیلان در شهر املش
اگر به شرق گیلان سفر کرده اید حتما حتما سری به املش بزنید. این شهر سرسبز گیلان پر است از روستاهای ییلاقی که در فصل گرم سال می تواند روح شما را با خنکی و هوای مطبوع خود جلا دهد. اغراق نیست اگر بگوییم هر یک از روستاهای املش را که امتحان کنید می تواند رقم زننده یک قصه زیبا در پایان سفر برای شما باشد. آبشار سیاه‌تاش، تالاب زربیجار، ییلاق هلودشت، ییلاق خصیل‌دشت، روستای بلوردکان از ییلاقات محبوب املش برای مسافرین به این شهر هستند.

4- مکان های دیدنی شرق گیلان در شهر رودسر

مکان های دیدنی شرق گیلان در شهر رودسر
به شرق گیلان اگر می آیید، چیزی جز سرسبزی و زیبایی نمی یابید. رودسر نیز یکی دیگر از شهرهای زیبای استان گیلان است که در ضلغ شرقی آن واقع شده است. سواحل رودسر، ساحل رامدشت، ساحل بلالم، طبیعت سفید آب، جواهر دشت، بازار سنتی رودسر را تقریبا تمامی افرادی که به این شهر سفر می کنند دیده اند. اما رودسر ییلاقات و روستاهای کوهستانی زیبا و بکری دارد که می توان مسرت سفر شما را دوچندان کند. یکی از زیباترین این ییلاقات، در بخش رحیم آباد واقع شده است. آبشار میلاش، آبشار و دره آسمانرود از شگفت انگیز ترین مکان های دیدنی رحیم آباد هستند که دیدن آن در سفر شما به شرق استان گیلان قطعا خالی از لطف نیست.

5- مکان های دیدنی شرق گیلان در شهر چابکسر

مکان های دیدنی شرق گیلان در شهر چابکسر

چابکسر آخرین شهر استان گیلان و واقع در شرقی ترین ضلع این این استان سر سبز شمالی است. چابکسر هم حال و هوای ساحلی دارد و هم اگر کمی وقت بگذارید می تواند از طبیعت کوهستانی و جنگلی آن لذت ببرید. روستای سرولات، روستای لیمه‌سرا، قلعه بندبن از مکان های دیدنی و زیبای این شهر دوست داشتنی شرقی گیلان است.

به روستای سرولات اگر رفتید حتما از خود رستوران های محلی آن پذیرایی کنید. بسیاری از افرادی که به این بخش از چابکسر سفر می کنند خود را به صرف یک ناهار در رستوران خاور خانم مهمان می کنند. اما اگر کمی وقت بگذارید و مسیر جاده سرولات را به سمت کوه ادامه دهید به به رستوران باغ آرامش با مدیریت خاله مرضیه می رسید که مرغ شکم پر و سس انار آن نظیر ندارد.

بیشتر بخوانید: راهنمای شستن هواپز| نحوه تميز كردن سرخ كن بدون روغن

کلام آخر

در این مقاله به معرفی مکان های دیدنی شرق گیلان پرداختیم. در واقع ما در این مقاله سعی کردیم جاهای دیدنی شرق گیلان را در سه شهر شرقی آن شامل لاهیجان، لنگرود، املش، رودسر و چابکسر معرفی کنیم. شما کدام مکان دیدنی را در شرق گیلان تجریه کرده اید که در این مقاله نیامده است؟ می توانید در قسمت کامنت ها آن را با ما و همراهان مجله ویکی در میان بگذارید.

 

3/5 - (3 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا