سرگرمیموسیقی

بهترین درامز های موجود در بازار ایران را بشناسید

درامز یکی از سازهای کوبه ای است و به عنوان قلب هر گروه موسیقی شناخته شده است.بیت اصلی آهنگ با استفاده از درامز مشخص می‌شود.یادگیری موسیقی یک کار هیجان انگیز میباشد مخصوصا برای کسانی که به هنر علاقه دارند. برای شروع یادگیری درامز نیاز نیست از همان اول تمامی تجهیزات برای درامز حرفه ای را خریداری کنید. در کل خرید این ساز  بستگی به سن نوازنده، سبک، محل تمرین و مدت تمرین او دارد.

اگر شما هم قصد خرید بهترین درامز را دارید با سوالاتی مانند بهترین درامز چیست؟ کدام درامز خوبه ؟پیش از خرید بهترین درامز به چه مواردی  باید توجه کنیم ؟ مواجه می شوید.

ما در این مقاله از ویکی تمام تلاشمان را می کنیم تا راهنمای خرید بهترین  درامز را  به همراه لیستی از بهترین درامزها به شما پیشنهاد بدهیم.

اگر می خواهید خریدی با قیمت مناسب داشته باشید، یا تمایل دارید بهترین درامز با کیفیت را سال ها از آن استفاده کنید . هم اکنون این فرصت را از دست ندهید و تا انتها با سبدت همراه باشید. در ضمن روی تعدادی از محصولات پیشنهادی به صورت محدود ،تخفیف هم خورده که با خرید به موقع آن میتوانید در هزینه های خود صرفه جویی کنید.

راهنمای خرید بهترین درامز

به علت تنوع بالای این ساز در بازار و همچنین تولید کنندگان آن،هنگام خرید کاربر را دچار سردرگمی میکند. از این رو راهنمای جامعی برای خرید بهترین درامز برای شما آماده کرده ایم.پس تا انتها با ما همراه باشید.

انواع درامز

درامزها به دو گروه اصلی تقسیم میشوند.

۱.درامز آکوستیک:

این درامز ترکیبی از چوب و فلز می باشد. برای این نوع درامز از سنج های فلزی استفاده می شود. از ویژگی های بارز درامز آکوستیک میتوان به تولید صدای بلند، ساده بودن تنظیمات و نوازندگی با آنها اشاره کرد.دو نوع درامز آکوستیک وجود دارد. درامز فیوژن و درامز استاندارد.

دارمز فیوژن: درام‌هایی هستند که قسمت‌های مختلف آن‌ها از ابعاد کوچک تری ساخته می شوند که همین موضوع باعث می‌شود تا بتوانید صدایی بسیار کوبنده و تیز را از این نوع درامز به دست بیاورید.
درامز استاندارد:این درام ها از ابعاد بزرگتری برخوردار هستند و این امر موجب شده تا بتوانید به صدای بسیار کوبنده تر و فوق العاده حجیم تری دسترسی پیدا کنید.نوازنده ها از این درامز برای سبک‌های راک و متال استفاده می کنند زیرا این درامز صدای عمیق تر و هیجان انگیز تری ایجاد میکند.

۲.درامز الکترونیک:

این درامز ها مناسب افرادی است که می خواهند این ساز را در خانه یاد بگیرند ولی می‌خواهند هیچ گونه مزاحمتی برای کسی ایجاد نشود.از این رو درامز الکترونیک انتخاب ایده آلی برای آن ها می باشد.این درام ها دارای پدهایی هستند که هنگامی که با استیک‌های درامز بر روی آن‌ها ضربه می‌زنید، می‌توانید صدای سمپل را با استفاده از امپلی فایر یا هدفون بشنوید.

انواع چوب در ساخت درامز

در ساخت درامز از انواع چوب ها استفاده می شود که هر کدام صداهای مختلفی دارد.در ادامه به بررسی بیشتر آن ها میپردازیم.

۱.افرا:

یکی از مشهورترین چوب‌هایی که برای ساخت درامز از آن استفاده می‌شود، چوب افرا است.استفاده از ابن چوب موجب میشود تا صدای درامز شما به راحتی در میکس شنیده شود.از ویژگی های بارز استفاده از این چوب می توان به دریافت صدایی بسیار گرم و شفافیت صدای بسیار عالی اشاره کرد.

۲.ماهون :

درامزهای بسیار اندکی با این چوب ساخته شده‌اند اما آن‌ها صدای بسیار گرم و عمیقی دارند که باعث می‌شود صدای ساز از حجم زیادی برخوردار شود.

۳.توس:

بیشتر درامزها از این چوب ساخته می‌شوند. این چوب صدای بسیار بلند و متعادلی را در اختیار شما قرار می‌دهد.

۴.بوبینگا:

از این چوب بسیار کم در ساخت درام استفاده می شود درامزهایی که با استفاده از این چوب ساخته شده‌اند، فرکانس‌های میدرنج بسیار خوبی دارند و صدای بسیار کوبنده ای را در اختیار شما قرار می‌دهند.

قسمت های مختلف درامز

قسمت‌های مختلف درامز شامل کیک درام، اسنیر، تام ها، سنج ها، پایه‌های سنج و صندلی مخصوص می‌باشد. هر کدام از این قسمت‌ها  دارای ابعاد مختلفی هستند و  برای هر کدام از  متریال های مختلفی استفاده شده است.بیشتر تولید کنندگان این ست را ۴ یا ۵ تکه تولید می کنند.

اگر شما ست چهار تکه آن را تهیه کنید این ست شامل یک کیک درام، یک اسنیر، یک رک تام و یک فلور تام می‌باشد.اگر هم ست ۵ تکه آن را خریداری کنید این ست شامل  یک کیک درام، یک اسنیر، یک فلور تام و دو عدد رک تام با ابعاد مختلف می‌باشد.

اجزای تشکیل دهنده درامز شامل موارد زیر است:

۱.طبل ها:

به اجزای پوسته ای کوبه ای در درام طبل گویند که پوست کشیده شده بر روی آنها از نوعی پلاستیک مخصوص است. در اددامه طبل هایی که در این ست جای دارند را مورد بررسی قرار می دهیم.

طبل بزرگ یا بیس درام

همانطور که از اسمش پیداست بزرگترین طبل در این ست ،بیس درام می باشد.این طبل ارای کوک بم می باشد و همچنین وظیفه ی اجرای ضربات قوی را برعهده دارد.

طبل کوچک یا ساید درام

وظیفه ی این طبل اجرای ضربات نیمه قوی است.روی دو طرف این طبل پوسته ای از جنس پلاستیک کشیده شده است و پوسته ی زیرین دارای سیم های کشیده شده یا فنری شکل می باشد. ارتفاع آن کم است و هنگامی که با چوب درام بر آن ضربه وارد شود صدای تیز استاکاتو می دهد.

طبل تُم:

سه طبل دیگر تام تام ها هستند. دو تام تامی که بر روی باس درام سوار میشوند و یک تام تام که به وسیله پایه بر روی زمین قرار میگیرد.

انواع سنج ها:

سنج ها از فلزی با آلیاژ بسیار مرغوب تهیه می شوند تا خاصیت صدایی خود را در طول زمان در مقابل ضربات از دست ندهند.انواع سنچ ها عبارتند از :

انواع چوب درامز

سنج کراش و سنج راید:

بزرگترین سنج است که در همه نوع چیدمان ها ثابت است و در بسیاری از ریتم ها از آن استفاده میشود. این دو سنج بطور معمول اندازه ای بین ۴۶ تا ۵۶ سانتی متر دارند و در طراحی شبیه به هم می باشند.

سنج چینی:

نام این سنج برگرفته از نوعی ساز ضربی چینی بنام گونگ می باشد.این ساز گونه ای متفاوتی از سنج کراش است که برای تولید صداهای شفاف تر، روشن و شاداب تر و همچنین صداهای ویژه مورد استفاده قرار می گیرد.

سنج اسپلش:
کوچکترین سنج موجود در درام کیت است که سنج های چینی و اسپلش اصلی ترین اجزای افکت سنج در درام را تشکیل می دهند.

جفت سنج ها :
جفت سنج ها شامل دو سنج هم اندازه می باشند که بصورت پشت و روی هم قرار گرفته اند که با یک پایه ی لوله ای شکل به پدال مخصوصی متصل می شود و با فشردن این پدال توسط پای درامز این دو جفت سنج به یکدیگر برخورد و تولید صدا می کنند.

۲. چوب جز، چوبک یا درام استیکس:
چوبی با طراحی خاص که نوازنده یا درامرز با فرود آوردن یا ضربه وارد کردن آنها روی طبل ها، سنج ها و سایر اجزای درام کیت، صدای مورد نیاز خود را می تواند تولید کند.

انواع چوب درام(استیک)

انواع چوب درامز شامل موارد زیر است:

براش:
براش‌ ها از یک سری دسته سیمی یا پلاستیکی که به قسمت دسته متصل هستند ساخته شده‌ اند و می‌ توانند کاربرد های مختلفی داشته باشند. براش ‌ها صدای کمتری نسبت به استیک ‌ها دارند و برای ایجاد صدا های نرم استفاده می ‌شوند. صدای براش را در سبک ‌هایی مانند جاز و پاپ می ‌شنوید.

ملِت:
ملِت‌ ها چوب ‌هایی هستند که در قسمت سر با کتان، پارچه یا نخ ‌های متراکم پوشانده شده‌ و به شکل توپ درآمده است. بعضی از ملِت ‌ها دارای سر های توپی شکل پلاستیکی یا لاستیکی هستند.ملت ‌ها برای برخی از ساز های کوبه ‌ای (پرکاشنی) استفاده می ‌شوند و می ‌توانند صدا های مختلفی را تولید کنند.

راد:
رادها از چندین چوب نازک تشکیل‌شده ‌اند که به یکدیگر چسبیده‌ تا ساختار ضخیمی را بسازند.راد از براش صدای بلند تر و نسبت به استیک صدای کمتری دارد و برای اجرا های آکوستیک ایده آل است.

اندازه های استیک درام

اندازه چوب ‌های درام‌ معمولا به‌ وسیله یک حرف و یک شماره دسته ‌بندی می ‌شود.شماره ها نشان گر قطر چوب و حرف ها نشانگر سایز و کاربرد آن است.هرچه عدد نوشته شده کمتر باشد، چوب درام‌ قطور تر خواهد بود. به‌طورکلی، چوب ‌های قطور (۵A) از چوب‌های نازک (۷A) سنگین‌ تر هستند. برای انتخاب اندازه آن بستگی دارد شما چه سبکی را میخواهید اجرا کنید. چوب‌ های درام‌ به‌وسیله‌ حروف S، B و A مشخص می‌شود.

  • چوب ‌های S:این چوب ها سنگین هستند و برای اجرا های خیابانی مانند رژه ارتش کاربرد دارند.
    چوب ‌های : B به‌ راحتی کنترل می ‌شوند و نوازندگان سبک راک از آن زیاد استفاده می‌ کنند.
    چوب ‌های : A برای مواقعی مناسب هستند که به صدای کم ‌نیاز دارید، مانند اجرا های جاز یا اجرا های ارکستری.

 

جنس استیک (چوب درام)

چوب گردو:
رایج ترین چوبی که در ساخت استیک بکار می رود چوب گردو است. این چوب شکل و دوام خوبی دارد و در جذب ضربات عالی است.

چوب بلوط:
این چوب سنگین تر و بادوام تر از چوب گردو می باشد.این چوب ساختاری متراکم و طول عمر بیشتری دارد.

چوب افرا:
این چوب سبک و منعطف می باشد.این چوب برای اجرا های سریع ایده آل است زیرا سریع ‌ترین پاسخ گویی را در بین سایر چوب ‌ها دارد.

چوب مصنوعی:
این چوب ‌ها از فلز و پلاستیک ساخته می‌ شوند.این استیک، کنترل بیشتری را روی صدا برای نوازنده مهیا می ‌کنند.

بهترین درامز

سری چوبی یا سری نایلونی؟

۱.سری چوبی:

استیک هایی که سری چوبی دارند موجب ایجاد صدایی عمیق می ‌شوند. این سری مناسب سبک های پاپ و رپ است و مواقعی که میخواهید قسمتی را اجرا کنید که چرخش ‌های زیادی دارد، این نوع چوب‌ ها برایتان مناسب ‌تر خواهند بود.

۲.سری نایلونی:

چوب‌ های درامی که سر نایلونی دارند صدای پایدار تری دارند که برای مواقعی که باید ضربه‌ های محکم بزنید ایده آل هستند. آن‌هایی که سر نایلونی دارند دارای طول عمر بهتری هستند و دیگر لازم نیست نگران شکستن آن‌ ها باشید.

پایه ها و پدال ها:
راید و کرش بر روی پایه های سنج قرار میگیرند. همچنین یک پایه مخصوص برای نگه داری از اسنر درام نیز وجود دارد.

دو تام کوچک هم اکثرا بر روی نگهدارنده های تام قرار می گیرند که خود آن نگه دارنده ها بر روی باس درام قرار میگیرند.

لاگ ها و هوپ ها (خرک و قاب):

برای کوک کردن درام شما احتیاج دارید که پوست درام را توسط پیچاندن میله هایی که از وسط گاردی در اطراف درام بیرون زده اند را سفت کنید این امر موجب می شود هوپ (قاب) به سمت داخل کشیده میشود و این فشار باعت میشود تا پوست درون هوپ درگیر شود و به سمت طبل کشیده شود.

نکاتی هنگام خرید درامز

۱.سخت افزار مناسب را از همان ابتدا خریداری کنید.این کار موجب صرفه جویی در قیمت، دریافت صدای عالی می‌شود. پس حتما از همان ابتدا به خرید سنج‌های با کیفیت بپردازید.

۲.دارمز مورد پسند شما قابلیت ها ی مناسبی داشته باشد.

جنس چوب های به کاربرده شده در این نوع ساز برای نواختن باید درجه یک باشد.
۴.شناخت بهترین برندهای تولید کننده درام در بازار موسیقی برای خرید بهتر.

قیمت درام موجود در بازار ایران

یکی از فاکتورهای مهمی که در هنگام خرید توجه مشتری را به خود جلب می کند قیمت آن است که به نوع و ویژگی های آن بستگی دارد. پس قبل از خرید این دستگاه اول تصمیم بگیرید که چقدر می خواهید هزینه کنید و بعد اقدام به خرید کنید. در ادامه یک نمونه از ارزانترین و گرانترین درام را برای شما معرفی کرده ایم.

ارزان ترین درام موجود در بازار ایران

درام دیجیتال ایکس ام مدل BX-5S دارای دو یا سه حسگر در زیر بعضی از قسمت های سطحی خود هستند که به پدها ظرفیتی برای تولید بیش از یک صدا را می بخشند. سمپل صداهای ماژول این درام XM بسیار با کیفیت و طبیعی می‌باشد و لذت نوازندگی را به نوازندگان سطوح مختلف هدیه می دهد. با استفاده از پنلی که برای این ساز در نظر گرفته‌شده است به راحتی می‌توانید به کنترل‌ها دسترسی داشته باشید و تنظیمات شخصی خود را نیز بر روی آن اعمال کنید.

منبع

به این مقاله امتیاز دهید!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا