اپلیکیشن و نرم افزارفناوریموبایل و گجت

پاک کردن کش در آیفون | چگونه کش و کوکی ها را در آیفون حذف کنیم

آموزش پاک کردن کش و کوکی در iOS

پاک کردن کش در آیفون همیشه یکی از دغددغه های کاربران ios است. زیرا اغلب مواقع پر شدن حافظه گوشی با پاک کردن کش می تواند حل شود.

در واقع کش ها و کوکی‌ها به شما کمک می‌کنند تا در وب سریع‌تر و روان‌تر جستجو کنید. اما بدون پاک کردن آن ها، فایل‌های حافظه پنهان و کوکی‌ها انباشته می‌شوند و سرعت گوشی شما را کاهش می‌دهند، همچنین می‌تواند خطری برای حفظ حریم خصوصی داشته باشند. در این مقاله از ویکی نحوه پاک کردن حافظه پنهان و کوکی‌های آیفون آمده است. پس در ادامه این مقاله همراه ما باشید.

نحوه پاک کردن کش سافاری در آیفون

برای حذف کش در آیفون برای مرورگر و سایر برنامه‌ها، تنظیمات > عمومی > ذخیره‌سازی آیفون را باز کنید. از آنجا، در میان برنامه های خود حرکت کنید و برنامه ای را که می خواهید پاک کنید انتخاب کنید. بسته به اینکه کش مرورگر خود را پاک کنید یا کش برنامه های آیفون را ، برخی گزینه ها را مشاهده خواهید کرد، که در ادامه به آن ها اشاره خواهیم کرد.

در اینجا نحوه پاک کردن کش مرورگر سافاری در آیفون آورده شده است:

1-      تنظیمات > عمومی را باز کنید

(Open Settings > General)

آموزش پاک کردن کش در iOS / پاک کردن کش در آیفون

2- روی iPhone Storage ضربه بزنید و Safari را از لیست برنامه ها انتخاب کنید.

پاک کردن کش در آیفون

3- برای مشاهده داده های خود بر اساس وب سایت، روی داده های وب سایت ضربه بزنید. روی Remove All Website Data در پایین صفحه ضربه بزنید و با Remove Now تأیید کنید.

پاک کردن cache آیفون

4- یا با کشیدن انگشت به چپ و ضربه زدن روی Delete، داده‌های یک سایت را حذف کنید.

پاک کردن cache سافاری آیفون

5- توجه داشته باشید که حذف داده‌های وب‌سایت، کوکی‌ها و همچنین حافظه پنهان شما را پاک می‌کند پاک کردن جداگانه آن‌ها در آیفون امکان‌پذیر نیست.

پاک کردن کش در آیپد

همه مراحل برای دستگاه های iOS یکسان است، در واقع هنگامی که بدانید چگونه کش آیفون خود را پاک کنید، ، مراحل پاک کردن کش و کوکی ها در iPad را نیز آموخته اید. به خاطر داشته باشید که پاک کردن کش در کامپیوترهای مک فرآیند کمی متفاوت تری دارد.

پاک کردن کش کروم در آیفون

 

در اینجا نحوه پاک کردن کش کروم در آیفون آورده شده است:

1-    روی منو (سه نقطه) در گوشه سمت راست پایین Chrome ضربه بزنید و پاک کردن داده‌های مرورگر را انتخاب کنید.

آموزش پاک کردن کش کروم در iOS

2- اگر فقط می‌خواهید داده‌های حافظه پنهان را پاک کنید، مطمئن شوید که فقط کادر تصاویر و فایل‌های ذخیره شده انتخاب شده است، سپس روی Clear Browsing Data ضربه بزنید. برای تایید دوباره روی Clear Browsing Data ضربه بزنید.

پاک کردن کش مرورگر در آیفون

پاک کردن cache اینستاگرام در آیفون

برخلاف کش مرورگر که می‌توان آن را از طریق منوی برنامه پاک کرد، تنها راه برای پاک کردن کش در اپلیکیشن‌های آیفون مانند فیس‌بوک، اینستاگرام، اسنپ‌چت یا یوتیوب، حذف کامل آن‌ها از دستگاه و سپس نصب مجدد برنامه است.

برای این کار به Settings > General > iPhone Storage بروید. برنامه ای را که می خواهید حذف کنید انتخاب کنید، سپس روی Delete App ضربه بزنید.

پاک کردن کش اینستاگرام در آیفون

سپس، به اپ استور بروید و دوباره برنامه را دانلود کنید – بدون تمام فایل‌های کش و هر گونه داده مرتبط دیگری که قبلاً داشتید، نصب می‌شود. پاک کردن حافظه پنهان برنامه در آیفون به این روش یک فرآیند کمی سخت است، اما فقط چند لحظه طول می کشد.

چگونه کوکی ها را در آیفون پاک کنیم

بسته به مرورگر، می‌توانید کوکی‌های مرورگر آیفون را از طریق تنظیمات iOS یا تنظیمات درون مرورگر حذف کنید. اما قبل از اینکه وارد شوید، توجه داشته باشید که حذف کوکی‌ها شما را از تمام حساب‌هایتان خارج می‌کند و اطلاعات ثبت نام تکمیل خودکار و تنظیمات شخصی سازی شده سایت را که ممکن است تنظیم کرده باشید حذف می‌کند.

اگر می‌خواهید برای جلوگیری از ردیابی وب، کوکی‌های آیفون خود را پاک کنید، باید تاریخچه آیفون و سابقه جستجوی Google خود را نیز حذف کنید و به طور کلی کوکی‌ها را غیرفعال کنید.

چرا باید کش و کوکی های خود را در آیفون پاک کنید؟

پاک کردن حافظه پنهان و کوکی‌ها در iPhone می‌تواند با آزاد کردن فضای ذخیره‌سازی و حذف داده‌های وب‌سایتی که ممکن است حاوی اطلاعات شخصی باشد، به افزایش عملکرد دستگاه و تقویت حریم خصوصی شما کمک کند. پاکسازی منظم کش و کوکی‌های آیفون با کمک ابزار پاک‌کننده مرورگر، ممکن است با رفع مشکلاتی که باعث کندی مرورگر شما می‌شود، سرعت اینترنت تلفن شما را افزایش دهد.

کلام آخر

شما چه راهی را برای پاک کردن کش در دستگاه های اپل پیشنهاد می کنید؟ در قسمت کامنت ها می توانید نظرات خود را با ما و سایر کاربران در میان بگذارید.

به این مقاله امتیاز دهید!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا