معرفی و بررسی ارزهای دیجیتالارز دیجیتال

بررسی و معرفی ارزدیجیتال یو اس دی کوین (USD Coin)

ارزدیجیتال USD Coin

ارزدیجیتال یو اس دی کوین (USD Coin) ارزی است که قیمت آن برابر با یک دلار آمریکاست. سرمایه گذاران در این ارزدیجیتال، در صورتی که هر تعداد از آن را خریداری کنند، به همان اندازه در یک حساب بانکی برایشان پول سپرده می‌شود. این یکی از بزرگترین ویژگی‌های این ارزدیجیتال نسبت به سایر ارزها است. با بررسی ارزدیجیتال USD Coin با مجله ویکی همراه باشید.

تصور کنید چیزی وجود داشته باشد که همزمان به شما امکان می‌دهد دلار در حساب بانکی خود داشته باشید و آن مبلغ در بانک ارزدیجیتال شود و در کیف پول دیجیتال خود داشته باشید. USD Coin (USDC) یک ارزدیجیتال استیبل کوین است. USDC، برخلاف بسیاری از ارزهای دیجیتال دیگر، قیمت ثابتی متناسب با دلار آمریکا دارد.
USDC با دلار آمریکا در یک حساب بانکی پشتیبانی می‌شود. به عبارت دیگر، به ازای هر سکه USD که داشته باشید، مبلغی معادل یک دلار آمریکا در بانک به صورت خودکار سپرده‌گذاری می‌شود. USDC به عنوان یک ارزدیجیتال مطمئن برای سرمایه‌گذاری در بازار مالی کاملا مناسب است و نگران خطرات احتمالی و نوسانات نخواهید بود.

بیشتر بخوانید: بهترین کیف پول های ارز دیجیتال اندروید و آیفون 2022 برای مبتدیا با رابط کاربری ساده

تاریخچه سکه USD

تاریخچه سکه USD

پروژه ارزدیجیتال یو اس دی کوین USD Coin به عنوان یک سکه پایدار با وثیقه فیات است که در سال ۱۳۹۶ (2018) راه اندازی شد. این سکه پایدار (StableCoin) محصول مشترک شرکت سیرکل (Circle) و صرافی کوین‌بیس (Coinbase) می‌باشد.
USDC بر اساس این تفاهم ایجاد شده است که اگر شفافیت کامل و حاکمیت قوی تضمین نشود، افراد حاضر در بازار نمی‌توانند به شکل ترکیبی بازار ارزهای دیجیتال اعتماد کنند. این سخن عمدتا در پاسخ به ادعای بی اساس تتر (Tether) بود.
برای رفع این مشکل، مرکز ارائه دهنده ماهانه گزارشی از ذخایر فیات خود را در وب سایت خود و قوانین و دستورالعمل‌های خاص در مورد صدور و بازخرید USDC منتشر می‌کند.
ارزدیجیتال یو اس دی کوین تا همین اواخر توسط اتریوم (Ethereum) تأمین می‌شد و فقط از اتریوم به عنوان بلاکچین بومی خود استفاده می‌کرد. با این حال، به دلیل کندی مداوم اتریوم و همچنین سایر کمبودها، مرکز مجبور شد که با سایر زنجیره‌های بلوک مانند الگوراند (Algorand) همکاری کند.
تا دی ۱۳۹۹ (ژانویه 2021)، ۴.۷ میلیارد دلار USDC در گردش بود. نکته منفی که این وسط وجود دارد این است که آنها می‌توانند حاکمیت دولت را تضعیف کنند. طبق گزارشی که در سال ۱۳۹۸ (2020) توسط منبع G7 مطرح شد، خبررسانی کرد که استیبل کوین‌ها می‌توانند اقتدار بانک‌های مرکزی را به چالش بکشند و بر عرضه پولی تأثیر بگذارند.

بیشتر بخوانید: شبکه ارز دیجیتال تتا چیست؟

نقاط قوت و نقاط ضعف ارزدیجیتال یو اس دی کوین USD Coin

نقاط قوت و نقاط ضعف ارزدیجیتال یو اس دی کوین USD Coin

در این بخش نقاط قوت و ضعف ارزدیجیتال یو اس دی کوین را بررسی می کنیم.

نقاط قوت ارزدیجیتال یو اس دی کوین

پشتیبانی سازمانی Circle
دارای تیم باتجربه از توسعه دهندگان
بهینه برای معاملات جهانی مبتنی بر USD
تنظیم شده توسط وزارت امور خارجه نیویورک و شبکه اجرای جرایم مالی

نقاط ضعف ارزدیجیتال USD Coin

• رقابت سخت کوین در بازار پایدار
• عدم اضافه شدن ارزش زیاد به سرمایه شما
• درگیر کردن فرآیند KYC برای خرید و بازخرید

بیشتر بخوانید: معرفی ارز دیجیتال بایننس کوین با نماد بی‌ان‌بی (BNB)

از کجا می‌توان USDC خریداری کنیم؟

از کجا می‌توان USDC خریداری کنیم؟

شما به عنوان خریدار واقعی، می‌‍توانید این استیبل کوین را از صرافی‎های اصلی و رسمی خریداری کنید. با این حال، خرید USDC در تعدادی از صرافی‌های ارزدیجیتال که در پایین لیست کرده‌ایم، کاملا ساده تر است. ناگفته نماند که صرافی کوین‌بیس (Coinbase) بهترین گزینه است.
لیست صرافی‌های موجود عبارتند از:
صرافی‌ بایننس
• صرافی‌ بیت‌فینکس
صرافی‌ پولونیکس
• صرافی‌ بیت‌مارت
صرافی‌ لیکویید
• صرافی‌ بیت‌زد

به این مقاله امتیاز دهید!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا