ارز دیجیتالمعرفی و بررسی ارزهای دیجیتال

چین لینک چیست؟ همه ی آنچه که باید درباره Chainlink بدانید!

چین لینک Chainlink واسطه‌ای با سیستم عامل‌های بلاکچین و قراردادهای هوشمند است. چین‌لینک تضمین می‌کند داده‌هایی را که نمی‌توان در بلاکچین یافت، در قراردادهای هوشمند بازیابی و استفاده می‌شود. با اعطای دسترسی قراردادهای هوشمند به فیدهای داده قابل اعتماد، API ها، پرداخت‌ها و منابع دیگر، ارتباط قرارداد هوشمند را بهبود می‌بخشد. در ادامه این مقاله از ویکی درباره چین لینک اطلاعات بیشتری بدست خواهید آورد. همراه ما باشید.

معرفی کلی چین لینک

هرکسی که به تازگی ارزهای دیجیتال و نمودارهای آنها را بررسی کرده است، قطعا در مورد محبوبیت چین لینک (لینک) Chainlink (LINK) شنیده است. این محبوبیت از منابع مختلف از جمله مدل تجاری منحصر به فرد شرکت ناشی می‌شود. برخلاف بسیاری از پروژه‌های موجود در این حوزه، چین‌لینک به دنبال رقابت با ارزهای دیجیتال رمزپایه دیگر نیست. در عوض، این پلت فرم می‌خواهد از طریق پروتکل‌های منحصر به فرد خود، به هدفش برسد.
چین‌لینک اخیراً بسیار مورد توجه قرار گرفته است. تا جایی که لینک به سقف بازار نزدیک به ۱ میلیارد دلار رسیده است. کاتالیزور این دستاوردها، راه اندازی چین‌لینک، در شبکه اصلی اتریوم در اردیبهشت ماه ۱۳۹۸ (مه 2019) و لیست شدن در کوین‌بیس بود. اساساً، هدف این پروژه ایجاد یک سرویس سخنوری غیرمتمرکز بود. اگر موسس این شبکه موفق شود، می‌تواند استفاده از قرارداد هوشمند و اثربخشی آن را برای همیشه تغییر دهد.

چین لینک چه مشکلاتی را حل می‌کند؟

چین لینک

Chainlink تلاش می‌کند تا یکی از بزرگترین مشکلاتی که شبکه بلاکچین با آن روبرو است، یعنی نحوه برقراری ارتباط اطلاعات را اصلاح کند. به طور کلی، این وظیفه توسط حسگرهایی انجام می‌شود که به عنوان خطابه شناخته می‌شوند. حسگرها می‌توان تقریباً بر روی هر چیزی نظارت کنند. سخنرانی‌هایی وجود دارد که وضعیت آب و هوا، امتیازات ورزشی، مانده حساب و ارزش سهام را کنترل می‌کنند. تمامی این موارد تنها بخشی از ویژگی‌های این حسگرها و این شبکه است.

رسیدگی به مشکلات

ورود اطلاعات یکی از مهمترین مراحل ایجاد بلاکچین است. به یاد داشته باشید، بلاکچین‌ها تغییر ناپذیرند و در برابر سانسور مقاوم هستند. اگر اطلاعاتی که دریافت می‌کنند نادرست باشد، پاک کردن و یا اصلاح این داده‌ها بسیار دشوار است. همچنین در بعضی از بلاکچین‌ها غیرممکن است. این مسئله در جامعه دیجیتال به عنوان “مشکل اوراکل” شناخته می‌شود. چین‌لینک تلاش می‌کند تا از طریق ادغام پروتکل‌های مختلف نسل بعدی به این مسائل رسیدگی کند.

بیشتر بخوانید: 

توکن لینک (LINK)

Chainlink

رمز LINK بلافاصله پس از ICO خود تولید شد و تا مهر ۱۳۹۶ (اکتبر 2017) ارزش آن به ۰.۴۷ دلار رسید. پس از سقوط از آن بالا، دوباره در آذر ۱۳۹۶ (دسامبر 2017) و دی ۱۳۹۶ (ژانویه 2018) همراه با بقیه بازار ارزهای دیجیتال صعود کرد و در دی ۱۳۹۶ (ژانویه 2018) به بالاترین قیمت خود ۱.۳۵ دلار رسید.
در سال ۱۳۹۶ (2018) همراه با بقیه بازار افت کرد و در پایان ژوئن به کمترین قیمت ۰.۱۶۴۷ دلار رسید، اما تا ۲۷ شهریور ۱۳۹۷ (18 سپتامبر 2018) بهبود یافت و با قیمت ۰.۲۸۷۲ دلار معامله شد و پنجاهمین سکه بزرگترین در بازار ارزهای دیجیتال شد.
از شهریور ۱۳۹۷ (سپتامبر 2018) تا اردیبهشت ۱۳۹۸ (مه 2019) قیمت لینک تقریبا بین ۰.۲۵ تا ۰.۵۰ دلار باقی ماند زیرا بازارارزهای دیجیتال شروع به بهبود آهسته کردند. اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۸ (مه 2019) زمانی است که قیمت به دلیل تشویق سرمایه‌گذاران با راه‌اندازی چین‌لینک در شبکه اصلی اتریوم، به طور چشمگیر کاهش یافت.
در تاریخ ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ (1 مه 2019)،  لینک با قیمت ۰.۴۷۶۴۶۲ دلار معامله شد و تا ۹ بهمن ۱۳۹۷ (29 ژوئن 2019)، به بالاترین قیمت خود یعنی ۴.۵۴$ رسید. تا سپتامبر به منطقه ۱.۶۰ دلار بازگشت اما از آن زمان به بعد به طور مداوم در حال صعود است و از ۵ آبان ۱۳۹۸ (27 اکتبر 2019) ، با قیمت ۲.۷۲ دلار معامله می‌شود.

دستیابی به پروژه چین لینک راه ساده‌ای نیست، اما اگر این کار را انجام دهید، به راحتی متوجه خواهید شد که این پروژه چه سودی برای بلاکچین دارد.
شبکات بلاکچین به خودی خود بسیار محدود هستند و برای باز کردن توانایی‌های بالقوه‌شان به سخنورانی نیاز دارند. از آنجا که چین‌لینک یکی از معدود پروژه‌هایی است که در زمینه توسعه اوراکل فعالیت می‌کند، آنها می‌توانند به راحتی برای سالهای آینده به یک رهبر صنعت تبدیل شوند.
کمبود بازاریابی باعث ایجاد نگرانی در جامعه ChainLink شده است. اما را بخواهید، اگر آنها در SWIFT موفق شوند، ممکن است نیازی به بازاریابی نداشته باشند.

توسعه چین‌لینک به چه صورت است؟

بنابراین توسعه اصلی چین‌لینک (Chainlink) چگونه به نظر می‌رسد؟ خوب، بهترین راه برای درک این موضوع، جستجوی GitHub عمومی آنهاست.
با توجه به تعداد بالای کامیت‌هایی که در گیت‌هاب رسمی این پروژه ثبت شده است، به این نتیج می‌رسیم که به این راحتی‌ها قابل دسترسی نیست و زیر ساخت‌های چندیل ساده‌ای داشته.

 

بیشتر بخوانید:

به این مقاله امتیاز دهید!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا