معرفی صرافی های ارز دیجیتالارز دیجیتال

بررسی و معرفی صرافی‌ یونی سواپ (Uniswap)

صرافی‌ Uniswap یونی‌سو‌آپ

طی چند سال گذشته، صرافی یونی سواپ Uniswap به دلیل غیرمتمرکز بودن و در دسترس بودن ارزهای دیجیتال، به یکی از صرافی‌های پرکاربرد در سراسر جهان در فضای رمزنگاری و دیجیتال تبدیل شده است. یکی از نکات مثبتی که دارد این است که هم برای مبتدیان و هم برای افراد حرفه‌ای مناسب است. در ادامه معرفی صرافی یونی‌سو‌آپ با مجله ویکی همراه باشید.

صرافی یونی سواپ (Uniswap) اولین صرافی غیر متمرکز بدون مجوز گسترده‌ای است که به کاربران امکان می‌دهد هر توکن مبتنی بر بلاکچین اتریوم را مستقیماً از طریق کیف پول وب ۳.۰ معامله کنند. امروزه با وجود رقبا و صرافی‌های بی شماری که تاسیس شده‌اند، محبوب ترین صرافی غیر‌متمرکز (DEX) در جایگاه اول، یونی‌سوآپ است. از نمونه نکات مثبت درباره صرافی یونی سواپ می‌توان به استفاده از قراردادهای هوشمند خودکار زنجیره‌ای را با هزینه‌های محدود اشاره کرد.
صرافی Uniswap اکنون خود را به عنوان یک رقیب قدرتمند و تهدید واقعی برای رقبای متمرکز در معاملات ارزدیجیتال خود تقویت کرده. همچنین نقدینگی این صرافی توجه فوق العاده‌ای را به خود جلب کرده است. اگرچه بیشتر به عنوان یک مکانیزم تجارت ساده در بین بیشتر مردم شناخته می‌شود، اما در این پروژه چیزهای زیادی بیش از آنچه که تصور می‌‍شود وجود دارد که خیلی از مردم از آن خبر ندارند.

بیشتر بخوانید: معرفی و بررسی صرافی کوکوین (KuCoin)

صرافی‌ یونی‌سو‌آپ Uniswap

هزینه‌ها و کارمزد صرافی یونی سواپ

برای معامله ارزهای دیجیتال، باید ۰.۳٪ هزینه تحت عنوان کارمزد را پرداخت کنید. علاوه بر این، با صورت گرفتن هر معامله، شما باید مقدار مشخصی هزینه تحت عنوان (Gas) بپردازید. اگرچه این هزینه‌ای نیست که مستقیماً توسط صرافی Uniswap دریافت شود، اما باید توجه داشته باشید هنوز هیچ پروتکلی برای این برنامه وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: بررسی و معرفی صرافی لیکوئید (Liquid)

پروتکل Flash Swaps چیست؟

معرفی صرافی‌ یونی سواپ (Uniswap)

پروتکل Flash Swaps به شما امکان می‌دهد حداکثر میزان نقدینگی هر توکن را در صرافی یونی سواپ به صورت رایگان برداشت کنید، در صورتی که (وقتی معامله کامل شد) هزینه ارزهای برداشت شده ERC20 را با همان ارزدیجیتال استخر / جفت پرداخت کنید. یک راه دیگر هم وجود دارد، آن هم اینکه نشانه‌هایی را که برداشت کرده‌اید پس بدهید.
اگر قادر به پرداخت یا بازگرداندن توکن‌ها نباشید، معامله flash swap شما موفقیت آمیز نخواهد بود. تنها هزینه‌ای که شما باید پرداخت کنید، هزینه نسبتا کم پروتکل است.

توکن (Uniwap) (UNI)

یونی (UNI) توکن اصلی صرافی Uniswap است، که برای کمک به تسهیل و تقویت اکوسیستم استفاده می‌شود. ۶۰٪ از كل UNI به تیم پدید آورده تعلق دارد و ۱۵٪ بین كاربران توضیع شده است.
توکن یونی سواپ اکنون در اکثر صرافی‌های معتبر دنیا در دسترس است و از طریق آنها می‌توانند با مبالغ مدنظرشان خرید کنند. دارندگان توکن یونی حق رأی دارند و می‌توانند بر روی برخی اقدامات یا تصمیمات پروتکل تأثیر بگذارند.

بیشتر بخوانید: معرفی و بررسی صرافی نوبیتکس (Nobitex)

نقاط ضعف و نقاط قوت صرافی یونی سواپ (Uniswap)

معرفی صرافی‌ یونی سوآپ (Uniswap)

نقاط قوت صرافی یونی سواپ

• صرافی در بستر کاملاً غیرمتمرکز
• نقدینگی بالا و تعداد زیاد جفت ارز برای انتخاب
• سهولت در استفاده، تنها با چند کلیک شروع به کار می‌کنید.
• کسب پاداش با تأمین نقدینگی
• اماکن رای دادن در صورت داشتن توکن یونی (UNI)

بیشتر بخوانید: بررسی و معرفی صرافی پولونیکس (Poloniex)

نقاط ضعف صرافی Uniswap

• دارای هزینه بالای پروتکل (Gas). (اگرچه این مورد فقط مربوط به صرافی یونی سواپ نیست ، زیرا این مسئله در حال حاضر برای تمام DEX های مبتنی بر Ethereum است)
• محدود به توکن‌های وابسته به بلاکچین اتریوم

به این مقاله امتیاز دهید!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا