گوناگون

بهترین متخصص ریشه دندان غرب تهران

بهترین متخصص ریشه دندان غرب تهران

برای درمان ریشه دندان به دلیل حساسیت و پیچیدگی‌هایی که در مراحل درمان آن دارد، انتخاب یک متخصص حرفه‌ای و با دانش کافی از اهمیت بسیاری برخوردار است. شما با تشخیص بهترین دکتر ریشه دندان می‌توانید دندان‌های خود را با خیالی آسوده به او بسپارید تا در طول حضورتان در مطب احساس امنیت و راحتی داشته باشید. دقت کنید تشخیص این‌که ریشه دندان دچار آسیب شده است به عهده متخصص یا دندان‌پزشک عمومی است. البته شما با آگاهی از نشانه‌های خرابی ریشه می‌توانید خودتان از وجود مشکل در این ناحیه مطلع شوید.

در شهری مانند تهران به دلیل گستردگی بیش از اندازه شهر و ترافیک، پیدا کردن یک متخصص ریشه دندان خوب کاری دشوار خواهد بود. بهتر است به دلیل طولانی بودن روند درمان به دنبال دندان‌پزشکی باشید که به محل زندگی شما نزدیک باشد تا رفت‌وآمدی راحت‌تر و سریع‌تر به کلینیک مورد نظر داشته باشید.

همچنین با انتخاب یک متخصص ریشه دندان در نزدیکی محل زندگی‌تان دیگر نیاز نیست تا ساعت‌ها در ترافیک شلوغ تهران بمانید. اگر محدوده زندگی شما در نزدیکی‌های ملاصدرا و ونک قرار دارد ما متخصص اندو و ریشه دندان نفیسه امامی را به ‌عنوان دکتر ریشه دندان ملاصدرا و ونک معرفی می‌کنیم. مقالات ریشه دندان

چگونگی دسترسی به بهترین متخصص ریشه دندان در محدوده‌های ونک و ملاصدرا

برای این‌که بهترین متخصص ریشه دندان ونک و ملاصدرا را شناسایی کنید، باید با روش‌های مهم و اصولی برای انتخاب یک متخصص خوب آشنا باشید. برای بررسی این روش‌ها در ادامه این بخش با ما همراه باشید:

  1. پرس‌وجو از افراد مطمئن

بهترین راه برای شناخت یک دندان‌پزشک حرفه‌ای پرس‌وجو از افراد مطلع مانند خانواده، دوستان و همکاران است. شاید برای آن‌ها مشکلی شبیه به شما ایجادشده باشد و آن‌ها تجربه خوشایندی را از روند درمانی خود با متخصصشان داشته‌اند. در این حالت شما با پرس‌وجو از آن‌ها می‌توانید نسبت به تخصص و تجربه دندان‌پزشک برای حل مشکلتان مطمئن شوید. اگر فردی برای مدت‌زمان طولانی تحت درمان یک متخصص ریشه است، نشان از تجربه و دانش کافی آن متخصص دارد. در این مرحله تنها لازم است تا نام و شماره تلفن دندان‌پزشک را از او بپرسید و برای گرفتن نوبت اقدام کنید.

  1. جستجو در گوگل

جستجو در گوگل کاری است که این روزها تقریباً همه با آن آشنایی دارند و همه برای هر مسئله‌ای چه ساده و چه پیچیده به گوگل مراجعه می‌کنند. در این حالت گوگل بهترین متخصص ریشه دندان را در منطقه مورد نظرتان همراه با اطلاعات کامل معرفی می‌کند.

برای مثال می‌توانید بهترین دکتر ریشه دندان ملاصدرا یا بهترین دکتر ریشه دندان ونک را سرچ کنید تا گوگل تمام نتیجه‌های ممکن را در اختیارتان قرار دهد. در این حالت شما با خواندن تجربه و مشخصات دندان‌پزشک و همین طور نظرات دیگر افراد می‌توانید بهترین متخصص ریشه دندان ملاصدرا یا بهترین متخصص ریشه دندان ونک را شناسایی کنید.

  1. پرسش از یک دندان‌پزشک عمومی

شاید در ابتدای کار شما متوجه آسیب ریشه دندان خود نشده باشید و به یک دندان‌پزشک عمومی مراجعه کنید. در این حالت دندان‌پزشک با بررسی‌‌های لازم، وجود عفونت در ریشه دندان را شناسایی کرده و شما را به یک متخصص ریشه دندان خوب معرفی می‌کنید. در این شرایط دیگر می‌توانید از بابت دانش و تخصص فرد معرفی‌شده خیالتان راحت باشد.

  1. مطالعه وب‌سایت متخصص موردنظرتان

در هنگام جستجو و پرسش از دیگران برای اطمینان بیشتر می‌توانید به وب‌سایت متخصص مورد نظر سری بزنید. در اکثر وب‌سایت‌های متخصصان ریشه، اطلاعات لازم در مورد خدماتی که ارائه می‌دهند و همین‌طور وسایل و ابزار مورد استفاده قرار داده ‌شده است.

همچنین لوکیشین محل مورد نظر را ثبت کرده‌اند تا بیمار با بررسی آن نسبت به مسیرهای دسترسی خود به مطب اطلاعات لازم را به دست آورد. برای مثال شما با مراجعه به وب‌سایت دکتر نفیسه امامی به‌عنوان بهترین دکتر درمان ریشه دندان ونک می‌توانید از آدرس دقیق مطب او مطلع شوید.

منظور از درمان ریشه دندان چیست؟

در ابتدا گفتیم که اگر ریشه دندان شما دچار مشکلی شود، لازم است تا برای درمان به نزد یک متخصص اندو بروید. حال منظورمان از درمان ریشه دندان چیست؟ در این شیوه درمانی با کمک روش‌های منحصر به فرد، دندان خراب را ترمیم کرده و نجات می‌دهند. در صورت پوسیدگی عمیق، پالپ دندان، آلوده، ملتهب و تحریک می‌شود. عوامل مختلفی می‌تواند شما را مجبور به درمان ریشه کند که از جمله آن‌ها می‌توان به عدم انجام اقدامات مکرر پزشکی، عدم توجه به سلامت دندان‌ها، ترک‌خوردگی دندان و پر شدن‌های نامناسب اشاره کرد.

زمانی که فرایند درمان ریشه را روی دندان مورد نظر انجام دهند، پالپ دندان را برداشته و قسمت داخلی آن را پاک‌سازی می‌کنند. اگر درمان ریشه دندان خود را عقب بیندازید، بافت دندان عفونت خواهد کرد و دهان شما آبسه می‌کند. لازم است بدانید که عصب دندان نقش مهمی در سلامت و عملکرد دندان ندارد و نقش آن به عملکرد حسی دندان مربوط می‌شود تا شما گرما و سرما را حس کنید. از این رو با درمان ریشه تغییر بزرگی در عملکرد دندان شما ایجاد نخواهد شد.

به ‌هر حال نقش مهمی که فرآیند ریشه درمان دارد برای سلامت دهان و دندان‌های شما است تا از بیماری‌های دهانی و دندانی جلوگیری شود. درمان ریشه دندان با سه روش جراحی اپیکو، اندو یا عصب‌کشی و ری اندو یا درمان مجدد ریشه دندان انجام می‌گیرد.

متخصص اندو Endo کیست؟

به احتمال زیاد افرادی که کار درمان ریشه را انجام داده باشند، به ‌خوبی با متخصص اندو و اندودنتیست آشنایی دارند. متخصص اندو یکی از رشته‌های دندان‌پزشکی است و از واژه اندودنتیکس که ریشه‌ای یونانی دارد، برگرفته شده است. این واژه معنای داخل دندان را می‌دهد. دندان‌پزشکان دارای تخصص اندو از توانایی‌های لازم برای درمان مشکلات داخل دندان برخوردار هستند.

دکتر نفیسه امامی متخصص درمان ریشه دندان

چه زمانی باید برای درمان ریشه به اندودنتیست مراجعه کنید؟

به ‌احتمال ‌زیاد در هنگام پوسیدگی در یکی از دندان‌های خود این سؤال برایتان پیش می‌آید که آیا نیاز است برای درمان ریشه اقدام کنید؟ در حالت کلی زمانی درمان ریشه انجام می‌گیرد که عصب دندان شما به ‌طور  مستقیم با باکتری‌ها تماس داشته باشد و به دلیل به وجود آمدن حفره‌های کوچک روی سطح دندان عفونت کند و با التهاب روبه‌رو شود.

در صورت آسیب دیدن عصب دندان و ایجاد التهاب در آن با فرایندی برگشت‌ناپذیر طرف هستید که هیچ راهی جزء درمان ریشه ندارد. در این شرایط باید نزد یک متخصص اندودنتیست بروید. حال این سؤال پیش می‌آید که چه زمانی باید برای درمان ریشه دندان اقدام کنید؟

اگر در یکی از دندان‌های خود احساس ناراحتی و درد داشته باشید یا در هنگام خوردن غذاها و نوشیدنی‌های بسیار داغ یا سرد حس دردناکی را در دندان خود تجربه کنید، به ‌احتمال‌ زیاد باید ریشه دندان خود را درمان کنید. مورد دیگر که نشان از نیاز دندان به درمان ریشه دارد، وجود التهاب و تورم لثه است.

دلایل و علائم عفونت دندان

می‌دانیم که دندان‌ها به‌ صورت کلی عضو آسیب‌پذیری هستند که با وجود باکتری و میکروب‌های مختلف، می‌توانند به‌سرعت درگیر عفونت شوند. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه، باید با دلایل بروز عفونت در دندان‌ها آشنا شویم. از مهم‌ترین دلایل مؤثر در این زمینه، می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • پوسیدگی دندان

  • جراحی دندان

  • صدمات مختلف واردشده بر دندان

برای تشخیص بروز عفونت دندانی، باید درباره علائم آن نیز اطلاعات کاملی داشته باشید. تا زمانی که به‌درستی موفق به تشخیص بروز عفونت دندانی نشده‌اید، به هیچ عنوان نباید اقدام به مصرف آنتی بیوتیک کنید. برخی از مهم‌ترین نشانه‌های عفونت دندانی که می‌توانید به آن‌ها استناد کنید، موارد زیر هستند:

  • احساس درد

  • ایجاد ورم و التهاب در ناحیه دندان

  • احساس درد شدید

عفونت دندانی باید در سریع‌ترین زمان ممکن درمان شود. عدم درمان عفونت می‌تواند عواقب خطرناکی به دنبال داشته باشد و باعث گسترش آن به مناطق مجاور و درگیر کردن سایر دندان‌ها شود. با مراجعه به دندان‌پزشک در این موقعیت، برای شما آنتی بیوتیک تجویز می‌شود که باید آن‌ها را استفاده کنید. به خاطر داشته باشید که نوع و میزان آنتی بیوتیک باید حتما توسط متخصص اندو تجویز شود و شما به هیچ عنوان مجاز به مصرف خودسرانه این نوع از دارو نخواهید بود.

یکی از دلایلی که ریشه دندان نیاز به درمان پیدا می‌کند، عفونت است. در واقع، می‌توانیم عفونت را به ‌عنوان یکی از شایع‌ترین دلایل در این زمینه معرفی کنیم. از این رو در صورتی که قبل از عصب کشی و درمان ریشه به دندان‌پزشک مراجعه کنید، احتمال تجویز آنتی بیوتیک قبل از شروع درمان برای شما وجود دارد. آنتی بیوتیک به هیچ عنوان نمی‌تواند درمان کلی را برای شما به دنبال داشته باشد. در این حالت، تنها علائم ناشی از عفونت، خفیف‌تر شده و از گسترش آن‌ها تا حد زیادی، جلوگیری می‌شود.

با بروز عفونت شما باید اقدام به درمان ریشه دندان کنید تا منشأ اصلی این عفونت به ‌صورت کامل از بین برود. در صورتی که تنها به مصرف آنتی بیوتیک در این زمینه اکتفا کرده و اقدام به درمان کامل نکنید، عفونت باقی‌مانده بعد از اتمام دوره دارو، مجدد عود کرده و شما را رد شرایط بدی قرار می‌دهد.

به این مقاله امتیاز دهید!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا