معرفی و بررسی کیف پول هاارز دیجیتال

آشنایی با انواع کیف های ارز دیجیتال

بهترین کیف پول ارز دیجیتال

از ابتدای جهان تا به امروز، همه مردم برای حفظ و نگهداری دارایی‌های ارزشمند خود، به محل یا شخصی مطمئن نیاز داشتند. از نگهداری پول داخل بالشت‌ها گرفته تا گاو‌صندوق‌ها و بانک‌ها. برای آشنایی با نواع کیف های ارز دیجیتال همراه مجله ویکی باشید.

اما برای نگهداری هر نوع شیء نیاز به بستر مناسب آن است. در این بخش ما قصد اشاره به نحوه نگهداری ارزهای دیجیتال دور نگه داشتن آنها از دست غارتگران داریم. ارزهای دیجیتال دارایی های دیجیتالی هستند که تا به امروز هیچ سکه یا اسکناس فیزیکی تولید نکرده‌اند و فقط با اعداد و ارقام در فضای دیجیتال کار می‌کنند. عده زیادی از مردم به آنها گرایش پیدا کرده‌اند و با بالا رفتن حجم خرید و فروش و طرفداران آنها، مشکلات زیادی نیز پیش می‌آیند.

بهترین کیف پول ارز دیجیتال

امن ترین کیف پول ارز دیجیتال دانلود کیف پول ارز دیجیتال بهترین کیف پول ارز دیجیتال برای اندروید

تمام این کاربران از کیف‌پول‌های مخصوصی برای ذخیره دارایی‌های خود استفاده می‌کنند، کیف‌پول‌هایی با ویژگی‌های منحصر به فرد خود. در ابتدا اجازه دهید با بهترین کیف پول ارز دیجیتال (Wallet) شما را آشنا کنم.

کیف‌پول داغ و کیف‌پول سرد

کیف‌پول داغ کیف‌پول آنلاین است که ارزهای دیجیتال از طریق آنها می‌توانند به سرعت منتقل شوند. آنها به صورت آنلاین در دسترس هستند. به عنوان مثال می‌توان به Coinbase و Blockchain.info اشاره کرد. کیف‌پول سرد، کیف‌پول آفلاین دیجیتالی است که در آن معاملات بصورت آفلاین امضا شده و سپس بصورت آنلاین افشا می‌شود. آنها در سرویس‌های ابری اینترنت نگهداری نمی‌شوند. بلکه به صورت آفلاین نگهداری می‌شوند تا از امنیت بالایی برخوردار باشند. نمونه کیف‌پول سرد Trezor و Ledger است.

با استفاده از کیف‌پول داغ، کلیدهای خصوصی برای انتقال سریعتر در ابر ذخیره می‌شوند. با استفاده از کیف‌پولهای سرد، کلیدهای خصوصی در سخت افزار جداگانه‌ای که به اینترنت یا ابر متصل نیست ذخیره می‌شوند، یا در یک سند کاغذی ذخیره می‌شوند. دسترسی به کیف‌پول‌های داغ بصورت آنلاین و 24 ساعته در 7 روز هفته امکان پذیر است و از طریق دسک‌تاپ یا دستگاه تلفن همراه قابل دسترسی است اما هک شدن و خطر سرقت غیر قابل جبران وجود دارد. با استفاده از کیف‌پول‌های سرد، روش معامله به محافظت از کیف‌پول در برابر دسترسی غیر مجاز (هک کردن و سایر آسیب پذیری‌های آنلاین) کمک می‌کند.

بیشتر بخوانید: آشنایی با ارزهای دیجیتال (ارزدیجیتال چیست؟)

کیف‌پول موبایلی از بهترین کیف های ارز دیجیتال

کیف‌پول موبایلی از بهترین کیف های ارز دیجیتال

کیف‌پولی که از طریق برنامه تلفن‌‍های هوشمند اجرا و مورد استفاده قرار می‌‍گیرد. این نوع والت‌ها برای معاملات روزمره کاملا مناسب هستند. به عنوان نمونه‌های کاربردی می‌توان به Trustwallet، Green address و … اشاره کرد.

کیف‌پول دسکتاپی

رایج ترین نوع کیف‌پول، کیف‌پول دسکتاپی است که معمولاً برنامه‌های کامل تری هستند که به کاربران ارائه داده شده است. همانند کیف‌پول‌های موبایلی، این والت‌ها هم برای معاملاتی که در طول روز انجام می‌شوند مناسب هستند.

کیف‌پول افزونه‌ای ؛ بهترین کیف پول ارز دیجیتال

کیف‌پول‌هایی هستند که به صورت افزونه برروی مرورگر‌های مختلف اعم از کروم، اوپرا و… نصب می‌شوند. این نوع کیف‌پول‌ها پایین ترین سطح امنیت را دارند. به عنوان نمونه که بهترین در این نوع است می‌توان به Metamask اشاره کرد.

بیشتر بخوانید: 10 توصیه مهم برای ورود به بازار ارزهای دیجیتال

کیف‌پول کاغذی از کیف های ارز دیجیتال

بهترین کیف پول دیجیتال اندروید در ایران انواع کیف پول ارز دیجیتال امن ترین کیف پول ارز دیجیتال برای ایران

در این نوع والت شما می‌توایند کلید خصوصی خود را برروی کاغذی نوشته و آن را در محلی امن و مطمئن نگهداری کنید. اما در صورت گم شدن آن برگه، دارایی‌های شما از بین می‌روند و غیرقابل بازگشت است. این نوع نگهداری امن ترین نوع است.

کیف‌پول سخت‌افزاری

اگر مقادیر زیادی ارزدیجیتال را ذخیره می‌کنید و نمی‌خواهید آنها را از دست بدهید، کیف‌پول سخت‌افزاری یکی از گزینه‌های پیشنهادی برای شماست. از آنجا که کلیدهای خصوصی شما بصورت آفلاین ذخیره می‌شوند، در برابر هک محافظت خواهید شد. نمونه‌های کاربردی و حرفه‌ای شامل: Trezor، Ledger nano، KeepKey و… می‌باشد.

بیشتر بخوانید: صرافی ارزهای دیجیتال چیست؟ معرفی مزایا و معایب

سخن آخر؛ بهترین کیف پول های ارز دیجیتال

به عنوان نکته پایانی هم این مورد را باید بیان کنم که والت‌های دیجیتال از همه ارزهای دیجیتال پشتیبانی نمی‌کنند و شما قبل از انتخاب والت خود باید از اینکه ارز مد نظر شمارا پشتیبانی می‌کند یا خیر مطمئن شوید.

به این مقاله امتیاز دهید!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا