پزشکیسلامت

در مورد دیابت چه می دانید، هر آنچه که باید در مورد دیابت بدانید

بسیاری از مردم فکر می کنند که یافتن اطلاعات در مورد دیابت ارزش تلاش را ندارد و آنها متوجه نیستند که اطلاعات ارزشمند زیادی وجود دارد که می تواند سلامتی آنها را تا حد زیادی افزایش دهد. متوجه خواهید شد که اصلاً تلاشی نیست که نکات زیر را بخوانید و چیزی را که مناسب نیازهای خود است پیدا کنید.

لوبیا برای صبحانه، لوبیا برای چای، لوبیا برای شما و لوبیا برای من! لوبیا پر از پروتئین و فیبر است که هر دو در وعده های غذایی افراد دیابتی بسیار مهم هستند. سعی کنید تا حد امکان از لوبیا و عدس در غذاهایی که می خورید استفاده کنید. فقط آنها را بپزید و در همه چیز، از فلفل قرمز گرفته تا سالاد بریزید!

تعدادی غذای دیگر با پروتئین وجود دارد که می توانید بخورید، از جمله تخم مرغ، محصولات لبنی، لوبیا و توفو. با خوردن انواع غذاها دهان خود را شاد نگه دارید.

کاهش قند خون با ورزش امکان پذیر است، پس امتحان کنید و ببینید چه کاری برای شما انجام می دهد. حتماً بلافاصله پس از ورزش خود را آزمایش کنید تا مطمئن شوید که قند خون شما به حد قابل تحملی کاهش یافته است، در غیر این صورت باید انسولین خود را مصرف کنید.

اگر احساس می‌کنید کسی در مورد دیابت به شما توصیه‌های ناخوشایندی می‌دهد، از او بخواهید که از آن عقب‌نشینی کند. اگر مودبانه این کار را انجام دهید، آزرده نخواهند شد، و مجبور نخواهید بود به حرف‌هایشان درباره چیزهایی گوش دهید که یا برایتان مهم نیست یا قبلاً می‌دانید. اگر دانش لازم برای پشتیبان گیری از آن را داشته باشید، در این صورت استاد دامنه خود خواهید شد!

اگر از دیابت رنج می برید، ایده خوبی است که از یک متخصص تغذیه با تجربه کمک بگیرید. انجمن دیابت آمریکا توصیه می کند که همه افراد مبتلا به دیابت با یک مشاور تغذیه مشورت کنند. یک متخصص تغذیه به شما کمک می کند تا متوجه شوید که چگونه غذاهای مختلف بر قند خون شما تأثیر می گذارد و می تواند یک برنامه غذایی سالم بر اساس نیازهای شما ایجاد کند.

راه های مختلفی برای پیشگیری از ابتلا به دیابت وجود دارد. دیابت نوع 2 شایع ترین است و می توان با ورزش منظم، کاهش وزن، خوردن فیبر بیشتر و مصرف غلات کامل از آن پیشگیری کرد. سعی نکنید یک سبک زندگی سالم را با استفاده از رژیم‌های غذایی ساده میانبر کنید. با یک پزشک یا متخصص تغذیه صحبت کنید و با هم یک برنامه موثر تهیه کنید.

کاغذ و خودکار بزرگترین سلاح شما برای شکست دادن دیابت است. شما باید ورزش خود را از طریق یک گزارش، یک دفترچه رژیم غذایی پیگیری کنید تا ببینید چه چیزی باعث افزایش گلوکز خون شما می شود، گزارش فشار خون، گزارش خوانش قند خون، و زمان مصرف داروهای خود و میزان مصرفتان.

اگر صبح ها آنقدر خسته هستید که نمی توانید صبحانه درست کنید، کاری را در نظر بگیرید که می توانید در حالی که نیمه خواب هستید انجام دهید. یک فرد دیابتی باید صبح ها بخورد، بنابراین چیزی مانند شیک پروتئینی یا مافین و سیب را امتحان کنید. برای خود یک لیوان بلند شیر بریزید تا با آن همراه شوید!

یادگیری صحیح تغذیه عامل مهمی در کنترل دیابت است. گام های کلیدی برای ایجاد یک رژیم غذایی مناسب، کاهش کربوهیدرات های تصفیه شده، تحت کنترل نگه داشتن اندازه وعده ها، ایجاد و حفظ یک برنامه غذایی منظم، و مصرف انواع سبزیجات، میوه ها و غلات کامل است. به زبان ساده، یک رژیم غذایی مناسب دیابت، کم چرب، سرشار از مواد مغذی و حاوی کالری متوسطی است. در مقاله کدام میوه‌ ها کمترین و بیشترین میزان قند را دارند در مورد میزان قند میوه ها اطلاعات مفیدی صحبت کرده ایم.

مراقب غذاهایی باشید که حاوی مقادیر زیادی چربی اشباع هستند زیرا می توانند پوندهای اضافی را اضافه کنند که نیازی به آن ندارید. اگر هنگام مبارزه با دیابت وزن زیادی اضافه کنید، با مشکلات زیادی مواجه خواهید شد. این ایده خوبی است که سعی کنید وزن خود را کاهش دهید زیرا این به حفظ سطح قند شما در یک عدد سالم کمک می کند.

هنگامی که دیابت برای شما تشخیص داده شد، داشتن یک سیستم پشتیبانی مهم است. این می تواند خانواده یا دوستان باشد. از آنها بخواهید که در قرار ملاقات شما با شما بیایند تا بهتر درک کنند که چگونه وضعیت خود را مدیریت خواهید کرد. علاوه بر این، پیدا کردن فرد مبتلا به دیابت برای صحبت با او ممکن است کمک کند.

دیابت شرایط سرگرم کننده ای برای زندگی کردن نیست. شما باید سبک زندگی خود را کاملاً تغییر دهید. این شامل رژیم غذایی شما می شود. اکثر افراد مبتلا به دیابت نمی توانند قند مصرف کنند، بنابراین از مصرف آن اجتناب می کنند. با این حال، شکر فقط در چیزهای شیرین و محصولاتی نیست که در مواد تشکیل دهنده آنها شکر ذکر شده است. شکر در غذاهای نشاسته ای نیز وجود دارد. فقط هنوز در قالب آن نیست. هنگامی که بدن شما غذاهای نشاسته ای را تجزیه می کند، آن را به گلوکز، که همان قند است، تبدیل می کند. بنابراین توصیه من برای افراد مبتلا به دیابت این است که از مصرف غذاهای نشاسته ای خودداری کنند زیرا زمانی که وارد بدن شما می شوند به غذاهای بسیار شیرین تبدیل می شوند!

اگر دیابتی هستید، باید رژیم غذایی انجمن دیابت آمریکا را رعایت کنید و وعده های غذایی خود را به طور منظم مصرف کنید. هدف خود را برای سه وعده غذایی در روز با دو میان وعده سالم در میان بگذارید. این باعث می شود احساس سیری بیشتری داشته باشید، انرژی بیشتری به شما می دهد و سطح قند خون پایدارتری را در طول روز حفظ می کند.

برخلاف شهود، نخوردن باعث می شود کبد شما گلوکز ترشح کند تا بدن شما را حفظ کند، زیرا گلوکز مورد نیاز خود را از غذا دریافت نمی کند. برای جلوگیری از این امر، وعده های غذایی منظم و همچنین میان وعده های پر کربوهیدرات را بین وعده های غذایی مصرف کنید. برنامه غذایی توصیه شده توسط پزشک خود را دنبال کنید.

در صورتی که سوزن ها در شرایط خوبی هستند، استفاده مجدد از لانست ها و سرنگ ها برای شما بی خطر است. اگر انگشتان و پوست حساسی دارید ممکن است نخواهید این کار را انجام دهید، اما اگر آستانه درد بالایی دارید، مطمئناً انجام این کار خوب خواهید بود. شما می خواهید آنها را بین استفاده بسیار تمیز نگه دارید.

مجموعه کاملی از لوازم را در کیفی که همیشه همراه خود دارید نگه دارید. اما موارد اضافی را نیز در دسترس داشته باشید تا هرگز بدون مواد مورد نیاز برای درمان قند خون خود، چه بسیار بالا و چه بسیار پایین، گرفتار نشوید. سرنگ‌ها، انسولین و قلاب‌های کنتور خود را در یک کیسه نگه دارید تا همیشه آماده باشید.

همانطور که از توصیه های عملی می بینید، یافتن اطلاعاتی در مورد دیابت بسیار آسان است که می توانید هر روز از آنها استفاده کنید. اجازه ندهید زندگی روزمره تان آسیب ببیند زیرا فکر نمی کردید ارزش تلاش کردن را داشته باشد. همین امروز با این نکات شروع کنید.

به این مقاله امتیاز دهید!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا