فیلم و سریالسرگرمی

بررسی داستان و معرفی بازیگران سریال هی سلطان ترکی

سریال ترکی هی سلطان (Hay Sultan)

سریال هی سلطان از جدیدترین سریال های ترکی در ساال 2023 است. در این مقاله با بررسی داستان و بازیگران سریال هی سلطان همراه مجله ویکی باشید.

سریال ترکی هی سلطان یک سریال بیوگرافی و تاریخی است که زندگی یک شخصیت ایرانی به نام شیخ عبدالقادر گیلانی را روایت می کند. او در دوران حکومت سلجوقیان زندگی می کرده است. این سریال به کارگردانی امیر خلیل زاده و تولید شده برای شبکه TRT ترکیه است.

سریال Hay Sultan در تاریخ 7 می 2023 منتشر شد. این سریال قرار بود خیلی زودتر منتشر شود که به علت همه گیری کرونا پخ آن به تاخیر افتاد. سریال هی سلطان ترکی در 10 قسمت ساخته شده و یک مینی سریال بحساب می آید. این سریال در سایت IMDb تواسته نمره عالی 8.6 را بخود اختصاص دهد. در ادامه با بررسی داتان و بازیگران سریال ترکی هی سلطان همراه ما باشید.

داستان سریال ترکی هی سلطان

سریال هی سلطان رمضان / سریال هی سلطان چند قسمت است

داستان سریال ترکی هی سلطان زندگی عبدالقادر گیلانی را روایت می کند. او در مسیر سفر به بغداد با شخصی ترک به نام اشرف آشنا می شود و پایه های دوستی آنها ریخته می شود. عبدالقادر پس از بازگشت از بغداد هرج مرج زیادی را در شهر مشاهده می کند. او برای احقاق حق دست مبارزه می زند ولی ای مسیر برای او بسیار سخت خواهد بود.

بیشتر بخوانید: معرفی سریال ترکی با موضوع ازدواج اجباری

بازیگران سریال هی سلطان

بازیگران این سریال ترکی جدید ۲۰۲۳ از هنرپیشه های مشهور ترکیه ای هستند. در ادامه به معرفی اصلی ترین هنرپیشه‌های سریال هی سلطان می پردازیم.

مهمت اوزگور (Mehmet Özgür) در نقش عبدالقادر گیلانی

بازیگران سریال هی سلطان / سریال ترکی هی سلطان

Mehmet Özgür  متولد 30 اوت 1970 یک هنرپیشه اهل ترکیه است. او مدیرکل هنری تئاتر شهرداری متروپولیتن آنتالیا است. در سال 1993، او شروع به کار برای تئاتر دولتی آنتالیا کرد و اولین حضور تلویزیونی خود را در سال 2004 انجام داد.

موفقیت او با بازی در نقش “Takoz İrfan” در سریال تلویزیونی Suskunlar که اولین سریال ترکی برای بازسازی به بازار ایالات متحده فروخته شد، به دست آمد. پس از آن، او در تعدادی از سریال های محبوب، از جمله سریال قبیله ای ترکی گودال، Muhteşem Yüzyıl، Çalıkuşu، Filinta و Vuslat انتخاب شد.

او همچنین یکی از هنرپیشه‌های آلپ ارسلان: امپراتوری بزرگ سلجوقی بود و در این سریال در نقش نقش نظام الملک بازی کرد. مهمت در سریال هی سلطان در نقش اول این سریال بازی کرده است.

بیشتر بخوانید: معرفی بهترین سریال های پادشاهی ترکی

 ملیسا آصلی پاموک (Melisa Aslı Pamuk)

سریال Hay Sultan / بازیگران سریال ترکی هی سلطان

ملیسا اصلی پاموک متولد 14 آوریل 1991 از بازیگران سریال هی سلطان یک بازیگر و مدل ترکیه ای است . او در سال 2011 توانست عنوان دوشیزه اول ترکیه را بدست آورد. ملیسا در رشته روانشناسی در هلند تحصیل می کرده که بخاطر علاقه اش به مدلینگ از این دانشگاه انصراف داده است.

ملیسا به زبان های ترکی، انگلیسی، هلندی و آلمانی مسلط است و کمی به زبان فرانسه صحبت می کند. او حرفه مدلینگ را از 14 سالگی شروع کرد. او به عنوان نماینده رسمی کشورش در Miss Universe 2011 برزیل شرکت کرد. از سریال های مشهور ملیسا پاموک می توان به سریال به مرد نمیشه اعتماد کرد، سریال سعید و شورا ، سریال کراش و سریال زندگی جدید اشاره کرد.

بیشتر بخوانید: بررسی داستان و بازیگران سریال هرچه باداباد ترکیه ای

کرم ارسلان اوغلو (Kerem Arslanoğlu) در نقش اشرف

بازیگران سریال هی سلطان ترکی / بازیگران سریال Hay Sultan

کرم ارسلان اوغلو در 28 می 1991 در استانبول ترکیه به دنیا آمد. در سال 2010، ارسلان اوغلو اولین حضور تلویزیونی خود را در مجموعه تلویزیونی “Ogretmen Kemal” انجام داد. بعدها با بازی در سریال‌های تلویزیونی «Kursun» و «Kara Tahta» بیشتر شناخته شد. او همچنین در تئاتر کار کرده و در نمایش‌هایی بازی کرده است که با استقبال خوبی روبرو شده است.

کرم ارسلان اوغلو ضمن پیگیری اهداف خود به عنوان بازیگر، به عنوان کارگردان و نویسنده نیز فعالیت کرد. ارسلان اوغلو پس از کار به عنوان دستیار کارگردان در دانشگاه کادیر هاس، اولین کارگردانی خود را با نمایش “پانک راک” در سال 2022 انجام داد. او به حرفه بازیگری خود ادامه می دهد و در عین حال بر نوشتن فیلمنامه و کارگردانی نمایشنامه های بعدی تمرکز دارد. کرم از هنرپیشه‌های سریال هی سلطان در نقش اشزف است.

بیشتر بخوانید: معرفی سریال خود کرده را تدبیر نیست ترکی

آیتک سایان (Aytek Sayan) در نقش توراهان

هنرپیشه‌های سریال هی سلطان / سریال های سلطان

آیتک سایان متولد 1985 در ازمیر ترکیه است. او برای فیلم های 46 Yok Olan (2016)، Kuzgun (2019) و Tell Me About Your Darkness (2022) و سریال های سلطان شناخته شده است. او از بازگران سریال هی سلطان در نقش توراهان است.

بیشتر بخوانید: سریال خیاط | معرفی داستان و بازیگران سریال ترکی خیاط

مژه دویگون (Müge Duygun)

هنرپیشه‌های سریال هی سلطان / داستان سریال ترکی هی سلطان

مژه دویگون بازیگر و مدل ترکیه ای و از بازیگران سریال ترکی هی سلطان است که برای سریال الف (2020)، سریال حماسه (2021) و Koyu Beyaz (2023) شناخته شده است.

بیشتر بخوانید: معرفی سریال اگه خیلی دوست داشته باشی ترکیه ای

جمال توکتاش (Cemal Toktas)

سریال ترکی هی سلطان / تعداد قسمت های سریال هی سلطان

جمال توکتاش از هنرپیشه‌های هی سلطان در 14 ژانویه 1983 در استانبول ترکیه به دنیا آمد. او بازیگری است که برای Günesi Gördüm (2009)، Kara Köpekler Havlarken (2009) و Meryem (2017) شناخته شده است. او از سال 2014 با نرگیس اوزتورک ازدواج کرده است.

بیشتر بخوانید: سریال گل جمال | معرفی بازیگران سریال ترکی گلجمال (Gülcemal)

اوکان سنوزان (Okan Senozan) در نقش نومان

سریال های سلطان / زمان پخش سریال ترکی هی سلطان

اوکان سنوزان متولد 29 مارس 1968 است. او بازیگری است که با فیلم های صحرا (2004)، بنی آفت (2011) و هالکا (2019) شناخته شده است. او از بازیگران سریال ترکی هی سلطان در نقش نومان است.

بیشتر بخوانید: سریال قرص ماه | بررسی داستان و بازیگران سریال ترکی قرص ماه

امره ارچیل (Emre Erçil)

سریال ترکیه ای هی سلطان / سریال هی سلطان ترکی

امره ارچیل در 17 می 1971 در آنکارا، ترکیه به دنیا آمد. او بازیگری است که برای فیلم های Tetikçinin Oglu (2023)، Behzat Ç: Ankara Detective Story (2010) و Insider (2016) و سریال های سلطان شناخته شده است.

بیشتر بخوانید: معرفی داستان و بازیگران سریال بازی بخت ترکی

سخن پایانی؛ سریال Hay Sultan

در این مقاله سریال Hay Sultan ترکیه و داستان و بازیگران آن را مورد بررسی قرار دادیم. نظر شما درباره نوضوع و بازیگران سریال هی سلطان چیست؟ بازی کدام یک از هنرپیشه های سریال ترکی هی سلطان را می پسندید؟ در بخش نظرات با ما در ارتباط باشید.

2/5 - (3 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا