سبک زندگیدکوراسیون

راهنمای کامل و نکات مهم خرید خردکن برقی

با توسعه صنعت لوازم خانه و آشپزخانه، لوازم زیادی تولید و روانه بازار شده که یکی از این لوازم خردکن برقی است. امروزه استفاده و خرید خردکن برقی در آشپزی به یک امر طبیعی و روزانه تبدیل شده و خردکن برقی جای رنده‌ها و خردکن‌های دستی را گرفته است.

اگر شما هم قصد خرید خردکن برقی را دارید به نکات زیر دقت کنید.

مهم‌ترین نکات خرید خردکن برقی

مارک و برند سازنده

اولین نکته‌ای که برای خرید خردکن برقی باید به آن توجه داشته باشید، مارک سازنده محصول است. این مورد اهمیت بسیار زیادی دارد و نباید به سادگی از کنار آن رد شد.

اگر برای خرید خردکن برقی به بازار یا فروشگاه‌های آنلاین مراجعه کرده باشید، احتمالا برندهای مختلفی را دیده‌اید که هر کدام چندین نوع خردکن با مشخصات و ویژگی‌های مختلف تولید و عرضه کرده‌اند. همین مورد کافی است تا کار شما را سخت کند و نتوانید بین بین برندهای مختلف دست به انتخاب بزنید. به دلیل اهمیت این موضوع خوب است تا به مقاله بهترین مارک خردکن برقی مراجعه کنید تا بتوانید با آگاهی از مارک‌های مطرح موجود در بازار و با توجه به بودجه خود یکی از آن‌ها را انتخاب کنید.

نوع و قدرت موتور

یکی از مهم‌ترین بخش‌های خردکن، قدرت موتور است. قدرت موتور با واحد اندازه گیری توان بیان می‌شود و هر چه این عدد بالاتر باشد خردکن قدرت بیشتری برای به حرکت درآوردن تیغه‌ها دارد. در حال حاضر خردکن‌های بازار قدرتی بین 150 تا 500 وات دارند.

نوع موتور یکی دیگر از پارامترهایی است که باید به آن دقت کنید. در برخی از مدل‌های خردکن، از موتور بدنه مسی استفاده شده است و مهمترین ویژگی این نوع موتور را میتوان در رفع گرمای تولید شده در حین کار دانست. موتورهای بدنه مسی در حین کار داغ نمی‌کنند و آسیب نمیبینند.

سعی کنید خردکن انتخاب شده دارای موتور سایلنت باشد تا در حین کار کمترین صدا را تولید کند.

تعداد و جنس تیغه

تعداد تیغه با توجه به طراحی شرکت سازنده می‌تواند متفاوت باشد. اما در بازار خردکن‌هایی با 2 تیغه و 3 تیغه وجود دارند که با توجه به انتخاب شما می‌تواند متغیر باشد.
جنس تیغه خردکن معمولا از استیل ضدزنگ یا تیتانیوم ساخته می‌شود. اما در انتخاب خردکن دقت کنید که تیغه تیتانیوم داشته باشد.  تیغه تیتانیوم کُند نمی‌شود و در برخورد با موادغذایی سفت و یخ زده کج نشده و نمیشکند.

خردکن برقی بوش

جنس و ظرفیت کاسه

کاسه خردکن‌های موجود در بازار معمولا از جنس پیرکس یا پلاستیک است. اما به این نکته توجه کنید خردکنی را انتخاب کنید که کاسه آن از پیرکس ضخیم و مقاوم در برابر تغییرات دما و ضربه باشد.
ظرفیت کاسه خردکن با توجه به طراحی و سیاست شرکت سازنده می‌تواند متفاوت باشد. اما خردکن‌ها عموما ظرفیتی بین 1 تا 3 لیتر دارند که شما یکی را انتخاب و خریداری نمایید.

جنس اتصالات

یکی از بخش‌هایی که مهمترین وظیفه را بر عهده دارد، اتصالات خردکن است. اتصالات خردکن واسط بین موتور و تیغه هستند که نیروی تولید شده توسط موتور را به تیغه منتقل می‌کنند. خردکن‌های بازار معمولا اتصالاتی از جنس پلاستیک و در برخی برندها اتصالاتی از جنس فلز دارند. سعی کنید خردکن انتخاب شده، اتصالات فلزی داشته باشد تا در هنگام برخورد تیغه به موادغذایی سفت یا یخ زده، اتصالت و شفت آسیب پذیر نباشد.

خردکن برقی نینجا

تنظیمات سرعت

قطعا در هنگام کار با خردکن نیاز خواهید داشت که سرعت چرخش تیغه را کم یا زیاد کنید. پس دقت کنید خردکنی را انتخاب کنید که دارای تنظیمات سرعت باشد. تنظیمات سرعت معمولا توسط دکمه‌های فشاری بر روی بدنه یا دسته خردکن قابل دسترسی است. عموما خردکن‌های بازار دارای دو حالت سرعت کم یا زیاد هستند.

لاستیک درب خردکن

یکی از نکاتی که شاید اصلا مورد توجه قرار نگیرد، نوع درب خرد کن است. دقت کنید خردکن انتخاب شده دارای لاستیک واسط بین درب و کاسه خردکن باشد تا از بیرون ریختن مایعات در حین کار با خردکن جلوگیری کند.

پایه ضدلغزش

یکی دیگر از نکاتی که باید در هنگام خرید خردکن به آن دقت کنید، پایه‌های ضدلغزش است. پایه ضدلغزش معمولا در کف خردکن قرار گرفته و از لرزش و لغزش خردکن در حین کار جلوگیری می‌کند.

جمع بندی

خردکن باعث افزایش سرعت در آشپزی شده و به شما این امکان می‌دهد در کمترین زمان مواد غذایی از جمله گوشت، مرغ، ماهی، سبزیجات و میوه‌جات را خرد کنید. در هنگام خرید خردکن به قدرت موتور، ظرفیت ماسه، جنس تیغه و اتصالات دقت کنید.

5/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مشابه

1 دیدگاه

  1. با سلام
    مطلب بسیار خوبی بود.
    به نظر من چیزی که از همه مهم تره همون برند سازندس. علنا زمانی که برندسازنده شما مطرح باشه تمام ویژگی‌های دیگه ای که ذکر شده رو همراه خودش داره.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا