ارز دیجیتالمعرفی و بررسی ارزهای دیجیتال

شبکه ارز دیجیتال تتا چیست؟ همه آنچه که باید درباره شبکه بلاکچین تتا بدانید

شبکه ارز دیجیتال تتا در تلاش است تا جریان ویدئویی دنیا را بر اساس تقاضای زیاد مردم غیرمتمرکز کند. چشم انداز آنها تهیه جریان‌‎های ویدئویی با کیفیت بالا و بدون مشکلات است، که امروزه اغلب مشاهده می‌شوند. علاوه بر این، آنها در نظر دارند از پهنای باند و فضای ذخیره سازی کاربران برای کاهش هزینه پخش ویدئو و در عین حال بهبود کیفیت استفاده کنند.

شبکه بلاکچین تتا چیست؟

بلاکچین تتا یک شبکه تحویل ویدیوی غیرمتمرکز است. این پلتفرم ابتکاری هم راه حل‌های فنی و اقتصادی برای مشکلات پیش روی بخش جریان فراهم می‌کند. به همین ترتیب، بلاکچین تتا برای ایجاد انگیزه در به اشتراک گذاری پهنای باند در شبکه طراحی شده است. به طور کلی، کاربران این فرصت را پیدا می‌کنند که در ازای پاداش، پهنای باند اضافی و منابع محاسباتی خود را در اختیار شبکه قرار دهند.
توسعه دهندگان تتا (Theta) تلاش می‌کنند تا از طریق زنجیره بلوکی جدید و نوآورانه با چالش‌های مختلفی که صنعت پخش ویدئو امروز با آنها روبرو است روبرو شوند و آنها را حل کنند. یکی از مشکلات فعلی کیفیت ویدئو‌های استریم شده است که این شبکه با کیفیت k4 و در نسل‌های آینده 8k خواهد بود.

مزایای بلاکچین تتا

شبکه بلاکچین تتا

کاربران تتا از دسترسی به زیرساخت جهانی برای محتوای ویدئویی و تحویل داده‌ها لذت می‌برند. این پروژه منبع باز شامل محتوای ورزشی، موسیقی، تلویزیون / فیلم، آموزشی، کنفرانس سازمانی، پخش همتا به همتا و موارد دیگر است. علاوه بر این، غیرمتمرکز بودن پلتفرم، قدرت تأمین تتا توسط کاربران را تضمین می‌کند.

قابلیت همکاری

یکی دیگر از مزایای مهم شبکه تتا قابلیت توسعه و قابلیت همکاری با آن است. این شبکه از ایجاد برنامه‌های غیرمتمرکز (Dapp) پشتیبانی می‌کند. اولین Dapp که در این شبکه راه اندازی شد SLIVER.tv بود.

توکن‌های تتا

مزایای بلاکچین تتا
توکن‌های تتا (Theta) رمز ارزهای حاکم شبکه تتا هستند. آنها مجموعه‌ای از قابلیت‌ها را در اختیار کاربران قرار می‌دهند. در حال حاضر ۱.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰ توکن تتا در گردش است. جالب اینجاست که این مقدار کل توکن‌هایی است که پلتفرم قصد ایجاد و فراهم کردن دارد.

TFUEL

توکن‌های TFUEL چندین هدف را در داخل شبکه به عهده دارند. در درجه اول، توکن‌های TFUEL باعث تشویق کاربران می‌شود که منابع اضافی محاسبات و پهنای باند خود را به عنوان گره‌های ذخیره یا رله برای جریان‌های ویدیویی به اشتراک بگذارند.

بیشتر بخوانید: معرفی ارز دیجیتال بایننس کوین با نماد بی‌ان‌بی (BNB)

تلویزیون Theta.tv

Theta.tv اصلی‌ترین سرویس پخش جریانی شبکه است. کاربران می‌توانند فیلم‌های خود را از اینجا مشاهده و ارسال کنند. این سیستم مبتنی بر Dapp است و در تلفن های آینده سامسونگ گلکسی موجود خواهد بود. همچنین قرار است نرم افزار تتا بر روی ۷۵ میلیون دستگاه موجود قرار بگیرد. در نتیجه، این حرکت باعث می‌شود تتا یک پایگاه جهانی کاربر به سمت جلو حرکت کند.

سازوکار اجماع ارز دیجیتال تتا

ارز دیجیتال تتا

تتا فرم جدیدی از سازوکار اجماع اثبات سهام را ارائه می‌دهد که به عنوان BFT چند سطح شناخته می‌شود. این سبک اجماع بسیار سریعتر از سیستم‌های اثبات کار سنتی است. مکانیسم چند سطح BFT از مجموعه‌های کوچک گره‌ها برای تسریع در تأییدها استفاده می‌کند.
در واقع گروه‌های کوچکی از گره‌ها به عنوان “کمیته اعتبارسنج” عمل می‌کنند. هنگامی که این گره‌ها اولین تأیید را می‌دهند، یک گروه بسیار بزرگتر که متشکل از هزاران گره است و به عنوان “استخر نگهبان” یاد می‌شود، معاملات را تایید کرده و آنها را به بلاکچین اضافه می‌کند. این مکانیسم توان عملیاتی بالایی را برای تتا فراهم می‌کند.

بیشتر بخوانید: معرفی کیف پول لجر نانو ایکس (Ledger Nano X)

چگونه ارزدیجیتال تتا بخریم؟

• بایننس (Binance)؛ بهترین گزینه برای افراد مقیم استرالیا، کانادا، سنگاپور، انگلستان و بیشتر کشورهای جهان. خرید برای ساکنان ایالات متحده آمریکا و تعدادی کشور آسیایی ممنوع است.
• گیت آی او (Gate.io)؛ بهترین صرافی برای ساکنان ایالات متحده آمریکا.

آینده ارز دیجیتال تتا

متاسفانه در مورد آینده ارز تتا هیچ پیش‌بینی دقیقی نمی‌توان انجام دهیم، زیرا بازار ارز دیجیتال تتا بسیار پویاست و تحت تأثیر بسیاری از عوامل مانند تغییرات در فضای رقابتی، تکنولوژی‌های جدید و حتی اخبار و رویدادهای جهانی قرار دارد که تأثیر بسزایی بر قیمت ارزها دارد.

باید گفت که ارز تتا به عنوان یک ارز دیجیتال محبوب و پرطرفدار است و با توجه به ویژگی‌های منحصر به فرد آن، مانند سرعت بالا، کمک به حل مشکل انحصار شبکه‌های ارزش ذخیره‌سازی و هزینه‌های کمتر تراکنش، می‌تواند در آینده هم به عنوان یک ارز دیجیتال مورد توجه قرار بگیرد.

به هر حال، توصیه می‌شود قبل از هرگونه سرمایه‌گذاری در بازار ارز دیجیتال، به دقت و با تحلیل و بررسی کامل وضعیت بازار و شرایط روز روشن به این کار بپردازید.

به این مقاله امتیاز دهید!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا