گوناگون

بهترین زمان سفر به هند چه زمانی است؟!

یکی از کشور‌های پهناور که دارای جاذبه‌های گردشگری و تفریحی زیادی است کشور هندوستان بوده که در زمان سفر مکان‌های مختلفی را می‌توانید ببینید. پیش از سفر نیاز است تا بهترین زمان سفر به هند را بدانید تا بتوانید از جاذبه‌های مختلفی که در این کشور وجود دارند، بیشترین استفاده را ببرید. آب و هوای کشور هند به دلیل وسعت و مساحت زیادی که دارد بسیار متفاوت است. به همین دلیل برخی از مسافران تور هند لحظه آخر تصور می‌کنند که این کشور یک کشور گرمسیر است. اگر به نواحی شمالی این کشور مسافرت داشته باشید می‌توانید شاهد بارش برف باشید.

شرایط آب و هوایی کشور هند

پیش از سفر به کشور هندوستان باید به این نکته توجه داشته باشید که زمان مسافرت به این کشور با در نظر گرفتن مقصد شما متفاوت خواهد بود. در واقع بهترین زمان سفر به هند باید با در نظر گرفتن مقصد شما مشخص شود. با توجه به اینکه فصل‌های مختلفی در کشور هندوستان وجود دارند، این کشور دارای آب و هوای مختلفی است. بنابراین می‌توانید بر اساس نیاز و هدف خود از تور هند لحظه آخر استفاده کنید. به عنوان مثال تابستان در کشور هند از ماه مارس تا ماه می ‌آغاز می‌شود. همچنین باید به فصل باران‌های موسمی که از ماه ژوئن تا سپتامبر آغاز می‌گردند، توجه داشته باشید.

تور دبی

بهار در هندوستان

در صورتی که قصد سفر به کشور هندوستان را دارید پیشنهاد می‌شود تا در این فصل اقدام به مسافرت کنید. از دلایل سفر در فصل بهار به این کشور می‌توان به رنگارنگ بودن و طبیعت بسیار زیبا و بی‌نظیر آن اشاره کرد. علاوه بر این، یکی از پرطرفدارترین و مشهورترین فستیوال‌ها در فصل بهار در هند برگزار می‌شود. این فستیوال به نام فستیوال هولی یا جشن رنگ شناخته می‌شود. به دلیل قدمت بسیار زیادی که این فستیوال در هندوستان دارد، در آیین هندو بسیار مهم و حائز اهمیت است. با استفاده از تور هند لحظه آخر می‌توانید در فصل بهار و در این فستیوال و جشن مهم شرکت داشته باشید. مردم و اهالی کشور هندوستان با آغاز بهار اقدام به گرفتن جشن رنگ می‌کنند.

بر اساس آیین دیرینه و قدیمی هندو‌ها مردم و اهالی این کشور پیش از برگزاری این فستیوال به منظور دفع بدی‌ها در برابر آتش می‌ایستند و به صورت دسته جمعی دعا می‌کنند و در روز بعد در خیابان‌ها اقدام به گرفتن جشن با پودر‌های رنگی و بادکنک‌های پر از آب می‌نمایند. این فستیوال در تمامی مناطق هند برگزار می‌شود. بهترین زمان سفر به هند به عقیده بسیاری از گردشگران و مسافران فصل بهار است.

بهار در هندوستان

هند در تابستان

برای بسیاری از گردشگران و مسافران مناسب‌ترین زمان سفر به این کشور در فصل تابستان است. در واقع به دلیل اینکه در این فصل بسیاری از مدارس و دانشگاه‌ها در این کشور تعطیل هستند، بنابراین اغلب خانواده‌ها ترجیح می‌دهند تا در این فصل اقدام به مسافرت کنند. توجه داشته باشید با گرم شدن هوا در هندوستان امکان استفاده از بسیاری از امکانات و ورزش‌های آبی و ساحلی وجود خواهد داشت. بسیاری از گردشگران نیز ترجیح می‌دهند و در فصل زمستان به مناطق کوهستانی این کشور مسافرت نمایند.

از مهم‌ترین مناطقی که در فصل تابستان می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید مناطق نانینتال و مک لودگونی در این کشور است اما امکان استفاده از مناطق دیگری در کشور هندوستان مانند خلیج بنگال و جزایر آندامان نیز در این فصل وجود دارد. به منظور جلوگیری از گرمازدگی پیشنهاد می‌شود تا در فصل تابستان از سفر به مناطق جنوبی این کشور پرهیز کنید.

هند در تابستان

هند در پاییز

فصل پاییز در کشور هند به فصل موسمی معروف است. در واقع به این فصل، فصل مانسون نیز گفته می‌شود. با شروع فصل پاییز در این کشور به طور کاملاً محسوس و چشمگیری از دمای هوا کاسته می‌شود و باران‌های موسمی در هندوستان آغاز می‌گردد. به دلیل همین باران‌های موسمی هوا در تمامی سطح کشور معتدل‌تر شده و طبیعت بیشتر خودش را به معرض نمایش می‌گذارد. به همین دلیل برخی از افراد پاییز را به عنوان بهترین زمان سفر به هند می‌شناسند.

برای سفر در پاییز به این کشور نیاز است تا اقدام به بررسی زمان‌های بارندگی کنید. یکی دیگر از مزیت‌های سفر در فصل پاییز استفاده از تور‌های ارزان است. البته توجه داشته باشید هزینه تور‌ها در این فصل در مقایسه با فصل زمستان گران‌تر خواهد بود. با در نظر گرفتن این که کشور هند بسیار پهناور است، بنابراین از نظر آب و هوایی دارای شرایط متنوعی است. پیشنهاد می‌شود تا پیش از سفر به این کشور ابتدا شهر مورد نظر خود را انتخاب نمایید تا بتوانید بر اساس آن بهترین فصل سفر را مشخص کنید.

هند در زمستان

بسیاری از افراد که قصد سفر به کشور هندوستان را دارند همیشه تصور می‌کنند که آب و هوای کشور هندوستان گرم بوده به همین دلیل از سفر به این کشور اجتناب می‌ورزند اما باید به این نکته توجه داشته باشید که مناطقی در این کشور وجود دارد که سردسیر و برفی است. به عنوان مثال در صورتی که شما به مناطقی مانند لاداخ یا تاوانگ مسافرت نمایید می‌توانید از هوای کاملاً متفاوت بهره ببرید. این مناطق به عنوان مناطق سردسیر در شمال کشور هندوستان شناخته می‌شوند. زمستان نیز می‌تواند به عنوان بهترین زمان سفر به هند با تور هند لحظه آخر باشد. مناطق دیگری نیز مانند جیپور و گجرات در راجستان از مناطقی هستند که به عنوان شهر‌های مناسب برای سفر در این فصل معرفی می‌گردند.

کلام پایانی

بهترین زمان سفر به هند با در نظر گرفتن برخی از موارد مانند شرایط آب و هوایی و هدف شما از سفر مشخص خواهد شد. به عنوان مثال در صورتی که قصد دیدن جاذبه‌های تاریخی کشور هندوستان را دارید، پیشنهاد می‌شود تا در فصل بهار و زمستان اقدام به مسافرت کنید. علاوه بر این بهترین زمان سفر در این فصل به شهر‌های دهلی و جیپور است. اگر به دنبال تفریحات ساحلی و استفاده از تفریحات آبی هستید، می‌توانید در فصل پاییز و زمستان به این کشور سفر داشته باشید. فصل تابستان یکی از فصل‌هایی است که برای تمامی گردشگران و مسافرانی که عاشق طبیعت هستند، فرصت مناسبی را به وجود می‌آورد.

به این مقاله امتیاز دهید!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا