فناوریاپلیکیشن و نرم افزارگوناگونموبایل و گجت

آپدیت های جدید سیستم عامل پوشیدنی گوگل و ترفندهای خانه هوشمند

گوگل چه آپدیت های جدیدی در راه دارد؟

یکی از به روزرسانی های آندروید 14 مربوط به فناوری جدید گوگل است. این به‌روزرسانی‌ها شامل 11 ویژگی جدید است که در دستگاه‌های مختلف عرضه شده است، اما یکی از این آپدیت هاکه مرتبط با ساعت‌های Wear OS می باشد جذابیت بیشتری پیدا کرده است. به عنوان مثال، اکنون می‌توانید مجموعه‌ای گسترده‌تر از لوازم خانگی را با مچ دست خود کنترل کنید، از جمله روبات‌های خانگی، جاروبرقی، و برای این کار کافیست آیکن Google Assistant را در صفحه نمایش ساعت خود قرار دهید.

علاوه بر این، اکنون می‌توانید وقتی از خانه خارج می شوید،به جای روشن کردن و استفاده از موبایل، از ساعت هوشمند Wear OS خود و از طریق برنامه Google Home برای تنظیم وضعیت دستگاه ها یا کنترل امنیت خانه  استفاده کنید. هنگامی که خانه را ترک می‌کنید تا وقتی به آن بازمی‌گردید تمام این عملیات تنها از طریق ساعت مچی شما انجام خواهد شد.

گجت پوشیدنی گوگل برای کنترل لوازم خانه

خبر خوب این است که به زودی قابلیت پشتیبانی از روال‌های Google Assistant در Wear OS قرار خواهد گرفت. این روال‌ها گروهی از عملیات‌ را با هم انجام می دهند، بنابراین می‌توانید به عنوان مثال به طور همزمان چراغ ها و سیستم گرمایش را باهم روشن کنید، یا تنها با یک فرمان، مسیریابی به سمت محل کار و خواندن برنامه روزانه تان برایتان انجام خواهد شد.

این به روز رسانی ها فقط محدود به OS Wear نیست و سرویس پیام‌های Google نیز با دریافت تم‌های پس‌زمینه زیبا برای صفحه پیام‌های صوتی و اموجی های بانمک بزرگ با سایز تمام صفحه به متن پیام ها( دقیقاً مانند iMessage)، شامل این آپدیت ها خواهند شد.

شبکه های تلویزیونی گوگل

همچنین Google TV آمریکا 10 کانال رایگان جدید دیگر را به مجموعه 100 کانال خود اضافه کرده، گوگل به طور مشخص نگفته موضوع این کانال ها چیست اما اشاره کرده که بعضی از آن ها کانال های نمایش فیلم ، ورزشی و کانال بازی خواهند بود.

اگر از گوشی اندرویدی خود به عنوان کلید امنیتی FIDO2 استفاده می کنید،قرار است که اندروید یک پین کد جدید به تنظیمات گوشی اضافه کند که اگر شخصی موبایل هوشمند شما را برداشت، بدون داشتن پین کد شما نمی تواند کلید امنیتی FIDO2 را فعال کند.

FIDO2

در نهایت، گوگل در حال افزودن چند فناوری هوش مصنوعی به ویژگی TalkBack  اندروید است (این ویژگی آنچه روی صفحه نمایش داده می شود را برای افراد دارای اختلال بینایی به صورت صوتی توضیح می‌دهد) و همچنین قابلیت زیرنویس زنده (که صداها را در آن واحد زیرنویس می‌کند) را گسترش می‌دهد تا بتواند زبان‌های بیشتری را پوشش دهد.

منبع : Techradar

بیشتر بخوانید: برنامه های کاربردی اندروید باکس را بشناسید

به این مقاله امتیاز دهید!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا