شبکه های اجتماعی

اینجوری درس بخون تا تیزهوشان قبول بشی – (حتما بخوانید)

روش یادگیری عالی برای تیزهوشان

نحوه یادگیری قبولی در آزمون ورودی مدارس تیزهوشان لازم است به این مشکل نگاه علمی داشته باشیم. دفعه بعد به ما بپیوندید

آمادگی برای پذیرش در مدارس تیزهوشان بسیار مهم است. اگر می خواهید بدانید چگونه وارد سمپاد شوید؟ باید گفت برنامه ریزی یکی از مهم ترین عوامل قبولی در آزمون سمپاد یا تیزهوشان است. شما قادر خواهید بود جلسه امتحان را به گونه ای مدیریت کنید که به تمام سوالات پاسخ دهید. موارد زیر را فراموش نکنید:

مدرسه ای که در آن شرکت می کنید بسیار مهم است. اگر مدرسه شما از سطح عملی بالایی برخوردار باشد، قبولی در آزمون استعدادیابی برای شما راحت تر خواهد بود زیرا معلم چند نکته را در کلاس مطرح می کند.

بهتر است یک برنامه کوتاه مدت یا هفتگی و یک برنامه بلند مدت یا سالانه برای مطالعه بر اساس آن داشته باشید.

یادداشت برداری مهم در کلاس و در حین مطالعه به شما کمک می کند مطالب را بهتر به خاطر بسپارید.

مرور درس های قبلی در یک زمان خاص، به عنوان مثال در تعطیلات آخر هفته، به شما کمک می کند مطالب قبلی را فراموش نکنید.

برای برنامه ریزی و درک بهتر دروس از مشاوران و معلمان با تجربه خود کمک بگیرید.

ثبت نام آزمون مدارس تیزهوشان

ثبت نام آزمون تیزهوشان

نحوه یادگیری ریاضی:

ریاضیات شامل نمادها، فرمول ها، روش های خاص و دستورالعمل هایی است که پیچیده به نظر می رسند و بسیاری از کلمات و عبارات منحصر به فرد را شامل می شود. بنابراین، استفاده از مهارت های مطالعه خاص ریاضی مهم است.

شما نمی توانید ریاضیات را با خواندن و گوش دادن یاد بگیرید. بسیاری از یادگیری ریاضیات به تمرین فعال بستگی دارد. این بدان معنی است که شما باید تمام تکالیف ریاضی خود را انجام دهید. یادگیری نحوه استفاده از فرمول ها مهم است.

ریاضیات یک علم پیوسته است. آنچه در یک روز مشخص می شود بر اساس آموخته های روز قبل است. به محض اینکه عقب بیفتید، رسیدن دوباره به عقب دشوار می شود. آمادگی برای امتحان حتی در آخرین لحظه هم به شما کمکی نمی کند. شما باید در تمام کلاس ها شرکت کنید و راه معلم را دنبال کنید.

ریاضی درس سختی است و سخت تر می شود. ممکن است لازم باشد زمان مطالعه بیشتری را نسبت به سایر دروس روی ریاضیات صرف کنید.

سعی نکنید از ریاضیات بگذرید. فرمول ها و روش های زیادی در ریاضیات وجود دارد. سعی کنید مسیر اصلی را مشخص کنید. این مقدار اطلاعاتی را که باید به خاطر بسپارید کاهش می دهد.

هنگامی که تکنیکی را برای حل یک مسئله یاد می گیرید، اغلب از همان تکنیک برای مسائل دیگر استفاده می شود. زمانی که با مشکل جدیدی مواجه می شوید، سعی کنید آموخته های قبلی خود را در مسئله جدید اعمال کنید.

یادگیری واژگان در ریاضیات. غالباً کلمه ای که در ریاضیات استفاده می شود در دروسی غیر از ریاضیات معنای متفاوتی دارد. لغات و اصطلاحات جدید ریاضی و معنی ریاضی آنها را در مکان های خاصی در دفترچه یادداشت خود قرار دهید.

ریاضیات موضوعی است که بسیاری از دانش آموزان را نگران کرده است. اعتماد به نفس می تواند اضطراب شما را کاهش دهد. روش هایی که ما برای مطالعه ریاضی توصیه می کنیم می تواند به موفقیت شما در ریاضیات کمک کند. کمک بگیرید و بیشتر تلاش کنید تا زمانی که متوجه شوید به راه حل های بیشتری از این نیاز دارید.

روش های مورد استفاده برای پذیرش در مدارس استثنایی را مطالعه کنید

برنامه ریزی هفتگی: به یاد داشته باشید، هرگز یک برنامه بلند مدت ننویسید، چه برای آزمون های هوشمند یا برنامه ریزی مدرسه. به گفته مشاوران بهترین دوره برای برنامه ریزی یک هفته است.

اهمیت مدرسه: حتی اگر فکر می‌کنید که سطح دانش‌آموزان در مدرسه پایین است، بهترین مکان برای یادگیری مدرسه است و زبان معلم، پس از بازگشت به خانه، حتماً هر روز دروس را در همان روز بخوانید، زیرا با این روش، درس ها هر آنچه را که می خوانید در حافظه بلند مدت شما حفظ می کنند.

نحوه ثبت نام و ورود به مدارس استعدادیابی

نحوه ثبت نام و ورود به مدارس تیزهوشان

تمرکز: هنگام مطالعه دروس و کتب درسی، روی نکات مهم و محوری تمرکز کنید، هر چند روز یک بار آن ها را دوباره بخوانید تا به خاطر بسپارید و به یاد داشته باشید که برای مرور درس ها وقت خواندن کل درس را ندارید. .

مرور درس ها و یادداشت ها: در برنامه هفتگی خود، یک روز (مثلاً آخر هفته) را به مرور نکاتی که یادداشت کرده اید اختصاص دهید.

امتحان: حتما سوالات امتحانی را هر از چند گاهی از روی کتاب های درسی حل کنید وگرنه می توانید در مسابقه امتحانی شرکت کنید. از آنجایی که تاکنون در مدرسه فقط تست تشریحی داده اید، باید با نحوه شرکت در آزمون نیز آشنا شوید تا در طول آزمون وقتتان کم نشود.

چه کسی در بین برندگان شناخته می شود؟

دانش آموزان برای پذیرش در مدارس تیزهوشان باید منظم و منظم باشند. زمان، آنها باید متون کتاب درسی خود را با دقت مطالعه کنند و برای موفقیت بیشتر تست های مربوطه را حل کنند. مشاغل علوم و ریاضی دو شغل اصلی با نمرات بالا در آزمون شایستگی هستند. استفاده از روش ها و روش های نوین تدریس به دانش آموزان کمک می کند تا درس را به خوبی یاد بگیرند.

دانش آموزان پس از یادگیری باید تمرین های هر درس را حل کنند. با استفاده از روش های یادگیری، تمرین و حل مسئله و فعال مرتبط با درس، مطالب بهتر در ذهن دانش آموزان جای می گیرد. علاوه بر این، دانش آموزان می توانند از یک معلم خصوصی برای آزمایش تکنیک ها و مواد بهتر کمک بگیرند. برای کسب نتیجه بهتر است نمونه سوالات درس فارسی و دینی را حل کنید تا در آزمون موفق تر باشید و تیشوشان قبول شوید.

روش های تست موثر برای قبولی در آزمون های روانشناسی

در آزمون ها و تست ها اگر جواب نیمی از سوالات را بدانیم می توانیم با استفاده از مهارت های تستی خود پاسخ تست های باقی مانده را پیدا کنیم.

مشکلی که بسیاری از دانش آموزان در امتحانات با آن مواجه هستند کمبود وقت است.

سه دسته از مشکلات وجود دارد که بیشترین مشکل را در آزمایش دارند:

مدیریت زمان

تکنیک های اشتباه برای حدس زدن پاسخ صحیح

اشتباهات ناخواسته مثل بی احتیاطی!

اگر در مورد انجام تست بین دو گزینه شک دارید، به هیچ وجه آزمون را ترک نکنید. زیرا احتمال یکی از انتخاب های صحیح 50 درصد است.

اگر آزمون دارای دو گزینه متضاد و متضاد باشد، هر کدام از گزینه ها 80 درصد شانس پاسخگویی دارند.

اگر دو گزینه معنای مشابهی دارند، یا اگر هر دو معنای یکسانی دارند، مطمئن شوید که پاسخ هیچ یک از آن گزینه ها نیست.

اگر سوالات امتحانی دارای موضوعات مشکل زیادی مانند ریاضی، فیزیک یا شیمی باشد، معمولاً نیازی به راه حل طولانی مدت نیست.

از این رو، هنگام حل چنین سوالاتی، توجه داشته باشید که اگر به پاسخ های طولانی بپردازید، از گزینه صحیح غافل شده اید.

زیرا در طراحی سوالات کنکور از سوالات با راه حل طولانی استفاده نمی کنند.

برای هر درس در زمان صرفه جویی کنید.

به عنوان مثال، 5 دقیقه در یک درس ریاضی صرفه جویی کنید تا در پایان امتحان آن درس را مرور کنید.

و در نهایت از زمان باقیمانده برای سوالاتی که در کنار آنها علامت ضربدر قرار می دهید استفاده کنید.

منبع : گوگل

5/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا