معرفی صرافی های ارز دیجیتالارز دیجیتال

بررسی و معرفی صرافی پولونیکس (Poloniex)

صرافی Poloniex

صرافی پولونیکس (Poloniex) در سال ۱۳۹۲ (2014) توسط Tristan D’Agosta در آمریکا تاسیس شد. در همان سال صرافی Poloniex مورد هک قرار گرفت و بخش زیادی از دارایی‌های بیت‌کوین خود که به پول آن زمان ۵۰.۰۰۰ دلار بود از دست داد. این صرافی نکات مثبتی هم داشت اما نکات منفی آن بیشتر بود.

به عنوان مثال سیستم پشتیبانی از مشتریان بسیار ضعیف بود و حدود ۱۴ هزار تیکت بدون جواب از سوی مشتریان داشتند. در ادامه با معرفی صرافی پولونیکس همراه مجله ویکی باشید.

صرافی پولونیکس که خود را “صرافی دارایی رمزنگاری افسانه‌ای” معرفی می‌کند، مانند گذشته محبوبیت زیادی ندارد، اما هنوز هم وقتی نوبت به تجارت بیت‌کوین و آلت‌کوین‌ها می‌رسد، خدمات با کیفیتی ارائه می‌دهد. این صرافی کمترین هزینه را در این صنعت ارائه می‌دهد و فقط در هنگام ثبت نام تنها ایمیل شما را می‌خواهد زیرا تأیید هویت ۱۰۰٪ اختیاری است.

با این حال،شرافی Poloniex از نظر خدمات دهی به مشتریان، از سایر صرافی‌ها عقب مانده است. همچنین در سال ۱۳۹۲ (2014) نقض امنیتی را تجربه کرده است. پس از تغییر مالکیت این صرافی در سال ۱۳۹۷ (2019) ، پولونیکس به سیشل منتقل شد و یک رویکرد بازتر و تنظیم نشده‌تر را اتخاذ کرد، که به شما امکان گسترده‌تری می‌دهد که آن شامل مجموعه‌ای از خدمات، پشتیبانی از ارزهای دیجیتال بیشتر و… می‌باشد.

تاریخچه صرافی پولونیکس (Poloniex)

صرافی پولونیکس / صرافی Poloniex

صرافی پولونیکس در سال ۱۳۹۲ (2014) توسط شخصی به نام Tristan D’Agosta در شهر دلاوار در آمریکا تاسیس شد. موسس این شرکت در گذشته خود سابقه موزیسینی و تاسیس شرکت Polonius Sheet Music در سال ۱۳۸۸ (2010) را دارد.

بلافاصله پس از استارت کار، صرافی Poloniex در اسفند ۱۳۹۲ (مارس 2014) با از دست دادن حدود ۱۲٪ از BTC خود، که در آن زمان تقریباً ۵۰.۰۰۰ دلار ارزش داشت، هک شد. با این وجود، مدیریت صرافی به صراحت و با ارائه بازپرداخت کامل ۹۷ بیت‌کوین سرقت شده از سود شرکت D’Agosta، به هک پاسخ داد.
پس از یک شروع متزلزل، صرافی پولونیکس مجبور شد موقتاً کارمزد خود را افزایش دهد و در سال ۱۳۹۴ (2016) به عنوان اولین صرافی ارزدیجیتال اتریوم خبرساز شد. پس از آن، حجم معاملات بورس شروع به افزایش کرد و از نظر نقدینگی به یکی از محبوب ترین صرافی‌ها تبدیل شد.

در اوایل سال ۱۳۸۶ (2018) پولونیکس توسط شرکت پرداخت Circle خریداری شد، كه گزارش شده هدف آن تبدیل آن به اولین صرافی دیجیتال كاملاً تنظیم شده در آمریكا بود. این شرکت ۴۰۰.۰۰۰ دلار برای این خرید پرداخت كرد.

یکی دیگر از نکات مهم و ضعف صرافی پولونیکس پشتیبانی از مشتریان بود، این اتفاق برای مشتریان بسیار کسل کننده بود و بیش از ۱۴۰۰۰ تیکت پشتیبانی مشتری وجود داشت که پاسخی دریافت نکرده بودند. گزارش شده است که برخی از مشتریان چندین ماه منتظر مانده بودند تا از بورس مطلع شوند. چنین خدمات ضعیف مشتری منجر به از دست دادن هزاران کاربر صرافی Poloniex شده است.

بیشتر بخوانید: معرفی و بررسی صرافی نوبیتکس (Nobitex)

کشورهایی که صرافی Poloniex از آنها پشتیبانی می‌کند

صرافی poloniex برای ایرانیان / صرافی پولونیکس چیستدر حال حاضر، صرافی Poloniex یک صرافی جهانی است که فقط دارای چند محدودیت جغرافیایی است. دسترسی به این صرافی برای ساکنان و شهروندان کشورهای زیر ممنوع است:

  • کوبا
  • ایران
  • کره شمالی
  • سودان
  • سوریه
  • ایالات متحده

کاربران سایر کشورها می‌توانند بدون محدودیت در صرافی پولونیکس دسترسی و تجارت داشته باشند. برای دسترسی به خدمات آن، فقط باید ایمیل خود را ارائه دهید، زیرا تأیید هویت اختیاری است.

بیشتر بخوانید: بررسی و معرفی صرافی لیکوئید (Liquid)

نکات منفی و مثبت صرافی پولونیکس

صرافی پولونیکس برای ایرانیان / آموزش صرافی پولونیکس
نکات مثبت صرافی پولونیکس

  • پشتیبانی از طیف گسترده‌ای از ارزهای دیجیتال
  • تنها استفاده از ایمیل برای تجارت و احراز هویت
  • پشتیبانی از معاملات مارجین
  • هزینه‌های بسیار کم

بیشتر بخوانید: معرفی و بررسی صرافی کوکوین (KuCoin)

نکات منفی صرافی Poloniex

  • پشتیبانی ضعیف از مشتریان
  • عدم معامله با ارز فیات
  • سابقه هک در گذشته
به این مقاله امتیاز دهید!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا