سبک زندگی

5 مورد ار بهترین چای ها برای افراد مبتلا به دیابت

اگر دیابت دارید، تیم مراقبت های پزشکی شما احتمالاً به شما گفته است که از چه نوع نوشیدنی هایی مانند نوشابه، آبمیوه و نوشیدنی های ورزشی شیرین استفاده کنید. اما اجتناب از اینها به این معنی نیست که باید طعم را از دست بدهید – نوشیدنی‌های زیادی وجود دارد که می‌توانید از آنها لذت ببرید که طعمی عالی دارند اما قند خون شما را افزایش نمی‌دهند. به عنوان مثال، چای سرد یا گرم شیرین نشده را در نظر بگیرید.

لوری زانینی، RD، CDCES، که در دانا پوینت، کالیفرنیا مستقر است، می گوید: چای یک انتخاب عالی برای افراد مبتلا به دیابت است – می تواند راهی بدون کربوهیدرات برای تامین هیدراتاسیون و آنتی اکسیدان باشد. -راه حل هفته، برنامه ای برای غذا خوردن با دیابت. آنتی اکسیدان ها ترکیباتی هستند که به مبارزه با رادیکال های آزاد که مواد شیمیایی هستند که می توانند به سلول ها و مواد ژنتیکی آسیب برسانند، کمک می کنند، همانطور که هاروارد T.H. یادداشت های مدرسه بهداشت عمومی چان طبق گفته کلینیک مایو، زمانی که رادیکال‌های آزاد بیش از حد در بدن وجود داشته باشد، استرس اکسیداتیو رخ می‌دهد که به شروع شرایط سلامتی از جمله دیابت نوع 2 و بیماری قلبی کمک می‌کند.

به علاوه، ممکن است چیزی در مورد چای وجود داشته باشد که به طور خاص برای افرادی که دیابت نوع 2 را مدیریت می کنند، مزایایی ارائه دهد. جولی استفانسکی RDN، CDCES، مستقر در یورک، پنسیلوانیا می گوید: «یک متاآنالیز چای و اثرات آن بر خطر ابتلا به دیابت به این نتیجه رسید که نوشیدن سه فنجان یا بیشتر چای در روز با کاهش خطر ابتلا به دیابت مرتبط است. سخنگوی آکادمی تغذیه و رژیم غذایی با اشاره به تحقیقات گذشته.

در مجلی ویکی، چای هایی را که ممکن است برای افراد مبتلا به دیابت یا افرادی که به دنبال کمک به پیشگیری از این بیماری هستند، مزایای واقعی داشته باشد، کشف کنید.

چای سبز ممکن است به کاهش وزن کمک کند

در رکود نیمروزی؟ به گفته کلینیک مایو، نوشیدن یک فنجان چای سبز را در نظر بگیرید که حاوی 28 میلی گرم کافئین است و ممکن است به جلوگیری از دیابت کمک کند.

بررسی مطالعات نشان داد که چای سبز و عصاره چای سبز ممکن است به کاهش سطح گلوکز خون کمک کند و ممکن است در پیشگیری از دیابت نوع 2 و چاقی نقش داشته باشد.

مطالعه ای که در این بررسی ذکر شد نشان داد افرادی که به طور معمول برای بیش از 10 سال چای سبز می نوشند چربی بدن کمتر و دور کمر کمتری نسبت به افرادی که این کار را نمی کردند داشتند. بر اساس مطالعه ای که در آوریل 2020 در مجله Diabetologia منتشر شد، چاقی می تواند خطر ابتلا به دیابت نوع 2 را حداقل تا شش برابر افزایش دهد.

یکی از دلایلی که چای سبز ممکن است در پیشگیری از دیابت نقش داشته باشد؟ حاوی ترکیبی قوی به نام اپی گالوکاتچین گالات (EGCG) است. پالینسکی وید می‌گوید: مشخص شده است که EGCG جذب گلوکز به سلول‌های ماهیچه‌ای را افزایش می‌دهد. با توجه به بررسی منتشر شده در فوریه 2019 در مجله بین المللی علوم مولکولی، این فرآیند EGCG تحریک گلوکز برای ورود به سلول های عضلانی ممکن است برای درمان چاقی نیز مفید باشد.

طبق وزارت کشاورزی ایالات متحده (USDA)، یک فنجان چای سبز دارای 0 کربوهیدرات، 0 گرم (گرم) قند یا چربی و تنها 2.4 کالری است که آن را به یک انتخاب کاملاً سالم تبدیل می کند.

چای سیاه ممکن است به کاهش مقاومت به انسولین کمک کند

چای سبز برای دیابت

چای سیاه از همان گیاه چای سبز به دست می آید، بنابراین مانند چای سبز، از فواید مناسب دیابت بهره مند خواهید شد. استفانسکی توضیح می‌دهد که اگرچه این یک کارخانه است، اما برای ایجاد آن از روش‌های مختلف پردازش استفاده می‌شود.

مروری که در ژوئن 2019 در مجله Antioxidants منتشر شد، اشاره می کند که برخی از مطالعات اپیدمیولوژیک نشان می دهد که نوشیدن چای سیاه، سبز یا اولانگ ممکن است خطر ابتلا به دیابت یا عوارض دیابت را کاهش دهد. به علاوه، محققان پیشنهاد می‌کنند که چای (از جمله سیاه) ممکن است تا حدی با بهبود مقاومت به انسولین، ایفای نقشی شبیه به انسولین و همچنین کاهش پاسخ التهابی در بدن کار کند.

همچنین بخوانید: بهترین روش های فریز کردن قارچ

همچنین، چای سیاه ممکن است از راه های دیگری به افراد مبتلا به دیابت کمک کند. «مطالعات حیوانی روی چای سیاه نشان داده است که ممکن است جذب کربوهیدرات را کاهش دهد و در نتیجه کنترل قند خون را بهبود بخشد. با این حال، تحقیقات بیشتری در مورد انسان مورد نیاز است. بررسی منتشر شده در دسامبر 2016 در مجله Molecules نشان داد که چای سیاه وزن بدن حیوانات را کاهش می دهد.

تحقیقات دیگری که در ژانویه 2017 در مجله تغذیه بالینی آسیا پاسیفیک منتشر شد، نشان داد که نوشیدن چای سیاه بعد از مصرف قند به کنترل گلوکز خون کمک می کند. این مطالعه کوچک بر روی افراد مبتلا به پیش دیابت و همچنین افراد بدون دیابت انجام شد.

اخبار مثبت بیشتر برای مصرف کنندگان چای سیاه: بررسی دیگری نشان داد که مصرف کنندگان چای، از جمله کسانی که چای سیاه می نوشند، شیوع کمتری در ابتلا به دیابت نوع 2 دارند.

چای هیبیسکوس ممکن است به کاهش فشار خون کمک کند

چای هیبیسکوس مناسب دیابت

این چای ترش و تند نه تنها طعمی طراوت بخش دارد، بلکه می تواند در مدیریت دیابت و سایر مشکلات مرتبط با این بیماری نقش داشته باشد.

چای هیبیسکوس ممکن است فوایدی برای سلامت قلب داشته باشد، و طبق گفته مؤسسه ملی بهداشت، ابتلا به دیابت به این معنی است که احتمال ابتلا به بیماری قلبی و همچنین احتمال حمله قلبی و سکته بیشتر است. نوشیدن هشت اونس چای هیبیسکوس دو بار در روز باعث کاهش فشار خون سیستولیک در افراد مبتلا به دیابت در یک دوره یک ماهه شد که به ویژه برای این جمعیت خبر خوبی است، زیرا آنها در معرض خطر بیشتری برای ابتلا به بیماری های قلبی عروقی هستند. پالینسکی وید.

علاوه بر این، یک بررسی نشان داد که چای هیبیسکوس به طور قابل توجهی به کاهش فشار خون سیستولیک و دیاستولیک کمک می کند.

همانطور که CDC اشاره می کند، فشار خون سیستولیک، که در بالای قرائت شما ذکر شده است، به فشار موجود در شریان های شما هنگام تپش قلب اشاره دارد. فشار خون دیاستولیک عدد پایینی است که نشان دهنده فشار شریانی بین ضربان قلب است.

چای رویبوس ممکن است به کند کردن پیشرفت دیابت کمک کند

چای رویبوس برای قنداگرچه مطالعات بیشتری مورد نیاز است، مدل‌های آزمایشگاهی نشان می‌دهند که این چای گیاهی که از برگ‌های درختچه‌ای در آفریقای جنوبی تولید می‌شود، ممکن است برای کاهش وزن مفید باشد.

تحقیقات نشان می‌دهد که کاهش وزن یک عامل کلیدی در کمک به افراد مبتلا به پیش دیابت در به تاخیر انداختن یا جلوگیری از شروع دیابت نوع 2 است. نویسندگان این مطالعه همچنین به این نتیجه رسیدند که کاهش وزن می تواند به افرادی که قبلاً دیابت نوع 2 داشتند کمک کند قند خون خود را بهتر کنترل کنند و به طور بالقوه پیشرفت بیماری را کاهش دهند.

به عنوان مثال، یک مطالعه آزمایشگاهی نشان داد که رویبوس ممکن است به توقف تشکیل سلول های چربی کمک کند، که به گفته محققان می تواند در پیشگیری از چاقی نقش داشته باشد.

در مطالعه‌ای که در ماه می ۲۰۱۹ در مجله PLoS One منتشر شد، علاوه بر این، چای رویبوس حاوی ترکیبی گیاهی به نام آسپالاتین است که دارای خواص کاهش‌دهنده گلوکز است. این مطالعه که در یک محیط آزمایشگاهی انجام شد، نشان داد که این ترکیب ممکن است به معکوس کردن عوارض مرتبط با بیماری متابولیک کمک کند. به گفته کلینیک مایو، بیماری متابولیک یا سندرم متابولیک گروهی از شرایط مانند چربی اضافی بدن در اطراف کمر و قند خون بالا است که خطر ابتلا به بیماری های قلبی و سکته مغزی و همچنین دیابت نوع 2 را افزایش می دهد.

تحقیقات قبلی روی موش های مبتلا به دیابت نوع 2 نشان داد که آسپالاتین به بهبود عدم تحمل گلوکز کمک می کند و ممکن است در کنترل قند خون برای دیابت نوع 2 مفید باشد. به علاوه، یک مطالعه بر روی انسان ها نشان داد که نوشیدن چای رویبوس به کاهش سطح کلسترول بد و تری گلیسیرید LDL کمک می کند (اگرچه شرکت کنندگان در مطالعه نیاز به نوشیدن شش فنجان در روز داشتند که ممکن است برای همه منطقی نباشد).

همچنین، مراقب چای‌هایی باشید که روی بسته‌بندی آن «کاهش وزن» را نشان می‌دهند. به عنوان مثال، استفانسکی می‌گوید: «برخی از چای‌های مخصوص که ادعا می‌کنند باعث کاهش وزن یا کاهش نفخ می‌شوند، می‌توانند حاوی موادی باشند که ادرار را افزایش می‌دهند، باعث اسپاسم روده بزرگ می‌شوند یا منجر به اسهال می‌شوند». این عوارض جانبی – به هیچ وجه – برای افرادی که به دنبال بهبود سلامت خود هستند ایده آل نیستند.

چای نعنا مناسب افراد مبتلا به قند

چای نعنا برای قندافزودن چای نعناع به چرخش نوشیدنی ممکن است به شما کمک کند احساس آرامش بیشتری داشته باشید – و این خبر خوبی برای A1C شما است. پالینسکی وید می گوید: برای افراد مبتلا به دیابت نوع 2 که سطح استرس بالایی دارند، اثرات آرام بخش چای نعناع ممکن است مفید باشد، زیرا کاهش استرس اغلب می تواند سطح گلوکز خون را بهبود بخشد. به گفته دانشگاه کالیفرنیا در سانفرانسیسکو، استرس می تواند سطح قند خون شما را افزایش داده و کنترل آن را دشوارتر کند.

بیشتر بخوانید: راه های موثر برای رفع جوش سر سیاه

در یک مطالعه گذشته، محققان دریافتند که عطر نعناع فلفلی (که می‌توانید هنگام نوشیدن چای خود به آن دست پیدا کنید)، به کاهش اضطراب، ناامیدی و خستگی رانندگانی که در معرض این عطر هستند کمک می‌کند. و مطالعه دیگری که در اکتبر 2019 در مجله تحقیقات درد منتشر شد، نشان داد که رایحه نعناع فلفلی به کاهش درد و اضطراب ناشی از کاتتریزاسیون داخل وریدی کمک می‌کند و محققان پیشنهاد می‌کنند قبل از این روش، رایحه درمانی نعناع فلفلی توصیه می‌شود.

آخرین کلمه در مورد تهیه و نوشیدن چای در صورتی که دیابت دارید

هر چایی که انتخاب می کنید، فقط این دستورالعمل ها را به خاطر بسپارید. استفانسکی توصیه می‌کند: «اگر مبتلا به دیابت هستید، مهم است که نوشیدنی را بدون قند نگه دارید، از چای سبز، گیاهی یا سیاه استفاده کنید و زمان مصرف کافئین را برای کمک به خواب بهتر کنترل کنید.» در اینجا برای لذت بردن از یک فنجان چای دلپذیر – برای سلامتی شما!

به این مقاله امتیاز دهید!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا