معرفی صرافی های ارز دیجیتالارز دیجیتال

چرا ارز دیجیتال ماتیک اینقدر معروف شد؟

پروژه پالیگان و ارز دیجیتال Matic از جمله پروژه‌هایی هستند که با خلاقیت و حل یکی از مشکلات اساسی ارزهای دیجیتال، جای خود را در بازار به خوبی باز کرده‌اند. ارز ماتیک و پروژه Polygon علی‌رغم فراز و نشیب‌های بازار به خوبی گسترش یافته‌اند و شهرت بسیار خوبی را میان جامعه کاربران ارزهای دیجیتال نصیب خود کرده‌اند.

در ادامه به دلایل این محبوبیت و شهرت می‌پردازیم و برخی از مهم‌ترین ویژگی‌های خاص و منحصر‌به‌فرد ارز ماتیک را با هم بررسی می‌کنیم. پیشنهاد می‌کنیم اگر قصد فروش و خرید ماتیک را دارید در ادامه با ما همراه باشید.

معرفی پروژه پالیگان و ارز ماتیک به زبان ساده

پروژه پالیگان (ماتیک) ارز دیجیتالی است که با هدف رفع مسئله مقیاس‌پذیری و مشکلات مربوط به کارمزدهای بالا در بلاک‌چین اتریوم به وجود آمده است. برای درک بهتر نحوه کار پالیگان خوب است بدانیم بلاکچین چیست؟ و اتریوم چگونه کار می‌کند.

اما این پروژه به عنوان راهکاری لایه دومی عمل می‌کند و لایه‌ای موازی با بلاکچین اصلی اتریوم ایجاد می‌کند تا تراکنش‌ها با سرعت بیشتر و هزینه کمتر انجام شوند. کارکرد دیگر پروژه پالیگان (ماتیک) نقش‌آفرینی به عنوان کیت توسعه نرم‌افزار (SDK) برای پروژه‌های مبتنی بر اتریوم است. برنامه‌های غیرمتمرکز (dApp)‌ می‌توانند با استفاده از Polygon با سرعت بیشتر و هزینه کمتری اجرا شوند و درعین‌حال از ویژگی‌ عدم تمرکز و امنیت بالای اتریوم کمال استفاده را ببرند.

‌Polygon (ماتیک) پروژه‌های مبتنی بر اتریوم را به هم متصل می‌کند و انعطاف و مقیاس‌پذیری و استقلال آن‌ها را افزایش می‌دهد. این پروژه از نوع تغییر یافته‌ای از الگوریتم اجماع اثبات سهام (PoS)‌ استفاده می‌کند که بازدهی و عملکرد هر بلوک را افزایش می‌دهد.

ارز دیجیتال بومی شبکه پالیگان، ماتیک (Matic)‌ نام دارد که به عنوان توکن حکمرانی و در رأی‌گیری‌ها و تصمیم‌گیری‌ها برای این پروژه مورداستفاده قرار می‌گیرد. این توکن همچنین امنیت پروژه را تأمین می‌کند و هزینه‌های کارمزد نیز از طریق آن پرداخت می‌شود. تعامل با پروژه‌ها در اکوسیستم پالیگان نیز از طریق همین ارز دیجیتال انجام می‌شود.

ویژگی‌های مثبت منحصر به فرد در پروژه پالیگان و ارز ماتیک

ویژگی‌های منحصربه‌فرد و جالبی در پروژه پالیگان و ارز ماتیک وجود دارد که این پروژه را در مقایسه با پروژه‌های مشابه و رقبای خود برتری بخشیده است و باعث شهرت هر چه بیشتر آن شده است. در ادامه برخی از این ویژگی‌ها را با هم بررسی می‌کنیم.

راهکارهای متفاوت مقیاس پذیری

پروژه ماتیک از راهکارهای مختلفی برای مقیاس‌پذیری استفاده می‌کند. این راهکارها به ماتیک کمک می‌کنند تا سرعت انجام تراکنش‌ها را به شکل اعجاب‌آوری افزایش دهد و هزینه و کارمزد تراکنش‌ها را تا حد بسیار زیادی کمتر کند.

راهکارهای متفاوت مقیاس پذیری

گرچه پروژه پالیگان (ماتیک) با زنجیره کناری (SideChain) خود شناخته می‌شود؛ اما این تنها راهکار این پروژه برای افزایش مقیاس‌پذیری نیست. راهکارهایی همچون zkEVM یا استفاده از ماشین مجازی دانش صفر یکی دیگر از راهکارهای مقیاس‌پذیری این پروژه است که می‌تواند کاربردهای آن را افزایش دهد و باعث جذب و اجرای برنامه‌های غیرمتمرکز و قراردادهای هوشمند هر چه بیشتری بر روی این پروژه شود.

در حال حاضر پالیگان می‌تواند ۶۵۰۰۰ تراکنش را در هر ثانیه انجام دهد درحالی‌که تعداد تراکنش‌های انجام شده در هر ثانیه در بلاکچین اتریوم بین ۱۰ تا ۲۰ تراکنش است که این فاصله قدرت پالیگان و ارز ماتیک را نشان می‌دهد.

عملکرد درخشان در توسعه کسب‌وکارهای NFT

پالیگان لبز (Polygon Labs) با جذب شرکت‌های مختلف و متفاوت توانسته است اکوسیستم جالبی را حول NFT شکل دهد. شرکت‌های مطرحی همچون استارباکس، مسترکارت، متا (شرکت مادر فیس‌بوک و اینستاگرام) و دیزنی از جمله شرکت‌های بسیار بزرگی هستند که ترجیح داده‌اند از پالیگان به عنوان زنجیره انتخابی خود برای ایجاد NFT و تعامل با جامعه کاربران خود استفاده کنند. این سطح بالای جذب شرکای تجاری، این پروژه را نسبت به رقبای خود ممتاز کرده است.

عملکرد ضد تورمی

پالیگان یکی از معدود پروژه‌های بزرگی است که تمامی توکن‌های آن در حال چرخش در بازار هستند و سمت عرضه برای آن بسته شده است. بااین‌وجود این ارز درصدی از کل کارمزدهای شبکه را می‌سوزاند و از عملکرد ضد تورمی استفاده می‌کند. وجود چنین سازوکار توکن‌سوزی قدرتمندی هم‌زمان با ثابت‌بودن میزان عرضه این توکن، باعث تورم منفی در این ارز شده است که می‌تواند ارزش آن را در بلندمدت به خوبی افزایش دهد.

درصد بالای ماتیک‌های استیک شده

عامل اثرگذار دیگر در این پروژه این است که ۳۸٫۲ درصد از کل توکن‌های قابل‌عرضه ماتیک که همگی در حال حاضر در بازار در حال چرخش هستند، سپرده‌گذاری یا استیک شده‌اند. این مسئله تأثیر مثبتی بر نمایه نقدینگی این ارز می‌گذارد. نکته قابل‌توجه این است که بیشتر این ارزهای سپرده‌گذاری شده از سوی اعتبارسنج‌های پروژه تأمین شده است که معنی آن این است که ۱۰۰ اعتبارسنج پروژه قسمت اعظم توکن‌ها را در اختیار دارند.

آمارهای جالب از پروژه پالیگان (ماتیک)

فروش و خرید ماتیک

بر اساس آمارهای منتشر شده در وب‌سایت رسمی پروژه Polygon، در حال حاضر حجم فروش NFT‌های مربوط به این شبکه رقم خیره‌کننده ۱۳٫۶۲ میلیارد توکن را به خود اختصاص داده است.

بیش از ۱٫۲۴ میلیون قرارداد هوشمند بر روی پروژه پالیگان وجود دارد و بیش از ۲۲۵ میلیون آدرس کیف پول مختلف ارز دیجیتال ماتیک را در خود ذخیره کرده‌اند.

تعداد تراکنش‌های انجام شده بر روی شبکه پالیگان تا کنون بیش از ۲٫۵۷ میلیارد تراکنش یکتا بوده است و هزینه و کارمزد متوسط هر تراکنش ۰٫۰۱۸ دلار ارزیابی شده است.

سوالات متداول

MATIC چیست؟

MATIC یک توکن ERC-20 است که برای تامین امنیت شبکه پالیگان و پرداخت هزینه‌های تراکنش استفاده می‌شود.

کاربردهای MATIC چیست؟

MATIC برای تامین امنیت شبکه پالیگان و پرداخت هزینه‌های تراکنش استفاده می‌شود. همچنین می‌توان از MATIC برای استیکینگ و کسب سود استفاده کرد.

قیمت MATIC چگونه تعیین می‌شود؟

قیمت MATIC توسط عرضه و تقاضا در بازار تعیین می‌شود.

آیا MATIC یک ارز دیجیتال خوب برای سرمایه‌گذاری است؟

این سوالی است که تنها شما می‌توانید پاسخ آن را بدهید. عوامل مختلفی وجود دارند که باید در نظر بگیرید، از جمله اهداف سرمایه‌گذاری شما، ریسک‌پذیری شما، و تحقیقات شما در مورد ارز دیجیتال ماتیک.

سخن پایانی

شبکه پالیگان و ارز دیجیتال ماتیک باتوجه‌به پاسخ‌گویی به یکی از نیازهای اصیل ارزهای دیجیتال و رفع یکی از مشکلات اساسی در شبکه اتریوم توانسته‌اند جایگاه بسیار خوبی را برای خود پیدا کنند. وجود نوآوری‌های بسیار زیاد در جذب و همکاری با شرکت‌های مختلف برای ایجاد توکن‌های NFT و انجام کارهایی در جهت توسعه وب ۳٫۰ می‌تواند روزبه‌روز بر قابلیت‌های این پروژه اضافه کند و محبوبیت و شهرت آن را دوچندان کند. برخی کارشناسان معتقدند ارز ماتیک و پروژه پالیگان می‌تواند در آینده خود را در میان ۵ پروژه برتر ارزهای دیجیتال مطرح کند و به جایگاه واقعی خود برسد.

5/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا