فیلم و سریالسرگرمی

معرفی داستان و بازیگران سریال مولانا جلال الدین رومی

سریال ترکی مولانا جلال الدین رومی (Mevlana Celaleddin-i Rumi)

سریال مولانا جلال الدین رومی یکی دیگر از سریال های جدید ترکیه ای در سال 2023 است. در این مقاله به بررسی داستان و بازیگران سریال ترکی مولانا جلال الدین رومی خواهیم پرداخت. با مجله ویکی همراه باشید.

سریال ترکی جدید مولانا در ژانر بیوگرافی و تاریخی به کارگردانی جان اولکال محصول سال 2023 ترکیه است. بولنت اینال بازیگر مشهور ترکیه ای به همراه ایلکر آکسوم، کاعان ییلدیریم، دوریم اوزکان و اوشان چاکیر از اصلی ترین بازیگران سریال مولانا جلال الدین رومی هستند.

این سریال دوره ای از رندگی مولاما را به تصویر می کشد. پخش سریال مولانا ترکی از تاریخ 7 می 2023 از پلتفرم دیجیتالی TRT1 آغاز شده است. در ادامه می توانید روز و ساعت پخش سریال را از کانال TRT مشاهده کنید.

  • روز پخش سریال مولانا جلال الدین رومی: جمعه ها
  • ساعت پخش سریال ترکی مولانا جلال الدین رومی: ساعت 21:30

داستان سریال ترکی مولانا

سریال Mevlânâ Celâleddîn-i Rûmî / داستان سریال ترکی مولانا

داستان سریال ترکی مولانا جلال الدین رومی زندگی مولانا در دوره حمله مغول ها در قرن سیزدهم را روایت می کند. در زمانی که ترس و وحشت کل آناتولی را فرا گرفته شخصیتی با دانش به اسم مولانا ظهور می کند تا مردم را از وحشت و نا آگاهی نجات دهد. او باعث افزایش آگاهی و ایجاد امید در دل مردم آن زمان می شود که این امر باعث تغییر می شود.

بازیگران سریال مولانا جلال الدین رومی

همانطور که گفته شد بازیگران سریال مولانا از بهترین و مشهورترین هنرپیشه های ترکیه ای هستند. در ادامه با معرفی اصلی ترین هنرپیشه‌های سریال مولانا جلال الدین رومی با ما همراه باشید.

بیشتر بخوانید: سریال ترکی قبیله ای 

بولنت اینال (Bülent Inal) در نقش مولانا رومی

هنرپیشه‌های سریال مولانا جلال الدین رومی / بازیگران سریال مولانا جلال الدین رومی

بولنت اینال در 19 می 1973 در سانلیورفای ترکیه به دنیا آمد. او بازیگر و نویسنده ای است که برای فیلم های Payitaht Abdülhamid (2017)، Urfaliyam Ezelden (2014) و Under the Trees (2005) شناخته شده است. او از اردیبهشت 2011 با ملیس تویسوز ازدواج کرده و دارای یک فرزند است. بولت از بازیگران سریال ترکی نولانا در نقش رومی است.

بیشتر بخوانید: معرفی سریال ترکی با موضوع ازدواج اجباری

آهو ترکپنجه (Ahu Türkpençe)

سریال ترکی مولانا جلال الدین رومی / سریال Mevlana Celaleddin-i Rumi

آهو متولد 20 ژانویه 1977 یک هنرپیشه اهل ترکیه است. آهو ترکپنچه در سامسون در ساحل دریای سیاه به دنیا آمد. او به تئاتر علاقه داشت و با کمک یکی از دوستان نزدیکش به جمع بازیگران مرکز هنری مجدات گزن پیوست. او در سریال های Yedi Numara و آزاد حضور داشت و با بازی در سریال بیر استانبول ماسالی به شهرت رسید.

ترکپنچه همچنین در فیلم هایی مانند Neredesin Firuze، Keloglan Kara Prens’e Karsi، Dinle Neyden، Denizden Gelen، Kaybedenler Kulübü و فیلم جنگی ترکیه ای کماندویی Dağ II ظاهر شده است. او نیز یکی دیگر از هنرپیشه‌های سریال ترکی مولانا جلال الدین رومی است.

بیشتر بخوانید: بررسی داستان و معرفی بازیگران سریال هی سلطان ترکی

کاعان ییلدیریم (Kaan Yildirim)

سریال ترکی مولانا / بازیگران سریال مولانا جلال الدین رومی

کان ییلدیریم از بازیگران سریال مولانا جلال الدین رومی در 24 دسامبر 1986 در استانبول ترکیه به دنیا آمد. او بازیگر و تهیه‌کننده است که برای فیلم‌های «جنایت علیه بشریت» (2018)، «بولوک» (2017) و «خوشبختی مشترک» (2015) و سریال Mevlana Celaleddin-i Rumi شناخته شده است.

بیشتر بخوانید: برسی داستان و معرفی بازیگران سریال نامادری ترکی

دوریم اوزکان (Devrim Özkan)

سریال مولانا ترکی / هنرپیشه‌های سریال مولانا جلال الدین رومی

دوریم اوزکان در 2 سپتامبر 1998 در موغلا ترکیه به دنیا آمد. او یک هنرپیشه است که برای فیلم های Vuslat (2019)، Let Life Come As It Knows (2022) و Ramo (2020) شناخته شده است.  دوریم همچنین از بازیگران سریال هرچه باداباد در سال 2023 نیز می باشد.

بیشتر بخوانید: معرفی داستان و بازیگران سریال چشم‌ چران عمارت 

اوشان چاکیر (Ushan Çakir)

سریال رومی / بازیگران سریال ترکی مولانا جلال الدین رومی

اوشان چاکیر متولد استانبول ترکیه، بازیگر برنده جوایزی است که به خاطر فعالیت در فیلم، تلویزیون و تئاتر شناخته شده است. او از تحسین شده ترین مدرسه بازیگری در ترکیه فارغ التحصیل شده است. او در ده نمایش مختلف با کمپانی های مختلف تئاتر استانبول از جمله برخی از پولارویدهای آشکار، برخی صداها، Pitchwork Disney، The Waters Edge ایفای نقش کرده است و برای هر یک چندین بار از معتبرترین جوایز و موسسات تئاتر ترکیه جایزه دریافت کرده است.

چاکر از بازیگران سریال ترکی مولانا جلال الدین رومی اولین بازی خود را در فیلم با فیلم «مردم پدربزرگ من از کاگان ایرماک» انجام داده است که در باکس آفیس موفقیت زیادی کسب کرد. او همچنین در مجموعه‌های تلویزیونی و دیجیتالی متعددی از جمله 20 دقیقه، کورت سید و سوره، قرن باشکوه: کوسم، و قتل کوچک، مامور من را صدا کن!، و سریال پادشاهی ترکی ظهور امپراتوری: عثمانی بازی کرده است.

بیشتر بخوانید: معرفی داستان و بازیگران سریال روحتم خبردار نمیشه

نیلای دنیز (Nilay Deniz)

سریال ترکی رومی / بازیگران سریال رومی ترکی

یکی دیگر از هنرپیشه‌های سریال مولانا ترکی نیلای دنیز است که در 3 می 1993 در آیدین ترکیه به دنیا آمد. او یک هنرپیشه است که برای فیلم های Atesböcegi (2017)، 20 Dakika (2013)، Behzat Ç: Ankara Detective Story (2010)، سریال Mevlana Celaleddin-i Rumi و سریال عشق از نو شناخته شده است. او از سپتامبر 2017 با ارچین کارابولوت ازدواج کرده است.

بیشتر بخوانید: سریال قرص ماه | بررسی داستان و بازیگران سریال ترکی قرص ماه

ایلکر آکسوم (Ilker Aksum)

سریال Rumi / سریال ترکیه ای مولانا / سریال رومی ترکی

ایلکر آکسوم بازیگر ترکیه ای سینما و تلویزیون و از بازیگران سریال ترکی رومی متولد 23 می 1971 در استانبول ترکیه است. او برای بازی در فیلم های «Yabanci Damat» (2004)، «Our Grand Despair» (2011)، «Kucuk Kiyamet» (2006) و «Vavien» (2009) و سریال Rumi به شهرت رسیده است. ایلکر در سال 2008 با بلژین اردوغان ازدواج کرد و در سال 2012 از هم جدا شدند.

بیشتر بخوانید: سریال گل جمال | معرفی بازیگران سریال ترکی گلجمال (Gülcemal)

ایمرن کاپان اوغلو (Imren Capanoglu) در نقش جواهر خاتون

سریال مولانا جلال الدین رومی فصل دوم / سریال مولانا جلال الدین رومی ترکی

ایمرن کاپان اوغلو از سریال مولانا جلال الدین رومی ترکی در 13 فوریه 1988 در آنتاکیا به دنیا آمد. او از ازدواج اولش دو فرزند دختر و یک پسر دارد. پس از پایان ازدواج، تصمیم به ادامه تحصیل گرفت و در سال 2017 از دانشگاه فنی اسکندرون، گروه گردشگری و هتلداری فارغ التحصیل شد. در سال 2017، او در آکادمی هنر درام استانبول، بازیگری مقابل دوربین را نزد آیلا الگان خواند و همچنین آموزش خصوصی آواز را آغاز کرد. ایمرن با فرزندانش در استانبول زندگی می کند و مجرد است.

بیشتر بخوانید: معرفی سریال خود کرده را تدبیر نیست ترکی

یوسف چیم (Yusuf Çim) سلطان ولد

تعداد قسمت های سریال مولانا جلال الدین رومی ترکی / سریال ترکی مولانا

یوسف چیم بازیگر، مدل و مجری مشهور ترکیه ای است.  او در سال 2013 فعالیت موسیقی خود را آغاز کرد که با انتشار اولین آلبوم خود به نام “اولسون بی کر” مشخص شد. یوسف در سال 2015 برنامه تلویزیونی خود بنام ” Piramit” را فیلمبرداری کرد. فعالیت بازیگری او با فیلم «ازرا» آغاز شد که در آن نقش مصطفی را بازی کرد. و در سال 2015 یوسف چیم در سریال تلویزیونی “Çilek Kokusu” بازی کرد.

یوسف چیم همزمان در فشن شوها درس می خواند و به عنوان مدل فعالیت می کند و حتی جایزه بهترین مدل ترکیه 2011 را نیز دریافت کرد. بسیاری از برندهای معروف به او پیشنهاد کار در حوزه تبلیغات را دادند و او را به شوهای پولو، رالپ، مانگو دعوت کردند. او از هنرپیشه‌های سریال مولانا جلال الدین رومی در نقش سلطان ولید است.

بیشتر بخوانید: معرفی سریال اگه خیلی دوست داشته باشی ترکیه ای

تورگای آیدین (Turgay Aydin) در نقش ادریس

سریال ترکی مولانا جلال الدین تیزر سریال مولانا جلال الدین رومی

تورگای آیدین از بازیگران سریال ترکی مولانا در سال 1971 در دارمشتات آلمان به دنیا آمد. او بازیگری است که برای بازی های Hatirla Dear (2006)، I’m Scared Anne (2004) و Emanet (2016) و سریال Rumi شناخته می شود.

بیشتر بخوانید: سریال خیاط | معرفی داستان و بازیگران سریال ترکی خیاط

سخن پایانی؛ سریال Mevlana Celaleddin-i Rumi

در معرفی و بررسی سریال ترکی مولانا جلال الدین رومی به بررسی داستان و بازیگران آن پرداختیم. بازی مدام کیک از بازیگران سریال مولانا جلال الدین رومی را می پسندید؟ لطفا نظزات خودتان را درباره سریال Mevlana Celaleddin-i Rumi با نا در میان بگذارید.

4/5 - (3 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا