کسب و کارگوناگون

چگونه یک عینک آفتابی اورجینال بخریم؟ همه چیز در مورد عینک اصل و تقلبی

مراقبت از چشم‌ها زیر نور آفتاب بسیار مهم است و به همین دلیل وقتی بیرون از خانه می‌روید باید از عینک آفتابی مناسب استفاده کنید. اما گاهی تشخیص اصل یا تقلبی بودن این عینک‌ها سخت است. در این مقاله از «منومد» روش‌های تشخیص عینک آفتابی اصل را گفته‌ایم. عینک‌های آفتابی نه‌تنها ظاهر زیبا و شیکی به شما می‌دهند بلکه مهم‌ترین کارکرد آنها مراقبت از چشم‌هایتان زیر نور آفتاب است و متخصصان چشم‌پزشکی استفاده از آن را توصیه می‌کنند.

ویژگی‌های یک عینک آفتابی اصل

به‌طورکلی برای تشخیص عینک آفتابی اصل باید بدانیم که به دنبال چه کارایی‌ها و ویژگی‌هایی در عینک بگردیم. یک عینک آفتابی اصلی باید دارای مشخصات زیر باشد.

  • پلاریزه باشد.
  • از آسیب‌های اشعه فرابنفش جلوگیری کند.
  • از عدسی باکیفیت برخوردار باشد.
  • دارای بارکد (کد سریال)، شماره مدل، شناسنامه و جعبه مخصوص به خود باشد.
  • همخوانی مشخصات ذکر شده بر روی جعبه و داخل شناسنامه با مشخصات حک‌ شده بر روی عینک،آرم و لوگوی آن نباید به‌راحتی و با خراشیدن ناخن پاک شود.
  • از مواد باکیفیت تولید شده باشد.
  • در برابر ضربه مقاوم باشد.

در بالا به‌طور موردی به مشخصات یک عینک آفتابی اصل اشاره نمودیم. شما می‌توانید برای دیدن توضیحات کامل در مورد هر یک از موارد بالا به مقاله چگونه عینک اصل را تشخیص دهیم مراجعه کنید.

در ادامه چند راهکار ساده برای اطمینان از خرید عینک آفتابی اصلی ارائه خواهیم داد.

خرید از یک فروشنده معتبر

اگر می‌خواهید کارتان در تشخیص عینک آفتابی اصل راحت‌تر شود. اولین کاری که باید انجام دهید این است که به فروشگاه‌های معتبر و مجاز مراجعه نمایید.

عینک آفتابی اصلی معمولاً توسط یک وب‌سایت یا مغازه معتبر به فروش می‌رسد. برخی از برندهای معروف عینک آفتابی، نام تمام نمایندگان خود در سراسر دنیا را در وب‌سایت خود قرار می‌دهند.

اگر قصد انجام خرید از فروشنده مجازی را دارید؛ چند روش احتمالی برای تعیین معتبر بودن وب‌سایت فروشنده وجود دارد که عبارتند از:

  • سایت‌های معتبر دارای نماد اعتبار الکترونیکی می‌باشند.
  • فروشنده‌ای معتبر است که محصول خود را ضمانت کند.
  • وب‌سایت معتبر این قابلیت را باید داشته باشد که اگر محصول موردپسند شما نبود. تا یک مدت‌زمان محدودی آن را پس بگیرد.
  • خواندن نظراتی که مشتریان در مورد فروشنده در وب‌سایت می‌نویسند؛ تا حدی اعتبار فروشنده را مشخص می‌کند.
  • تولیدکنندگان چینی، مهارت خاصی در کپی کردن محصولات دارند؛ هنگام خرید محصول چینی مراقب باشید.

بررسی موردی ویژگی‌های عینک آفتابی اصل

قبل از اقدام به خرید، به وب‌سایت چند شرکت معتبر و معروف عینک آفتابی سر بزنید. به‌طور موردی ویژگی‌های عینکی را که تولید می‌کنند را بررسی کنید.

به‌عنوان‌مثال ببینید که مارک ری‌بن دارای چه نوع کیفی است؛ کیف نرم، محکم و یا هر نوع دیگر. یا اینکه در مورد دستمال می‌توانید چک کنید که آیا شرکت سازنده آن از چه جنس دستمالی استفاده می‌کند. مارک را در کجای دستمال قرار می‌دهد.
به خاطر بسپارید که آرم و لوگوی شرکت سازنده در کدام قسمت از عینک نوشته می‌شود. اندازه و نوع فونت نوشتاری، رنگ نوشته‌های مختص هر سازنده چگونه است.
برسی کیفیت لنزها

راه دیگر تشخیص عینک آفتابی اصل بررسی کیفیت لنز است. تولیدکنندگان مارک‌های معروف از مواد بی‌کیفیت استفاده نمی‌نمایند.

به‌عنوان‌مثال در طرح‌های کلاسیک ری‌بن از شیشه استفاده شده است. شما می‌توانید با ضربه زدن بر روی آن مطمئن شوید که شیشه است یا خیر.

ویژگی‌های قاب عینک آفتابی اصلی

یکی دیگر از روش‌های عالی برای بررسی نحوه جعلی بودن عینک آفتابی، بررسی قاب‌ها و بررسی وزن آن‌ها است. یک عینک آفتابی اصلی نباید زیاد سنگین و یا زیاد سبک باشد. بلکه هنگام پوشیدن باید احساس تعادل و راحتی داشته باشید.

نکته دیگر در مورد قاب‌ها این است که باید متقارن باشند. برای تشخیص تقارن آن‌ها بهتر است که از بالا به قاب عینک نگاه کنید. دقت کنید که در قاب‌های عینک اصلی هیچ‌گونه خراش و یا نقصی وجود نداشته باشد.

بررسی کیفت لولاها

بررسی اینکه کیفیت لولاها در چه حد است و چگونه به فریم عینک متصل شده است؛ می‌تواند در تشخیص عینک آفتابی اصل به شما کمک کند.

  • دسته‌های یک عینک آفتابی اصل باید بدون زحمت باز و بسته شود؛ به‌عبارت‌دیگر، خیلی سفت یا نرم نباشد.
  • لولاها باید قوی و باکیفیت باشند.
  • لولاها نباید با چسب یا اتصالات پلاستکی نامرغوب به فریم متصل شده باشند.

توجه به جزئیات

تولیدکنندگان معتبر عینک آفتابی، به کیفیت تمام قطعات عینک توجه خاصی دارند. بنابراین شما نیز برای تشخیص عینک آفتابی اصل باید جزئی‌نگر باشید. کیفیت تک‌تک مواد به‌کاررفته در عینک را بررسی کنید.

قیمت بالا نشانه کیفیت زیاد نیست!

بررسی قیمت عینک آفتابی قبلاً راهی کاملاً مؤثر برای تشخیص تفاوت بین عینک‌های واقعی و جعلی بود. درست است که محصولات تقلیدی را می‌توان با تخفیف شدید و یا با قیمت‌های بسیار پایین فروخت.

اما برخی از این محصولات تقلبی آن‌چنان باکیفیت به نظر می‌رسند که به‌راحتی می‌توانند قیمت‌های در حد نوع اصلی آن را داشته باشند.

پس تشخیص عینک آفتابی اصل با توجه به قیمت راهکار درستی نیست و نباید فقط بر اساس قیمت، تصمیم به خرید عینک بگیرید.

شما می‌توانید مقدار کمی هزینه کنید و یک عینک آفتابی تقلبی را بخرید اما دو نکته را فراموش نکنید؛ اول این‌که عینک‌های تقلبی از کیفیت بالایی برخوردار نیستند و زود خراب می‌شوند. بنابراین شما مجبورید دوباره برای خرید عینک هزینه کنید.

مورد دوم اینکه به عینک آفتابی فقط به‌عنوان یک اکسسوری برای افزایش جذابیت خود نگاه نکنید. زیرا عینک آفتابی سلامت چشم شما را تضمین می‌کند و یک عینک آفتابی تقلبی و غیراستاندارد می‌تواند حتی به چشم شما آسیب وارد نماید.

مارک‌های معروف و معتبر عینک آفتابی

تعداد تولیدکنندگان معتبر عینک آفتابی زیاد است؛ مانند: ری‌بن (RAY BAN)، گوچی (GUCCI)، اوکلی (OAKLEY)، پرادا (PRADA)، ورساچه (VERSACE)، بربری (BURBERRY)، بولگاری (BVLGARI)، کریستین دیور (CHRISTIAN DIOR)، دی‌کی‌ان‌وای (DKNY)، تام فورد (TOM FORD)، پلیس (POLICE) و غیره.

در اینجا فقط به نحوه تشخیص عینک آفتابی اصل ری‌بن و گوچی که در ایران نیز طرفداران زیادی دارند؛ خواهیم پرداخت.

به این مقاله امتیاز دهید!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا