گوناگون

چای چکش سبز مال کجاست و چه ویژگی های دارد؟

چای چکش سبز یکی از  بهترین چای های منطقه سیلان در شرق آسیا و جنوب هند است که به صورت فله و فرآوری نشده به کشورهای مختلف شرق آسیا منتقل شده و در بسته بندی های متفاوت به بازار عرضه می شود. کشور هندوستان به دلیل نزدیکی به سیلان یا سریلانکا یکی از بزرگترین تولید کنندگان چای چکش سبز در شرق آسیا و جهان است. هرچند چای چکش سبز به صورت فله در مناطق مختلف جهان عرضه می شود ولی به دلیل فراهم بودن شرایط برای مخلوط کردن چایی های دیگر با این نوع چای، خرید چای چکش سبز از مراکز شناخته شده یا در بسته بندی های کوچک و معتبر می تواند روشی مناسب برای تهیه چای اصل و خالص چکش سبز باشد.

انواع چای چکش سبز

چای چکش سبز یکی از خوشمزه ترین و شناخته شده چای های موجود در بازار ایران و کشورهای مختلف جهان است که به دلیل عطر، طعم و رنگ مناسب مشتریان خاص خود را دارد.

چای چکش سبز با توجه به کیفیت برگ چای فرآوری شده و شرکت عرضه کننده آن می تواند برای مصرف کننده از نظر طعم و عطر متفاوت باشد که از نمونه ها و برندهای شناخته شده و مشهور آن در بازار ایران می توان به مواردی مانند چای چکش سبز تک چکش، دو چکش، 222، 444، 125 و غیر اشاره کرد که هر کدام از این چای های چکش سبز ویژگی های خاص خود را دارند.

چای چکش سبز چه ویژگی هایی دارد که آن را از دیگر انواع چای متفاوت می کند؟

 چای چکش سبز به عنوان یک چای خاص و خوش طعم و عطر دارای ویژگی های خاص و منحصر به فردی است که آن را از دیگر انواع چای متفاوت می کند.

هرچند ممکن است نظر علاقمندان به چای چکش سبز در مورد ویژگی های این نوع چای متفاوت باشد اما در ادامه سعی می شود به ویژگی های عمومی این نوع چای که می تواند مورد توجه همه سلایق باشد اشاره شود.

  • استفاده از تکنولوژی روز برای فرآوری و تولید

یکی از ویژگی های مهم و قابل توجه چای چکش سبز استفاده از تکنولوژی روز برای فرآوری و تولید این محصول است چون استفاده از روش های سنتی و غیر صنعتی نمی تواند برای فرآوری با کیفیت انواع چای به خصوص چای چکش سبز مناسب باشد.

استفاده از دستگاه و تجهیزات پیشرفته در کارخانه های فرآوری چای چکش سبز در برندهای شناخته شده و معتبر این اطمینان خاطر را در مصرف کنندگان ایجاد می کند که محصول کاملاً بهداشتی و ارگانیک را به دور از مواد نگهدارنده و شیمیایی تهیه می کنند.

  • عدم استفاده از عطر دهنده های مصنوعی

یکی دیگر از ویژگی های قابل توجه و منحصر به فرد چای چکش سبز عدم استفاده از عطر دهنده های مصنوعی و شیمیایی برای افزایش کیفیت غیر طبیعی چای و افزایش میزان فروش آن است.

استفاده از مواد نگهدارنده و شیمیایی برای عطر و طعم دادن به انواع چای علاوه بر آنکه باعث فیک و غیر ارگانیک شدن محصول می شود مصرف آن را در طولانی مدت برای مصرف کننده زیان آور کرده و عوارض جبران ناپذیری را برای او ایجاد می کند.

چای چکش سبز اصل و اورجینال که در بسته بندی هایی با هولوگرام های معتبر تولید شده باشد این نوید را به مصرف کننده می دهد که در تولید و فرآوری آن از مواد مضر که ممکن است منجر به تجمع سموم در بدن شود استفاده نشده است و فرآوری آن تحت استانداردهای پذیرفته شده و جهانی انجام شده است.

  • تولید در ابعاد شکسته نیم ریز زرین

تولید در ابعاد و اندازه شکسته نیمه ریز زرین از دیگر ویژگی های چای چکش سبز است. به این معنی که اندازه و ابعاد خرد شده برگ سبز چای نه تنها چای چکش سبز را از نظر ظاهری زشت و بدشکل نمی کند بلکه همین اندازه استاندارد و کوچک سبب زود دم کشیدن چای می شود.

هرچند ممکن است اندازه و ابعاد چای مسئله کم اهمیتی به نظر برسد اما باید توجه داشت که خرد شدن و فرآوری برگ سبز چای در اندازه استاندارد و مناسب می تواند باعث بالا رفتن کیفیت چای از لحاظ طعم و عطر شود.

  • زود دم بودن

زود دم بودن از دیگر ویژگی های چای چکش سبز است که آن را از دیگر انواع چای متفاوت می کند. باید توجه داشت که زود دم بودن چای چکش سبز به دلیل کیفیت فرآوری و استفاده از تجهیزات مناسب و به روز برای تولید چای انجام می شود.

در خیلی از موارد برای زود دم جلوه دادن چایی های تقلبی از انواع ترفندها و اضافه کردن مواد نگهدارنده یا رنگ های شیمیایی استفاده می شود که این امر در چای چکش سبز کاربردی ندارد و شرکت های معتبر تولید کننده این محصول سعی می کنند در فرآوری آن از تکنولوژی پیشرفته و به روز استفاده کنند تا علاوه بر بالا رفتن کیفیت چای تولید شده میزان پرتی و دور ریز این محصول به حداقل ممکن کاهش پیدا کند.

زود دم بودن چای چکش سبز این نوید را به مصرف کننده می دهد که برای دم کشیدن چای و خوش طعم شدن آن نیاز نیست که مدت زیادی چای تحت حرارت ملایم قرار گیرد تا بتوان از آن استفاده نمود.

  • داشتن رنگ مناسب و با کیفیت

داشتن رنگ مناسب و با کیفیت یکی دیگر از ویژگی های چای چکش سبز است. به این معنا که اولاً این نوع چای در یک بازه زمانی کوتاه دم کشیده و آماده مصرف می شود، دوماً رنگ چای از کیفیت مناسبی برخوردار بوده و اناری رنگ است و به هیچ وجه تیره و کدر نمی شود.

روشن بودن رنگ چای و زود دم کشیدن آن از ویژگی های چایی های با کیفیت و مشتری پسند است که در چای چکش سبز برای مصرف کننده به وضوح قابل مشاهده است. به این معنا که مصرف کننده چای چکش سبز می تواند پس از فاصله زمانی کوتاه، چای دم کشیده دارای رنگ کاملاً یک دست و اناری رنگی را مصرف کند.

سخن پایانی

چای چکش سبز مال کجاست شاید سوالی پر تکرار باشد که ذهن افراد علاقمند به چای و انواع دم نوش را به خود مشغول کند.

معمولاً اکثر چای های معتبر و با کیفیت مربوط به شرق آسیا هستند که چای چکش سبز نیز از این قاعده مستثنی نیست به این معنا که محل کاشت چای چکش سبز کشور سیلان در شرق آسیا و جنوب هند است اما باید توجه داشت که همه چای تولیدی منطقه سیلان مستقیم به وسیله این کشور فرآوری و عرضه نمی شود.

 بلکه به صورت فله و عمده  به وسیله کشورها و شرکت های مختلف خریداری شده  و  پس از فرآوری و بسته بندی تحت برندهای مختلف  با هولوگرام های خاص به بازار جهانی عرضه می گردد.

 از جمله برندهای معتبر  و شناخته شده چای چکش سبز می توان به مواردی مانند چای تک چکش، دو چکش، 222، 444 و غیره اشاره کرد.

به این مقاله امتیاز دهید!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا