پزشکیسلامت

نکاتی که می تواند به شما در مدیریت دیابت کمک کند؟

در حالی که برخی از بهترین و باهوش ترین ذهن های روی کره زمین سخت کار می کنند و به دنبال درمانی برای دیابت هستند، شما همچنین باید برای مدیریت زندگی روزمره خود تلاش کنید تا اطمینان حاصل کنید که بیماری شما تحت کنترل است. اگر برای دیابت خود به کمک نیاز دارید، در اینجا چند نکته خوب وجود دارد که می توانید از آنها استفاده کنید.

با هر توصیه ای که به صورت آنلاین در مورد درمان دیابت دریافت می کنید، بسیار مراقب باشید. انجام تحقیقات خود به صورت آنلاین و حتی برای یافتن آنچه که افراد دیگر برای مراقبت از بیماری خود انجام می دهند خوب است، اما باید هر گونه اطلاعات جدیدی را که می خواهید در مورد آن اقدام کنید به پزشک خود ببرید تا مطمئن شوید که از نظر پزشکی سالم است. .

اگر از دیابت رنج می برید یا در معرض خطر ابتلا به این بیماری هستید، بهتر است از رژیم غذایی سرشار از فیبر استفاده کنید. فیبر که در میوه‌ها، سبزیجات، غلات کامل و لوبیا یافت می‌شود با بافر کردن قند یا کربوهیدرات‌های رژیم غذایی از دیابت پیشگیری می‌کند و قند خون شما را حتی به جای نوسان نگه می‌دارد.

اگر دیابتی هستید، حتما جوراب و جوراب گشاد بپوشید. جوراب‌های مخصوصی برای بیماران دیابتی موجود است که کشش بیشتری در اطراف مچ پا و ساق پا دارند تا راحتی و گردش خون بهتری داشته باشند و همچنین به حفظ سلامت پاها و ساق‌های شما کمک کنند. گردش خون خوب برای پاها و پاهای بیماران دیابتی ضروری است.

برای اینکه در بحبوحه ابتلا به دیابت سالم باشید، خوردن غذای مناسب بسیار مهم است. بهتر است به غذاهای حاوی فیبر زیاد مانند غلات کامل روی آورید. این نوع غذاها حاوی کربوهیدرات های تصفیه شده هستند که به کاهش خطرات مرتبط با دیابت کمک می کنند.

در صورت داشتن هر یک از عوامل خطر مرتبط با دیابت، حتماً به پزشک مراجعه کنید. اگر اضافه وزن دارید، بالای 45 سال دارید، سبک زندگی بسیار غیرفعال دارید یا خانواده ای مبتلا به دیابت دارید، در اسرع وقت وقت بگیرید. هر چه زودتر آزمایش را انجام دهید، شانس بیشتری برای ابتلا به این بیماری دارید.

تنقلات را از کیسه نخورید. با خوردن تنقلات مستقیم از ظرف آن، احتمال پرخوری و افزایش سطح قند خون شما افزایش می یابد. یک بشقاب بگیرید و قسمت کوچکی را روی بشقاب بگذارید. آن را به آرامی بخورید، طعم آن را بچشید، و بعد از اتمام کار بیشتر نخورید.

برای داشتن دیابت اشتیاق داشته باشید و مدافع این بیماری شوید. دیابت نوع 2 قابل پیشگیری است و میلیاردها دلار برای درمان افرادی که توانایی پرداخت آن را ندارند برای دولت ما هزینه دارد. ممکن است شما یکی از کسانی نباشید که از سیستم برای مراقبت از شما استفاده می کنند، اما صحبت در مورد آنچه می دانید برای کمک به دیگران برای جلوگیری از بیماری به ما کمک می کند بتوانیم از پول خود برای کارهای مهم تر استفاده کنیم.

اگر دیابتی هستید، حتما قند خون خود را به طور منظم چک کنید و آن را در گزارش بنویسید. مهم است که این کار را انجام دهید زیرا ممکن است قند خون شما خوب باشد و چند ساعت بعد به طور خطرناکی بالا بیاید. قند خونی که به طور مداوم بالا است، خطر بیماری قلبی و سکته را افزایش می دهد. افرادی که به دیابت نوع 2 مبتلا هستند احتمال ابتلا آنها به بیماری فشار خون وجود دارد. از این سو بهتر است که میزان فشار خون خود را با خرید دستگاه فشارسنج دیجیتال اندازه گیری کنند.

حتما یک میان وعده قبل از خواب داشته باشید. این به شما کمک می کند تا مطمئن شوید که گلوکز کافی برای شما در طول شب دارید و گلوکز شما در هنگام خواب پایدار است. همچنین به شما کمک می کند تا مطمئن شوید که نیازی به بیدار شدن در شب و حمله به یخچال خود ندارید.

سعی کنید از نوشابه و سایر نوشیدنی های شیرین که دیابت دارید خودداری کنید. نوشیدن این نوشیدنی ها هیچ مزیتی برای سلامتی ندارد و در واقع می تواند باعث افزایش سطح قند شما شود. اگر می خواهید آبمیوه بنوشید، سعی کنید از آبمیوه هایی استفاده کنید که قند ندارند.

در اینجا نکته ای وجود دارد که نه تنها برای افراد مبتلا به دیابت، بلکه برای دیگران مفید است. ورزش منظم برای حفظ وزن بدن مهم است، زیرا ورزش چربی اضافی بدن را می سوزاند. ورزش های هوازی مانند دویدن و دوچرخه سواری برای افزایش ضربان قلب برای سوزاندن چربی مفید هستند.

اگر از دیابت رنج می برید، یک نکته عالی این است که نوشیدنی های گازدار خود را با چای سبز جایگزین کنید. این به شما کمک می کند کالری و کربوهیدرات های نوشیدنی های خود را کاهش دهید و آنها برای شما بسیار سالم هستند. تحقیقات در مورد اینکه آیا چای سبز می تواند مستقیماً قند خون شما را کاهش دهد یا خیر، متفاوت است، اما با این وجود، چای سبز یک نوشیدنی جایگزین عالی برای سایر نوشیدنی های ناسالم است.

شما باید یاد بگیرید که چگونه غذاهای سالم تری را در مقادیر زیاد مصرف کنید. خوردن بیش از حد می تواند باعث افزایش سطح قند خون شود، بسته به آنچه می خورید. از خرید اقلامی که به عنوان جامبو، لوکس، اندازه فوق العاده یا جامبو توصیف می شوند خودداری کنید.

هنگام برخورد با کودک مبتلا به دیابت، مطمئن شوید که کل خانواده را همراه با برنامه غذایی خاصی که کودک باید تحمل کند، در نظر بگیرید. این کار را برای کودک بسیار آسان‌تر می‌کند، نه اینکه مجبور باشد دیگران را تماشا کند که غذاهایی را می‌خورند که ممکن است تمایل داشته باشند.

وقتی دیابتی هستید، باید مطمئن شوید که تا حد امکان از غذاهای کامل استفاده می کنید. هنگام خرید همیشه باید میوه ها و سبزیجات تازه بخرید و از خرید بیش از حد غذاهای فرآوری شده حاوی موادی که برای وضعیت شما مضر هستند خودداری کنید. از مصرف هر گونه مواد غذایی حاوی قند زیاد مانند شیرینی ها یا نوشابه خودداری کنید.

اگر دیابتی هستید و به دنبال ورزش هستید، مطمئن شوید که از ورزش هایی که نیاز به وزنه برداری و هل دادن یا کشیدن اجسام سنگین دارند دوری کنید. در طول این نوع ورزش، فشار خون و سطح قند خون بالا می رود که می تواند منجر به بسیاری از عوامل مضر برای سلامتی شود. برای حفظ امنیت، از انجام چنین تمریناتی اجتناب کنید و وزنه برداری خود را به حداقل برسانید.

هنوز درمان قطعی برای دیابت وجود ندارد، اما راه‌های متعددی وجود دارد که می‌توانید در حین زندگی با این بیماری رشد کنید. شما به تازگی در مورد روش های بسیاری مطالعه کرده اید که از طریق آنها می توانید سبک زندگی خود را با دیابت تغییر دهید و تا حد امکان سالم بمانید. مطمئن شوید که از این اطلاعات عاقلانه استفاده می کنید.

به این مقاله امتیاز دهید!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا