ارز دیجیتال

مزایای تبدیل پایان نامه به کتاب

تبدیل پایان نامه به کتاب فرصتی برای دانشجویان کارشناسی ارشد یا دکتری فراهم می کند تا بتوانند اثر خود را به جامعه ی علمی کشور معرفی کنند. مجموعه ی همراه شریف با در اختیار داشتن کارشناسان زبده می تواند در این امر شما را راهنمایی کند. در صورت لزوم می توانید بخشی از کارهای مربوط به دریافت مجوز های لازم برای چاپ کتاب را به مجموعه ی همراه شریف واگذار کنید. مهم ترین مزیت چاپ پایان نامه امتیاز پژوهشی کتاب می باشد. یکی از نکاتی که در چاپ پایان نامه باید به آن توجه شود قواعد و استانداردهای چاپ کتاب توسط ناشرین مختلف می باشد که ممکن است نویسنده را با چالش هایی رو به رو کند.

مزایای تبدیل پایان نامه به کتاب چیست؟

تبدیل پایان نامه به کتاب از مزایای بیشماری برخوردار است که عبارتند از:

  • دانشجویانی که در مقطع کارشناسی ارشد تحصیل می کنند با تبدیل پایان نامه به کتاب یک امتیاز مثبت برای خود و در مصاحبه ی دکتری فراهم می کنند. بدین ترتیب می توانند دوره ی دکتری خود را در دانشگاه معتبر تری سپری کنند.
  • تبدیل پایان نامه به کتاب یک آیتم مثبت برای دانشجویان محسوب می شود. آن ها می توانند نام کتاب تالیفی خود را در رزومه ی کاری خود قرار دهند. بدین ترتیب تاثیرگذاری بیشتری بر روی کارفرمایان خواهند داشت.
  • تبدیل پایان نامه به کتاب بسیار آسان تر از چاپ مقاله در مجلات بین المللی می باشد. چاپ مقالات ممکن است ماه ها یا سال ها طول بکشد. در صورتی که در چاپ کتاب زمان و هزینه ی کمتری صرف می شود.

مزایای فردی چاپ پایان نامه به کتاب چیست؟

یکی از مزایای فردی اصلی تبدیل پایان نامه به کتاب افزایش اعتماد به نفس نویسنده می باشد. نویسنده جایگاه مناسبی را در مجامع علمی کشور کسب می کند. نویسنده به واسطه ی چاپ کتاب اعتبار زیادی برای انجام پروژه های بزرگ کسب می کند. کارشناسان ما در مجموعه ی همراه شریف می توانند در تمام زمینه ها و مراحل چاپ کتاب شما را راهنمایی کنند. شما می توانید بخشی یا کلیه ی کارهای مربوط به چاپ کتاب را به مجموعه همراه شریف بسپارید.

نکاتی که در تبدیل پایان نامه به کتاب باید رعایت کنید.

یکی از نکاتی که در تبدیل پایان نامه به کتاب باید مدنظر قرار دهید این است که نام کتاب با نام پایان نامه یکسان نباشد. عناوین و تیترهای هر بخش از پایان نامه نسبت به کتاب باید متفاوت باشد. دقت کنید در متن کتاب کلمه پایان نامه حذف شده باشد. کلیه ی کلماتی که در متن مقاله به منزله ی این است که کتاب پیش رو یک پایان نامه است را تغییر دهید. در فهرست پایان نامه جداول، شکل ها و آمار قرار داده می شود اما برای چاپ کتاب این مطالب را باید حذف کرد. در پیشگفتار کتاب باید نام پایان نامه، استاد راهنما و دانشگاه مربوطه ذکر شود. در انتهای کتاب در بخش منابع نام پایان نامه ی خود را ذکر کنید. برخی از بخش های پایان نامه مثل فرضیات، اهداف و … را می توانید از کتاب حذف کنید. می توانید مطالب دیگری هم متناسب با متن کتاب به آن اضافه کنید.

آیتم هایی که در تالیف کتاب باید رعایت شود

عموم مردم از پایان نامه استفاده می کنند

آیتم هایی که در تالیف کتاب باید رعایت شود

برای استخراج کتاب از پایان نامه باید حدالامکان متن پایان نامه را روان کنید. قواعد نگارشی باید به طور کامل رعایت شود. دقت کنید که کلمات کتاب از لحاظ املایی مشکلی نداشته باشند. برای درج نام کتاب ها مطابق با قواعد و قوانین ناشرین عمل کنید. حجم هر یک از فصل های کتاب باید نسبت به هم تناسب داشته باشند. برخی از مزایای چاپ پایان نامه به عنوان کتاب عبارتند از: نام نویسنده ی پایان نامه در کتابخانه ی ملی ثبت می شود، میتوانید عضو انجمن نخبگان شوید، چنان چه در شرکتی مشغول کار شوید به استناد چاپ کتاب از حقوق و مزایای بالاتری برخوردار خواهید شد. با چاپ کتاب سطح علمی کشور ارتقا پیدا می کند. چاپ پایان نامه  به صورت کتاب این امکان را برای عموم مردم فراهم می کند تا از مطالب علمی آن استفاده کنند.

در استخراج کتاب از پایان نامه چه نوع کتابهایی تالیف می شود؟

فرمت تبدیل پایان نامه به کتاب به دو صورت کتاب های پژوهشی و کتاب های تئوری می باشد.

  • کتاب های پژوهشی: برای تبدیل پایان نامه به کتاب پژوهشی باید از تمام فصول پایان نامه استفاده شود. به عنوان مثال در رشته های پژوهشی می توان در کنار نگارش مطالب تئوری، پژوهش انجام شده در پایان نامه را نیز در کتاب قرار دهیم و نتایج آن را بنویسیم.
  • کتاب های تئوری: همان طور که از نام کتاب های تئوری مشخص است. در این نوع از کتاب به بیان مطالب تئوری پرداخته می شود.

مراحل تبدیل پایان نامه به کتاب

برای تبدیل پایان نامه به کتاب ابتدا باید پایان نامه ی خود را به اساتید برجسته بدهید تا آن را مطالعه کنند و نقاط ضعف و قوت پایان نامه را به شما گوشزد کنند. بدین ترتیب می توانید بار علمی کتاب خود را به میزان زیادی ارتقا دهید. نقاط مهم و اساسی پایان نامه را به صورت برجسته در کتاب خود لحاظ کنید. مطالب اضافه و بی فایده را می توان از پایان نامه حذف کرد. آن گاه باید کل کتاب ویرایش شود. سپس می توانید فایل کتاب را برای چاپخانه ارسال کنید. برخی از اقدامات ضروری چاپ کتاب عبارتند از: اختصاص شابک، ویراستاری، صفحه آرایی، طراحی جلد، صدور فیپا، مجوز قبل از چاپ، چاپ توسط چاپخانه.

هزینه چاپ پایان نامه

هزینه چاپ پایان نامه

هزینه چاپ پایان نامه به کتاب چقدر می شود؟

هزینه چاپ کتاب از پایان نامه به آیتم های بسیاری اعم از  جنس و مدل صحافی، تعداد صفحات آن، سبک چاپ، تیراژ کتاب و … بستگی دارد. نویسنده و ناشر می توانند با مشورت یکدیگر و نسبت به تقاضای بازار میزان تیراژ کتاب را مشخص کنند. در اغلب اوقات کتاب هایی که حاصل استخراج پایان نامه هستند در تیراژ 1000 عددی چاپ می شوند. با توجه به موضوع پایان نامه روند چاپ آن 15 تا 30 روز زمان می برد. بیشترین زمانی که برای چاپ کتاب صرف می شود به علت صدور فیپا و کسب مجوز از وزارت ارشاد می باشد. به این نکته توجه کنید که این مراحل کسب مجوز به صورت سیستمی انجام می گیرد از این رو ناشران نمی توانند مدت زمان آن را کاهش دهند. بدین ترتیب اگر فردی به شما وعده داد که کتاب زودتر آماده می شود احتمالا بدون صدور مجوز و شماره ی فیپا می باشد.

 

به این مقاله امتیاز دهید!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا