پزشکیسلامت

مشاوره افسردگی چیست و چقدر به درمان افسردگی کمک می کند؟

علائم افسردگی چیست؟

افسردگی افراد را به طرق مختلف تحت تاثیر قرار می دهد. این فقط در مورد احساس غم و اندوه نیست. می تواند بر بدن، خلق و خو، رفتار و افکار شما تأثیر بگذارد. علاوه بر خلق و خوی ضعیف، علائم افسردگی می تواند شامل احساس گریه، تحریک پذیری یا عصبانیت، از دست دادن علاقه به چیزهایی باشد که قبلاً از آنها لذت می بردید یا احساس خستگی و انرژی کمتری داشته باشید. همچنین ممکن است تمرکز، اعتماد به نفس، اشتها و انگیزه را از دست بدهید. اگر هر یک از این علائم را به طور منظم در یک دوره دو هفته ای دارید، بهتر است به پزشک عمومی خود مراجعه کنید. برای افراد مبتلا به افسردگی نیز ممکن است علائم اضطراب نیز دیده شود.

علل افسردگی چیست؟

هیچ دلیل واحدی برای افسردگی وجود ندارد.یکی از دلایل افسردگی می تواند تغییر در زندگی شما باشد، مانند طلاق، از دست دادن شغل یا بچه دار شدن.حتی کمبود نور خورشید در طول زمستان می تواند عاملی باشد. گاهی اوقات افرادی که به نیازهای خود پایان می دهند و بیش از حد به دیگران می پردازند، به ویژه در معرض افسردگی هستند.

مشاوره چگونه می تواند کمک کند؟

مشاوره افسردگی بدون اینکه شما را قضاوت کند به شما گوش می دهد. آنها می توانند به شما کمک کنند تا احساسات خود را کشف کنید، آنها را بپذیرید و آنها را بپذیرید. آن‌ها همچنین می‌توانند از شما حمایت کنند تا راه‌های خود را برای کنار آمدن با آنچه دارید بیابید – و استراتژی‌ها و تکنیک‌های مختلف مراقبت از خود را پیشنهاد کنند. انواع مختلفی از درمان وجود دارد که ممکن است به طرق مختلف به شما کمک کند. درمان بین فردی می تواند به درک روابط شما با افراد مختلف و اینکه آیا آنها بر شما تأثیر مثبت یا منفی دارند کمک می کند. درمان شناختی رفتاری (CBT) می تواند به شما در مدیریت افسردگی با تغییر طرز تفکر و رفتار کمک کند.درمان های شخص محور و روان پویشی می توانند به شما کمک کنند تا علت اصلی افسردگی خود را کشف و کشف کنید و اعتماد به نفس خود را بازیابید.

منبع: bacp.co.uk

 

به این مقاله امتیاز دهید!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا