غذا و نوشیدنیسلامت

طعم سلامتی با سس‌های گیاهی و وگان

امروزه سلامت غذاها برای افراد و به خصوص بانوان بسیار اهمیت دارد. از آنجایی که اکثر مواد غذایی از سلامت کافی برخوردار نیست، تولید مواد غذایی سالم می‌تواند مورد استقبال افراد قرار بگیرد. همچنین در خانه افراد در تلاش هستند تا از میوه‌ها و صیفی‌جات ارگانیک استفاده نمایند. با رشد چشمگیر رژیم‌های غذایی سالم و ارگانیک افراد زیادی به گیاهخواری و یا خام گیاهخواری گرایش پیدا کرده اند.

هرچند رژیم وگان مورد استقبال بسیاری از گیاهخواران است، اما سایر افراد نیز از این طعم‌های منحصر به فرد لذت می‌برند. همچنین استفاده از سس‌های گیاهی به دلیل چربی کم و استفاده از روغن‌های گیاهی به سلامت غذاها کمک می‌کند.

همچنین سس‌های وگان امکان استفاده همراه با هر رژیم غذایی را دارد. اگرچه استفاده از سس‌های وگان در کنار سالاد بسیار مرسوم است اما می‌توان آن‌ها را در غذاهای لبنانی و ایتالیایی نیز استفاده نمود. یکی از ابزارهای پر استفاده در و رستوران‌ها فست فودها برای تهیه انواع سس، دستگاه همزن و سس ساز است.

استفاده از دستگاه سس ساز و همزن در منازل نیز بسیار کاربردی است. در بین دستگاه‌های موجود در بازار دستگاه سس ساز و همزن نوا به واسطه ابعاد و کیفیت کاری خود بسیار مورد توجه مشتریانش قرار گرفته است. این مورد توجه تیم تحقیقاتی ویکی را به خود جلب نمود به همین خاطر در این متن به معرفی این دستگاه پرداختیم. در ادامه دستور تهیه 2 نوع سس برای غذاهای لبنانی و ایتالیایی را آورده ایم.

سس بشامل گیاهی

سس بشامل یکی از انواع سس‌های فرانسوی است که در غذاهای زیادی مانند بیف استراگانف، چیکن استراگانف و غذاهای لبنانی همچون حمص، سالاد فاتوش و استفاده می‌شود. این سس به دلیل شکل خامه‌ای و طعم شیر بسیار مورد استقبال قرار گرفته است. در اینجا طرز تهیه این دستور را با مواد اولیه گیاهی را آورده‌ایم:

مواد لازم سس بشامل گیاهی:

شیر بادام بدون شکر 1 فنجان

کره گیاهی 1 ق غ

آرد 2 ق غ

نمک و فلفل به میزان دلخواه

میخک به میزان دلخواه

طرز تهیه سس بشامل گیاهی:

کره گیاهی را در شیر بادام به مدت 2 دقیقه روی حرارت متوسط بگذارید. آرد را به آرامی به کره گیاهی و شیر بادام اضافه کرده و حدود دو دقیقه هم بزنید تا مخلوط به‌صورت غلیظ و حباب‌دار شود. نمک، فلفل و میخک را به سایر مواد اضافه کنید و اجازه دهید سس به غلظت دلخواه شما برسد.

سس آلفردو گیاهی

سس آلفردو از جمله ترکیبات پرطرفدار به خصوص در پاستا است. پاستا پنه با سس آلفردو و تمامی ترکیبات پاستا با این سس بی‌نظیر طعمی متفاوت پیدا می‌کند. همچنین اگر برنامه‌ای برای یک مهمانی متفاوت و خاص دارید، می‌توانید از این سس خوش طعم و بی‌نظیر در غذای خود استفاده نمایید. همچنین برای استفاده در کنار انواع غذاهای وگان و گیاهی این ترکیب بی‌نظیر را از دست ندهید:

مواد لازم سس آلفردو گیاهی:

روغن زیتون یا کره گیاهی 1 ق غ

سیر 2 حبه

آرد یا نشاسته ذرت 2 ق غ

بادام زمینی خیس خورده 1 پیمانه

شیر بادام 1 پیمانه

نمک 1/5 ق چ

فلفل سیاه به میزان دلخواه

جعفری تازه و خرد شده به میزان لازم (برای تزیین)

طرز تهیه سس آلفردو گیاهی:

بادام زمینی خیس خورده را میکس کنید و در ماهیتابه بریزید. برای میکس و پوره کردن بادام زمینی می‌توانید از دستگاه سس ساز و همزن نوا استفاده نمایید. روغن زیتون را به ترکیب بادام زمینی اضافه نمایید و خوب هم بزنید. سیر را پوست بکنید و خرد کنید. حدود یک دقیقه ترکیب را هم بزنید تا بوی سیر بلند شود. آرد یا نشاسته ذرت را به ترکیب اضافه نمایید. شیر بادام را به ترکیب اضافه نمایید و خوب هم بزنید تا سس به غلظت کافی برسد. در نهایت لازم است نمک و فلفل را به مخلوط سس اضافه نمایید. در نهایت برای تزئین از جعفری استفاده نمایید.

به این مقاله امتیاز دهید!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا