معرفی صرافی های ارز دیجیتالارز دیجیتال

معرفی و بررسی صرافی کوکوین (KuCoin)

مزایا و معایب و امنیت صرافی KuCoin

صرافی کوکوین (KuCoin) یک صرافی شخص ثالث است که به شما امکان خرید، فروش و تجارت بسیاری از ارزهای دیجیتال مختلف را می‌دهد. این صرافی در اردبیهشت ۱۳۹۶ (مه سال 2017) توسط گروهی از متخصصان با تجربه که قبلاً در پروژه‌هایی مانند Ant Financial و iBox PAY کار کرده بودند، ایجاد شد. کوکوین یکی از جدیدترین صرافی‌های ارز دیجیتال است. در ادامه با بررسی و معرفی صرافی KuCoin با مجله ویکی همراه باشید.

هدف بنیان گذاران ایجاد یک بستر ساده و ایمن برای مردم در سراسر جهان بود تا بتوانند از آن برای تجارت طیف وسیعی از ارز های دیجیتال استفاده کنند. در بلند مدت، این صرافی چشم انداز دارد یکی از 10 صرافی بزرگ در جهان باشد و امیدوار است که تا پایان سال ۱۴۰۰ (2021) به این هدف برسد.
از زمان تاسیس، صرافی کوکوین هیچ مشکل قابل توجهی را تجربه نکرده است و به طور کلی، صرافی از هیچ گونه اضافه بار سیستم رنج نمی‌برد. صرافی KuCoin به منظور سهولت در استفاده از آن و بالا بردن رضایت کاربران، خدمات خود را در تمامی پلتفرم‌ها ارائه می‌دهد. پلتفرم‌هایی مانند، ویندوز، اندروید، IOS و…
در اوایل سال ۱۳۹۹ (2020) گزارش شد که کوکوین بیش از ۱.۵ میلیون کاربر دارد. با این حال، متوسط حجم معاملات آنها بسیار کمتر از سایر صرافی‌های معروف مانند بایننس است.

مزایا صرافی کوکوین (KuCoin)

مزایا صرافی کوکوین (KuCoin)

• هزینه‌‍ های بسیار کم خرید، فروش و معاملات
• رابط کاربری ساده – مناسب برای مبتدیان
• پشتیبانی از انواع ارز های دیجیتال
• ویژگی‌های امنیتی خوب
• تجارت ناشناس

معایب صرافی کوکوین (KuCoin)

• حجم معاملات کم
• بروز مشکل در دوره‌های پرترافیک

بیشتر بخوانید: معرفی و بررسی صرافی کراکن (kraken)

آیا صرافی کوکوین امن است؟

معرفی صرافی KuCoin

قبل از واریز وجه خود، همیشه مهم است که بدانید صرافیی که قرار است اموال خود را آنجا قرار دهید امن است یا خیر. مطمئناً، شما باید اطمینان داشته باشید که وجه شما ایمن خواهد بود یا خیر.
واقعیت امر این است که صرافی‌های شخص ثالث بر روی یک سرور متمرکز کار می‌کنند، به این معنی که اگر قرار است هک شود، ارز‌های شما در معرض خطر قرار می‌گیرند. آیا این اتفاق در صنعت ارزهای رمزنگاری شده رخ می‌دهد؟ بله متأسفانه.
بنابراین آیا صرافی کوکوین خطر دارد؟ خیر، زیرا وب سایت توسط پروتکل رمزگذاری محافظت می‌شود که اطلاعات حساب خصوصی هر کاربر را ایمن نگه می‌دارد.
همچنین برای محافظت بیشتر از حساب خود، صرافی به شما امکان راه اندازی Google Authenticator را می‌دهد. اگر این کار را انجام دهید، قبل از ورود به سیستم و همچنین انجام معامله باید کدی را از تلفن همراه خود به وب سایت کوکوین وارد کنید.
من بسیار توصیه می‌کنم که این ویژگی امنیتی اضافی را تنظیم کنید. زیرا اگر کسی بتواند رمز ورود شما را پیدا کند، باز هم نمی‌تواند به حساب شما دسترسی پیدا کند زیرا به دستگاه تلفن همراه شما نیاز دارد.
در آخر، لازم به ذکر است که اگرچه بسیار جالب است که صرافی کوکوین هک را تجربه نکرده است، اما هنوز یک صرافی بسیار جدید است. همچنین از هر صرافی که استفاده می‌کنید، هرگز نباید مقادیر زیادی وجه را در آنجا ذخیره کنید. همیشه ارزهای خود به یک کیف پول شخصی ایمن (مانند کیف پول سخت افزاری) انتقال دهید. برای مشاهده مطلب بهترین کیف پول های ارز دیجیتال اندروید و آیفون در سال 2022 می توانید اینجا کلیک کنید.

بیشتر بخوانید: معرفی صرافی جمینی (Gemini)

ارزهای پشتیبانی شده صرافی KuCoin

معرفی و بررسی صرافی کوکوین (KuCoin)

کوکوین بیش از ۳۰۰ جفت ارز مختلف را در دسترس دارد. نمونه یک جفت ارز BTC / ETH است که به معنی تجارت بیت کوین با اتریوم می‌باشد. آنها بیش از ۷۵ درصد ارز های دیجیتال را پشتیبانی می‌کنند.
در این لیست اکثر ارز های معروف مانند ارز های بیت کوین، اتریوم، لایت کوین و بیت کوین کش وجود دارند. کوکوین تا پایان سال ۱۳۹۹ (2020) بیش از ۱۲۰۰ ارز دیجیتال را پشتیبانی می‌کرد.

به این مقاله امتیاز دهید!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا