فیلم و سریالسرگرمی

معرفی هنرپیشه‌های آلپ ارسلان: امپراتوری بزرگ سلجوقی

بیوگرافی بازیگران سریال آلپ ارسلان (Alparslan: Büyük Selçuklu)

در این مقاله به معرفی هنرپیشه‌های آلپ ارسلان: امپراتوری بزرگ سلجوقی (Alparslan: Büyük Selçuklu) و بیوگرافی کوتاه به همراه عکس بازیگران سریال آلپ ارسلان خواهیم پرداخت. با معرفی بازیگران آلپ ارسلان همراه مجله ویکی باشید.

سریال آلپ ارسلان: امپراتوری بزرگ سلجوقی زندگی و پیروزی های سلطان آلپ ارسلان، دومین سلطان سلسله سلجوقیان را به تصویر می کشد که پیروزی های او باعث گسترش امپراتوری در قرن یازدهم شد.

سریال Alparslan: Büyük Selçuklu در استودیوهای بین المللی فیلم TRT در مکان های مختلفی از جمله ساکاریا، استانبول و کوجایلی فیلمبرداری شد. . فصل دوم سریال آلپ ارسلان در 19 سپتامبر 2022 پخش شد.

هنرپیشه‌های آلپ ارسلان: امپراتوری بزرگ سلجوقی

در ادامه این مقاله با بازیگران سریال آلپ ارسلان (Alparslan: Büyük Selçuklu) فصل اول، فصل دوم و فصل سوم آشنا خواهیم شد. با معرفی بازیگران سریال آلپ ارسلان سلجوقیان بزرگ همراه باشید.

باریش اردوچ (Barış Arduç) در نقش آلپ ارسلان

هنرپیشه‌های آلپ ارسلان: امپراتوری بزرگ سلجوقی / بازیگران سریال آلپ ارسلان

باریش اردوچ از بازیگران سریال آلپ ارسلان بازیگر تلویزیون و سینمای ترکیه است. او همچنین سفیر حسن نیت انجمن زندگی بدون سرطان در ترکیه است. آردوچ در 9 اکتبر 1987 در سوئیس در خانواده ای مهاجر آلبانیایی به دنیا آمد. آردوچ در 8 سالگی به همراه خانواده اش به استانبول ترکیه نقل مکان کردند. باریش فعالیت خود را به عنوان بازیگر سریال و سینما از سال 2011 آغاز کرد. او با Elçin Sangu برای جایزه بهترین زوج 42. جوایز پروانه طلایی Pantene در سال 2015 دریافت کرد.او بیش از 6.6 میلیون دنبال کننده در اینستاگرام دارد.

باریش در سال 2016 جایزه بهترین بازیگر سریال تلویزیونی کمدی (Kiralik Ask) را در جوایز پروانه طلایی Pantene دریافت کرد.بازیگر برنده جایزه تلویزیون و سینما و همچنین شخصیت رسانه های اجتماعی که برای بازی در Kiralik Ask و Alparslan Büyük Selçuklu در نقش آلپارسلان قابل توجه است. او برای بازی در نقش آلپارسلان از جشنواره بین المللی فیلم ازمیر جایزه بهترین بازیگر مرد سال را دریافت کرد. باریش جایزه بهترین بازیگر سریال دیجیتال سال را در جشنواره فیلم ازمیر دریافت کرد.

باریش اردوچ در سال 2014 با بازیگر همکار گوپسه اوزای آشنا شد. او از همسرش گوپسه اوزی یک دختر به نام جان آسیا دارد. باریش اردوچ هنرپیشه‌های آلپ ارسلان: امپراتوری بزرگ سلجوقی در نقش الپ ارسلان (Alparslan) در این سریال است.

 

فخریه اوجن (Fahriye Evcen) در نقش آکچه

هنرپیشه های سریال آلپ ارسلان / بازیگران الپ ارسلان

Fahriye Evcen از بازیگران سریال آلپ ارسلان متولد 4 ژوئن 1986 یک هنرپیشه آلمانی ترکیه است. او بیشتر برای بازی در نقش Necla Tekin در Yaprak Dökümü بر اساس رمانی از Resat Nuri Güntekin و در نقش فریده در سریال تلویزیونی Çalikusu بر اساس رمانی از Resat Nuri Güntekin شناخته می شود. فاحریه یک سال در آلمان جامعه شناسی خوانده است. در 19 سالگی به ترکیه نقل مکان کرد و در دانشگاه بوغازیچی استانبول در رشته تاریخ تحصیل کرد و در سال 2014 فارغ التحصیل شد.

او بیشتر برای بازی در نقش Necla Tekin در Yaprak Dökümü در نقش فریده در سریال تلویزیونی Çalikusu شناخته می شود. فخریه اوجن اولین حضور سینمایی خود را با فیلم Cennet انجام داد که در 11 آوریل 2008 اکران شد و در همان سال برای نقش اصلی در فیلم Ask Tutulmasi انتخاب شد

در 23 دسامبر 2016 با بوراک اوزچیویت نامزد کرد و در 29 ژوئن 2017، فخریه با بازیگر و مدل بوراک اوزچیویت در استانبول ازدواج کرد. در سال 2017، او در لیست Buzznet از 30 زیباترین زن جهان در رتبه نهم قرار گرفت که در آن نام هایی مانند جیجی حدید، اما واتسون، آدریانا لیما، هیلاری کلینتون و آنجلینا جولی نیز وجود داشت. فخریه نقش آکچه را در سریال ترکی آلپ ارسلان بر عهده دارد.

بیشتر بخوانید: معرفی سریال ترکی با موضوع ازدواج اجباری

مهمت اوزگور (Mehmet Özgür) در نقش نظام الملک

بازیگران سریال آلپ ارسلان فصل دوم / هنرپیشه‌های alparslan büyük selçuklu

Mehmet Özgür از بازیگران سریال Alparslan: Büyük Selçuklu در دپارتمان تئاتر دانشگاه استانبول فارغ التحصیل شد و فعالیت هنری خود را در سال 1988 با یک رویداد تئاتری که در یک دوره زبان در آنتالیا شرکت کرد آغاز کرد.

اولین بار در سال 2004 جلوی دوربین رفت و در یک سریال تلویزیونی به ایفای نقش پرداخت. او با بازی در نقش نچیپ ییلماز در سریال کولاما که بین سال های 2008 تا 2011 پخش شد به شهرت رسید و با بازی در نقش “تاکوز عرفان” در سریال سوسکونلار که در سال 2012 منتشر شد به شهرت زیادی دست یافت و سپس بازی کرد. در سریال های مهم تلویزیونی مانند قرن باشکوه، کالیکوسو، فیلینتا بازی کرده است.

مهمت اوزگور از هنرپیشه‌های آلپ ارسلان: امپراتوری بزرگ سلجوقی است که در این سریال تاریخی نقش نظام الملک را بر عهده دارد.

بیشتر بخوانید: سریال ترکی قبیله ای

کایرا زابجی (Kayra Zabcı) بازیگر نقش صفریه خاتون

عاقبت سلیمان برادر آلپ ارسلان / مرگ صفریه خاتون همسر آلپ ارسلان

کایرا زابجی متولد 21 اوت 2001 یک بازییگر اهل استانبول ترکیه است که برای بازی در نقش شخصیت اویا در سریال Canım Annem و در حال حاضر به عنوان بازیگر نقش صفریه خاتون در آلپ ارسلان شناخته می شود. او بازیگری است که برای آلپارسلان: سلجوقیان بزرگ (2021)، خود دیگری (2022) و کوچوک آقا (2014) شناخته شده است.

بیشتر بخوانید: معرفی بازیگران سریال همه چیز درباره ازدواج

سارپ لوانداوغلو (Sarp Levendoğlu) در نقش رومن

بازیگران سریال آلپ ارسلان فصل سوم / هنرپیشه‌های آلپ ارسلان

علی سرپ لوند اوغلو (Ali Sarp Levendoglu) بازیگر و کارگردان اهل ترکیه است. او برادرزاده مصطفی آلتیوکلار کارگردان ترکیه است. علی در مجموعه های تلویزیونی لیز لیزه Defteri، Cinaralti، Emret Komutanim، Zeliha’s Eyes و در فیلم های O Simdi Asker و Emret Komtanim Sah Mat بازی کرد.

او همچنین مجموعه های تلویزیونی Emret Komutanim و Gece Gündüz را کارگردانی کرد. او همچنین در سریال ساواشی در نقش حیدر بوزکورت بازی کرد. او در سریال تلویزیونی Alparslan: The Great Seljuk که در نوامبر 2021 شروع شد، نقش دیوژن رومانیایی را بازی می کند. او از بازیگران سریال آلپ ارسلان و بازیگر نقش رومن است.

بیشتر بخوانید: سریال آتاتورک دیزنی پلاس

رابیا سوی تورک (Rabia Soytürk) در نقش کاراجا

بازیگران سریال آلپ ارسلان فصل اول / بازیگران سریال آلپ ارسلان سلجوقیان بزرگ

رابیا سویتورک بازیگر ترکیه ای سریال آلپ ارسلان است. خانواده او اهل ترابزون است. او با به تصویر کشیدن شخصیت سویدا در سریال Sahsiyet برای اولین بار فرصت همکاری با هالوک بیلگینر و کانسو دره را به دست آورد. او در بازی فیلم «ازگور دنیا» نقش اول را دارد. او در سریال های گولپری، بنیم ادیم ملک بازی کرد. رابیا از هنرپیشه‌های آلپ ارسلان: امپراتوری بزرگ سلجوقی است که در نقش Karaca بازی کرد. او مشغول بازی در سریال جوانان «دوی بنی» است.

بیشتر بخوانید: بازیگران سریال عشق منطق انتقام

کورل جزایرلی (Korel Cezayirli) در نقش سلیمان

بازیگران سریال آلپ ارسلان سلجوقیان بزرگ / بازیگران آلپ ارسلان

کورل جزایرلی از بازیگران سریال آلپ ارسلان در 2 فوریه 1978 در آنکارا، ترکیه به دنیا آمد. او بازیگری است که برای دیپ (2018)، آلپارسلان: بیوک سلچوکلو (2021) و ماسکلی بالو (2009) شناخته شده است.

بیشتر بخوانید: بازیگران سریال خواهران و برادران

کوتای سونگار (kutay sungar) در نقش آتسیز آلپ

عاقبت سلیمان برادر آلپ ارسلان / بازیگران سریال سلجوقیان بزرگ

کوتای سونگر از بازیگران الپ ارسلان در نقش آتسیز بی در 20 آگوست 1983 در آنکارا، ترکیه به دنیا آمد. او بازیگری است که برای Mehmetçik Kut’ül Amare (2018)، Eskiya Dünyaya Hükümdar Olmaz (2015) و Payitaht Abdülhamid (2017) شناخته شده است.

بیشتر بخوانید: بازیگران سریال عزیز | معرفی هنرپیشه‌های aziz

گیزم کاراجا (Gizem Karaca) در نقش اودوکیا 

بازیگران سریال ترکی آلپ ارسلان / عکس بازیگران سریال الپ ارسلان

گیزم کاراجا از هنرپیشه‌های آلپ ارسلان: امپراتوری بزرگ سلجوقیو مدل ترکیه ای است که نماینده کشورش در مسابقه دوشیزه جهان در سال 2011 بود. گیزم دانشجوی دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه استانبول است. او علاوه بر زبان مادری خود می تواند انگلیسی و فرانسوی صحبت کند. او 173 سانتی متر قد و 53 کیلوگرم وزن دارد. گیزم در مسابقه دوشیزه ترکیه که در 2 ژوئن 2011 در مرکز نمایش TIM برگزار شد، شرکت کرد و در مجموع دوم شد، که او را به عنوان نماینده ترکیه برای Miss World انتخاب کرد. گگیزم کاراجا که به تازگی به بازیگران آلپ ارسلان پیوشته در نقش ملکه همسر بیزانس و همسر کنستانتین دهم ایفای نقش می کند.

بیشتر بخوانید: بازیگران سریال چشم چران عمارت (Yalı Çapkını)

اردینچ گولنار (Erdinç Gülener) در نقش کاگری بی

سریال alparslan büyük selçuklu / سریال آلپ ارسلان چند قسمت است

اردینچ گولنار متولد 26 ژانویه 1971 و از بازیگران سریال آلپ ارسلان است. این بازیگر در فصل 2013-2014 نقش “بازرس کین” را در سریال تلویزیونی “Kurtlar Vadisi Pusu” بازی کرد. او در این قسمت مرد و سریال را ترک کرد. Erdinc Gulener سپس در سریال تلویزیونی Kertenkele که بین سال‌های 2014 تا 2016 پخش شد، نقش «کمیسیار Unsal» را بازی کرد و در قسمت 71 درگذشت. گولنر به عنوان مربی بازیگری در دانشگاه آنکارا، دانشکده زبان، تاریخ و جغرافیا، گروه تئاتر کار می کرد.

بیشتر بخوانید: هنرپیشه‌های کورولوش عثمان | معرفی بازیگران سریال قیام عثمان

یوردار اوکور (Yurdaer Okur) در نقش طغرل بوزان

بازیگران سریال ترکی alparslan büyük selçuklu / بازیگر سریال ترکی الپ ارسلان

Yurdaer Okur متولد 29 اکتبر 1974 بازیگر سینما، تلویزیون و صحنه ترکیه است. او از سال 2000 در تئاترهای دولتی ترکیه نقش آفرینی و کارگردانی کرد. او نقشی تکراری در سریال اصلی نتفلیکس Hakan: Muhafız داشت. Okur نیز در میان بازیگران 7 بود. Koğuştaki Mucize. در سال 2020، او در سریال درام تاریخی Kuruluş: Osman در نقش بالگی بازی کرد. در سال بعد او از هنرپیشه‌های آلپ ارسلان: امپراتوری بزرگ سلجوقی شد و با به تصویر کشیدن طغرل بوزان در سریال تاریخی آلپ ارسلان: بویوک سلجوقلو خوش درخشید.

بیشتر بخوانید: بررسی سریال ترکی غنچه های زخمی (Kırgın Çiçekler)

اسیلا اوموت (Esila Umut) درنقش جواهر خاتون

بازیگران زن سریال آلپ ارسلان / هنرپیشه های alparslan büyük selçuklu

اسیلا اوموت از بازیگران آلپ ارسلان با فیلم های قتل های کوچک (2017)، آلپارسلان: سلجوقی بزرگ (2021) و پاییته عبدالحمید (2017) شناخته شده است.

بیشتر بخوانید: معرفی هنرپیشه‌های سه قرون (Üç Kuruş)

سینان توزجو (Sinan Tuzcu) در نقش کنستانتین

بازیگران فیلم آلپ ارسلان / سلیمان سلجوقی برادر آلپ ارسلان

سینان توزکو از بازیگران آلپ ارسلان در غازیانتپ به دنیا آمد. او اولین حضور حرفه ای خود را در تئاتر دولتی آنکارا انجام داد. او در سال 1998 “Ankara Sanat Atolyesi” (استودیوی هنری آنکارا) را تأسیس کرد و به مدت 5 سال در آنجا کار کرد، پس از فارغ التحصیلی از دانشگاه، برای پیشرفت حرفه بازیگری خود به مدت یک سال در لندن زندگی کرد. او به عنوان بازیگر مهمان با Anadolu Oyunculari (بازیگران آناتولی) شرکت کرد.

او در کنار حرفه بازیگری، نمایشنامه ای به نام Surmanset را نوشت که توسط BKM و استانبول هالک تئاتر تهیه و روی صحنه رفت. او همچنین به عنوان توسعه دهنده و نویسنده فیلمنامه برای پروژه های تلویزیونی و سینمایی فعالیت می کند. سینان از هنرپیشه‌های آلپ ارسلان: امپراتوری بزرگ سلجوقی در نقش کنستانتین است.

بیشتر بخوانید: معرفی بازیگران سریال حماسه ترکی (Destan)

توپراک سرجن (Toprak Sergen) در نقش ککاومنوس

 سلیمان سلجوقی برادر آلپ ارسلان / بازیگران سریال بیداری سلجوقیان بزرگ

توپراک سرگن متولد 1 ژانویه 1968 در آنکارا و بازیگر و صداپیشه تئاتر، سینما و سریال های تلویزیونی ترکی است. او به عنوان مجری رادیو و تهیه کننده برنامه های تلویزیونی در TRT کار می کرد. او مدت کوتاهی در اداره کل تئاترهای دولتی ترابزون و تئاترهای خصوصی کار کرد. او در تبلیغات تلویزیونی، کلیپ ها، برنامه های صبحگاهی و برنامه های مسابقه ظاهر شد. او همچنین کار صداگذاری را انجام می دهد. توپراک سرگن که آلبوم موسیقی به نام “آلبوم” را نیز منتشر کرده است، فرزند هنرمند سمیه سرگن و برادر بوراک سرگن است و همچنان به بازی در فیلم ها و سریال های تلویزیونی ادامه می دهد.

بیشتر بخوانید: معرفی کامل هنرپیشه‌های سریال قضاوت

فیرات توپکورور (Fırat Topkorur) در نقش آلپاگوت

بازیگران مرد سریال الپ ارسلان / بازیگر نقش آلپ ارسلان / سریال آلپ ارسلان چند قسمت است

فیرات توپکور با فیلم های Persona (2018)، Amber (2016) و Alparslan: Great Seljuk (2021) شناخته می شود. او نیز از هنرپیشه‌های آلپ ارسلان: امپراتوری بزرگ سلجوقی در نقش آلپاگوت است.

بیشتر بخوانید: بازیگران سریال ارباب حلقه ها

عایشه گول اونسال (Aysegül Ünsal) در نقش آکینای

عکس بازیگران سریال الپ ارسلان / نام بازیگران سریال الپ ارسلان / سریال آلپ ارسلان چند قسمت است

آیسگول اونسال از بازیگران زن سریال الپ ارسلان است که در 17 آگوست 1973 در استانبول ترکیه به دنیا آمد. او بازیگری است که برای فیلم های فرماندار (2009)، Ask ve Mavi (2016) و فصل گیلاس (2014) شناخته شده است.

بیشتر بخوانید: هنرپیشه‌های ونزدی | معرفی بازیگران سریال ونزدی

سخن پایانی؛ بازیگران سریال آلپ ارسلان

با معرفی و بررسی بیوگرافی بازیگران سریال آلپ ارسلان: امپراتوری بزرگ سلجوقی (Alparslan: Büyük Selçuklu) هراه شما بودیم. در پایان باید اشاره کنیم که اطلاعاتی درباره ساخت و بازیگران سریال آلپ ارسلان فصل سوم در دسترس نیست. نظر شما درباره هنرپیشه‌های آلپ ارسلان: امپراتوری بزرگ سلجوقی چیست. نظرات خودتان را درباره بازیگران سریال ترکی آلپ ارسلان با ما در میان بگذارید.

4.4/5 - (50 امتیاز)

نوشته های مشابه

10 دیدگاه

  1. سلجوقیان یک حکومت قدرتمند ایرانی هستند که افتخارات بیشمار دارن که باعث احترام غربی ها و جهان اسلام هستن به طور مثال یکی همین جنگ ملازگرد که به شکست امپراطوری روم و اسارتش مبدل شد ولی به خاط اینکه مذهب سنی داشتن در کشور خودمون بسیار کم به اونها پرداخته میشه و در کشور عزیزمون بایستی این فیلمها و سریالها رو بسازن نه ترکها و …

  2. والا چی بگیم؟ یعنی واقعا این قدر دلاور بودن مرد و‌ زن های اون دوره؟ بعدم چقدر با واقعیت تاریخی منطبق هست؟ نه این ، بلکه همه فیلم های تاریخی چقدر بدون تحریفه؟ یه جاهای سریال انگار معجزه میشه یا با از ما بهترون رابطه دارن. یه جاهایی هم هندی میشه. البته قسمت های ۲۰ به بعد طبیعی تر میشه. ضمنا مگه ایران ابتدا دست ترک های عثمانی بوده؟ یعنی ترک های عثمانی در اصل ایرانی هستن؟ پس ترکیه چه می کنند؟

    1. بله سلجوقیان پرقدرت و دلاور بودند و تاریخ مکتوب هست اون که خیالی هست سریال جومونگ و تاریخ دیگران هست و اما درمورد سوال دومت بله همه منطقه در قدیم یک کشور واحد بودند و چند حکومت ایران هم ترک بوده مثل سلجوقیان

    2. سلام
      ترکان سلجوقی از تبار ترکمن ها ، البته قبیله کوچکی بودند که زمین هایی از ترکمن ها گرفته و بعد از بزرگ شدن قبیله و متحد کردن دیگر ترکمان ها شروع به فتح مرو ، نیشابور و ری و اصفهان و شیراز کردند . اون زمان هنوز ترکان عثمانی نبودند و اون مناطق دست رومیان بود .
      در اصل سلجوقیان را اجداد ترکان عثمانی ميدونند ولی به نظر من ایرانی بودند ، چون خط و نگارش آنها فارسی بود و فقط ترکی صحبت می‌کردند. تنها مشکل این سریال مسافت طی شده سواران از ری تا مرو تو نصف روزه ، فواصل و مسافت ها رعایت نشده ولی سریال خوش ساختی بود.

    3. سلام خانوم محترم. همیشه قلم تاریخ در دست فاتحان هست. ولی از نظر قدرت ایران در چند دوره تاریخی قدرت برتر دنیا میشه که یکیش هم دوران سلجوقیانه. ولی به خاطر تعصب شیعه و سنی بعد از صفویه کمتر به سلاجقه پرداخته شده. در زمانی که ترکهای اغوز در ایران حکمرانی می کردند هنوز عثمانی تاسیس نشده بود و به صورت مولوک الطوائفی اداره می شده.

  3. ای کاش صدا پیشه هاشون رو میذاشتید.مخصوصا نظام الملک رو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا