معرفی و بررسی کیف پول هاارز دیجیتال

معرفی کیف پول کیپ کی | بررسی امنیت کیف پول سخت افزاری Keepkey

کیف پول کیپ کی یک کیف‌پول سخت‌افزاری است که دارای برخی از ویژگی‌های امنیتی عالی است. از آنجا که این یک کیف‌پول سرد است و دارایی‌های شما بصورت آفلاین ذخیره می‌شوند، یکی از امن‌ترین محل‌ها جهت نگهداری دارایی‌های شماست. در حالی که نسبتاً سنگین است، اما یک صفحه نمایش گسترده دارد که فرایند استفاده از آن را برای شما آسان می‌سازد. کیف‌پول به راحتی قابل تنظیم، ارسال و دریافت دارایی شما است. در ادامه این مقاله از ویکی به معرفی مزایای استفاده از این کیف پول سخت افزاری خواهیم پرداخت. همراه ما باشید.

کیف‌پول کیپ‌کی چیست؟

کیف پول Keepkey

شرکت سازنده کیف‌پول کیپ‌کی که شیپ شیفت (ShapeShift) است در سال ۱۳۹۳ (2014) توسط اریک ورهیز در سوئیس تاسیس شد. این شرکت موفق به جذب مقدار قابل توجهی بودجه شد. این بودجه باعث شد شرکت تجارت خود را رونق ببخشد.
این شرکت به شما امکان می‌دهد تا ارز دیجیتال فاکس را بصورت رایگان معامله کنید. همچنین دو سیستم عامل نسخه بتا و کلاسیک و ابزارهای مفید دیگر را به شما ارائه می‌دهد. اکنون، همانطور که احتمالاً قبلاً حدس زده‌اید، محبوب ترین محصول کمپانی شیپ شیفت، کیف‌پول کیپ‌کی است. یک کیف‌‍پول آفلاین سخت افزاری که به محافظت از ارز های دیجیتال شما در برابر هکرها کمک می‌کند.
چیزی که به نظر من خیلی جالب به نظر می‌آید این است که وقتی کیف‌پول کیپ‌کی ایجاد شد، با قیمت ۲۳۹ دلار به فروش می‌رسید. با این حال، قیمت آن در طول سالها به طور قابل توجهی کاهش یافت و اکنون قیمت کیپ‌کی (Keepkey) تنها ۴۹ دلار است.

بیشتر بخوانید: بررسی و معرفی کیف پول تراست والت (Trust Wallet)

نقاط قوت کیف پول کیپ کی

کیف پول سخت افزاری Keepkey

امنیت بسیار بالا
اول از همه، مهم است که این را بدانیم هنگام انتخاب بهترین کیف‌پول ارز دیجیتال برای نیازهایمان، مهمترین عامل امنیت است. فرقی نمی‌کند کیف‌پول از نظر بصری جذاب باشد یا کار کردن با آن بسیار آسان باشد.
کیف‌پول آنلاین: کمترین امنیت متعلق به کیف‌پول‌های آنلاین است. هنگام نگه داشتن تمام کوین‌های خود به صورت آنلاین، باید واقعاً به ارائه دهنده آن اعتماد کنید. حتی اگر اکثر کیف‌پول‌های آنلاین کلیدهای خصوصی شما را ذخیره نمی‌کنند، به این معنی نیست که سکه‌های شما قابل سرقت نیست. همچنین، وقتی نوبت به هک می‌شود، کیف‌پول‌های آنلاین آسیب پذیرترین هستند. بنابراین، مگر اینکه مقدار بسیار کمی ارز رمزنگاری شده را نگه دارید، باید به فکر ذخیره سازی امن تر باشید.
کیف‌پول نرم افزار / اپلیکیشن: کیف‌پول نرم افزاری هنگام معاملات روزانه خوب است. امنیت آنها نسبت به آنلاین بیشتر است، اما به اندازه کیف‌پول‌های سخت افزاری مناسب نیستند.
کیف‌پول سخت افزار: اگر مقادیر زیادی ارز رمزنگاری شده را ذخیره می‌کنید و نمی‌خواهید آنها را از دست بدهید، کیف‌پول سخت افزاری یکی از گزینه‌های پیشنهادی برای شماست. از آنجا که کلیدهای خصوصی شما بصورت آفلاین ذخیره می‌شوند، در برابر هک محافظت خواهید شد.

خبر خوب این است که کیپ‌کی (Keepkey) یک کیف‌پول سخت افزاری است، بنابراین یکی از امن ترین ذخیره ساز های دارایی شماست. گفته شد، حتی اگر رایانه شما به بدافزار آلوده باشد، هکرها نمی‌توانند ارزهای دیجیتال شما را بدزدند.

بیشتر بخوانید: معرفی کیف پول لجر نانو ایکس (Ledger Nano X)

طراحی کاربر پسند و براق

نقاط ضعف کیف کیپ‌کی
استفاده از اکثر کیف‌پول‌های سخت افزاری نسبتاً مشکل است. با این وجود، قابلیت استفاده از کیف‌پول کیپ‌کی یکی از مزیت‌هایی است که آن را شایسته دانستم تا به آن اشاره‌ای داشته باشم.

آنچه در مورد کیپ‌کی استثنایی است این است که فقط یک دکمه دارد. این دکمه برای روشن و خاموش کردن دستگاه استفاده می‌شود. تمام فرایندهای دیگر را می‌توان از طریق برنامه تلفن همراه مدیریت کرد. این شامل وارد کردن کد PIN و تنظیم قسمت بازیابی است.

کیپ‌کی یکی از بزرگترین کیف‌پول‌های ارز دیجیتال در بازار است. وقتی با ترزور و لجر مقایسه می‌شود، بیش از دو برابر از نظر حجم و اندازه بزرگتر است. در ادامه ابعاد کیپ‌کی را خواهید دید:
•  ارتفاع؛ ۳۸.۰ میلی متر
•  عرض؛ ۹۳.۵ میلی متر
•  عمق؛ ۱۲.۲ میلی متر

یکی از اصلی ترین مزایایی که کیپ‌کی (KeepKey) نسبت به سایر کیف‌پول‌های سخت افزاری دارد، صفحه نمایش گسترده آن است. این صفحه نمایش به شما امکان می‌دهد بدون نیاز به پیمایش جلو و عقب، کل آدرس والت خود را مشاهده کنید. براساس کاربران کیف‌پول سرد، این یکی از جنبه‌هایی است که به شدت قابلیت استفاده را بهبود می‌‍بخشد.

با این حال، با توجه به این که KeepKey دارای صفحه نمایشی عظیم است، بیشتر در معرض خش قرار دارد. اما از آنجا که صفحه نمایش توسط یک پوشش پلی کربنات محافظت می‌شود، دیگر نیازی به نگرانی در مورد آسیب فیزیکی که می‌تواند بر عملکرد دستگاه تأثیر بگذارد وجود ندارد.

قیمت مناسب
در حال حاضر، کیف‌پول کیپ‌کی فقط ۴۹ دلار قیمت دارد، با این حال، روزهایی وجود داشت که شما مجبور بودید بیش از ۲۰۰ دلار برای همان دستگاه بپردازید. این شرکت به دلیل رقابت احتمالاً قیمت‌ها را کاهش داده است.

نقاط ضعف کیف پول کیپ کی

نقاط ضعف کیف کیپ‌کی

اکنون که تمام جنبه های مثبت کیف‌پول کیپ‌کی را بررسی کردیم، وقت آن است که نگاهی به نقاط ضعف آن بیندازیم.

پشتیبانی از تعداد محدودی ارز دیجیتال

کاملاً واضح است که وقتی صحبت از محبوب ترین ارز های دیجیتال می‌شود، یافتن کیف‌پول‌هایی که از آنها پشتیبانی کند آسان است. با این حال، اگر شما از ارز های دیجیتالی که محبوبیت کمتری دارند، استفاده می‌کنید، همگان یافتن بهترین کیف‌پول کمی به مشکل خواهید خورد.
نکته غم انگیز این است که کیف‌پول کیپ‌کی فقط از ۴۰ ارز دیجیتال پشتیبانی می‌کند. گرچه می‌توانید سکه‌ها و ارز های محبوب تر را ذخیره کنید، اما بعید می‌دانم بتوانید ارز هایی که کمتر محبوب هستند را جمع آوری و ذخیره کنید. در اینجا برخی از سکه‌هایی که پشتیبانی می‌شوند را لیست کرده‌ایم:
•  بیت کوین
•  بیت کوین کش
•  اتریوم
•  لایت کوین
•  دوج کوین
•  دش
•  چندین توکن ERC-20
•  و…

وزن سنگین جهت حمل و نقل

همانطور که می‌دانید کیف پول کیپ کی بزرگترین کیف‌پول ارز دیجیتال در بازار است. در حالی که صفحه نمایش بزرگ آن قابلیت استفاده را بهبود می‌بخشد، اما حمل و نقل آن نیز بسیار دشوار و سنگین است.
اگر کیف‌پول خود را در خانه مخفی نگه دارید، ممکن است این مسئله چندان قابل توجه نباشد. اما اگر حمل آن را در جیب خود ترجیح می‌دهید (که توصیه نمی‌شود)، ممکن است کمی سخت باشد. وزن کیف‌پول کیپ‌کی ۵۴ گرم است ، بنابراین شما باید تصمیم بگیرید که آیا این یک مشکل است یا خیر.

کلام آخر

در این مقاله ما به معرفی مزایای کیف پول KeepKey پرداختیم. آیا شما تا به امروز تجربه استفاده از کیف پول های کیپ کی را داشته اید؟ می توانید در قسمت کامنت ها نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

به این مقاله امتیاز دهید!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا