فناوری

معرفی بهترین فروشگاه ساز های اینترنتی حرفه ای خارجی و ایرانی

فروشگاه ساز های اینترنتی حرفه ای، بهترین گزینه برای افرادی است که می‌خواهند کسب و کار رو به پیشرفت خود را به شکلی مدرن، جذاب و قابل مدیریت، به دنیا عرضه کنند. ساخت فروشگاه اینترنتی دیگر یک کابوس نیست!

ممکن است شما نیز یک کسب و کار کوچک را شروع کرده باشید و بخواهید قالب تعامل خود با مشتری را از اینستاگرام خارج کرده و به شکل یک فروشگاه اینترنتی تمام عیار در بیاورید. اینجاست که انواع فروشگاه ساز اینترنتی به کمک شما می‌آید و کار به نمایش گذاشتن کالا و خدمات، قیمت‌گذاری، ثبت سفارش و سایر سرویس‌ها را برایتان آسان می‌کند.

برای آشنایی با بهترین فروشگاه ساز های ایرانی همراه مجله ویکی باشید و ضمن آشنایی با خدمات اصلی هر فروشگاه ساز، از جدید‌ترین استانداردهای همتایان خارجی آن‌ها با خبر شوید.

بهترین فروشگاه ساز های خارجی برای کسب و کارهای بزرگ و کوچک

کسب و کارهای بزرگ، اغلب دارای تیم‌های مجزا برای تجارت الکترونیک و برنامه نویسی هستند. تعامل بین اعضای این دو گروه، فروشگاه اینترنتی شما را سرپا نگه می‌دارد. اما اگر خبری از تیم‌های اختصاصی برنامه نویسی و فروش نباشد و شما، یکه و تنها، تمامی امور فروشگاه را در دست داشته باشید چه؟

اینجاست که یک فروشگاه ساز اینترنتی حرفه ای که نیازی به برنامه نویسی ندارد، مزایای بزرگ خود را رو می کند. در ادامه با بهترین فروشگاه ساز های خارجی آشنا می شویم

فروشگاه ساز شاپیفای – Shopify

فروشگاه ساز شاپیفای

+ عدم محدودیت در تعداد کالا و خدمات

+ ویرایش تمام قابلیت‌ها در سطح کد

+ پرداخت و ارسال با تمام سرویس‌های رایج

– کسر 2 درصد از عواید هر تراکنش به عنوان کارمزد

شاپیفای یک شرکت چندملیتی کانادایی است که در سال 2004 تاسیس شد. پرداخت، بازاریابی، ارسال و ابزارهای درگیر کردن مشتری از اصلی‌ترین سرویس‌های این فروشگاه ساز اینترنتی حرفه ای محسوب می‌شود.

شاپیفای نه تنها مشتری را به سمت کالا و خدمات شما هدایت می‌کند، بلکه مدیریت فروشگاه شما با کمک آن، بسیار آسان می‌شود. به محض افزودن یک کالا به شاپیفای، این سرویس آن را از طریق آمازون، فیسبوک، پینترست، ای بی و وب سایت های دیگر تبلیغ می‌کند. بدین ترتیب می‌توانید کالا یا خدمات خود را با شاپیفای، به کاربران تمامی پلتفرم‌های مطرح تبلیغات و فروش، نمایش دهید.

بیشتر بخوانید: آشنایی با اصطلاحات شبکه اجتماعی توییتر

فروشگاه ساز بیگ کامرس – BigCommerce

فروشگاه ساز بیگ کامرس

+ امکان تعریف مدل های مختلف یک کالا

+ عدم کسورات کارمزد از عواید فروش

+ شناساندن کالا و خدمات شما از طریق گوگل

– عدم پشتیبانی از زبان های مختلف

فروشگاه ساز اینترنتی بیگ کامرس در سال 2009 در تگزاس امریکا تاسیس شد. با اینکه نام این شرکت، خبر از دانه‌درشت بودن آن می‌دهد، اما بسیاری از کسب و کارهای کوچک از بیگ کامرس برای فروش کالا و خدمات خود استفاده می‌کنند. از بزرگ‌ترین مزایای بیگ کامرس می‌توانیم به عدم کسر کارمزد فروش کالا و خدمات اشاره کنیم. البته در صورت گذر مقدار فروش یک کالا از آستانه مشخص، بیگ کامرس آن را به یک پلن فروش بالاتر منتقل می‌کند که هزینه بیشتری برایتان در پی خواهد داشت.

بیگ کامرس از نظر شناساندن کالا و خدمات شما از طریق بهینه سازی موتور جستجو یا سئو (SEO) فوق‌العاده است. اما هنوز قابلیت ساخت فروشگاه چند زبانی را ندارد که برای بسیاری از کاربران، عیب بزرگی محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید: معرفی برنامه های تقسیم بندی عکس برای اینستاگرام

فروشگاه ساز اسکوئر اسپیس – SquareSpace

اسکوئر اسپیس SquareSpace

+ بهترین پلتفرم برای شبکه‌های اجتماعی

+ امکان فروش خدمات و عضویت‌ها

+ طراحی وبلاگ مانند با درگ اند دراپ

– نیاز به سطح پایه‌ای از مهارت

تاریخچه فروشگاه ساز حرفه ای اسکوئر اسپیس به سال 2004 میلادی باز می‌گردد. این سرویس تنها پس از 10 سال توانست ارزش خود را به بیش از 78 میلیون دلار افزایش دهد. امروزه بسیاری از کار آفرینان و صاحبین مشاغل در خارج از کشور از SquareSpace استفاده می‌کنند و دلیل آن‌ها، سادگی این سرویس است.

فروشگاه ساز اسکوئر اسپیس به دلیل امکان ساخت فروشگاه با Drag & Drop کردن گزینه‌ها، کارکرد بسیار آسانی دارد. اما برای استفاده بهینه از آن، باید سطح پایه‌ای از مهارت تجارت الکترونیک را از قبل کسب کرده باشید. الحاق آسان اسکوئراسپیس با شبکه‌های اجتماعی مطرح، آن را در بین سلبریتی‌هایی که به فروش روی می‌آورند، بسیار محبوب کرده است.

 

فروشگاه ساز جیمدو – Jimdo

jimdo ecommerce فروشگاه ساز جیمدو

+ کاربرد بسیار آسان

+ بدون کسورات کارمزد

+ بهترین تعادل بین هزینه و درآمد

– عدم امکان فروش خدمات و عضویت‌ها

کمپانی جیمدو فعالیت خود را به عنوان یک فروشگاه ساز و ابزار ساخت وب سایت آلمانی، در سال 2007 آغاز کرد. این سرویس با کمک هوش مصنوعی و اتکا به دانش پایه کامپیوتر کاربر، روحیات و اهداف او را می‌شناسد و او را در راه ساخت فروشگاه، همراهی می‌کند. سرویس جیمدو شامل Jimdo Dolphin برای ساخت سایت به شکل خودکار و Jimdo Creator برای ساخت سایت با درگ اند دراپ است.

بعید می‌دانیم بتوانید یک فروشگاه ساز اینترنتی آسان و ساده تر از جیمدو پیدا کنید. سرویس Jimdo هم اکنون اپلیکیشن‌هایی اختصاصی برای چت با مشتریان، بهبود کارایی فروشگاه و Analytics دارد که شما را در ساخت یک فروشگاه اینترنتی بهتر، همراهی می‌کنند. بسیاری از کاربران در سرتاسر دنیا، جیمدو را به خاطر سادگی فوق‌العاده برای ساخت فروشگاه اینترنتی استفاده می‌کنند.

 

فروشگاه ساز ویبلی – Weebly

فروشگاهساز ویبلی Weebly

+ امکان فروش کالا و خدمات

+ محاسبه هزینه ارسال و مالیات

+ رمزگذاری SSL روی دامین شما

– فقدان پرداخت آفلاین

ویبلی با وجود قرارگیری در زمره ساده‌ترین فروشگاه ساز های اینترنتی جهان، امکانات گسترده‌ای دارد. امکان صادرات و واردات کالا، فروش محتوای دیجیتال و افزودن نقد و بررسی کاربران از برجسته‌ترین ویژگی‌های Weebly است. ساخت فروشگاه اینترنتی در ویبلی تماما با درگ اند دراپ انجام می‌شود و همزمان، می‌توانید نسخه موبایل فروشگاهتان را هم مشاهده کنید.

شما می‌توانید قیمت کالا های خود را تنها با یک فایل اکسل در ویبلی به روز رسانی کنید. محاسبه مالیات ارسال به کشورهای مختلف و محاسبه زنده هزینه ارسال برای کاربر، از مزایای بزرگ این فروشگاه ساز اینترنتی به شمار می‌آید. ویبلی تا سال 2020 امکان ساخت فروشگاه و سایت به 20 زبان مخنلف را در اختیار کاربران قرار می‌دهد که زبان فارسی، جزو آن ها نیست.

بهترین فروشگاه ساز های ایرانی برای نیازهای مختلف

شما را نمی دانیم اما از نظر بیشتر ما، ایرانی واقعا خوش سلیقه اند! همین امر موجب شده است که وب سایت های ایرانی، چه فروشگاه اینترنتی باشند و چه فروشگاه ساز اینترنتی، از قابلیت های گرافیکی بسیار چشم نوازی بهره مند شوند. شما می توانید با انواع فروشگاه ساز یا سایت ساز ایرانی، کسب و کار خود را به شایسته ترین شکل، به ایرانی ها نشان دهید.

همچنین بد نیست بدانید بهترین فروشگاه ساز های ایرانی از سلیقه و پیش فرض های ذهنی ما ایرانی ها برای طراحی فروشگاه استفاده می کنند. به همین دلیل است که این سرویس ها در میان کار آفرین ها و صاحبان مشاغل کوچک و بزرگ، تا این حد مشهور شده اند. در ادامه با چند نمونه از بهترین فروشگاه ساز فارسی آشنا خواهیم شد.

 

فروشگاه ساز وبزی – Webzi

Webzi e-commerce فروشگاه ساز وبزی

+ امکان تنظیم دقیق تمام قالب ها

+ ابزارهای کارامد بازاریابی و رشد

+ به روز رسانی دائمی و رایگان

به جرات می توان گفت قالب ها یا تم های یک فروشگاه ساز، مهم ترین دارایی آن محسوب می شوند. دلیل ما برای چنین ادعایی این است که درست همانند یک فروشگاه فیزیکی، دکور فروشگاه اینترنتی نقش موثری در جلب مشتری ها دارد. فروشگاه ساز وبزی به شما امکان می دهد تمامی قالب های آن را به شکلی فوق العاده ساده دستکاری کرده و از قالب های آماده به عنوان سنگ بنای قالب اختصاصی خود استفاده کنید.

تمامی امور در فروشگاه ساز وبزی بر اساس سئو (SEO) انجام می شود و به همین دلیل بستر مطلوبی برای رساندن نام شما به صفحه اول گوگل به حساب می آید. از دیگر ویژگی های جالب این فروشگاه ساز می توانیم به سرعت بارگذاری بسیار بالای فروشگاه شما، امکان جستجوی کالا با غلط املایی، قابلیت های استثنایی برای بازاریابی و توسعه کسب و کار و امنیت بالا اشاره کنیم.

فروشگاه ساز شاپفا – ShopFa

شاپفا (فروشگاه ساز شاپ فا)

+ سیستم انبارداری حرفه ای

+ کوپن تخفیف و اطلاع رسانی پیامکی

+ سئوی عالی و ایندکس سریع در موتورهای جستجو

چنانچه خواهان درجه بالایی از انعطاف و تنظیمات هستید و سرتان برای زیر نظر گرفتن کوچک ترین قابلیت های فروشگاه اینترنتی خود درد می کند، فروشگاه ساز شاپفا انتخاب شایسته شما است. شما می توانید از شاپفا به عنوان بهترین فروشگاه ساز رایگان استفاده کنید و یا با مقداری هزینه، کاربر طلایی یا برلیان شاپفا شوید.

از برترین ویژگی های ShopFa می توانیم به بسط پذیری آن اشاره کنیم. در حقیقت شاپفا همگام با پیشرفت شما، تکامل پیدا می کند و تا آخرین مرحله از رشد فروشگاه شما، همراهتان خواهد بود. گالری عکس و فیلم، قابلیت رنگبندی و سایزبندی کالا و افزایش و کاهش یکجای مبلغ از دیگر قابلیت های جالب شاپفا است.

 

فروشگاه ساز پرتال – Portal

ساخت وب سایت و فروشگاه ساز پرتال دات آی آر

+ قالب های کم حجم و چشمگیر

+ سئو و آنالیتیکس پیشرفته و کارامد

+ امکان ایجاد تب های نامحدود مشخصات فنی، توضیحات، نقد، نظر کاربران و …

سرویس پرتال، یکی از جدید ترین فروشگاه ساز های ایرانی است که خدمات سئوی قوی، وجه تمایز آن از سرویس های مشابه، محسوب می شود. شما می توانید انواع کالا، خدمات و فایل ها را از طریق سرویس پرتال، در فروشگاه اینترنتی خود قرار دهید. مقایسه محصول، اطلاع رسانی پیامکی، صورتحساب و کیف پول کاربر و ایجاد خبرنامه از برترین قابلیت های پرتال به حساب می آید.

تحلیل ترافیک کاربران یا Analytics از دیگر ویژگی های جالب فروشگاه ساز Portal است. این قابلیت به شما امکان می دهد حضور کاربران را بر اساس موقعیت جغرافیایی، پلتفرم ورود و همچنین لینک ارجاع دهنده مشاهده کنید. چنین قابلیت هایی برای کاربرانی مناسب است که می خواهند از سئو به عنوان ابزاری برای دیده شدن، استفاده کنند.

 

فروشگاه ساز بیدُک – Bdok

فروشگاه ساز بیدک BDOK

+ مجهز به Google Analytics

+ اتصال به الوپیک، ترب و زومیت

+ بیدک پلاس برای شرکت های بزرگ

شاید بیدک را بتوان یکی از با سابقه ترین انواع فروشگاه ساز اینترنتی در ایران دانست. این سرویس دارای پشتیبانی بسیار قوی است و پس از ثبت نام، یک کارشناس اختصاصی برای مشاوره فروشگاه خود خواهید داشت. اگر می‌خواهید فروشگاه اینترنتی شما، بیشترین شباهت را به فروشگاه‌های اینترنتی مطرح ایران داشته باشد، فروشگاه ساز بیدک بی‌شک بهترین انتخاب شما است.

با اینکه طرح پایه بیدک، لقب یک فروشگاه ساز رایگان را به آن می‌دهد اما درصدی از عواید فروش به عنوان کارمرد کسر می‌شود. با انتخاب برترین طرح Bdok، می‌توانید بدون کسورات کارمزد، از فروش کالا و خدمات خود، لذت ببرید. از ویژگی‌های جالب فروشگاه ساز بیدک می‌توان به سرویس پستی اختصاصی ارزان، اتصال به الوپیک، ترب و زومیت با تخفیف و سرور‌ ابری برای مدیریت کمپین‌های فروشگاه اشاره کرد.

 

فروشگاه ساز ووکامرس – WooCommerce

ووکامرس (فروشگاه ساز وو کامرس)

+ سرویس پایه رایگان

+ بر پایه ورد پرس

+ بسط پذیری آسان

کار با فروشگاه ساز ووکامرس همانند چیدن یک پازل است. هر کسی که با ورد پرس (WordPress) کار کرده باشد می‌تواند با WooCommerce کار کند و به همین دلیل، می‌توان آن را بهترین فروشگاه ساز رایگان به حساب آورد. بنابراین اگر به کار تولید محتوا مشغولید و می‌خواهید کار فروش اینترنتی را نیز تجربه کنید، استفاده از ووکامرس برای شما هیچ کاری نخواهد داشت.

با اینکه سرویس پایه ووکامرس، رایگان است اما برای استفاده از تم‌ها (پوسته‌ها) و افزونه‌ها، باید هزینه کنید. این افزونه‌ها شامل فیلتر محصولات، پیشنهادهای ویژه، سامانه امتیاز و پاداش و بسیاری قابلیت‌های دیگر است. شاید بد نباشد قبل از ساخت فروشگاه اینترنتی با وو کامرس، تعرفه‌های قیمت آن را از نظر بگذرانید.

کلام آخر

در این مقاله بهترین فروشگاه سازهای ایرانی و خارجی را نام بردیم. شما تجریه استفاده از کدام یک از این فروشگاه سازها را دارید؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با ما در میان بگذارید.

 

به این مقاله امتیاز دهید!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا