فیلم و سریالسرگرمی

ده فیلم برتر رزمی جهان | بهترین فیلم های رزمی دنیا

بهترین فیلمهای رزمی روز دنیا

در این مقاله به بررسی و معرفی ده فیلم برتر رزمی جهان از نظر سایت Imdb می پردازیم. در این لیست بهترین فیلمهای رزمی روز دنیا و بهترین فیلم های رزمی تاریخ سینما حضور دارند. با مجله ویکی همراه باشید.

در فیلم های رزمی انواع مختلفی از صحنه های اکشن و بزن بزن و عالی و هیجان انگیز وجود دارد. تعقیب و گریز ماشین سریع و اغلب اعصاب خردکن است، تیراندازی ها به بهترین شکل ممکن با صدای بلند و طاقت فرسا هستند، و تماشای انفجارهای بزرگ به سختی خسته کننده می شود.

هیچ فیلمی مانند فیلم های رزمی، نبرد تن به تن عالی را ارائه نمی دهد. برای بیش از 50 سال، هنرهای رزمی سبک محبوب مبارزه برای نمایش در فیلم های اکشن بوده است، به طوری که ده فیلم برتر رزمی جهان در این لیست در میان بهترین فیلم های هنرهای رزمی در تمام دوران قرار دارند. همه آنها دارای میانگین امتیاز  7.4/10 ای ام دی بی یا بالاتر هستند و از پایین ترین به بالاترین رتبه بندی می شوند.

معرفی ده فیلم برتر رزمی جهان

برای آشنایی با بهترین فیلمهای رزمی روز دنیا و همچنین 10 فیلم رزمی برتر دنیا با ما همراه باشید. این رتبه بندی بر اساس امتیاز ای ام دی بی است.

فیلم  رزمی بیل را بکش بخش یک (Kill Bill: Volume 1)

ده فیلم برتر رزمی جهان | بهترین فیلم های رزمی دنیا

  • سال ساخت: 2003
  • امتیاز ای ام دی بی: 8.2
  • زمان فیلم: 111 دقیقه
  • بازیگران: Uma Thurman، David Carradine، Daryl Hannah

فیلم بیل را بکش: بخش 1 از  فیلم های رزمی قدیمی امریکایی محصول سال 2003 به نویسندگی و کارگردانی کوئنتین تارانتینو است. اوما تورمن در نقش عروس بازی می کند که پس از تلاش برای کشتن او، از تیمی از قاتلان و رهبر آنها، بیل سوگند انتقام می گیرد. سفر او را به توکیو می برد، جایی که با یاکوزا می جنگد.

با ارزیابی هر دو قسمت فیلم رزمی بیل را بکش، استدلال خوبی وجود دارد که حماسه انتقامی کوئنتین تارانتینو، بیل را بکش، بهترین فیلم اوست. در حالی که جلد. 2 اکشن کمتری دارد و تقریبا شبیه یک وسترن است، Kill Bill Vol. 1 در صدر ده فیلم برتر رزمی جهان و از بهترین فیلم های رزمی اکشن دنیا است.

برخی ممکن است این سوال را مطرح کنند که آیا یک ادای احترام/پاستیک شایسته داشتن رتبه IMDb 8.2/10 است، که آن را بالاتر از سایر کلاسیک های دهه های گذشته قرار می دهد. اما این بحث وجود دارد که تارانتینو در اینجا چیزی می‌سازد که احساس می‌کند منحصر به فرد، هیجان‌انگیز و بی‌نظیر است، فقط به این دلیل که تحت تأثیر فیلم‌های بسیار دیگری قرار گرفته است. این به نوبه خود Kill Bill Vol. 1 هم یک ادای احترام به هنرهای رزمی و هم از بهترین فیلم های رزمی جهان.

فیلم ببر خیزان، اژدهای پنهان (Crouching Tiger, Hidden Dragon)

لیست فیلم های رزمی آمریکایی

  • سال ساخت: 2000
  • امتیاز ای ام دی بی: 7.9
  • زمان فیلم: 120 دقیقه
  • بازیگران: Chow Yun-Fat، Michelle Yeoh، Ziyi Zhang

این فیلم رزمی هنگ کنگی فیلمی است که تا این حد نمادین است، احتمالاً متوجه نمی‌شوند که در اصل یک رمان بوده است، ببر خیزان، اژدهای پنهان یکی از مشهورترین فیلم های رزمی تمام دوران است. این فیلم به کارگردانی آنگ لی، کمی خارق‌العاده‌تر از بسیاری از فیلم‌های هنرهای رزمی است، با گروهی از افراد که همه پس از یک شمشیر افسانه‌ای، توانایی‌های مبارزه‌ای دارند که فراتر از آن چیزی است که واقعیت اجازه می‌دهد.

چه در داستان و چه در صحنه های اکشن به یاد ماندنی به فیلم حس بی نظیری می دهد. این فیلم است که برای قدردانی از آن لازم نیست طرفدار هنرهای رزمی باشید. جذابیت آن واقعاً گسترده است. این فیلم نیز از ده فیلم برتر رزمی جهان است.

بیشتر بخوانید: معرفی بهترین فیلم های ماجراجویی در جنگل

فیلم قهرمان (Hero) از ده فیلم برتر رزمی جهان

فیلم های رزمی قدیمی امریکایی / برترین فیلم های رزمی دنیا

  • سال ساخت: 2002
  • امتیاز ای ام دی بی: 7.9
  • زمان فیلم: 120 دقیقه
  • بازیگران: Jet Li، Tony Chiu-Wai Leung، Maggie Cheung

اگرچه Hero تنها فیلم رزمی Yimou Zhang نیست، اما احتمالا از بهترین فیلم های رزمی جهان این کارگردان افسانه‌ای چینی است. این یک فیلم فوق‌العاده زیبا است که یک داستان حماسی را در کمتر از دو ساعت روایت می‌کند، با طرح اصلی داستان یک جنگجوی تنها که وظیفه دارد سه قاتل بدنام را قبل از اینکه بتوانند علیه پادشاه چین حرکت کنند، از بین ببرد.

اکشن در اینجا واقعاً در مقیاسی نفس گیر است و استفاده از رنگ بی نظیر است. علاوه بر این که یک فیلم زیبا و خوش صدا است، برخی از بهترین مبارزات شمشیر روی صفحه را در خاطرات اخیر دارد که به طرز ماهرانه ای آنها را در صحنه های رزمی رزمی خود ترکیب کرده است. جت لی بازیگر مشهور چینی از بازیگران اصلی این فیلم رزمی برتر دنیاست.

فیلم رزمی یورش 2 (The Raid 2)

  • سال ساخت: 2014
  • امتیاز ای ام دی بی: 7.9
  • زمان فیلم: 150 دقیقه
  • بازیگران: Iko Uwais، Yayan Ruhian، Arifin Putra

از دیگر عناوین لیست ده فیلم برتر رزمی جهان فیلم یورش دو است. Raid 2 در حال حاضر امتیاز کمی بالاتر از نسخه قبلی خود در IMDb دارد (7.6/10 در مقایسه با 7.9/10). داستان پیچیده‌تری دارد، با گروه‌های جنایتکار مختلف که برای قدرت مبارزه می‌کنند، خیانت‌های فراوان و فضایی فراتر از یک ساختمان آپارتمانی.

این پیچیدگی ممکن است برخی از بینندگان را به دنبال مستقیم بودن فیلم اول کند، اما در نهایت، The Raid 2 یکی از آن دنباله هایی است که بهتر از فیلم اول است. اکشن آن جاه طلبانه تر است، به شیوه ای سینمایی تر فیلمبرداری شده است و صحنه های مبارزه یک به یک حتی بهتر است. مایه شرمساری است که احتمالاً هرگز سومین فیلم Raid را نخواهیم داشت. این فیلم در لیست فیلم های رزمی آمریکایی برتر نیز قرار دارد.

بیشتر بخوانید: فیلم های با امتیاز 9 به بالا در سایت Imdb

فیلم رزمی یورش (The Raid)

بهترین فیلم های رزمی ژاپنی / بهترین فیلم های رزمی هنگ کنگ

  • سال ساخت: 2011
  • امتیاز ای ام دی بی: 7.6
  • زمان فیلم: 101 دقیقه
  • بازیگران: Iko Uwais، Ananda George، Ray Sahetapy

یورش 1 از در لیست ده فیلم برتر رزمی جهان قرار دارد. تعداد کمی از فیلم‌های اکشن می‌توانند ادعا کنند که به اندازه The Raid ساده، رضایت ‌بخش و به طور استخوان خراشی وحشیانه هستند. این فیلم اندونزیایی کم هزینه، گروهی از S.W.A.T را می‌بیند که بسیار آموزش‌دیده اما از تعداد آنها بیشتر است. اعضای تیم در ساختمانی مرتفع که توسط یک جنایتکار اداره می شود گرفتار شده اند و بر سر آنها جایزه می گذارد. پس از این تنظیمات، The Raid به مبارزه ای برای بقا تبدیل می شود و پلیس باید برای خروج از ساختمان مبارزه کند.

برای هنرهای رزمی خشونت آمیز بیایید و برای هنرهای رزمی خشونت آمیز بمانید، زیرا The Raid چیزهای زیادی وجود ندارد. با این حال، رک بودن آن بزرگ‌ترین نقطه قوت آن است، زیرا تعداد کمی از فیلم‌های هنرهای رزمی می‌توانند ادعا کنند که این‌قدر سرراست و بسیار هیجان‌انگیز هستند. این فیلم به حق یکی از بهترین فیلم های رزمی جهان است.

فیلم اژدها وارد می شود (Enter the Dragon)

ده فیلم برتر رزمی جهان دوبله فارس / ده فیلم برتر رزمی جهان

  • سال ساخت: 1973
  • امتیاز ای ام دی بی: 7.6
  • زمان فیلم: 103 دقیقه
  • بازیگران: Bruce Lee، John Saxon، Jim Kelly

مگر می شود فیلم معروف و محبوب ما ایرانی ها یعنی اژدها وارد می سود در لیست ده فیلم برتر رزمی جهان نباشد. کار بروس لی به عنوان یک ستاره فیلم های رزمی با درگذشت او در سال 1973 به طرز غم انگیزی کوتاه شد. بنابراین، Enter the Dragon، آخرین فیلم کامل او شد و در پایان ژوئیه 1973، تنها چند روز پس از مرگ لی، اکران شد.

او در راه تبدیل شدن به یک ستاره اکشن بزرگ بود، اما Enter the Dragon او را به عنوان یک نماد تثبیت کرد و باعث شد تا مایه تاسف بیشتر شود که این آخرین فیلم مناسب او بود (بازی مرگ در سال 1978 برخی از سکانس‌های مبارزه با لی را در بر می‌گرفت، اما همه چیزها بدون او قابل تماشا نیستند). این فیلم هنوز هم بسیاری از فهرست های بهترین فیلمهای رزمی روز دنیا است.

بیشتر بخوانید: سریال تایلندی عاشقانه مافیایی

فیلم استاد مست (The Legend of Drunken Master)

ده فیلم برتر رزمی جهان 2022 / فیلم های بزن بزن برتر دنیا

  • سال ساخت: 1994
  • امتیاز ای ام دی بی: 7.5
  • زمان فیلم: 102 دقیقه
  • بازیگران: Jackie Chan، Ho-Sung Pak، Lung Ti

شما می توانید یک لیست کامل ده فیلم برتر رزمی جهان با بازی افسانه ای جکی چان را پر کنید. او در این مقطع نزدیک به 50 سال است که در این تجارت بوده است، و قبل از انتقال به هالیوود در اواسط تا اواخر دهه 1990، تعدادی از بهترین فیلم های رزمی اکشن تمام دوران را ساخت. برخی هنرهای رزمی را با مجموعه های اکشن مدرن تر، مانند تعقیب و گریز و تیراندازی با ماشین ترکیب می‌کردند، در حالی که برخی همگی بر روی چیزهای دست به دست متمرکز بودند.

The Legend of Drunken Master یکی از آن فیلمهای هنرهای رزمی و شاید بهترین فیلم رزمی است که او تا به حال ساخته است. این فیلم همچنین به عنوان یک آواز قو برای دوران او در هنگ کنگ به عنوان یک کل عمل می کند، این فیلم درباره درام خانوادگی، سرقت مصنوعات با ارزش و هنرهای رزمی در حالت مستی حاوی برخی از بهترین صحنه های اکشن تمام دوران است و هر طرفدار فیلم اکشن باید آن را ببیند. ، صرف نظر از اینکه معمولاً چه احساسی نسبت به هنرهای رزمی دارند.

فیلم رزمی اندکی ذن (A Touch of Zen)

ده فیلم برتر رزمی جهان / 10 فیلم مشهور رزمی جهان

  • سال ساخت: 1971
  • امتیاز ای ام دی بی: 7.5
  • زمان فیلم: 203 دقیقه
  • بازیگران: Feng Hsu، Chun Shih، Ying Bai

مسافرخانه اژدها ممکن است ثابت کرده باشد که کینگ هو در کارگردانی فیلم های رزمی یکی از بزرگان بوده است، اما A Touch of Zen چنین ادعایی را ثابت کرد. این یک حماسه واقعی است که بیش از سه ساعت به طول می‌انجامد و داستان زن جوانی را دنبال می‌کند که در حالی که از دست مقامات دولتی فاسد (و مرگبار) فرار می‌کند، در دهکده‌ای کوچک پنهان می‌شود.

این فیلم که از ده فیلم برتر رزمی جهان است در نهایت به یک مبارزه طولانی برای بقا تبدیل می شود، اما قبل از نیمه دوم آن، آنقدرها هم یک فیلم هنرهای رزمی نیست. آرام، متفکرانه و معنوی است، همه در حالی که ماهرانه به یک نقطه اوج طولانی تبدیل می شود که مبارزه ای الهام بخش پس از مبارزه هیبت انگیز ارائه می دهد. این یک درام حماسی عالی و یک فیلم هنرهای رزمی فوق العاده است، و در حالی که امتیاز 7.5/10 در IMDb قابل بخشش نیست، واقعاً باید بالاتر باشد.

بیشتر بخوانید: بهترین فیلم تاریخی جنگی پادشاهی

فیلم فیلم هشت اژدهاي جنگنده قطب (The Eight Diagram Pole Fighter)

ده فیلم برتر رزمی دنیا / 10 فیلم برتر رزمی دنیا

  • سال ساخت: 1984
  • امتیاز ای ام دی بی: 7.4
  • زمان فیلم: 98 دقیقه
  • بازیگران: Chia-Hui Liu، Sheng Fu، Lily Li

مانند بسیاری از فیلم های رزمی قدیمی، The Eight Diagram Pole Fighter در چین در زمان های تاریخی می گذرد. هنگامی که یک خانواده قدرتمند تقریباً به طور کامل در نبرد سلاخی می شود، دو بازمانده باید فرار کنند، با فیلم که بیشتر یک مرد جوان به نام یانگ وو لانگ را دنبال می کند که به یک صومعه پناه می برد و یک راهب بودایی می شود. در نهایت، شرایط او را مجبور می کند یک بار دیگر به یک جنگجوی بی رحم تبدیل شود.

The Eight Diagram Pole Fighter یکی از ده فیلم برتر رزمی جهان است که هر سکانس اکشن آن بهتر از قبلی است. این صحنه در یک صحنه مبارزه تماشایی، طولانی و کاملاً بی رحمانه به اوج می رسد که باید یکی از بهترین صحنه های تاریخ فیلم باشد. این فیلم توسط برادران شاو – یک شرکت تولیدی که بودجه بسیاری از هنرهای رزمی کلاسیک را تامین می کرد تولید شد و همچنین گوردون لیو، یکی از بهترین بازیگران هنرهای رزمی در تمام دوران، در آن نقش آفرینی کرد.

فیلم رزمی مسافرخانه اژدها (Dragon Inn)

بهترین فیلم های رزمی جهان / برترین فیلمهای رزمی دنیا

  • سال ساخت: 1967
  • امتیاز ای ام دی بی: 7.4
  • زمان فیلم: 111 دقیقه
  • بازیگران: Polly Ling-Feng Shang-Kuan، Chun Shih، Ying Bai

آخرین فیلم از ده فیلم برتر رزمی جهان فیلم رزمی مسافرخانه اژدها است. کینگ هو یک کارگردان چینی بود که در ژانر هنرهای رزمی پیشگام بود و در دهه های 1960 و 1970 بسیاری از آثار کلاسیک اولیه را کارگردانی کرد. در حالی که مسافرخانه اژدها اولین فیلم او نبود، مسلماً اولین فیلم های رزمی عالی او بود، و امروز به عنوان یک کلاسیک اولیه این ژانر شناخته می شود و با وجود بیش از نیم قرن قدمت، فیلم رزمی اکشن هیجان انگیزی را ارائه کرده است.

مانند بسیاری از فیلم های اکشن رزمی، طرح ساده است و به گونه ای طراحی شده است که صحنه های اکشن متعددی را در کنار هم قرار دهند. این تا حد زیادی در داخل و اطراف Inn Of Dragon’s Gate اتفاق می افتد و شامل تعداد زیادی قاتل است که سعی می کنند دو فرزند زنده مانده یک فرمانده ارتش را که اخیراً به او خیانت کرده اند، از بین ببرند. این فیلم از برترین فیلمهای رزمی دنیا، درجه یک و بدون مزخرف است، و همچنین دارای جلوه های بصری فوق العاده و فضایی به یاد ماندنی فراتر از صحنه های اکشن سرگرم کننده اش است.

بیشتر بخوانید: فیلم جنگی ایران عراق تکاوری

سخن پایانی؛ بهترین فیلم های رزمی دنیا

در این مقاله به معرفی بهترین فیلمهای رزمی روز دنیا در قالب لیست ده فیلم برتر رزمی جهان پرداختیم. به نظر شما بهترین فیلم رزمی جهان کدام فیلم است. شما نیز بهترین فیلم های رزمی جهان را به ما معرفی کنید. در بخش نظرات با ما در ارتباط باشید.

4/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا