گوناگون

چگونه فایل eps رو ویرایش کنیم؟ استفاده از سایت face converter

فایل eps در بین طراحان و گرافیست‌ها بسیار مشهور و محبوب است و بیشتر اوقات این افراد با این فایل سر و کار دارند. البته که طراحان از فرمت‌های دیگر فایل استفاده می‌کنند اما چون بعضی وقت‌ها به یک خصوصیات مهم مثل کیفیت ، رزولوشن بالا و.. نیاز دارند ممکن است که از فرمت‌های فایل متنوعی استفاده نمایید. شما خیلی راحت می‌توانید از طریق برنامه فتوشاپ فایل eps را ویرایش کنید و خروجی‌های مختلفی بدست آورید اما برنامه فتوشاپ برای اجرا نیاز به یک سیستم با ظرفیت کافی دارد و شاید تمامی افراد دسترسی به این مورد را نداشته باشند برای همین باید از کانورترهای آنلاین مانند face converter  ، free converter  ، Cloud converter و… استفاده نمایید .

فایل eps چیست ؟

همانطور که گفتیم فایل eps یک فرمت گرافیکی برای تصویر برداری میباشد که در بین طراحان بسیار محبوب است چون در این فرمت شما می‌توانید تصاویر خود را بدون افت کیفیت تغییر سایز بدهید که این موضوع از اهمیت بالایی برخورددار است. افرادی که در زمینه چاپ دیجیتالی فعالیت دارند به خوبی با این فرمت آشنا هستند.

یک فایل EPS می‌تواند ترکیبی از متن، گرافیک و تصاویر باشد. از آنجا که این قالب در واقع یک فایل پست‌اسکریپت (پست اسکریپت یک زبان تشریح صفحه است که به کمک یک مفسر اجرا می‌‌شود تا در نهایت یک تصویر را ایجاد نماید.) است و از این زبان پشتیبانی میکند، یکی از متنوع‌ ترین فرمت‌ هایی است که شما میتوانید از آن استفاده نمایید. EPS معمولا شامل یک تصویر پیش‌نمایش کوچک است که برای به تصویر کشیدن محتوای فایل، از آن استفاده می‌شود.

ویرایش فایل eps در فتوشاپ

شما میتوانید فایل eps خود را از طریق برنامه فتوشاپ باز کنید. برای این کار مطابق تصویر زیر از قسمت سمت چپ گزینه  File را انتخاب کرده و از طریق گزینه open فایل eps خود را انتخاب نمایید :

ادیت فایل eps

در این مرحله باید اندازه فایل را برای بازکردن در محیط فتوشاپ انتخاب نمایید.  در این مرحله شما می‌توانید تمامی موارد دلخواه را روی تصویر خود پیاده سازی نمایید. می توانید با کلیک کردن و کشیدن یکی از لنگرهای گوشه در حالی که کلید Shift را پایین نگه داشته اید به طور متناسب سایز عکس خود را تغییر دهید.

حالا کلید اینتر را فشار دهید. در پایه Layers به عنوان یک لایه Smart Object جدید ظاهر می شود که می توانید ویرایش هایی را ایجاد کنید. همچنین با رفتن به مسیر Layer > Rasterize > Smart Object آبجکت را به وکتور تغییر دهید تا قابلیت های کامل ویرایش فایل ESP را در اختیار داشته باشید.

در آخر هم با کلیک روی گزینه Save as میتوانید فایل خود را با فرمت‌های مختلف از جمله Ai ذخیره نمایید تا بتوانید این تصویر را تحت برنامه ایلوستریتور هم باز نمایید. البته که این کار را می‌توانید به راحتی به صورت آنلاین انجام بدهید و کافیست از کانورتر های آنلاین برای این کار استفاده کنید و نیاز به این همه مسیر طولانی نباشد. برای نمونه، لینک زیر یک لینک از این کانورتهای آنلاین است که می توانید فایل eps خود را در آن تبدیل کنید.

faceconverter.com/eps-to-ai-convert

مزایای فایل epsچیست؟

این فرمت برای مقیاس بندی تصاویر عالی است زیرا وضوح تصویر را کاملا حفظ میکند و در صورت تغییر سایز شما کیفیت تصویر را از دست نمی‌دهید.

اگر از دستگاه‌های چابگر استفاده می‌کنید به راحتی از این فایل پشتیبانی می‌کنند و می‌توانید کیفیت چاپ درجه یکی را بدون افت کیفیت داشته باشید.

معایب فایل eps چیست؟

فایل های eps را فقط می‌توانید از طریق برنامه های مانند فتوشاپ و ایلوستریتور اجرا نمایید و اگر این برنامه‌ها را نصب نداشته باشید ، نمیتوانید از آن استفاده نمایید.

هنگامی که یک فایل را به عنوان EPS ذخیره می کنید، دیگر نمی توانید آن را ویرایش کنید. اگر متوجه اشتباهی شدید و می‌خواهید ویرایش کنید، باید قبل از ذخیره مجدد EPS به فایل طراحی اصلی برگردید تا تغییرات خود را انجام دهید.

چه کسب و کارهایی از فایل eps استفاده میکنند؟

این فایل بهترین فرمت برای پروژه‌های گرافیکی شما است. در فرآیندهای زیر می‌توان از فرمت eps استفاده نمایید.

کمپین‌های تبلیغاتی همیشه نیاز به تصاویر با کیفیت بسیار بالا دارند و همین موضوع باعث میشود که فرمت eps جزو یکی از بهترین و محبوب‌ترین فرمت ها باشد.

در تبلیغات بروشوری ، تبلیغات کالا و حتی چاپ روی پوشاک و مجلات هم از این فرمت استفاده میشود.

فایل eps یک فایل برداری است.!

تصاویر png و یا jpeg همگی از پیکسل تشکیل شده اند و شما در نهایت خروجی چندین هزار پیکسل متصل به هم را مشاهده میکنید که با تغیرات سایز موجب کاهش کیفیت عکس می‌شوید که در برخی از موارد حتی می توانید پیکسل تصاویر را مشاهده کنید و حجم این تصاویر معمولا بالا است.

اما تصاویر با فرمت espهمگی از بردارها تشکیل شده‌اند. در تصاویر برداری شما به راحتی می‌توانید سایز بردارها را به هر نسبتی تغییر بدهید و افت کیفیت هم نداشته باشید حتی تغییر وضوح رنگی هم در تصاویر برداری بسیار راحت تر انجام می‌شود.

سخن آخر :

امیدواریم با مطالعه مقاله بالا به خوبی متوجه شده باشید که چگونه میتوانید فایل esp را ویرایش کنید و ابزارهای خوبی را برای ویرایش هم شناخته باشید. اگر طراح و یا گرافیست هستید و اطلاعات خوبی در مورد این فرمت دارید لطفا در قسمت کامنت با دوستان ما در ارتباط باشید. با تشکر از توجه شما.

منبع : مجله تخصصی تکنولوژی  تبدیل فرمت های عکس face converter

4.7/5 - (3 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا