فناوری

بهترین خودرو های چینی 2023

تصور اینکه خودرو های چینی تمامی خیابان ها را زیر سلطه خود ببرند در گذشته بسیار سخت بود. اما این خودرو ها سالهاست که شهر های کشور های مختلف, از جمله ایران را برای خود کرده اند. اگر نگاهی به خیابان های خودمان بندازید به اندازه خودرو های داخلی, خودرو های تولید کشور چین را می بینید. شاید بدلیل تنوع بالای این خودرو ها, اسم بسیاری از آن ها را هم ندانید.

در این مطلب قصد داریم درباره ماشین های چینی خوب 1402 برای شما صحبت کنیم. اگر دانستن درباره محبوب ترین خودرو های چینی در سال 2023 برای شما هم جذابیت دارد این مطلب از مجله ویکی را تا انتها مطالعه کنید.

شرکت های وارد کننده اتوموبیل های کشور چین به ایران

در گذشته شرکت های زیادی بودند که به کشورمان خودرو های چینی وارد می کردند. برخی از این شرکت ها رانتی از آن درامدند و ورود خودرو از سوی آن ها به منظور پولشویی بود. هم اکنون به منظور وارد کردن بهترین ماشین های چینی 2023 سه شرکت شناخته شده ایرانی فعالیت می کنند. این سه شرکت به شرح زیرند:

  • مدیران خودرو
  • کرمان موتور
  • گروه خودرو سازی بهمن

شرکت پارس خودرو نیز تا مدتی تحت قرارداد با برلیانس چین بود. اما تحریم های جهانی اجازه این همکاری را ندارند. چرا که برلیانس خود زیر مجموعه ای از یک شرکت آمریکایی بود. بههمین دلیل ادامه همکاری با مجموعه چانگان صورت پذیرفت. البته که هنوز اثری از ورود تولیدات این برند دیده نمی شود. عملکرد این شرکت ها به این صورت است که ابتدا خودرو را از چین خریده و سپس خط تولید و مونتاژ آن را خریداری می کنند. نیاز به توضیح این موضوع نیست که بیشتر قطعات از چین وارد می شوند.

بهترین خودرو چینی 1402 در ایران کدام است؟

نوبت به این میرسد که به معرفی بهترین ماشین های چینی 2023 در ایران بپردازیم. مطمئنا شما هم می خواهید بدانید که باکیفیت ترین ماشین چینی 2023 برای ایرانیان کدام است. در ادامه درباره تولیدات سه برند معتبر قرار است سخن بگوییم. با ما همراه باشید.

بررسی تولیدات باکیفیت مدیران خودرو

اتوموبیل های کشور چین به ایران

بهترین های مدیران خودرو را در این قسمت قصد داریم معرفی کنیم. البته که نباید از خاطر برد که نام تجاری این تولیدات فونیکس می باشد. از مدیران خودرو به عنوان قدیمی ترین برندی یاد می شود که خودرو های چینی را وارد ایران کرده است. به علاوه اینکه خدمات پس از فروش این برند هم مشتریانش را راضی کرده است. این برند ابتدا کار خود را به شکلی کم ریسک آغاز کرد و خودرو های چینی ارزان قیمت را به ایران آورد. اما کمی بعد دامنه فعالیت های خود را به ورود خودرو های لوکس چینی گسترش داد. مهم ترین خودرو های چینی وارد شده توسط این برند به شرح زیرند:

  • آریزو 5 (قیمت مناسب ترین فونیکس در ایران): از این خودرو به عنوان نخستین خودروی چینی لوکس در ایران یاد می شود. از این چینی بدلیل برخورداری از موتور و گیربکس حرفه ای به محبوبیت یاد می شود. به تازگی نسخه پیشرفته این خودرو نیز وارد بازار شده که آریزو 5 پرو نام دارد. علی رغم اینکه این خودرو از بهترین خودرو های چینی در ایران می باشد, اما ظاهر مشکل کوبش در این خودرو به قوت خود باقیست.
  • آریزو 6 پرو : این خودرو مناسب علاقه مندان طراحی اتوموبیل های کره ای و ژاپنی می باشد. این اتوموبیل که از بهترین خودرو های چینی 2023 یاد می شود, دارای سواری نرم و البته آپشن های بسیار می باشد. تجربه سوار خودروی لوکس شدن به کمک این خودرو کاملا ممکن است.
  • تیگو 7 پرو : موفقیت های تیگو 7 اکسلنت, تولید کنندگان این خودرو را بر آن داشت تا نسخه این خودرو را نیز تولید کنند. بین تیگو 7 پرو و تیگو 8 پرو شباهت های زیادی دیده می شود. البته که ابعاد آن کوچکتر و آپشن هایش کمتر است. اگر پول کافی برای خرید تیگو 8 پرو را ندارید, نسخه 7 این خودرو گزینه مناسبی برای شماست.

بیشتر بخوانید: نحوه استفاده از یک حساب واتساپ در دو گوشی

شناخته شده ترین محصولات کرمان موتور

بهترین خودرو چینی 1402 در ایران

از کرمان موتور و مدیران خودرو به عنوان دو رقیب سرسخت می توان یاد کرد. البته که سبک کار و واردات این دو برند با هم دارای تفاوت می باشد. این برند ابتدا تلاش کرد خودرو های کره ای را وارد کند. اما تحریم های جهانی اجازه ورود این خودروها را ندادند. بهترین ماشین های چینی پرفروش وارد شده توسط مدیران خودرو به شرح زیرند:

  • KMC T8 : این پیکاب بسیار خوش چهره و خوشرنگ بوده و ظاهر باکیفیتی را داراست. این خودرو بدلیل موتور دولیتری توربو اش با محبوبیت خاصی یاد می شود. البته که یک ایراد هم درباره این خودرو صادق است. همخوانی خاصی بین موتور این خودرو با گیربکس آن دیده نمی شود.
  • KMC K7 : از این خودرو می توان به عنوان کاندیدای بهترین شاسی بلند 1402 یاد کرد. این خودرو متاسفانه به شکل خوبی در ایران به فروش نرسید. چرا که نوسانات قیمتی شدید و طرح یکپارچه سازی امکان خرید این خودرو را از بسیاری از افراد گرفت.
  • KMC J7 : این محصول کرمان موتور تا مدتها نظرها را به خود جلب کرده بود. این خودرو را می توان رقیب آریزو 6 پرو و خودروی ریسپکت دانست. درنهایت کاربر تصمیم می گیرد که با توجه به سلیقه و شرایط خود محصول را خریداری کند.

بیشتر بخوانید: آموزش حذف اکانت روبیکا

شناخته شده ترین خودرو های بهمن

خودرو چینی 2023

یکی از خودرو های شناخته شده بهمن لاماری است. از این خودرو می توان به عنوان رقیب ماکان 2017 یاد کرد. چرا که از نظر طراحی دارای شباهت های بسیاری به هم می باشند. صفحه کیلومتر دیجیتالی و سواری نرم از مهم ترین ویژگی های این خودرو هستند. فیدلیتی و دیگنیتی دو مورد دیگر از محصولات بهمن هستند که به علت عرضه همزمان, بسیاری از افراد این دو مورد را شبیه هم می دانستند. اما حقیقتا از فیدلیتی به عنوان یک خودروی جوان پسند تر یاد می شود. وزن و بازدهی هم دیگر وجوه تمایز این دو خودرو می باشند.

کدام خودروی چینی برای جوانان مناسب است؟

کمی قبل تر اشاره کردیم که یکی از مناسب ترین خودرو های چینی برای جوانان فیدلیتی می باشد. یکی از اصلی ترین رقبای خودروی تیگو 8 پرو همین خودروی فیدلیتی دریم می باشد. از نظر ابعاد هم این خودرو دارای اندازه های بزرگ تری نسبت به مدل های قبلی می باشد. به علاوه اینکه قدرت این خودرو هم نسبت به مدل های قبلی بیشتر است.

کدام خودرو چینی 2023 برای آفرود مناسب است؟

ماشین های چینی خوب 1402

به بخش جذاب ماجرا رسیدیم! می دانم که در این بخش حوصله توضیحات اضافه را ندارید. به همین دلیل بهترین خودرو های آفرود چینی را در لیست زیر خدمت شما شرح می دهیم:

  • لندمارک V7
  • فوتون ساوانا
  • هاوال H2
  • ام وی ام X33S
  • چری تیگو 7
  • جک S5

بیشتر بخوانید: 7 برنامه چت تصویری تصادفی

آیا خودرو های چینی 2023 ارزش خرید دارند؟

چند سالی می شود که بدلیل تحریم های بین المللی خودرو های چینی از بازار ایران سردراورده اند. در این بخش قصد داریم به چند مورد از خودرو های چینی با ارزش 2023 اشاره کنیم. اگر شما نیست می خواهید بدانید که بهترین خودرو های چینی جدید 2023 که ارزش خرید دارند کدامند لیست زیر را درنظر بگیرید:

  • فونیکس تیگو پرو 8
  • فیدلیتی
  • دیگنیتی
  • فوتون تونلند G7

آمار ها نشان می دهد که خودرو های فوق آمار فروش فوق العاده ای را برای خود ثبت کرده اند. با استناد به آمار های قابل اطمینان می توان از نمونه های فوق به عنوان گزینه های قابل اطمینان یاد کرد.

آیا خودرو های چینی 2023 ایمن هستند؟

خودرو های چینی 2023 ایمن

جالب است بدانید که یورو انکپ آزمایشی را روی تعدادی از خودرو های چینی برای بررسی ایمنی آن ها انجام داده است و نتیجه این آزمایش کسب امتیاز 5 ستاره توسط این خودرو ها بوده است. جالب است بدانید که از این تعداد خودروی مذکور ET5 نیو توانست فولکس واگن ID7 را نیز از نظر امنیت شکست دهد. این برتری خودروی چینی را به ایمن ترین خودروی سال 2023 تبدیل کرد. خودرو هایی که در این آزمایش تست شدند عبارتند از :

  • ایکس پنگ G9
  • بی وای دی تانگ
  • ایکس پنگ P7
  • بی وای دی سیل U
  • بی وای دی سیل
  • بی وای دی دلفین
  • EL7 نیو
  • اسمارت 3#
  • ET5 نیو

بیشتر بخوانید: نحوه تغییر DNS ویندوز 11

سوالات متداول

در بخش قصد داریم به چند سوال پرتکرار درباره خودرو های چینی 2023 پاسخ بدهیم. با ما همراه باشید.

  • شناخته شده ترین برند های ایرانی وارد کننده خودرو های چینی کدامند؟

کرمان موتور – مدیران خودرو – گروه خودروسازی بهمن

  • ایمن ترین خودرو های چینی سال 2023 کدامند؟

EL7 نیو – ET5 نیو – بی وای دی دلفین و ….

  • مهم ترین خودرو های چینی مناسب برای آفرود کدامند؟

لندمارک V7 – فوتون ساوانا – ام وی ام X33S

سخن آخر

در این مطلب درباره بهترین خودرو های چینی 2023 برای شما کامل ترین توضیحات را ارائه کردیم.کشور چین سالهاست که در عرصه های اقتصادی رقیب سرسخت آمریکاست و به منظور قدرتنمایی در این رقابت, خیابان های کشور های مختلف را با تولیداتش برای خود کرده است. کشور ایران هم یکی از این کشورهاست که اتفاقا بخاطر تحریم های غرب از مشتری های اصلی خودرو های چینی می باشد. درباره مهم ترین برند های ایرانی وارد کننده این خودرو ها هم توضیحات کاملی خدمت شما عزیزان داده شد. از اینکه ما را تا انتهای این مطلب همراهی کردید از شما ممنونیم.

5/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا