سرگرمیبیوگرافیموسیقی

معرفی بهترین خوانندگان ترکیه ای

معروف ترین خوانندگان ترکیه

در این مقاله با معرفی لیست بهترین خوانندگان ترکیه ای همراه شما هستیم. اگر به موشیقی ترکی علاقه دارید با معرفی بهترین و مشهورترین خوانندگان ترکیه همراه مجله ویکی باشید.

موسیقی انواع و اقسام مختلف دارد و در تمام کشورهای دنیا در سبک های مختلفی نواخته می شود. موسیقی قسمتی عظیمی از زندگی انسان ها را شامل می شود. مثلا در مراسم مذهبی، فعالیت های اجتماعی، جشن های ملی و خانوادگی و فعالیت های فرهنگی موسیقی جایگاه ویژهای دارد. موسیقی یک نوع هنر است که  با تک تک افراد جهان رابطه برقرار می کند.

همانطور که می دانید موسیقی ترکی به گونه ای از موسیقی گفته می شود که در بین اقوام ترک رواج دارد و در قسمت ترک نشین جهان از طرفداران بی شماری بر خوردار است. آهنگ ترکی حتی برای آنهایی که معنی زبان ترک را نمی دانند دلچسب و شیرین است. اگر شما هم دوست دارید با بهترین خوانندگان ترک آشنا شوید و بدانید جوان ترین و بهترین خواننده ترکیه کیست؟ تا آخر مقاله همراه ما باشید.

معرفی بهترین خواننده های ترکیه ای

در ادامه تعدادی از بهترین خوانندگان ترک را معرفی کرده و بخش کوچکی از زندگینامه آنها و آثارشان را شرح  می دهیم:

ابراهیم تاتلیسس؛ بهترین صدای کشور ترکیه

محبوب ترین خواننده مرد ترکیه

محبوب ترین خواننده مرد ترکیه متولد سال 1952  بی شک مردی است به نام ابراهیم تاتلیسس خواننده، بازیگر، کارگردان، نویسنده، تهیه کننده و تاجر بزرگ ترکیه . او در جنوب ترکیه، در شهر شانلی اورفه به دنیا آمد. این شهر از ترکیه ساکنانی از عرب ها و کردها و ترکمن ها را در خود جای داده است . امپراتور (به زبان ترکی استامبولی: imperator) لقبی است که طرفدارانش به او داده اند.

ابراهیم تاتلسس(Ibrahim Tatlises ) بهترین صدای کشور ترکیه علاوه بر زبان ترکی به زبان عربی و کردی نیز تسلط کامل دارد. او در سال 2011 بهترین خواننده ترکیه شناخته شد و با ترانه های خود در کشورهای خاورمیانه، مانند: جمهوری آذربایجان، ایران، افغانستان، عراق و سوریه مشهور است. او در طول زندگی خود 5 بار ازدواج کرد و حاصل این ازدواج ها 6 فرزند می باشد.

ابراهیم در خانواده فقیر و پرجمعیت به دنیا آمد و در اوایل جوانی به ترکیه آمد و به فعالیت در امور ساختمانی مشغول به کار شد که بعدها بر اثر آشنایی با آدانا که در سینما بود، صدای ابراهیم را کشف کرد و او اولین آلبوم خود را به نام «کفش پاهایش» به کمک خانواده اش به صورت گرامافون به بازار داد. در تاریخ 13 مارس2011 میلادی در محله شیشلی استانبول مورد ترور قرارگرفت ولی با جراحی مغز نجات پیدا کرد.

ابرو گوندش (Ebru Gundes)

بهترین خوانندگان زن ترکیه

یکی دیگر از بهترین خوانندگان ترکیه و چهره معروف دنیای موسیقی و تلویزیون ترکیه است. او سه سال متوالی برنده بهترین خواننده زن شده است. سبک خوانندگی ابرو سبک آرابسک غمگین آشقانه است که این سبک در ترکیه مهمترین سبک به حساب می آید. او متولد 12 اکتبر سال 1974 است که در استانبول ترکیه به دنیا آمد. ابرو آواز خواندن حرفه ای خود را از دهه 90 آغاز کرد. از قطعات مشهور ابرو بهترین صدای کشور ترکیهTanri   Misafiri   , Araftayim  , می باشد.

بینشتر بخوانید: بهترین خواننده های پاپ ایرانی

ماهسون (Mahsun Kirmizigul)

بهترین خواننده ترکیه

از محبوب ترین خواننده های مرد ترکیه ماهسون قرمزی گل می باشد که نام اصلی آن عبدالله با زنجیر در 25 مارس 1969 در شهر دیاربکر ترکیه به دنیا آمد. او از سال 1981 فعالیت خود را در صنعت موسیقی آغاز کرد و تا کنون 24 آلبوم رسمی منتشر کرده است. از آهنگ های معروف و مانگار او می توان به Bebegim ,Benim ,Behalim  ,Vefasiz  ,Yikimadim  ,Sari  sari   و..اشاره کرد.

سیبل جان (Sibel Can)

بهترین صدای کشور ترکیه

از مشهورترین خواننده ترکی سیبل جان یا سیبل جانگوره می باشد. او ابتدا به عنوان رقاص اورینتال یا رقص عربی وارد عرصه هنر شد او با همراهی پدرش در داخل و خارج از ترکیه رقاصی و خوانندگی را تا جایی ادامه داد که از بهترین خوانندگان زن ترکیه ملقب شد. سیبل جان در 1 اوت 1970 در شهر استانبول به دنیا آمد. این خواننده دو بار ازدواج کرده و جدا شده و 3 فرزند دارد. از آهنگ های معروف سیبل به Kanasin ,Hancer  ,Vallahi  Yalan  ,Bu Devirde می توان اشاره کرد.

ییلدیز تیلبه (Yildiz Tilbe)

بهترین خوانندگان ترک

یکی از محبوب ترین خواننده های ترکیه ییلدیز تیلبه می باشد که متولد 6 جولای سال 1966 است و در شهر زیبای ازمیر ترکیه به دنیا آمد. ییلدیز در سبک های پاپ و سنتی آواز می خواند و از کودکی نیز در بارها و کلاب های شبانه شروع به آواز خواندن کرد.

اولین آلبوم او به اسم Delianlim» بود که در سال 1994 سرود. او با انتشار این آلبوم بهترین خواننده ترکیه شناخته شد. بنابراین او به تلاش خود به شدت ادامه داد و تا کنون 21 آلبوم  کامل انتشار داده است. آهنگ های معروف او مانند: (Hastayim  sana    vazgectim    Delikanlim) طرفداران زیادی دارد.

بینشتر بخوانید: محبوب ترین گروه های کی پاپ پسرانه

احمد کایا (Ahmet Kaya)

بهترین خوانندگان زن ترکیه

احمد کایا جزء بهترین صدای کشور ترکیه است او در سال 1957 در شهر مالاتیا به دنیا آمد و از 6 سالگی با موسیقی آشنا شد. احمد کایا از سال 1980 تا 2000 با آلبوم ها و کنسرت های دلنشینش به بهترین خواننده ترکیه تبدیل شد. او اولین آلبومی که منتشر کرد به نام « گریه نکن فرزندم » بود. احمد کایا دو بار ازدواج کرد و دارای 2 دختر است. او در سال 2000 در پاریس درگذشت. از سروده های احمد کایا  Aglama   Bebegim  ,Yakamoz  ,Bebegim   Safak  , می باشد.

بهترین خوانندگان جوان و جدید ترکیه

ترکیه کشوری است که از سال های دور به این حرفه معروف بوده است. فعالیت های هنری ترکیه نه تنها در این کشور بلکه در کشورهای دیگر هم در زمینه بازیگری و موسیقی و خوانندگی  خوش درخشیده اند. به معرفی برخی از مشهورترین خواننده های ترکیه می پردازیم.

آلینا تیلکی(َAleyna Tilki)

بهترین خوانندگان جوان و جدید ترکیه

از معروفترین خوانندگان ترکیه آلیبا تیلکی می باشد که در 28 مارس 2000 در کونیا ترکیه متولد شد. او با سن کمی که دارد و با فعالیت فراوان در زمینه موسیقی بهترین خواننده زن ترکیه شد.

آلینا در سال 2016 در قطعه «Cevapsiz   Cinlama» امراه کارادومان به عنوان وکان حضور داشت که ویدیو این آواز در یوتیوب بازدید بسیار بالایی داشت. از آواز معروف دیگر او « Bari Sen Olsan» است که بهترین آهنگ آلینا محسوب می شود.

بینشتر بخوانید: بهترین گروه های کی پاپ دخترانه

حادثه (Hadise)

معروف ترین خوانندگان ترکیه

یکی از بهترین خوانندگان ترکیه حادثه است که در سال 1985 و در 22 اکتبر در بلژیک متولد شد. اما خانواده اش اهل سیواس ترکیه هستند. اولین آلبوم حادثه به زبان انگلیسی بود که در سال 2005 به نام (Stir Me Up) انتشار داد . این آهنگ موجب محبوبیت او در ترکیه و بلژیک شد. آلبوم دوم حادثه هم نام خودش بود. با سرودن آهنگ هایی مثل (،Hadise Sampiyon  ) Beden   Giyer ،  Ask   Kac  به شهرت رسید.

انس باتور (Enes Batur)

محبوب ترین خوانندگان مرد ترکیه

یکی از بهترین خوانندگان ترکیه می باشد که متولد9 آوریل سال 1998 است که در شهر آنکارا ترکیه به دنیا آمد و از استعداد های جوان ترکیه به شمار می رود. معروفیت او از یوتیوب آغاز شد و به معروفترین یوتیوبر های ترکیه تبدیل شد.

انس باتور جایزه بهترین یوتیوبر سال را در سال 2017 به دست آورد. او توانست با سروده های خود به 31 میلیون سابسکرایب در یوتیوب برسد. از آهنگ های محبوب او موارد زیر است:

Martilar  ،  Gel  Hadi  Gel، Biliyom

رینمن(Reynmen)

مشهورترین خواننده ترکی

یکی دیگر از پرطرفدارترین خوانندگان ترکیه یوسف آکتاش یا با نام هنری رینمن از خواننده های جوان ترکیه است که در6 نوامبر سال1995  در شهر استانبول به دنیا آمد. در سال 2016 کار خود را از یوتیوب آغاز کرد و بعد از یک سال آهنگی به نام Biziz  اجرا کرد.

این موزیک ویدیو خیلی جا افتاد و تنها در عرض 2 روز به بیش از 75 میلیون بازدید در یوتیوب رسید. او با تلاش تمام  به کار خود ادامه داد به همین علت توانست 2 جایزه پر بازدید ترین ویدیو سال و محبوب ترین موزیک سال را  از آن خود کند. Derdim  Olsun  ،  Ela ،  Leila ،  Melek  از آهنگ های معروف رینمن هستند.

بینشتر بخوانید: بهترین درامز های موجود در بازار ایران

امره آیدین (Emre Aydin)

محبوب ترین خوانندگان ترکیه

یکی از خوانندگان محبوب ترکیه امره آیدین است که این جوان معروف ترکیه در سال1981 در 2 فوریه در شهر اسپارتا ترکیه به دنیا آمد. تحصیلات او در رشته اقتصاد است و در دانشگاه دوکوز ایلول ازمیر به پایان رساند ه است.

امره خوانندگی را از بارهای ازمیر آغاز کرد به طوری که در بارهای ( بورنووا کوچوک پارک) به اوج معروفیت رسید. او از بهترین خوانند ترکیه در سبک پاپ و خصوصا راک می باشد. سه آلبوم او به نام های:Eylul  Geldi ،  Afili  Yalnizlik  ،  Kagit  Evler   می باشد که شامل جوایز فراوان شده اند.

جم آدریان (Cem Adrian)

مشهورترین خواننده های ترکیه

یکی از خوانندگان پر طرفدار ترکیه که از استعدادهای خاص و جوان، در سبک های پاپ و موسیقی سنتی فعالیت می کند. جم آدریان در سال1980  در 30 نوامبرو در شهر ادیرنه متولد شد. او فرزند دوم خانواده بود که در کلاس های متوسطه به آموختن موسیقی مشغول شد.

در سال 2002 اولین آلبوم رسمی خود را با عنوان Ben  Bu  Sarkiyi  Sana  yazdim  منتشر کرد. این آهنگ به معنی من این آهنگ را برای تو نوشتم، بسیار مشهور شد. آهنگ بعدی او نیز مورد استقبال طرفدارانش قرار گرفت و تا اکنون 13 آلبوم رسمی انتشار داده است که آخرین آلبوم او به نام Gokyuzumun   Yildizlari   و به معنی ستاره های آسمانم ،می باشد.

بینشتر بخوانید: بیوگرافی جونگ کوک محبوب ترین عضو BTS

مراد بز (Murat Boz)

پرطرفدارترین خوانندگان ترکیه

یکی از محبوب ترین خواننده های مرد ترکیه مراد بز است که بیشتر خواننده سبک پاپ بوده و هست. مراد یا به لهجه ترکی مورات، در سال 1980 در شهر کارادنیز ارغلی،استان زونگولداک ترکیه به دنیا آمد.او قبل از اجرای حرفه ای خود با خواننده هایی مثل تارکان به عنوان وکالیست تمرین و همکاری کرده است.از پر آوازه ترین قطعه های موسیقی او عبارت است از:Ozledim    Adini    Bilen   Yazsin

این سروده های او نه تنها در ترکیه که در کشور های دیگر هم باعث محبوبیت مراد بز شده است. او در چند فیلم سینمایی ایفای نقش کرده است. فیلم برادر من یکی از فیلم سینمایی تهیه شده در ترکیه می باشد که به همراه بوراک اوزچیویت بازی کرده است. همچنین مراد بز یکی از داور های مسابقه مشهور اوسس ترکیه نیز بوده است.

هایکو جپکین (Hayko Cepkin)

خوانندگان مشهور ترکیه

یکی از بهترین خواننده ترکیه که در زمینه متال اولین فرد شناخته شده در ترکیه، هایکو جپکین است. اصلیت این خواننده از طرف پدری به ارمنی های ترکیه می رسد. هایکو بیش از 20 سال کار در زمینه هنر و موسیقی پرچمدار متال ترکیه نام گرفته است. هایکو در 11 مارس سال 1978 در شهر استانبول ترکیه به دنیا آمد و فعالیت حرفه ای خود را از سال 1997 شروع کرد و اولین آلبومش را در سال 2005 ساخت. از سروده های معروف اوOzledim   Adini  Bilen  Yazsin  می باشد.

کلام آخر

همان طور که گفتیم موسیقی در تمام کشورهای جهان جایگاه ویژه ای دارد گاهی کاری را که یک لشکر بزرگ در جنگ نتوانستند انجام دهند فردی با نواختن یا خواندن یک آهنگ یا موسیقی سرنوشت یک کشور را می تواند تغییر دهد. همچنین در مورد بهترین خواننده ترکیه و مشهورترین خواننده های ترکیه که چگونه با تلاش و پشتکار به موفقیت رسیده اند،  با هم صحبت کردیم. اگر شما هم نظر یا پیشنهادی دارید، در قسمت کامنت ها با ما در میان بگذارید.

سوالات متداول

بهترین خواننده مرد ترکیه کیست؟

بهترین صدای کشور ترکیه به ابراهیم تاتلیسس تعلق دارد. دراین کشور به او لقب امپراتور داده اند.

محبوب ترین خوانندگان جوان ترکیه کدام است؟

از معروف ترین خوانندگان ترکیه و جوانترین آن ها حادثه یا حادیثه، آلیناتیلکی، یلدیز تیلبه، مرادبز، جم آدریان، ییلدیز تیلبه، هایکو جپکین، رینمن، انس و باتور را می توان نام برد.

 

به این مقاله امتیاز دهید!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا