پزشکیسلامت

دیابت را باید چگونه کنترل کنیم تا بیشتر نشود؟

دیابت نوع 1 و نوع 2 اگر به درستی مدیریت نشود، می تواند باعث بیماری های جدی شود. دانش زیاد ابزاری مفید برای مبارزه با دیابت است. برای به دست آوردن اطلاعات مورد نیاز برای جلوگیری از تخریب زندگی شما، اطلاعات بینش را در اینجا به کار ببرید.

روش های کنترل دیابت

اگر در هنگام شام احساس نیاز به یک غذای جانبی دارید، چیپس سیب زمینی را کنار بگذارید و یک کیسه چیپس ذرت دراز کنید. چیپس ترتیلا غلات کامل در عین خوشمزه بودن، مقدار زیادی فیبر را فراهم می کند. آنها را در سالسا آغشته کنید تا مقداری سبزیجات، میوه و مقداری سرکه به دست آورید که از افزایش سطح قند خون شما جلوگیری می کند.

بیماران دیابتی باید میزان مصرف آب خود را بالا نگه دارند، بنابراین برای صرفه جویی در هزینه در مرکز خرید، یک بطری با خود داشته باشید. در بیشتر ساختمان ها فواره های آب پیدا خواهید کرد، پس از آن استفاده کنید و آب را پر کنید. شما می توانید بطری های تاشو را در بسیاری از فروشگاه ها پیدا کنید که به معنای واقعی کلمه جمع می شوند، بنابراین می توانید آنها را در کیف یا کیف خود نگه دارید.

وب‌سایت Act1diabetes.org می‌تواند به دیابتی‌های با درآمد کم کمک کند تا منابع دیابتی خود را با موارد جدید تعویض کنند. برای افرادی که توانایی پرداخت حتی قیمت تخفیفی برای این خدمات را ندارند رایگان است، بنابراین اگر در حال حاضر از نظر مالی مشکل دارید یا درآمد محدودی دارید، آن را بررسی کنید.

هنگام خرید داروهای دیابت خود، تا آنجا که ممکن است در یک زمان درخواست کنید. هزینه ای که هنگام تجویز داروساز نسخه شما اضافه می شود، چه 30 روزه یا 90 روزه بخرید، یکسان است. بنابراین، توزیع این هزینه در چند روز هزینه هر دوز داروهای شما را نیز کاهش می دهد.

دیابت یک بیماری پیچیده است که به بسیاری از اقدامات احتیاطی جدید منجر می شود که باید انجام دهید. یکی این است که مطمئن شوید دست ها و پاهای خشک و ترک خورده شما مرطوب می مانند. اندام‌های شما در معرض افزایش خطر ابتلا به عفونت هستند، بنابراین اطمینان از اینکه پوست خشک باز نمی‌شود و میکروب‌ها را وارد نمی‌کند، حیاتی است.

اگر دیابتی هستید، حتما دستگاه لنسی خود را با دقت انتخاب کنید. یکی را انتخاب کنید که راحتی را به حداکثر می رساند و درد را به حداقل می رساند، به خصوص از آنجایی که باید مرتباً آزمایش کنید. هرچه دستگاه بهتر باشد، کمتر تمایلی به آزمایش قند خون خود خواهید داشت که به بهبود کیفیت کلی مراقبت شما کمک می کند.

در اینجا نکته ای وجود دارد که نه تنها برای افراد مبتلا به دیابت، بلکه برای دیگران مفید است. ورزش منظم برای حفظ وزن بدن مهم است، زیرا ورزش چربی اضافی بدن را می سوزاند. ورزش های هوازی مانند دویدن و دوچرخه سواری برای افزایش ضربان قلب برای سوزاندن چربی مفید هستند.

تقریباً همه شرکت‌های بیمه اکنون هزینه تجهیزات کنترل قند خون برای بیماران دیابتی را برای داشتن در خانه پرداخت می‌کنند. مهم است که ماشین ها در شرایط کار خوب و تمیز نگه داشته شوند. این برای اطمینان از به دست آوردن نتایج دقیق حیاتی است. دستورالعمل های سازنده شما دستورالعمل هایی در مورد نحوه تمیز کردن و نگهداری دستگاه شما دارد.

تغییر به سمت غذاهای با فیبر بالا به کاهش خطر ابتلا به دیابت کمک می کند. سعی کنید فقط غلات کامل بخورید، آنها مملو از فیبر هستند که به بدن شما اجازه می دهد تا غذاها را بدون افزایش قند خون هضم کند، این همان چیزی است که وقتی بیشتر کربوهیدرات های تصفیه شده (نان سفید و هر نوع غذای فرآوری شده) مصرف می کنید، اتفاق می افتد.

مراقب غذاهایی باشید که حاوی مقادیر زیادی چربی اشباع هستند زیرا می توانند پوندهای اضافی را اضافه کنند که نیازی به آن ندارید. اگر هنگام مبارزه با دیابت وزن زیادی اضافه کنید، با مشکلات زیادی مواجه خواهید شد. این ایده خوبی است که سعی کنید وزن خود را کاهش دهید زیرا این به حفظ سطح قند شما در یک عدد سالم کمک می کند.

یک نکته خوب برای افرادی که مبتلا به دیابت هستند این است که هرگز وعده های غذایی، به ویژه صبحانه را حذف نکنند. اگر به هر دلیلی برای چندین ساعت غذا نخورید، بدن برای انرژی به گلوکز آزاد شده از کبد متکی است. افراد مبتلا به دیابت حتی زمانی که بدنشان به اندازه کافی گلوکز دارد به تولید گلوکز ادامه می‌دهند، بنابراین مطمئن شوید که چیزی بخورید تا به کبدتان اطلاع دهید که تولید گلوکز را متوقف کند.

وقتی صحبت از دیابت به میان می آید، مهم است که تمام تلاش خود را برای پیشگیری از آن با داشتن یک سبک زندگی سالم انجام دهید. این مهم است زیرا می توان از این بیماری به سادگی با خوردن یک رژیم غذایی متعادل و ورزش کافی پیشگیری کرد. شما به خودتان مدیون هستید که خود را سالم نگه دارید.

رژیم غذایی سالم داشته باشید و وزن خود را کنترل کنید تا از ابتلا به دیابت نوع دوم جلوگیری کنید. افرادی که اضافه وزن دارند بیشتر در معرض ابتلا به دیابت هستند، بنابراین وزن خود را در حد مطلوب نگه دارید. غذاهای سالم بخورید و مصرف قند خود را محدود کنید، زیرا دیابت زمانی ایجاد می شود که بدن قادر به پردازش قند به درستی نباشد.

مردم اغلب پرچم سفید را بالا می اندازند و اعتراف می کنند که چند سال دیگر با افزایش سن به دیابت مبتلا می شوند. اما حقیقت این است که بسیاری از افراد می توانند به طور کامل از دیابت اجتناب کنند، حتی اگر در خانواده آنها وجود داشته باشد. اگر فردی سبک زندگی سالمی داشته باشد و در محدوده مناسب برای درصد چربی بدن باقی بماند، می تواند زندگی عاری از دیابت داشته باشد.

اگر دیابت دارید، قند خون خود را مرتب با دستگاه تست قند خون چک کنید. این امر به ویژه در اول صبح، آخرین چیز در شب و بعد از غذا بسیار مهم است. ردیابی قند خون می تواند به شما کمک کند تا از وضعیت خود مطلع شوید. به اشتراک گذاشتن اطلاعات با پزشک می تواند به او کمک کند تا دوز انسولین یا سایر داروها را به درستی تنظیم کند.

تنقلات کم چرب را تماشا کنید. برخی از مردم بر این باورند که از آنجایی که یک میان وعده کم چرب است، پس کالری آن زیاد نیست. این می تواند باعث پرخوری شما شود زیرا فکر می کنید این میان وعده ها برای شما بهتر است. میان وعده‌های کم‌چرب واقعاً کالری زیادی را ذخیره نمی‌کنند. اگر آنها را می خورید، به همان اندازه که می خواهید مصرف کنید، یک میان وعده معمولی.

اگر دیابتی هستید، باید رژیم غذایی انجمن دیابت آمریکا را رعایت کنید و وعده های غذایی خود را به طور منظم مصرف کنید. هدف خود را برای سه وعده غذایی در روز با دو میان وعده سالم در میان بگذارید. این باعث می شود احساس سیری بیشتری داشته باشید، انرژی بیشتری به شما می دهد و سطح قند خون پایدارتری را در طول روز حفظ می کند.

مدیریت سبک زندگی می تواند ابزار ارزشمندی برای شما باشد. هرچه بهتر بتوانید یک سبک زندگی منظم ایجاد کنید، شانس شما برای جلوگیری از عوارض جانبی وحشتناک این بیماری ناتوان کننده بیشتر است.

به این مقاله امتیاز دهید!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا