فیلم و سریالسرگرمی

هنرپیشه‌های سریع و خشن ۱۰ | معرفی بازیگران سریع و خشن ۱۰

بازیگران سریع و خشن 10 | بازیگران Fast X

فیلم سینمایی سریع و خشن ۱۰ در سال 2023 اکران خواهد شدو  ما در این مقاله به معرفی هنرپیشه‌های سریع و خشن ۱۰ خواهیم پرداخت. با اسامی بازیگران سریع و خشن ۱۰ همراه مجله ویکی باشید.

فیلم Fast X، دهمین فیلم در سری فیلم های سریع و خشمگین، آخرین فصل یکی از داستانی ترین و محبوب ترین فیلم های سینما را آغاز می کند. در این قسمت دام تورتو و خانواده اش هدف پسر انتقام جوی هرنان ریس، سلطان مواد مخدر قرار می گیرند.

بازیگران سریع و خشن ۱۰

در این بخش به معرفی اسامی بازیگران سریع و خشن 10 بیوگرافی مختصری از فیلم ها و زندگی هنرپیشه‌های سریع و خشن ۱۰ خواهیم پرداخت.

وین دیزل (Vin Diesel) در نقش دام تورنتو (Dominic Toretto)

هنرپیشه‌های سریع و خشن ۱۰ / بازیگران سریع و خشن ۱۰

وین دیزل از هنرپیشه‌های سریع و خشن ۱۰ است که همراه با برادر دوقلوی خود در شهرستان آلامدا، کالیفرنیا به دنیا آمد. او توسط مادر اخترشناس دلورا شرلین و پدر خوانده، ایروینگ اچ. وینسنت بزرگ شد. پس از دبیرستان، وین به عنوان یک رشته زبان انگلیسی در کالج هانتر ثبت نام کرد، اما پس از سه سال ترک تحصیل کرد تا به هالیوود برود تا به حرفه بازیگری خود ادامه دهد. او یک فیلم کوتاه بر اساس تجربیات خودش به عنوان یک بازیگر به نام چند چهره (1995) نوشت که در کمتر از سه روز با هزینه 3000 دلار فیلمبرداری شد.

پس از آن، وین به لس آنجلس بازگشت و تقریباً 50000 دلار از طریق بازاریابی تلفنی جمع‌آوری کرد تا بودجه ساخت اولین فیلم بلند خود، Strays (1997) را تامین کند. شش ماه پس از فیلمبرداری، این فیلم در جشنواره فیلم ساندنس سال 1997 پذیرفته شد و اگرچه با استقبال خوبی مواجه شد، اما آنطور که انتظار می رفت فروش نداشت.

با این حال، دوباره وین ناامید به نیویورک بازگشت و تنها یک تماس تلفنی رویایی دریافت کرد. استیون اسپیلبرگ تحت تأثیر چند چهره (1995) قرار گرفت و می خواست با وین ملاقات کند، که باعث شد برای بازی در فیلم Saving Private Ryan (1998) انتخاب شود.

از آن زمان، او تیتر یک سری از فیلم‌های پرفروش بوده است، اغلب اما نه تنها بر وسایل نقلیه موتوری تندرو متمرکز شده‌اند: سریع و خشمگین (2001)، xXx (2002)، پستانک (2005)، سریع و خشمگین (2009)، Fast Five (2011)، Fast & Furious 6 (2013) و Furious 7 (2015). او همچنین در فیلم Guardians of the Galaxy (2014) صداپیشگی گروت را برعهده داشت و در درام دادگاهی با بودجه کمتر، مرا گناهکار را پیدا کن (2006) بازی کرد.

بیشتر بخوانید: معرفی هنرپیشه‌های آخرین بازمانده از ما

جیسون موموآ (Jason Momoa) در نقش دانته (Dante)

بازیگران سریع و خشن 10 / بازیگران فیلم fast x

جوزف جیسون ناماکاها موموآ از جدیدترین هنرپیشه‌های سریع و خشن ۱۰ است که در 1 آگوست 1979 در هونولولو، هاوایی به دنیا آمد. اصالتاً آلمانی، ایرلندی و بومی آمریکایی است. در سال 2004، پس از سریال تلویزیونی کوتاه مدت North Shore (2004)، او برای نقش شخصیت محبوب «رونون دکس» در مجموعه تلویزیونی Stargate: Atlantis (2004) انتخاب شد، که طرفداران فرقه‌ای را به دست آورد. در سال 2010، او در سریال بازی تاج و تخت (2011) HBO که نامزد جایزه امی شده بود، در نقش پادشاه دوتراکی، خال دروگو ظاهر شد.

جیسون یک شرکت تولیدی به نام غرور کولی ها دارد که در آن در حال گسترش حرفه خود از بازیگر به فیلمساز است. او چند فیلم کوتاه کارگردانی کرده است و در حال کار بر روی اولین فیلم بلند خود Road to Paloma (2014) است که برگرفته از مجموعه داستان‌هایی است که او در طول سال‌ها در حال توسعه آن‌ها بوده و او آن‌ها را خاطرات کیف قهوه‌ای می‌نامد: Ridin’ the پرده در بی مینور (2010). جیسون با همسرش، لیزا بونت، بازیگر زندگی می کرد که از او دو فرزند به نام‌های لولا و ناکوآ-ولف دارد که به تتزگی جدا شده اند. او یکی از هنرپیشه‌های آکوامن ۲ و یک نیز است.

بیشتر بخوانید: هنرپیشه‌های ونزدی | معرفی بازیگران فصل دوم سریال ونزدی

جوردانا بروستر (Jordana Brewster) در نقش میا تورنتو (Mia Toretto)

بازیگران فیلم سریع و خشن ۱۰ / بازیگران fast x

جوردانا بروستر زیبای مو کلاغی یکی دیگر از هنرپیشه‌های سریع و خشن ۱۰ است که در 26 آوریل 1980 در پاناما سیتی پاناما به دنیا آمد. مادر او، ماریا جوائو لیال د سوسا، یک مدل برزیلی الاصل است که در سال 1978 روی جلد مجله Sports Illustrated ظاهر شد. پدرش، آلدن بروستر، یک بانکدار سرمایه گذاری متولد آمریکا است که اصالت انگلیسی، اسکاتلندی و ایرلندی دارد. در نوجوانی بود که جوردانا با حضور در دو سریال تلویزیونی که در طول روز پخش می شد، همه فرزندان من (1970) و در سال 1996 همانطور که دنیا می چرخد (1956) شروع به ساختن نامی برای خود کرد.

جوردانا همچنین در مینی سریال NBC The ’60s (1999) همبازی شد. سال 1998 اولین حضور او در پرده بزرگ را با نقش “دلیلا پروفیت” در فیلم نوجوانان، دانشکده (1998) رقم زد. با این حال، نقش او در نقش «میا تورتو» در فیلم پرفروش «سریع و خشمگین» (2001) بود که باعث شد او به ستاره هالیوود برسد. او در پیش درآمد «قتل عام با اره برقی تگزاس: آغاز» (2006) نقش اول را بازی کرد و در دنباله‌های «سریع و خشمگین» (2009) دوباره نقش میا را بازی کرد. Fast Five (2011)، Fast & Furious 6 (2013) و Furious 7 (2015).

بیشتر بخوانید: بازیگران سریال ارباب حلقه ها

میشل رودریگز (Michelle Rodriguez) در نقش لتی اورتیز (Letty Ortiz)

اسامی بازیگران سریع و خشن ۱۰ / بازیگران فیلم سینمایی سریع و خشن ۱۰

مایت میشل رودریگز  از بازیگران سریع و خشن ۱۰ در 12 ژوئیه 1978 در سن آنتونیو، تگزاس متولد شد. میشل که به خاطر نقش‌های سرسخت شناخته می‌شود. او در فیلم Girlfight بازی کرد و از آنجایی که Girlfight با اکران خود در سپتامبر 2000 به شهرت خود ادامه داد، میشل قبلاً سخت مشغول کار با فیلم هایی مانند 3 A.M. بود. (2001)، فیلم پرفروش The Fast and the Furious (2001) و Resident Evil (2002). از آنجایی که هالیوود نام او را صدا می کند، آینده این دختر ژرسی پر جنب و جوش به اندازه مشت هایی است که می زند.

بیشتر بخوانید: هنرپیشه‌های لاست | بازیگران سریال لاست در گذر زمان

تایریس گیبسون (Tyrese Gibson) در نقش رومن (Roman)

هنرپیشه‌های سریع و خشن 10 / بازیگران فیلم سینمایی fast x

تایرس دارنل گیبسون نیز از هنرپیشه‌های سریع و خشن ۱۰ است که در 30 دسامبر 1978 در واتس، لس آنجلس، کالیفرنیا متولد شد. او خواننده R&B، ترانه سرا، بازیگر، نویسنده، تهیه کننده تلویزیونی و مدل است. او برای بازی در نقش رومن پیرس در مجموعه فیلم های سریع و خشمگین به خوبی شناخته شده است. از دیگر فیلم‌های محبوب تایریس می‌توان به مسابقه مرگ، تبدیل‌شوندگان، پسر بچه و لژیون اشاره کرد. تایریس دو بار ازدواج کرده و دو دختر دارد. او همچنان به حرفه خود ادامه می دهد.

بیشتر بخوانید: بهترین فیلم های ۲۰۲۳ | معرفی فیلم های جدید 2023

ناتالی امانوئل (Nathalie Emmanuel) در نقش رمزی (Ramsey)

بازیگران سریع و خش 10 / بازیگران فست ایکس

ناتالی امانوئل یک هنرپیشه انگلیسی است که به خاطر بازی در نقش میساندی در سریال فانتزی HBO Game of Thrones (2011) و رمزی در Furious 7 (2015) شناخته شده است.ناتالی در ساوتند-آن سی، اسکس، انگلستان، از پدری سنت لوسیان و انگلیسی تبار و مادری با اصالت دومینیکن به دنیا آمد. در سن 10 سالگی، او نقش نالا جوان را در تولید شیر شاه در West End بازی کرد. در سال 2006، او با بازی در نقش ساشا ولنتاین در سریال نوجوانان Hollyoaks (1995) به موفقیت تلویزیونی خود دست یافت.

در سال 2015، امانوئل به عنوان یکی از بازیگران ثابت سریال ارتقا یافت. در همان سال، او نقش رمزی هکر کامپیوتری را در فیلم اکشن Furious 7 (2015) و هریت را در دنباله علمی تخیلی Maze Runner: The Scorch Trials (2015) بازی کرد. مجله FHM امانوئل را در رتبه 99 در 100 زن جذاب سال 2013 قرار داد. در سال 2015، او در شماره های آوریل مجلات InStyle و GQ ظاهر شد. او از مانند قسمت های قبلی یکی دیگر از هنرپیشه‌های سریع و خشن ۱۰ است که در نقش رمزی بایزی می کند.

بیشتر بخوانید: سریال ترکی جدید ۲۰۲۳

لوداکریس (Ludacris) از بازیگران سریع و خشن ۱۰ در نقش تج (Tej)

بازیگران فست اکس / هنرپیشه های فیلم سریع و خشن 10

لوداکریس از بازیگران سریع و خشن ۱۰ با نام کریستوفر برایان بریج در شامپین، ایلینویز متولد شد. در سال 2000، او با آلبوم خود با عنوان “بازگشت برای اولین بار” که 3 برابر پلاتینیوم شد به موفقیت دست یافت. همه آلبوم‌های بعدی یا ۲ برابر یا ۳ برابر پلاتینیوم بوده‌اند و اولین حضور او در فیلم سریع و خشن (2003) بود که موفقیت‌آمیز بود. دیگر حضورهای فیلم عبارتند از Crash (2004) و Hustle & Flow (2005). او از بازیگران فیلم سریع و خشن ۱۰ در نقش تج است.

بیشتر بخوانید: بهترین فیلمهای جادوگری هالیوود

جان سینا (John Cena) در نقش جیکوب تورتو (Jakob)

هنرپیشه های فیلم سینمایی سریع و خشن 10 / بازیگر ایکس فست

جان فلیکس آنتونی سینا یک کشتی‌گیر حرفه‌ای آمریکایی، بازیگر و رپر سابق است. سینا با بیشترین دوران قهرمانی جهان در تاریخ WWE به عنوان یکی از بزرگترین کشتی گیران حرفه ای در تمام دوران ها در نظر گرفته می شود. جان جدا از کشتی، در تجارت سینما نیز نامی دست و پا کرده است.

در سال 2006، یک فیلم فرانچایز دبلیو دبلیو دبلیو ای با عنوان The Marine با نقش جان تریتون در نقش شخصیت اصلی منتشر شد. او یکی از هنرپیشه‌های سریع و خشن ۱۰ است که در نقش جیکوب تورنتو ایفای نقش می کند.

بیشتر بخوانید: بهترین فیلم های هلندی 

جیسون استاتهام (Jason Statham) در نقش دکارد شاو (Shaw)

بازیگران سریع و خشن ۱۰ / بازیگران فیلم سینمایی سریع و خشن 10

جیسون استاتهام از بازیگران سریع و خشن ۱۰ در شیربروک، دربی‌شایر به دنیا آمد. او غواص تیم ملی شیرجه بریتانیا بود و در مسابقات جهانی در سال 1992 به مقام دوازدهم رسید. او همچنین یک مدل لباس، فروشنده بازار سیاه و در نهایت البته بازیگر بوده است. او برای اولین نقش خود در نقش بیکن در فیلم قفل، انبار و دو بشکه سیگار (1998) از طریق فرنچ کانکشن، که برای او مدلینگ بود، تست بازیگری را دریافت کرد.

جیسون باید کاری را درست انجام می‌داد، زیرا پس از موفقیت در فیلم Lock, Stock and Two Smoking Barrels (1998) او دوباره با گای ریچی برای فیلم Snatch (2000) با بازیگرانی مانند برد پیت، دنیس فارینا و بنیسیو دل تورو همکاری کرد.

در طول دهه 2000، استاتهام به ستاره فیلم‌های B اکشن شاداب تبدیل شد که مهم‌ترین آن‌ها Crank (2006) و Crank: High Voltage (2009) و همچنین War (2007) در مقابل جت لی و The Bank Job (2008) و Death بودند. نژاد (2008)، در میان دیگران. در دهه 2010، شهرت او به‌خاطر بازی‌های پیشروی گستاخ و خشن باعث شد که در نقش لی کریسمس در فیلم «بی مصرف‌ها» (2010) و دنباله‌های آن، کمدی جاسوس (2015) و نقش شرور اصلاح‌شده «دکارد شاو» در «سریع و خشمگین 6» بازی کند. (2013)، Furious 7 (2015)، The Fate of the Furious (2017) و Fast & Furious Presents: Hobbs & Shaw (2019).

به غیر از این فیلم‌های پرفروش، او به تیتراژ فیلم‌های B مانند Homefront (2013) ادامه داد. او از بازیگران سریع و خشن ۱۰ است که دوباره در نقش شاو ظاهر شده است.

بیشتر بخوانید: ده فیلم برتر رزمی جهان

شارلیز ترون (Charlize Theron) در نقش سایفر (Cipher)

بازیگران زن فیلم سریع و خشن 10 / بازیگر زن ایکس فست

شارلیز ترون از دیگر هنرپیشه‌های سریع و خشن ۱۰ است که در بنونی، در آفریقای جنوبی به دنیا آمد. او در مزرعه ای خارج از شهر بزرگ شد. اولین نقش او در فیلم B Children of the Corn III: Urban Harvest (1995) بود، قسمتی بدون گفتار با سه ثانیه زمان نمایش. نقش بعدی او در نقش هلگا اسولگن در فیلم 2 Days in the Valley (1996) بود که نقش تینا پاورز را در سریال That Thing You Do به او داد! (1996).

از آن زمان، او در فیلم هایی مانند وکیل شیطان (1997)، توانا جو یانگ (1998)، قوانین خانه سیب (1999)، افسانه باگر ونس (2000) و شغل ایتالیایی (2003) بازی کرده است. در 29 فوریه 2004، او اولین جایزه اسکار خود، اسکار بهترین بازیگر زن را برای بازی در فیلم Monster (2003) دریافت کرد. شارلیز ترون از بازیگران فیلم سریع و خشن ۱۰ است که  در نقش سایفر به ایفای نقش پرداخته است.

بیشتر بخوانید: بهترین سریال های علمی تخیلی کره ای

هلن میرن (Helen Mirren) در نقش کوئینی (Queenie)

بازیگران جدید فیلم سریع و خشن ۱۰ / بازیگران فیلم Fast X

هلن میرن از هنرپیشه‌های سریع و خشن ۱۰ است که در بیمارستان ملکه شارلوت در غرب لندن به دنیا آمد. او تنها بازیگری است که هم نقش ملکه الیزابت اول (در الیزابت اول (2005)) و هم ملکه الیزابت دوم (ملکه (2006) را بازی می کند. بعد از سیگورنی ویور و جوآن پلاوریت سومین نفری شد که در همان سال برنده دو گلدن گلوب برای بازیگری شد. شخصیت هایی که او بازی می کرد هر دو ملکه انگلستان، ملکه الیزابت اول و ملکه الیزابت دوم بودند.

او برنده بفتای خود را برای ملکه (2006) (بهترین بازیگر نقش اول زن) به ایان ریچاردسون به خاطر ایفای نقش بزرگ در داستان موفقیت او تقدیم کرد. در اولین نمایش ملکه (2006) در جشنواره فیلم ونیز، بازی او 5 دقیقه ایستاده تشویق شد.

بیشتر بخوانید: بهترین فیلم های ماجراجویی در جنگل

بری لارون (Brie Larson) در نقش تس (Tess)

هنرپیشه‌های Fast X ۱۰ / بازیگران سریع و خشن 10

بری لارسون از بازیگران سریع و خشن ۱۰ و به عنوان یک هنرپیشه تلویزیونی تحسین شده، ستاره در حال ظهور فیلم های بلند و هنرمند نوظهور ضبط حرفه ای چشمگیر ساخته است. بری که اهل ساکرامنتو است. او در یکی از پربیننده‌ترین فیلم‌های اصلی کانال دیزنی، Right on Track (2003)، و همچنین در WB’s Raising Dad (2001) و کمدی نوجوانان MGM Sleepover (2004) همگی قبل از فارغ‌التحصیلی از مدرسه راهنمایی بازی کرد.

کارهای بری شامل درام تانر هال (2009) و کمدی تاریک، فقط پک (2009)، با مارسیا کراس و کایر گیلکریست است. او به خاطر بازی در فیلم مستقل «به یاد داشته باش» (2007) (معروف به «معمولی زیبا») که توسط ورایتی به‌عنوان «دزد صحنه» فیلم در مقابل امبر هرد و لیتون میستر معرفی شد، مورد تحسین منتقدان قرار گرفت.

او در فیلم The Trouble with Bliss (2011) در کنار مایکل سی هال بازی کرد. او همچنین در فیلم های اسکات پیلگریم علیه جهان (2010) از یونیورسال و گرینبرگ نوآ بامباخ (2010) بازی کرد. در فیلم اسکات پیلگریم در برابر جهان (2010)، بری نقش ستاره راک “انوی آدامز”، شعله سابق مایکل سرا را بازی کرد و در گرینبرگ (2010)، او در نقش یک وسوسه گر جوان که تلاش می کرد با بن استیلر، نیویورکی در حال سفر معاشقه کند، بازی کرد.

بیشتر بخوانید: بهترین فیلم سینمایی جنگی تکاوری خارجی

سخن پایانی؛ هنرپیشه‌های سریع و خشن ۱۰

در این مقاله به معرفی هنرپیشه‌های سریع و خشن ۱۰ پرداختیم. نظر شما درباره بازیگران سریع و خشن 10 چیست؟ جای کدام یم از بازیگران قبلی در میان بازیگران fast x 2023 خالی است. نظرات خودتان را در مورد بازیگران فیلم سینمایی سریع و خشن ۱۰ با ما درمیان بگذارید.

4.2/5 - (8 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا