شبکه های اجتماعی

آموزش رفع مشکل سیاه شدن صفحه اینستاگرام-علت سیاهی اینستا ۲۰۲۲

رفع مشکل سیاه شدن صفحه اینستاگرام چند وقتی است که کاربران این شبکه اجتماعی را درگیر خود کرده است، البته این مشکل برای اندرویدی ها در قالب سفید شدن صفحه اینستا رخ می دهد.
اما سیاهی صفحه اینستا، در حالتی رخ می دهد که برنامه شما روی حالت شب(dark mode) قرار گرفته باشد. سیاهی صفحه اینستاگرام و یا سفیدی صفحه اینستا، فرقی نمیکند در وقع مشکل یکسان است و راه حل مشابه.
احتمالا در جستجوهای خود در اینترنت به راه حل های مختلفی برخورد کرده اید، مانند پاک کردن کش حافظه برنامه-حذف و نصب مجدد-استفاده از فیلتر شکن-استفاده از برنامه های جانبی و مواردی از این دست، شاید نشود گفت که این راه حل ها اشتباه است زیرا برخی از این روش ها در سایت رسمی خود اینستاگرام و بسیاری از سایت های معتبر خارجی آمده است.
اما،با توجه به بررسی ها و آزمایش های دقیقی که چند روز گذشته توسط تیم تخصصی پشتیبانی اینستاگرام ایران، بر روی این مشکل صورت گرفته است، روش ها و راه حل هایی که در وب سایت اینستاگرام و همچنین وب سایت ها و منابع فارسی و انگلیسی زبان سراسر اینترنت، برای حل این مشکل ذکر شده است، هیچکدام برای کاربران ایرانی ابدا کارساز نیستند.
و نهایتا مشکل را برطرف نمیکنند، تیم تخصصی ما طی بررسی ها و آزمایش های دقیق خود، توانسته است یک راه حل اختصاصی و تضمینی برای حل این مشکل پیدا کند که مشکل صفحه سیاه اینستاگرام شما را به صورت تضمنی و آنی در کمتر از یک ساعت حل خواهد کرد.
این راه حل هیچ نیازی به ریست فکتوری یا فلش کردن گوشی شما ندراد و مشکل شما بدون از دست دادن هیچ اطلاعاتی، کاملا برطرف خواهد شد و اخرین نسخه ی اینستاگرام اصلی و رسمی بر روی گوشی شما باز میشود. این روش هم برای گوشی های اندرویدی کار میکند و هم برای گوشی های ایفون.
برای حل آنی و تضمینی این مشکل میتوانید با مرکز پشتیبانی اینستاگرام در ایران، با شماره درج شده تماس بگیرید، تا کارشناسان پشتیبانی، پای تلفن در کمتر از یک ساعت مشکل صفحه سیاه اینستا شما را کاملا برطرف کنند.
 
اما ما برای جامع بودن مقاله خود، تمام راه حل هایی که در سطح بین اللملی مطرح شده است را برای مخاطبان خود شرح داده ایم

دلایل سیاه شدن صفحه اینستاگرام

همانطور که در چند وقت اخیر همه متوجه آن شدیم، اینستاگرام آپدیت های زیادی را در فاصله کم ارائه داده است، در برخی این بروزرسانی ها باگ هایی ایجاد شده که حتی در آپدیت های بعدی برخی از آنها باقی مانده است.حتما شما هنگام وارد شدن به برنامه اینستاگرام با صفحه سیاه و خالی مواجهه شده اید و سردرگم به دنبال دلیل آن هستید.
معمولاً ممکن است به دلیل مشکل در دستگاه شما یا برنامه اینستاگرام رخ دهد. دلیل آن ممکن است از اشکال نرم افزاری به پر بودن حافظه نهان برنامه شما یا یک برنامه قدیمی باشد. از این رو، لازم است برای حل مشکلی که با آن مواجه هستید، موارد زیر را دنبال و اجرا کنید

رفع مشکل سیاه شدن صفحه اینستاگرام

برای این منظور مراحل متعددی وجود دارد، ممکن است اولین روش مشکل سیاهی صفحه اینستا شمارا حل کنید و یا امکان دارد که چند روش را با هم انجام داده تا این مشکل حل شود.

دسترسی کامل به صفحه کلید را خاموش کنید:

این روش که اولین یکی از کاربران ردیت مطرح کرد، و بسیاری آنرا را انجام دادند و فیدبک مثبتی نشان داده اند به این صورت می باشد که:(البته برای گوشی ها آیفون این راهکار موثر است)
به تنظیمات گوشی بروید
روی «دسترس‌پذیری» ضربه بزنید.
«صفحه کلیدها» را در بخش فیزیکی و حرکتی پیدا کنید و روی آن ضربه بزنید.
روی “دسترسی کامل به صفحه کلید” ضربه بزنید.
اگر «دسترسی کامل به صفحه کلید» روشن است، آن را خاموش کنید.
هنگامی که آن را خاموش کردید، باید برنامه اینستاگرام را ببندید و آن را باز کنید تا بررسی کنید که آیا مشکل صفحه سیاه شما برطرف شده است یا خیر.

 برنامه اینستاگرام را دوباره نصب یا به روز کنید

در صورتی که مشکل از سرورهای خود اینستاگرام باشد، می تواند باعث سیاهی صفحه اینستا شود.این مشکل با بروزسانی یا نصب مجدد بعد از پاک کردن حل می شود.
برای دانلود مجدد اپلیکیشن اینستاگرام مراحل زیر را دنبال کنید.
  • برای شروع، برنامه اینستاگرام را روی دستگاه خود نگه دارید تا گزینه های پاپ آپ ظاهر شوند.
  • اگر کاربر اندروید هستید، روی Uninstall ضربه بزنید اما اگر از آیفون استفاده می کنید، گزینه Remove app را انتخاب کنید.
  • گزینه  delete  یا  OK   را بزنید تا تایید کنید که قصد پاک کردن برنامه دارید.
  • حالا، بسته به اینکه اندروید یا آیفون دارید، برای نصب مجدد برنامه،  روی Play Store یا App Store ضربه بزنید.
  • پس از آن، Instagram را جستجو کنید و روی Install ضربه بزنید .
  • اگر از نسخه قدیمی اینستاگرام استفاده میکنید، برای شما گزینه update  نمایش داده می شود که با زدن بروی آن برنامه شما به آخرین نسخه بروزرسانی می شود.

همه برنامه های پس زمینه را ببندید.

گاهی اوقات باز بود تعداد زیادی از برنامه در پس زمینه باعث کند شدن و عملکرد ضعیف برنامه های در اجرا مانند اینستاگرام می شود، احتمال دارد یکی از دلایل سیاه شدن صفحه اینستاگرام این موضوع باشد، پس تمام برنامه ها را ببندید.
  • ابتدا از سمت چپ صفحه اصلی خود به سمت بالا بلغزید تا به صفحه نمایش چند وظیفه ای راه اندازی شود.
  • سپس روی Close all واقع در پایین ضربه بزنید.
  • برای آیفون، دکمه هوم را دو بار فشار دهید.
  • پس از آن، روی هر برنامه به صورت جداگانه به بالا بکشید تا بسته شود.

کش اینستاگرام را پاک کنید:

یکی از عوامل اصلی که باعث و علت سیاهی صفحه اینستا می شود ، کش برنامه اینستاگرام است که باید از طریقی که در ادامه ذکر می شود آنرا پاک کنید.
  • به تنظیمات دستگاه خود بروید و پس از آن به سراغ گزینه Apps
  • سپس، برنامه اینستاگرام را پس از قرار دادن آن در لیست برنامه ها انتخاب کنید.
  • اکنون در قسمت App info، گزینه Storage را خواهید دید . آن را انتخاب کنید.
  • سپس از پایین صفحه، گزینه Clear Cache را انتخاب کنید.
نکته مهم: باید توجه داشته باشید که در گوشی های آیفون گزینه clear cache وجود ندارد و این عمل با حذف کردن برنامه انجام میشود.

حالت ذخیره انرژی را در دستگاه خود خاموش کنید.

شاید در نگاه اول بگویید که این موضوع چه ارتباطی به سیاه شدن صفحه اینستاگرام دارد.اما باید بگوییم که طبق تجربیات و تست هایی که کارشناسان مرکز الورایانه کمک انجام داده اند در برخی موارد، روشن بودن حالت ذخیر انرژی باعث سیاهی صفحه اینستاگرام بوده، پس ما این راه حل را نیز بیان میکنیم.
برای آیفون:
  • از تنظیمات ، به پایین بروید و روی باتری ضربه بزنید .
  • سپس، نوار لغزنده را برای حالت کم مصرف خاموش کنید.
برای اندروید:
  • روی تنظیمات ضربه بزنید .
  • پس از آن، روی Battery and device care ضربه بزنید .
  • سپس روی  Battery ضربه بزنید
  • در آخر، کلید را برای حالت ذخیره انرژی خاموش کنید . همچنین می توانید حالت را از نوار اعلان خاموش کنید.

ریست کردن گوشی موبایل

در آخر و پس از طی مراحل بالا گوشی موبایل خود را خاموش و روشن کنید و مجدد وارد برنامه اینستاگرام شوید.

صفحه سیاه اینستاگرام رفرش نمی شود؟

صفحه سیاه اینستاگرام به دلیل اتصال آهسته به اینترنت، حافظه پنهان کامل اینستاگرام، برنامه قدیمی اینستاگرام، از کار افتادن سرورهای اینستاگرام، فعالیت های مسدود شده در حساب اینستاگرام شما از سمت پلتفرم و تنظیمات نادرست تاریخ و زمان در دستگاه شما، نمی تواند رفرش شود.
فید اینستاگرام ممکن است در دستگاه بارگیری مجدد نشود. در عوض، یک صفحه سیاه نشان می دهد. گاهی اوقات هنگام استفاده از برنامه اینستاگرام، برنامه نمایش فید جدید در حساب شما را متوقف می کند. فید جدید شامل عکس‌ها و ویدیوهایی است که به تازگی توسط حساب‌هایی که دنبال می‌کنید به اشتراک گذاشته شده است.
هنگامی که به طور مکرر با پیام “Couldn’t refresh feed” مواجه می شوید، مشکل Refresh کردن صفحه سیاه اینستاگرام می تواند آزاردهنده باشد. ممکن است دلایل مختلفی برای پیام خطای can’t Refresh در برنامه اینستاگرام شما وجود داشته باشد.
ما می دانیم که وقتی بارها و بارها با یک صفحه خالی در برنامه اینستاگرام خود مواجه می شوید چقدر آزاردهنده است. وقتی این موضوع ناگهان در وسط یک آپلود به وجود می آید، می تواند کمی آزاردهنده تر باشد.
گاهی اوقات خطا از سمت اینستاگرام است. خوب، در این صورت شما فقط می توانید صبر کنید تا مشکل حل شود.
اما بسیاری از اوقات، مشکلات به دلیل اشکالات نرم افزاری دستگاه شما است یا ممکن است مشکلی در برنامه اینستاگرام شما نیز وجود داشته باشد.
برای غلبه بر این وضعیت، ما راه حل های کاری فوق را برای شما ارائه کرده ایم. می توانید این موارد را یکی پس از دیگری دنبال کنید تا زمانی که مشکل خود را حل کنید.
در صورتی که مشکل سیاه شدن صفحه اینستاگرام شما با انجام مراحل بالا رفع نشد، باید به اینستاگرام گزارش بدهید و درخواست خود را مبنی بر رفع مشکل سیاه شدن صفحه اینستاگرام ارسال کنید، برای این کار می توانید با پشتیبانی اینستاگرام در ارتباط باشید و یا با کارشناسان ما تماس گرفته تا آنها شمارا راهنمایی کنند.

سوالات متداول

علت سیاه شدن صفحه اینستاگرام چیه؟ آیا میشه حلش کرد؟
سیاهی صفحه اینستاگرام علت های مختلفی داره که ما در مقاله به شایع ترین هاش اشاره کردیم شما باید هر یک از راه حل های بالا را انجام دهید تا علت دقیق آن پیدا شود.
آیا آپدیت اینستاگرام میتواند مشکل را رفع کند؟
بله، آپدیت و به روزرسانی اینستاگرام نیز میتواند یکی از راه حل ها باشد.
برای حل آنی و تضمینی این مشکل میتوانید با مرکز پشتیبانی اینستاگرام در ایران، با شماره درج شده تماس بگیرید، تا کارشناسان پشتیبانی، پای تلفن در کمتر از یک ساعت مشکل صفحه سیاه اینستا شما را کاملا برطرف کنند.
به این مقاله امتیاز دهید!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا