گوناگون

چگونه بک لینک درست کنیم؟ معرفی انواع روش‌ های لینک بیلدینگ

در دنیای اینترنت و جستجوهای آنلاین، بک لینک‌ها یکی از عوامل مهم برای رتبه‌بندی وب‌سایت‌ها در موتورهای جستجو، محسوب می‌شوند. لینک سازی درواقع به معنای ایجاد و به دست آوردن بک لینک‌ها از وب‌سایت‌های دیگر به سمت وب‌سایت هدف است. بدون استفاده از روش‌ های لینک بیلدینگ، سایت‌ها شانس شناسایی خود را توسط موتورهای جست‌وجو از دست می‌دهند. روش‌های مختلفی برای ساخت بک لینک‌ها وجود دارد که در ادامه مقاله، آن‌ها را بررسی می‌کنیم. ما را تا انتها همراهی کنید تا درباره آن‌ها بیشتر بدانید.

لینک بیدلینگ یا لینک سازی به چه معناست؟

لینک بیلدینگ یا لینک سازی، فرایندی است که در آن از سایت‌های دیگر برای سایت خود، لینک می‌گیرید. لینک‌ها برای موتورهای جستجو معیاری از اعتبار و ارجاع به سایت شما هستند. وقتی یک سایت به سایت دیگر لینک می‌دهد، در اصل این کد را به گوگل ارسال می‌کند که سایت هدف، سایت خوبی است و از ارزش و اعتبار بالایی برخوردار است. هر چه قدر که تعداد و کیفیت لینک‌هایی که به سایت شما اشاره می‌کنند، بیشتر باشد، رتبه شما در موتورهای جست‌وجو بالاتر می‌رود.

به‌طورکلی، لینک سازی یک استراتژی بهینه‌سازی جستجو است که باعث ایجاد و ارتقاء لینک‌های ورودی به سایت شما می‌شود. روش‌های لینک سازی، شامل فعالیت‌هایی مانند تبادل لینک با سایت‌های دیگر، نوشتن مطالب مهم و قابل اشتراک، شرکت در دایرکتوری‌ها و فهرست‌های وب و سایر روش‌های این‌چنینی است؛ بااین‌حال، باید توجه داشت که به‌طور طبیعی و متعادل از روش‌ های لینک بیلدینگ استفاده شود؛ چراکه در صورت به کار بردن استراتژی‌های نامتعارف یا نامطلوب، رتبه سایت در موتورهای جست‌وجو کاهش پیدا کرده و به‌جای بهبود رتبه، باعث تحریم شدن سایت شما می‌شود. به همین خاطر، توصیه می‌شود که از روش‌های کلاه‌سفید سئو به‌منظور ساخت بک لینک استفاده کنید.

لینک بیدلینگ یا لینک سازی به چه معناست؟

انواع بک لینک

بک لینک‌ها که لینک‌های ورودی نیز نامیده می‌شوند؛ یکی از اصلی‌ترین عوامل رتبه‌بندی در الگوریتم‌های گوگل محسوب می‌شوند. با توجه به اهمیت استفاده از روش‌ های لینک بیلدینگ در بهبود رتبه سایت، انواع مختلفی از بک لینک‌ها وجود دارند که در ادامه چند مورد از آن‌ها را موردبررسی قرار می‌دهیم:

بک لینک پست مهمان (Genuine Guest Post Outreach Links)

وبلاگ نویسی مهمان، تکنیکی از لینک سازی است که در طی آن به‌عنوان نویسنده مهمان در سایت دیگری، مطلب منتشر کرده و در آن به سایت خود، لینک می‌دهید.

بک لینک‌های تبادلی (Link Exchange Schemes)

از دیگر روش‌ های ساخت بک لینک، می‌توان به لینک مبادله شده یا متقابل اشاره کرد. به این صورت که مدیر دو وب‌سایت به‌صورت کاملاً توافقی، لینک سایت مقابل را درون وب‌سایت خود قرار داده و به‌این‌ترتیب به افزایش رتبه خود، کمک می‌کنند. با اینکه این روش تبادلی، ممکن است عالی به نظر برسد، اما آن‌ها جزو روش‌های کلاه‌سیاه در سئو هستند.

بک لینک‌های دایرکتوری (Directory Page Link Building)

فهرست‌های وب که به دایرکتوری‌های لینک نیز معروف هستند، فهرست آنلاینی از مشاغل بوده که لینک دهی می‌شوند؛ بااین‌حال، امروزه لینک دادن سایت شما به تعداد زیادی از فهرست‌های با کیفیت پایین، می‌تواند منجر به جریمه شود.

بک‌ لینک‌های تحریریه (Editorial backlinks)

لینک‌های تحریریه یا لینک‌های زمینه‌ای، لینک‌هایی هستند که از طریق محتواهای خوب و باکیفیت دریافت می‌شوند. این مورد از روش‌ های ساخت بک لینک در دسته سئو کلاه‌سفید قرار گرفته و بسیار ارزشمند هستند.

بک لینک‌های اینفوگرافیک (Links from Infographics)

طراحی یک تصویر خوب یا ایجاد یک ویدئو قوی آموزشی و انتشار آن در شبکه‌های مجازی به معنای لینک سازی خارجی است؛ درواقع زمانی که محتوای شما بارها و بارها، توسط کاربران دیگر به اشتراک گذاشته می‌شود، به معنای لینک‌دهی به سایت شماست؛ چراکه بسیاری از افراد تمایل دارند تا خالق اثر را دنبال کنند.

بک لینک نظرات انجمن (Forum Commenting)

یکی دیگر از انواع بک لینک، تالارهای گفتگوی آنلاین است. ازآنجایی‌که افراد در این فروم‌ها گرد هم جمع می‌شوند و درباره موضوعات مختلف به گفت‌وگو می‌پردازند، می‌توانید از آن‌ها به‌عنوان یک مرجع خوب برای لینک دهی استفاده کنید؛ فقط این نکته را مدنظر داشته باشید که از انجمن‌های مرتبط با عنوان سایت خود، کمک بگیرید.

انواع بک لینک

روش‌ های ساخت بک لینک

بک لینک سازی مناسب و اصولی، علاوه بر بهبود رتبه سایت، سبب افزایش اعتماد کاربران نیز می‌شود؛ به‌این‌ترتیب وب‌سایت شما به‌عنوان یک مرجع رسمی و معتبر شناخته‌شده و درخواست‌ها برای استفاده از خدمات آن، افزایش پیدا می‌کند. آشنایی با روش‌های لینک بیلیدینگ اصولی به شما کمک می‌کند تا رتبه سئو بهتری کسب کنید. در ادامه این روش‌ها را بررسی می‌کنیم:

لینک سازی با استفاده از دایرکتوری

ساخت لینک در دایرکتوری‌های آنلاین یکی از مقدماتی‌ترین روش‌های دریافت بک لینک است. البته به شرطی که به عواملی مانند بازار هدف و دسته‌بندی خدمات توجه شود. ثبت لینک در بیشتر دایرکتوری‌ها رایگان است؛ بااین‌حال، بعضی از آن‌ها ممکن است که هزینه کمی برای انجام این کار دریافت کنند.

لینک سازی با استفاده از محتوای داده محور

یکی دیگر از روش‌های دریافت بک لینک، تولید محتوای داده‌محور است. محتوای داده‌محور، محتوایی است که بر اساس تجزیه‌وتحلیل داده‌های عددی تولید شده است؛ به این معنا که در ساخت آن محتوا از اعداد و نمودارهای گرافیکی، به‌منظور ارائه اطلاعات دقیق‌تر استفاده شده است. این نمونه از محتواها همیشه به‌عنوان یکی از بهترین مرجع‌های لینک سازی در نظر گرفته می‌شوند.

دریافت بک لینک با استفاده از رپورتاژ آگهی

سفارش بک لینک با استفاده از محتواهای رپورتاژ، یکی دیگر از روش‌های مؤثر لینک بیلیدینگ است؛ به‌این‌ترتیب که در یک سایت خبری، مقاله‌ای ارزشمند و مرتبط با سایت خود ایجاد می‌کنیم و به مطلب و کلمه کلیدی مرتبط در سایت خود، لینک می‌دهیم.

دریافت بک لینک با تکنیک آسمان‌خراش

تکنیک آسمان‌خراش یکی دیگر از روش‌های لینک‌سازی است که توسط برایان دین، مدیر سایت backlinko ابداع شد. در این تکنیک، کلمه کلیدی مدنظر را در گوگل سرچ کرده و وب‌سایت‌های اول را بررسی می‌کنیم. پس‌ازآن، محتوایی ارزشمندتر از آن وب‌سایت‌ها تولید کرده و نشر می‌دهیم. سپس با استفاده از ابزارهای مختلف گوگل، لینک‌های ورودی آن سایت‌ها را شناسایی و از آن‌ها لینک می‌گیریم؛ به‌این‌ترتیب، رتبه سایت هدف در موتورهای جست‌وجو، افزایش می‌یابد.

دریافت بک لینک با تکنیک آسمان‌خراش

تأثیر بک لینک‌ها بر کسب‌وکارها

همان‌طور که اشاره شد، بک لینک‌های معتبر و ارزشمند باعث افزایش اعتبار وب‌سایت شما در موتورهای جستجو می‌شوند. درواقع، هرچقدر که تعداد لینک‌های ورودی یک سایت بیشتر باشد، گوگل آن سایت را معتبر می‌داند و به کاربران بیشتری معرفی می‌کند. به‌علاوه، بک لینک‌های مرتبط و کیفیت بالا، باعث جذب ترافیک بیشتر وب‌سایت می‌شوند؛ به‌این‌ترتیب، احتمال افزایش ورودی از جانب کاربران بالا می‌رود و نرخ تبادل با مخاطبان بهبود می‌یابد.

از طرفی افزایش ترافیک بیشتر به معنای افزایش فروش و رونق کسب‌وکار است؛ درواقع، وقتی‌که سایت‌ها و منابع معتبر به وب‌سایت شما لینک می‌دهند، این موضوع به کاربران نشان می‌دهد که وب‌سایت شما معتبر و قابل‌اعتماد است. همچنین استفاده از روش‌ های لینک بیلدینگ، امکان برقراری ارتباطات بیشتر را فراهم می‌کند. این روابط ممکن است در آینده، فرصت‌های بی‌نظیری را برای ارتقای کسب‌وکار شما به ارمغان بیاورد؛ به همین خاطر، توصیه می‌شود که با انواع بک لینک‌ها به‌خوبی آشنایی پیدا کنید و از آن‌ها در جهت بهبود عملکرد تجارت خود کمک بگیرید.

سخن پایانی

بک لینک‌ها ازجمله عوامل کلیدی در بهبود رتبه وب‌سایت‌ها و جذب ترافیک هستند. با استفاده از روش‌ های لینک بیلدینگ معتبر، می‌تواند کسب‌وکار شما را ارتقا داده و به بهبود رتبه سئو سایت، منجر شود. فقط باید به این نکته توجه داشت که بک لینک‌ها را باید به‌طور طبیعی ایجاد کنید و از استفاده از روش‌های غیراصولی، به‌شدت بپرهیزید. ایجاد محتواهای باکیفیت، همکاری با دیگر وب‌سایت‌ها و تعامل حرفه‌ای با کاربران از جمله روش‌های مؤثر در بهبود رتبه‌بندی سایت هستند. با رعایت این اصول ساده و کاربردی می‌توانید خدمات خود را به مشتریان بیشتری، عرضه کنید.

به این مقاله امتیاز دهید!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا